Karina schreef:Knappe Licor! Jammer van je fouten, maar als het gevoel verder goed is komt het vast wel een keer voor elkaar met die punten.
Cloris vertel meerrrr over je les! Het kwam voor Veludo nog net wat te vroeg anders was ik vrijdag graag gegaan, zo lekker dichtbij..... Maar ik heb wat pech gehad tussendoor dus had er bij elkaar nog maar 10 x opgezeten ofzo, zag het nog niet helemaal zitten op vreemd terrein.
Ik had al een dag of 14 ruzie met Prop (rijtechnisch dan he) hij ging weer zo zijn onderhals eruit willen drukken, pullen enz. dat is waardeloos zeker met je SB/appuyementen enz. plus dat ik gewoon wil dat het in orde is.
Stukje voorgereden en al snel werd mij duidelijk gemaakt dat ik te snel was, en al hoewel ik veel tempo terug nam/neem is dat er toch weer een beetje bij ingeschoten vermoed ik.
Tevens moest ik meer naar voren zitten om zo het zwakke punt van de korte rug niet te belasten, knie open en kuit erbij. volte en schenkelen van weinig naar bijna comleet zijwaards, dat in stap en draf, grappige was dat Piropo direct beter liep en al helemaal geen onderhals erop zette, wel was hij enorm aan het zoeken met zijn hoofd. Daarin moet ik weer sneller worden maar dat komt goed.
De overgang naar galop was okej, en ook daar moet ik minder zitten, dus meer gewicht in mijn beugels brengen zodat Piep goed onder mij door bewegen kan.
De overgangen van galop naar draf moet ik juist weer echt gaan rijden, dus been eraan en "drijven" naar die hand en de overgang maken, blijft zijn hele houding rustiger en als de galop goed is en ik train op deze manier verder moet ik veel en veel en veel meer galop werk doen, galop maakt spieren aan, dus draf en galop kwa tijd wisselen met elkaar.
Nog meer hoor, kleine dingen die grote problemen kunnen worden, ik was heel tevreden en bijzonder blij en de volgende keer ben ik er weer bij! Zal kijken of ik wat kan uploaden vanavond.