Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

Lijkt mij ook een goed idee! Alleen heb ik geen idee hoe dat moet..

Super leuk dat de Lusitano's het zo goed doen in de internationale dressuur, ik las gisteren ook een bericht dat een Lusi alle warmbloeden had verslagen in een GP wedstrijd ergens in Amerika. En Gareth Hughes (GB) rijdt er nu een..dus dat zijn er al twee in GB. (de man van Kyra Kyrkland rijdt ook met een Lusi)
En in Belgie een halfbloed bij Wim Verwimp (Jedai de Massa) en die andere Belgische die met een volle Lusi rijdt.

Oja herkenbaar Dorien, dat had Havanna ook heel erg aan het begin..dat is nu gelukkig heel erg verbeterd.

Hoorde hij de hengstige merrie Century? Goed afgerond kunnen hebben is het belangrijkste..die binnenbak was de afgelopen dagen wel hard nodig.

Ik zal voor de komende dagen de vliegendeken klaarleggen..zo'n rare grote overgang wordt dat. Ik ben bang na deze nattigheid als de temperaturen stijgen dat er een dazen explosie gaat komen.

Zinzi_jewel

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

Jeetje , jullie gaan echt rap .

Voor Peet , hoor ik veel goede verhalen over Pat en Noor . Is het een idee hun te laten meekijken ?

Veulen van Kelly , hoop dat t nu settelt en er geen drama meer van komt .

Zelf lees ik via insta updates over Cam , gek te zien dat huidige eigenaar zo trots doet over een dekje of een zadel met losse beugels terwijl Cam dat allemaal kent al en geen probleem vindt, maar anderzijds ook fijn dat ze gewoon rustig aftast waar Cam haar grenzen liggen.

Ik ben happy met mn grote ginger merrie . Heb haar nu bijna 2 maanden en een fijne les juf gevonden.
1 les gehad en we beginnen lekker met lang en laag , leren doorstappen en goed op zithulpen te blijven lopen.
Ze is lange tijd redelijk kort gepakt en opgericht gelopen al , balans is best ver te zoeken en daarmee ook de draagkracht . Spectaculair loopt ze dan wel. Maas heb liever eerst balans .

_Tarzan

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:50

Heb je een foto van je nieuwe topper zinzi?
En wat voor ras is het?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:09

Afbeelding

Deze heb ik . De linkse is mijn ginger . Helemaal Gelders gefokt (Henkie x Laurentz ) ze is een ster voorlopig keur merrie van net 6 jaar En heel groot haha
Groter als ik wilde . Maar super lief.

Nadeel dat alles van Cam te klein is , dus nagenoeg nieuwe dekens moeten allemaal de verkoop in.
Zadel en hoofdstel waren ook niet passend. Maar die zijn al vervangen .

Edit op de foto lijkt ze niet veel groter als Cam , maar ze is 174 hoog en Cam was goed 160 cm

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

_Tarzan schreef:
Goed idee Dorien, of gewoon Iberische paarden en alles daartussenin ofzo? Ik ben daar niet zo goed in :')

Dat is misschien het beste, het wordt anders zo lang. Zal een moderator vragen hoe dat werkt.