Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:21

Rond eind mei en in juni gok ik. Net als dit jaar

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:28

Lijkt me ook echt super gaaf hier hebben we ook 1 x per jaar zo'n wedstrijd dat je met je eigen ras een wedstrijdje rijd

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:41

Gefeliciteerd Laura!

En jij toch ook met je punt Geertje :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:13

Goed bezig voor iedereen die wedstrijd had! :)

Hier in de buurt zijn helaas geen wedstrijden voor alleen Friezen. De competitie is ook altijd een best eindje rijden maar dat hebben we er dan maar voor over :=

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:33

hier in groningen zijn ook geen friezen wedstrijden. Als ik al mee zou willen doen dan moet ik ook naar friesland of drenthe. En daar heb ik geen zin in.

Ik blijf wel gewoon tussen de andere rassen rijden, vindt ik wel net zo leuk.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:21

Ik weet dat deze vanuit de fokvereniging wordt geregeld anders daar eens informeren?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:39

Ja ik weet in ieder geval dat zuid en midden wel organiseerd.
Verder worden hier best nog wat barokke wedstrijden georganiseerd. Die zijn ook erg leuk. Die in Leersum in de zomer bijvoorbeeld en 14 febr in houten

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:06

20 februari is er ook weer een koudbloeden wedstrijd in Den Ham (Overijssel). Misschien dat dat voor sommige ook nog te doen is?
Ik lees trouwens wel vaak mee, maar heb helaas geen tijd om jullie altijd bij te houden, gaat soms zo hard.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:10

Welkom henrieke! Dank voor je bericht wie weet is het wat voor de dames in die hoek.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:41

Den Ham is inderdaad nog een keer naar toe te rijden vanaf Winterswijk :) organiseren ze daar vaker koudbloed wedstrijden?

Mijn planning was eigenlijk om pas in het volgende outdoor seizoen te starten maar het begint toch eigenlijk wel steeds meer te kriebelen om wat eerder te starten :=

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:43

Oeh! Dan hou ik Den Ham in de peiling, is hier 25 minuten vandaan :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:54

Emma gewoon doen zie het als training!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:56

Gewoon doen Emma! Wat heb je te verliezen? En binnen zijn vaak nog kleinere wedstrijden dus kunnen jullie mooi wennen :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:22

Dat is waar, er valt niet veel te verliezen idd :) ik zal alleen nog even wat aan m'n doorzitten moeten werken vrees ik... Daar blijf ik echt een hekel aan houden >;)

Maar ga in januari sowieso gelijk een startpas aanvragen en dan misschien maar eens kijken of we ergens in februari dan kunnen starten :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:00

Ik vertrek ook vanuit Groningen, nu nog (gunstiger) in de buurt van leek, in de toekomst vanuit het oosten/oldambt. Selectie wedstrijden indoor zijn voor mij ook allemaal een eind weg... nu alle 3 de keren een goed uur onderweg geweest, Balkbrug is het verste over twee weken en Assen ben je met iets minder dan een uur. 't is ff rijden maar ik heb het er graag voor over, is echt gezellig :D Nou scheelt het ook dat Arjen super braaf is op de trailer en het voor hem ook geen stress is (komt er nooit bezweet of wat af, blijft rustig wachten op de trailer en onderweg zijn we wel eens geneigd om te stoppen en te kijken of we hem onderweg niet ergens verloren zijn :P als paardlief trailerrijden een groter probleem vond ging ik ook niet zo'n eind op pad denk ik)

@geertje3: welke klasse start jij op dit moment? Foppe vast ook al geen B meer?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:47

Doorzitten..
Op de merrie die ik dan start gaat het best heel goed eigenlijk, al heeft dat wel ook wat weekjes gekost voordat ik echt fijn kon zitten. Maar op de andere Friezen van mijn werk doe ik rijd kan ik nog steeds niet zo goed doorzitten. Volgens mij is dat ook echt wel een kwestie van oefenen en veel doen hoor..

Ik kijk er ook wel weer naar uit als ik straks misschien weer kan gaan starten. Was voordat ze drachtig werd voor het eerst M1 gestart en dit was toen zo lekker gegaan. Ik hoop haar weer terug te krijgen op dat niveau en de fijne manier waarop het rijden toen ging.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:49

Voor de selectie's naar Lunteren moeten wij inderdaad ook een uurtje rijden, selectie's dichterbij zijn er sowieso niet. Was van de zomer wel eens lastig, want we gaan dan met meerdere paarden en kunnen moeilijk even heen en weer. Dus soms stonden ze daar dan 'de hele dag' op de trailer. Gelukkig zijn ze allemaal erg braaf en ook erg makkelijk.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:01

Doorzitten in de B is nog niet zo belangrijk.. Ik ben er ook geen ster in, en Isanne schijnt daar ook niet het fijnste paard voor te zijn :+

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 09:56

Met m'n vorige kwpn'er lukte het wel terwijl die juist heel hoog opgooide en nogal mega passen maakte aangezien die 1.81 is. Maar met die friesjes is het toch weer even een ander verhaal heb ik al gemerkt :+ . Maar goed gewoon lekker door oefenen gelukkig valt de hoeveelheid doorzitten in de L1 ook nog wel mee :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:01

iEmmaaa schreef:
Met m'n vorige kwpn'er lukte het wel terwijl die juist heel hoog opgooide en nogal mega passen maakte aangezien die 1.81 is. Maar met die friesjes is het toch weer even een ander verhaal heb ik al gemerkt :+ . Maar goed gewoon lekker door oefenen gelukkig valt de hoeveelheid doorzitten in de L1 ook nog wel mee :)

Das waar.. Pas bij L2 wordt het lastig als doorzitten niet lukt..

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:13

Mijn merrie zit als een huis met doorzitten, echt heerlijk :D doe ook altijd liever doorzitten dan licht rijden maar in de B heb je daar inderdaad nog niet veel aan :)

Gisteren clinic gehad van Jenny Veenstra, erg leuk en leerzaam! Absoluut voor herhaling vatbaar!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:18

Ik had er eerst ook problemen mee maar sinds me nieuwe zadel en als je ze lekker ontspannen loopt zit ze echt heel fijn

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:40

Ik wil tzt ook een ander zadel.. Zit toch ook sterk te twijfelen of ik niet misschien een boomloos zadel wil.. Lekker ook voor buitenritten.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:32

Ik heb alleen in de overgang van lichtrijden naar doorzitten in draf wat problemen maar als ik eenmaal ritme voel gaat het goed. van galop naar draf en van stap naar draf geen enkel probleem.
zegt dus genoeg over mijn balansprobleem, die moet echt beter. steun onbewust op mijn teugels, heel slecht.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:36

Ik heb vroeger voor m'n pony een boomloos zadel gehad, voor buitenritten idd ideaal maar om een beetje fatsoenlijk dressuur te rijden vond ik het echt een ramp. :n