[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:21

Zoo, dat ziet er gaaf uit, die foto met Bent en Baron!

Ik wil jullie alvast een voorproefje geven van foto's van Licor gisteren op wedstrijd, ze zijn nog niet bewerkt en daardoor wat donker, maar straks krijg ik de rest. Wedstrijd ging niet zo goed, ik heb erg veel fouten gemaak en maar 56% gehaald. Licor was met losrijden wel erg fijn, dus ik moet gewoon beter leren rijden...

Saida: Licor is 1m63 ongeveer en ik ben 1m73.

Afbeelding

Afbeelding

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:55

zie overal weer prachtige foto's langskomen.....
idra ziet er goed uit, volgende keer weer toppunten

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:07

Super bedankt voor jullie 'steun' Kusje

ik weet dat je regel matig een stapje terug moet doen en dat het dan weer beter gaat maar ik krijg voort meer slechtere momenten dan de betere.
ik denk dat ik te veel van janske en mij verwacht dat de lat te hoog ligt en we het allebei niet meer aan kunnen.
en spokie je hebt ook gelijk ben echt stapel gek op dat beestje maar denk dat ik het nu ook goed verknalt heb bij haar. Verdrietig
ik denk dat ik voor mijn gevoel ook pas klaar was met rijden als ik de stap draf en galop had gehad maar denk dat ik nu eerste maar is rustig begin met de stap en het zo langzaam weer ga op bouwen.

Nogmaals super bedankt Kusje

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:32

Oh gaaf die foto met Baron en Bent!! helemaal mooi.. en Karina, zo begrijpelijk die emoties, super dat jullie dit samen zo goed hebben opgepakt.

Ik heb dit weekend les mogen krijgen van Horst Becker, wilde ik al heel lang en kon ik nu doen mede door de lokatie, ik heb nog steeds een grijns op mijn gezicht, kleine dingen die problemen veroorzaken en daar aan werken, voelen en leren, geweldige ervaring en ik sta nu al te popelen voor herhaling Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:06

Mooie foto's hoor allemaal, die van Baron is echt SUPER!!

Ik wil zo graag les van David maar die komt niet voor 1 persoon aan huis. Misschien toch eens een clinic organiseren Tong uitsteken

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:08

@ saida indd Haha! zoals ik het nu bekijk denk ik dat ze visa een beetjeachterna gaat Nagelbijten / Gniffelen

Wow allemaal mooie foto's zie ik hier langskomen Kwijl

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:09

saida: Nee het was gewoon een boer. Dr wonen hier zoveel boeren dusja
Je beleeft nog is wat met je paard! Straks moet ze in een harnas op stal staan omdat ze anders alleen maar gaat spoken!

heidi: Woow baron ziet dr goed uit! Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

idra: volgende keer beter, maar dit maakt hem niet minder knap!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:23

Bedankt Lachen

Wat fijn van de les van Horst Cloor, ik wil er ook al zo lang les van, maar ik krijg hier niet genoeg volk voor bij elkaar en hij woont zelf erg ver in NL.
Zodra ik weer werk heb, ga ik bij David de Wispelaere lessen (in Aken zelf), dat is voor mij 1.5u rijden. Ik heb al contact gehad met hem en hij is erg vriendelijk.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:33

David is geweldig!!! Ja

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:50

Daar ben ik weer! Lachen

Pfff, gelijk al gezeik. Ik heb geen vervoer om naar Fuego te gaan behalve me moeder die me kan brengen. Maar die haalt me helemaal naar beneden met me wedstrijd en wilt me alleen brengen als ik me proefje ga oeffenen. Maar ik ga zeker niet me proefje 13 dagen van te voren oeffenen en al helemaal niet als ze me dwingt. Haalt ze er van alles bij, en als ik niet naar me paard wil verkopen ze hem.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:56

Mmm ik wil je best wel brengen hoor, hebben we gelijk een mini meeting haha Clown Arnhem is hier een kwartiertje ong vandaan

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:59

Idra schreef:
Bedankt Lachen

Wat fijn van de les van Horst Cloor, ik wil er ook al zo lang les van, maar ik krijg hier niet genoeg volk voor bij elkaar en hij woont zelf erg ver in NL.
Zodra ik weer werk heb, ga ik bij David de Wispelaere lessen (in Aken zelf), dat is voor mij 1.5u rijden. Ik heb al contact gehad met hem en hij is erg vriendelijk.

Ja die afstanden he.. Ik heb echt zo superfijn gereden, duidelijke tips en opmerkingen, dingen waar ik ook echt wat mee kon en waar ik direct verandering voelde, Piropo was ook heel erg aan het zoeken naar de aanleuning, hij gooit af en toe zijn hoofd er uit, maar anders dan het "pullen" wat hij graag doet maar ik heb wel wat filmpjes, die moet ik nog even uploaden, maar dan zie je dat.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:01

IDRA: Licor is echt een dróómpaard,ik vind hem zó geweldig Lovers

YENNEKE: Fijn tekstje over de stellingen! Kan ik ook lekker mee aan de slag! Haha!

ZASREAD: Het irjden ziet er lekker ontspannen uit.Wat een ontzettend lieve uitstraling heeft Cascabel..en wanneer verwacht je ongeveer je veulen?

HEIDI & KARINA: Wat zullen jullie trots zijn!
Ik ken Baron natuurlijk ook al vanaf dag 1 dat hij kwam,en wat is dat paard gegroeid zeg! Het was toendertijd altijd al prachtig om te zien hoe ontzettend veel vertrouwen hij in Karina had gekregen Lovers

MIES APOLLO: Fijn dat Sita een nieuw baasje heeft en dat je haar af en toe nog kan blijven rijden.Die foto met Shannon ziet er al goed uit!

MOSSEL: Lekker bekkie heeft Ymkje Cool

BARROCO: Geweldi Dizo en Raya lekker saampjes,wat heeft Dizo een prachtige vierkante echte reuen kop Lovers

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:02

Mossel schreef:
Mmm ik wil je best wel brengen hoor, hebben we gelijk een mini meeting haha Clown Arnhem is hier een kwartiertje ong vandaan

Hahaha Clown. Waar woon je dan eigenlijk?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:03

Aerdt, zegt je niks wss Nagelbijten / Gniffelen maar dat is 10 min vanaf zevenaar

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:23

Ow Lobke nog even wat jij zei over die travers en schoudervoor op een volte. Is idd errug goed. Variaties hierop zijn de volte ook een beetje sluiten en vergoten of alles in de contra rijden. Vooral van die contra op de volte wordt Suev op zn moeilijke kan errug los Ja

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:35

jongens ik moet even tijd vinden om bij te lezen dat wordt morgen, vandaag zit ik volgepland.
dus even snel: Lobke ben benieuwd hoe ze zijn als ze wat opgelicht zijn! Licor blijft een droompaard Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:06

Michelle: Ik zit inderdaad te stuiteren van ongeduld! Ik kan niet wachten tot het veulen er is en ik ben ook zo benieuwd wat er uit komt! Mijn voorgevoel zegt dat het een bruine merrie gaat zijn en dat ze geboren wordt op 13 augustus, maarja of dat ook echt zo is moet ik nog maar afwachten!

Ilona: Ik kan ook niet anders dan stralen als ik met zulke paarden mag werken! Cas is echt zo fijn met lange teugelen en Solido is gewoon een lieverdje.

Saida: Heb je wel een pet dan Knipoog Ik hoop in ieder geval dat je hem niet op hoeft te eten!
Haha, je hebt een draakje gekocht, daar krijg je volgens mij nog wel wat mee te stellen...
Wanneer ga je voor het eerst op haar rijden?
En hoe gaat het nu met Grytsje?

Lobke: Ik vind het wel raar hoor dat jij en Licor niet hoog scoren op wedstrijden, ik vind het er altijd zo goed uit zien!

Esmee: Jeetje, wat lastig zeg! Ach gut Moeders ook altijd...

Borderjay: De uitstraling die Cas heeft, zo is zijn karakter ook het is echt een ontzettend lieve rustige hengst, maakt zich helemaal niet druk en staat gewoon naast een merrie in de paddock...
Het veulen wordt half augustus verwacht en zoals ik hier boven al zei tegen michelle speelt al de hele tijd de datum 13 augustus door mijn hoofd...

Jasmijn: Je honden zijn echt stoer ! Cool

Vandaag heb ik wat les gehad van Lisa en Tiberius was echt stront vervelend! Hij wilde niet luisteren naar mijn been, alle hoeken waren eng, en hij liep onwijs sloom te doen en te klieren.
Toen hebben Lisa en ik wat banden in de bak gelegd en dat waren steeds middelpunten waar ik om heen of naar toe moest rijden door middel van appuyementen, galopwissels, enz. Daarna moest ik de teugels loslaten en Tibi op mijn zit sturen en verzamelen en weer vooruit rijden en weer terug nemen en dat ik stap, draf en galop en dat ging echt heel goed. Ik verbaasde me erover hoeveel je eigenlijk met paard kan doen door alleen te zitten...
Daar wil ik wat verder mee gaan werken zodat ik wat beter mijn hulpen kan geven en minder gebruik hoef te maken van mijn teugels.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:32

Mja Sanne, als je niet goed rijdt tijdens je proef krijg je geen hoge scores hè Knipoog
Goed dat je je les toch nog fijn hebt kunnen afsluiten!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:34

Knappe Licor! Jammer van je fouten, maar als het gevoel verder goed is komt het vast wel een keer voor elkaar met die punten.

Cloris vertel meerrrr over je les! Het kwam voor Veludo nog net wat te vroeg anders was ik vrijdag graag gegaan, zo lekker dichtbij..... Maar ik heb wat pech gehad tussendoor dus had er bij elkaar nog maar 10 x opgezeten ofzo, zag het nog niet helemaal zitten op vreemd terrein.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:39

Heidi; Wauw, gave foto hoor van Baron en Bent.. Kwijl

Karina: Ik kan me heel goed voorstellen dat je hem mist... Baron is echt een schat van een paard. En gelukkig issie nu bij Heidi, want zij zorgt er echt heel goed voor.. Maar toch zal het altijd pijn doen dat ie niet meer bij jou is denk ik... Ach gut

Lobke: Oeeeh, knappe Licor!! Hij blíjft leuk om naar te kijken *LOL*

Sanne: Stoute Tib! Tong uitsteken Maar goed, je leert wel weer om dat op te lossen!! Ik zou ook zo graag weer eens echt willen leren... Ik sta alweer een héle poos stil Nagelbijten / Gniffelen . Hopelijk in het weekend in juli ga k weer wat leren haha Clown .

Es; Balen hoor van je mams.. Ze moet je niet gaan dwingen, dat is niet leuk Ach gut .. Je moet er wel plezier in blijven houden natuurlijk!

Vandaag naar het land toegereden. Amanda stond er net op. Ze was ook nog eens hengstig geworden, dus de ruinen vonden dr erg leuk haha Haha! . Ze zat lekker te rennen en dollen op het land, was leuk om te zien Vork

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:41

oeh ik ga vanavond lessen bij ingeborg van stal meyer marienheem. hoop dat dat goed bevalt,heb nu ook wel les, maar les te hebben van iemand met ervaring in friezen en die zelf de dekhengsten allemaal rijd in de M en Z z2 lijkt me fijner voor de toekomst

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:45

Mossel schreef:
Aerdt, zegt je niks wss Nagelbijten / Gniffelen maar dat is 10 min vanaf zevenaar

Hhahah nee, zegt me helemaal niets. Leek me wel heel leuk maar ik had me moeder al overgehaalt. Maar alsnog kunnen we 't wel een keertje doen! Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:52

Prinslover schreef:
Hopelijk in het weekend in juli ga k weer wat leren haha Clown .

Ik denk dat het weekend erg leerzaam, maar bovenal erg gezellig gaat worden Ja

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:56

Karina schreef:
Knappe Licor! Jammer van je fouten, maar als het gevoel verder goed is komt het vast wel een keer voor elkaar met die punten.

Cloris vertel meerrrr over je les! Het kwam voor Veludo nog net wat te vroeg anders was ik vrijdag graag gegaan, zo lekker dichtbij..... Maar ik heb wat pech gehad tussendoor dus had er bij elkaar nog maar 10 x opgezeten ofzo, zag het nog niet helemaal zitten op vreemd terrein.

Ik had al een dag of 14 ruzie met Prop (rijtechnisch dan he) hij ging weer zo zijn onderhals eruit willen drukken, pullen enz. dat is waardeloos zeker met je SB/appuyementen enz. plus dat ik gewoon wil dat het in orde is.
Stukje voorgereden en al snel werd mij duidelijk gemaakt dat ik te snel was, en al hoewel ik veel tempo terug nam/neem is dat er toch weer een beetje bij ingeschoten vermoed ik.
Tevens moest ik meer naar voren zitten om zo het zwakke punt van de korte rug niet te belasten, knie open en kuit erbij. volte en schenkelen van weinig naar bijna comleet zijwaards, dat in stap en draf, grappige was dat Piropo direct beter liep en al helemaal geen onderhals erop zette, wel was hij enorm aan het zoeken met zijn hoofd. Daarin moet ik weer sneller worden maar dat komt goed.
De overgang naar galop was okej, en ook daar moet ik minder zitten, dus meer gewicht in mijn beugels brengen zodat Piep goed onder mij door bewegen kan.
De overgangen van galop naar draf moet ik juist weer echt gaan rijden, dus been eraan en "drijven" naar die hand en de overgang maken, blijft zijn hele houding rustiger en als de galop goed is en ik train op deze manier verder moet ik veel en veel en veel meer galop werk doen, galop maakt spieren aan, dus draf en galop kwa tijd wisselen met elkaar.
Nog meer hoor, kleine dingen die grote problemen kunnen worden, ik was heel tevreden en bijzonder blij en de volgende keer ben ik er weer bij! Zal kijken of ik wat kan uploaden vanavond.