[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:49

Jippie!! Gisteren met hele gezin naar Jippe geweest om uit te mesten. Er stonden wat paarden in de paddock. Allemaal ruinen en allemaal van zijn zomergroep. Bijna zijn gehele wintergroep dus met 1 extra vriendje erbij (zijn buurman). Dus Jippe er bij gezet! Stalhouder zou ze binnen zetten om 17 uur dus heeft ie lekker 2 uur buiten gestaan. Buiten zetten si nu dus idd op eiegen verantwoording.

Slim geweest en camera meegenomen!

Hier wat kiekjes:

Het is al wat schemerig hier
Afbeelding

Toch kan je zo wel zijn barokke bouw zien
Afbeelding

Spelen met grote vriend de andere Fries:
Rechts op de foto met dat mooi gebogen voorbeen is de vriend, links met hoofd omhoog is Jippe
Afbeelding

Hoofdstudie:
Afbeelding

Groetjes!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:09

Wat heeft Jippe een lang hoofd zeg! Ben dat niet gewend!
Cyrina: Mooi gemaakt!

Esther: Daarom,shetties laten verdwijnen. Zal wel even duren voor iemand ze gaat missen. :+

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:24

idefix4 schreef:
HAha, Peet, ik boek wel een weekendje noord-Holland! Ik wil ook nog bij Jasmijn, Madelief, Saida en Beda langs... haha. (En weet ik wie er allemaal hier nog meer uit die contreien komen.) Wordt vrees ik idd 2010, maar dan kan ik meteen je zadel ff checken voor je. ;)

lijkt me een strak plan
zie je wel verschijnen en neem dan gelijk de paarden mee gaan we ff over het strand

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:48

De hoefsmit is vandaag bij ons langs gekomen op stal en had een tip voor paarden met ijzers in de sneeuw ;). Trek ze oude sokken aan en zet deze vast met bandages.... Ik weet niet of het werkt, maar valt altijd te proberen :P.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:06

evdpanne schreef:
Shaggy en Vymar gingen gister ook als gekken te keer in het land :). Paarden met ijzers hadden het erg moeilijk om hun bij te houden en gingen soms bijna op hun plaat... Vind het wel raar dat een manege eigenaar bepaald of paarden wel of niet naar buiten gaan. Vind dat ook wel een beetje een keuze voor de eigenaars.

Ben ik niet helemaal met je eens. Als een staleigenaar jouw paard buiten zet omdat jij niets hebt door gegeven hierover en hij krijgt daardoor een ongelukt dan vermoed ik dat je de staleigenaar verantwoordelijk stelt.
Dan liever niet naar buiten als het erop lijkt dat het niet kan. Veiliger voor de paarden en als eigenaar kan je hem altijd als je op stal bent nog een uurtje of wat buiten zetten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:28

Ik bedoelde het anders. Wij zetten ze zelf buiten, dus dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Vind het ook wel anders als iemand anders ze buiten moet zetten, want dan heb je inderdaad mensen die je weer gaan aanklagen als het fout gaat... Maar ik zou nu niet blij worden als onze staleigenaar zou zeggen ze mogen het land niet op. Dat vind ik in het geval van zelf buiten zetten dan toch mijn eigen verantwoordelijkheid ;).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:29

idefix4 schreef:
HAha, Peet, ik boek wel een weekendje noord-Holland! Ik wil ook nog bij Jasmijn, Madelief, Saida en Beda langs... haha. (En weet ik wie er allemaal hier nog meer uit die contreien komen.) Wordt vrees ik idd 2010, maar dan kan ik meteen je zadel ff checken voor je. ;)

Weet nog wel een adresje waar je langs kan komen ;)

evdpanne schreef:
Ik bedoelde het anders. Wij zetten ze zelf buiten, dus dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Vind het ook wel anders als iemand anders ze buiten moet zetten, want dan heb je inderdaad mensen die je weer gaan aanklagen als het fout gaat... Maar ik zou nu niet blij worden als onze staleigenaar zou zeggen ze mogen het land niet op. Dat vind ik in het geval van zelf buiten zetten dan toch mijn eigen verantwoordelijkheid ;).

Dat is inderdaad anders. Maar bij ons op stal staan de paarden sinds november in de paddocks en die zijn door de aangevroren sneeuw voor paarden op ijzers erg glad. Een aantal zag je glijden en bovendien hadden ze flinke klompen ijs onder hun hoeven. Frío staat ijzerloos en had nergens last van.
Omdat het lastig is om het ene paard wel en het andere niet buiten te zetten (eigenaars die dat mogelijk niet snappen en paarden die de tent afbreken omdat ze binnen moeten blijven) blijven ze allemaal binnen.
Mede omdat ik met de feestdagen weg ben en omdat Frío zich wel prima redt, heb ik gevraagd of hij overdag wel naar buiten kan in de paddocks met een bodem waar dat kan. De stalhulp en een stalgenoot die voor hem zorgt als ik er niet ben proberen dat te regelen.

Chivari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:02

Ik kom even spammen!! :Y)
Ik heb een barok dekje te koop, zie onderschrift voor topic! ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:11

Haha, Peet en Branka, ik zie het al! Ik boek wel een week!!! :+ Als ik onderdak heb voor de paarden, niet te duur, zou ik het overwegen. Het is een hele rit op de trailer immers.

Leuke tip van de hoefsmid. Ben wel blij dat die van ons gewoon zonder ijzers staan en probleemloos naar buiten kunnen. Prince was weer de rust zelve vandaag. Sabrina daarentegen had er minder vertrouwen in, maar ze heeft weer gedraafd en vanalles gedaan ook weer los, dus ze komt er wel. Ik heb haar laten uitstappen zonder zadel en met de handjes op de knietjes om haar zit wat onafhankelijker te maken. Strakkies ga ik! Hopen dat Sam net zo lekker laadt en lost als vorige week!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:16

Het voordeel van kinderen, ze vergeten vaak snel en zijn daardoor sneller hun angst kwijt ;). Hopelijk gaat alles goed met Sam straks! Veel plezier alvast!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:24

idefix4 schreef:

Ja EN een hele flinke neus. Heb een bitloos hoofdstel maat FULL gekocht via MP: Krijg de neusriem amper op het eerste gaatje om zijn beus en NEE die zit dan niet te hoog. Keurig op 2 vingers onder het jukbeen (nou OK 3 zelfs. Ik heb dunnen vingers en anders krijg ik hem ECHT niet vast :+ ) Dus echt met recht een hoofd maat FULL.
Maar vind het zelf voor het hele plaatje niet storend. Hij is helemaal Full haha! Dus qua proporties past zijn hoofd wel bij zijn lijf hihi. (Zie eerste 2 foto's)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:49

Ach gelukkig zijn er nog gaatjes prikkers en extra full hoofdstellen :).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:49

Heey
Zilfstar: Leuke foto's :D

Vandaag naar de merrie wezen kijken :D
Wat een super paard zeg :D
Ik heb er echt een super klik mee :D Ze is in de omgang heel braaf, heeft veel respect voor je, knuffelt graag, schrikt niet snel, en vertrouwt snel mensen. Met rijden is ze een beetje eigenwijs en de dressuur snapt ze nog niet zo goed maar ze doet enorm haar best, ook kun je haar met een halster rond sturen, je kunt op haar staan, aan haar hangen, achterstevoren opzitten,op liggen enz... En ze houd van grapjes uithalen :D

Waarschijnlijk gaan we haar kopen *\o/* *\o/* *\o/*

was echt super vandaag :D

hier nog de site met foto's van haar :
http://picasaweb.google.com/staljansenv ... denMerrie#

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:10

Fijn dat je een klik met haar hebt! Dat is toch altijd het belangrijkste he ;). Wat wil je verder eigenlijk gaan doen met haar?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:13

dat is idd het belangrijkste :D. Mijn ouders hebben er ook een klik mee :D.

we willen er een beetje mee gaan dressuur rijden, buiten rijden, voor de kar en een beetje vd :D

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:01

idefix4 schreef:
Haha, Peet en Branka, ik zie het al! Ik boek wel een week!!! :+ Als ik onderdak heb voor de paarden, niet te duur, zou ik het overwegen. Het is een hele rit op de trailer immers.

Leuke tip van de hoefsmid. Ben wel blij dat die van ons gewoon zonder ijzers staan en probleemloos naar buiten kunnen. Prince was weer de rust zelve vandaag. Sabrina daarentegen had er minder vertrouwen in, maar ze heeft weer gedraafd en vanalles gedaan ook weer los, dus ze komt er wel. Ik heb haar laten uitstappen zonder zadel en met de handjes op de knietjes om haar zit wat onafhankelijker te maken. Strakkies ga ik! Hopen dat Sam net zo lekker laadt en lost als vorige week!

bij ons is wel onderdak te krijgen dus komt goed en hier in huis moet wel ergens een plek te vinden zijn desnoods in de kelder ahhaa
of de schuur
moet altijd lukken toch

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 08:47

angela: leuk paardje! Hopelijk gaat de koop door

Iedereen fijne feestdagen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:27

Moppielover: Klinkt goed! Ik duim voor je!!!

Edit: OK heb op die site gekeken en had dat niet moeten doen :( Nu ben ik verliefd! :+ :D Wat een koppie, wat een uitstraling zeg. lekker rond gebouwd (daar hou ik van dat snap je wel als je Jippe ziet haha). Wat een lieve oogjes. Ik duim nu nog harder voor je!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:49

Mijn stage zit erop... nouja, zo goed als. Volgende week doe ik vanaf huis nog twee dagen nieuws en ik moet mijn stageverslag nog maken voor school.

Heb het echt super gehad! Heel leuk team en leerzaam!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:20

heey
dankjulliewel :D
Zilfstar: dat is precies waar wij ook op vielen :D ;) je gaat waarschijnlijk vaak foto's zien hoor ;)

we gaan haar kopen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
waarschijnlijk gaan we haar maandag halen en dan komt ze 1 maand op proef *\o/* *\o/* *\o/*

madelief88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:08

Wat onwijs leuk, gefeliciteerd! :D Wens jullie veel plezier met haar toe :j

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:35

Wat een onwijs leuk paard!!! En je straalt ook helemaal !!
Gefeliciteerd

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:28

moppie wat een schoonheid :D :P ik snap waarom je op dit paard viel toppie jou kerst (:) kan niet meer stuk
geniet ervan veel plezier

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:25

Zilfstar schreef:
idefix4 schreef:

Ja EN een hele flinke neus. Heb een bitloos hoofdstel maat FULL gekocht via MP: Krijg de neusriem amper op het eerste gaatje om zijn beus en NEE die zit dan niet te hoog. Keurig op 2 vingers onder het jukbeen (nou OK 3 zelfs. Ik heb dunnen vingers en anders krijg ik hem ECHT niet vast :+ ) Dus echt met recht een hoofd maat FULL.
Maar vind het zelf voor het hele plaatje niet storend. Hij is helemaal Full haha! Dus qua proporties past zijn hoofd wel bij zijn lijf hihi. (Zie eerste 2 foto's)

Sam heeft een extra full hoofdstel met alles op het bovenste gaatje. :+ Zelfs een Cobmaat past ie... Dan weet je het verschil haha.

Angela: De lol druipt van je gezicht af! Dat is het belangrijkste. Is ze wat te dik of lijkt dat maar? Het is een leuk beest! Jou 2010 kan niet meer stuk!

Shanna: Jammer joh! Time Flies when you're having fun... Hoe lang moet je nog studeren nu?

OW ja, egootje

Gisteren heeft Sam letterlijk de sterren van de hemel gelopen!! Hij was superlos in de mond en uiteindelijk ook aardig aan het been. (Dat mag nog beteren) Maar we zijn heel blij gestopt. Zelfs een 4-span hete welsh-hengsten voor een koetsje kon hem niet meer van het werk af halen! Wel een tof gezicht overigens. Na de les kwam er iemand trainen met zijn 4-span. Hij wint aan de lopende band prijzen met zijn span en het zijn dan ook echt heel toffe beesten. Maar ja, een koets kent Sam niet en hij wordt altijd wel fris van kleine paardjes, maar deze keer had ie er geen aandacht voor toen ik op zijn rug zat. Die interesse kwam pas met uitstappen. Als beloning mocht hij het vanaf de kant even bekijken, kon ik het ook meteen even zien!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:36

Heey
Dankjulliewel :D
Idefix: Ze is idd te dik, ze staat nu in een soort binnen paddock waar ze continue eten tot haar beschikking heeft en ze doet vrij weinig, en dan vliegen de kilo's eraan. Maar als ze bij ons komt gaat ze lekker veel bewegen en wat minder eten en dan komt het helemaal goed ;).

ik ben het trouwens niet op die foto's, zal zo een paar foto's van mij erop zetten ;).