[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:23

haha beetje wel Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:32

Wat vervelend dat de zoekfunctie tijdelijk uitgeschakeld is!

Willy heeft héél veel boeken.
Bedoel je toevallig Maestoso Gratia? Of Favory Ravella?

Afbeelding
Dit is Favory.

Afbeelding
En dit is Maestoso. Die wordt dit jaar alweer 27 of 28 jaar!

Dit is trouwens ook een leuke link met wat citaten van bekende ruiters.
http://www.manege-liesbeuker.nl/citaten.htm

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:13

Ja tegen mij heeft hij het ook over die paarden gehad en foto's laten zien.

Die citaten had ik al gelezen van de link uit het klassieke/moderne topic, heel waar!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:27

nou jullie toch deze foto's plaatsen......
doet er hier iemand grondwerk eigenlijk zoals hierboven op de foto's? Om buiging te krijgen aan de hand of het paard wijken te leren etc, en recht te richten en onder te leren treden?

en zo ja gebruiken jullie dan een seretta of kaptoom en hoe tuigen jullie verder je paard op?

ik zit er hard over te denken om dit ook eens flink aan te pakken zodat ik enno kan helpen zijn rugspieren beter te trainen.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:34

Nog niet, maar ik ga het wel allemaal leren van Willy (incl dubbele longe). Ben dus heel erg benieuwd!

Heb gisteren geoefend op zijn manier. In het begin lukte het heel goed! In stap voelde ik heel zijn rug opbollen Haha! Draf ging ook heel fijn, met dat hoge rugje. Zo fijn dat ik ook een stukje galop meepakte. Daarna even stappen, verder op de andere hand, nog een galopje, ook heel fijn. Dus weer even lange teugel, maar daarna lukte het niet meer Verdrietig Hij voelde ook moe aan en liet niet meer lekker los dus ik kon ook niet lekker uitdraven want dan werd hij super rennerig. Ik had gewoon eerder moeten stoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:19

Jammer! Dan wordt je te enthousiast hè? Knipoog
Gewoon rustig aan oefenen. Je kan ook niet verwachten dat het in een keer goed gaat. En volgende keer inderdaad misschien stoppen wanneer het goed gaat. Dat onthoudt hij als beloning.

Ik ga straks ook het werken aan de hand leren met X-tremo. Bij de Spaanse Rijschool doen ze de eerste 5/6 jaar niet anders.
Dubbele longe heb ik gelukkig al aardig onder de knie. Willy zei het vorige week nog tegen me toen ik met het paard van mijn stalgenootje leste. Hij ging weer tegenwerken en ik moest even halthouden en zorgen dat hij weer losliet, toen hij zich zo sterk maakte kwam hij me even helpen en toen zei hij ook dat mijn handen al heel anders voelden dan de handen van andere mensen. Betekent dat ik het volgens hem al aardig goed doe Knipoog

Dat is wel fijn van Willy, hij bevestigd het wel wanneer je op de goede weg bent. Hij zegt niet zomaar dat het goed gaat, maar op de juiste momenten wanneer jouw gevoel ook zegt dat het goed gaat.

Nou ik moet nu haasten naar stal, want ik moet weer een peesecho laten maken met m'n oudere paardje.
Ben benieuwd! Ben nu al een half jaar aan het stappen/wandelen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:25

redina schreef:
nou jullie toch deze foto's plaatsen......
doet er hier iemand grondwerk eigenlijk zoals hierboven op de foto's? Om buiging te krijgen aan de hand of het paard wijken te leren etc, en recht te richten en onder te leren treden?

en zo ja gebruiken jullie dan een seretta of kaptoom en hoe tuigen jullie verder je paard op?

ik zit er hard over te denken om dit ook eens flink aan te pakken zodat ik enno kan helpen zijn rugspieren beter te trainen.

Ik doe dit wel eens Eef, ik gebruik soms gewoon een halstertje, soms gewoon zijn trenshoofdstel en soms zijn seretta. maakt niet zoveel uit imo Lachen Voor Licor is het een heel goeie oefening om meer onder te treden en de Spaans pas wat te oefenen. Voorlopig doe ik er nog niet zo veel zijgangen mee, Licor wordt er nogal snel heet van namelijk.

Malin, klinkt als een goede lesgever hè! Wat moet je net doen om zijn rug te leren bollen?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:01

mooie foto'en filmpjes weer

pablotje dee het het beste op een spaans kaptoom , een gewoon was op een een of andere mnier niet duidelijk genoeg of moest erg strak en het spaans kon je met minimale bewegingen sturen ,
ik ben liever zacht met de hand dan dat ik volle kracht bij moet zetten ..

boyka ..het ventje .. is een kruizing american paint x welsh zwart met witte voetje en grote bles
zijn vader geeft karacter door en hoop hiermee
de flexibiliteit van zowel welsh en paint
de dikke billen van paint en hoogte van welsh
een mooie combi te hebben

heeft weinig manen , in vergelijking met de robustere types die ik gehad heb en houd absoluut niet van blessen
maar deze echt met idee karacter / uittezitten (lang pijpbeen) / toch wat robuust en hoogte gekozen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:29

Ik doe dit werk al een paar jaar. Het aanleren van oefeningen (bijv zijgangen of de piaffe) doe ik ernaast, dus op schouderhoogte van me paard. En als alles bevestigt is qua oefeningen doe ik het normale lange lijnen werk vanaf het binnenachterbeen.
Het is heel goed voor de afwisseling om eens vanaf de grond te werken en je paard werkt daarnaast ook veel fijner omdat hij het gewicht van de ruiter niet hoeft te dragen tijdens de oefeningen. Ik doe het gewoon met het hoofdstel en bit wat ik ook voor het rijden gebruik. Zo min mogelijk aan je optoming veranderen, dat voorkomt in mijn ogen verwarring.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:39

okee en heb je dan een zweepje en hoe leer je hem dat hij daar rustig onder blijft en dat hij voorwaarts blijft lopen als je naast hem loopt?
of begin je met zijn tweeen?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:48

Je kunt beiden doen, als je naast de schouder begint is een zweepje ter ondersteuning makkelijk. Je kunt daarmee een evt. beenhulp vervangen. Wanneer je naar het binnenachterbeen verhuist en je paard snapt niet goed dat hij voor je uit moet lopen is een 2e persoon handig. Die kan het paard bij zijn hoofd begeleiden terwijl jij wel de hoofdhulpen geeft van achter hem.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:07

Yenneke wat een leuke foto's zeg! Ziet er leuk uit zo dr naast aan het werk. Lijkt me wel moeilijk om aan te leren, zeker als je zelf nog geen ervaring hebt. Ik moet me er eigenlijk eens in gaan verdiepen Knipoog Want lijtk me wel heel leuk om te doen!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:26

regine: heb jij wat foto's? zodat we het goed kunnen zien allemaal?
want dit is toch ook weer net iets anders dan lange lijnen vind ik.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:30

Ik heb op dit moment alleen lange lijnen foto's geupload en mijn grondwerk foto's zijn helemaal niet meer recent. Binnenkort eens een stalgenootje lief aankijken of ze nieuwe wil maken... dat wordt dan nog opschieten want nog ff... en mijn merrie bevalt Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:18

Oh dat is waar ook Haha! Jij wacht tuurlijk ook nog op een veulentje! Wat leuk zeg, wel foto's plaatsen hoor, kunnen we mee genieten van die kleine Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:16

@prinslover hier even een foto dan weet je hoe ik eruitzie
alleen heb ik nu donkerkort haar Knipoog
Afbeelding
Afbeeldingen hier me dochter dan weet je wie je voor je hebt hahaha

voor de rest lees ik even mee maar ben nu erg druk post later weer wat doeiiiiiiii

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:49

Regine, spannend joh!
Gaat nu wel opschieten zeker...

hier nog een foto van het rijden van avond...
vond 'm wel leuk met de bloemetjes op de achergrond.
eerdaags maar eens kijken of ik nog wat beter 'met de bloemetjes foto's' kan maken!
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:03

Inderdaad een mooie foto zo met die bloemen op de achtergrond. Wat zijn ze bij jullie trouwens al ver in bloei! Hier begint het eigenlijk net een beetje.
Was ze trouwens druk dat je die slof erbij hebt gepakt?

Vandaag weer eens wat geprobeerd met Frío. Stalgenoot had van de week al balkjes met haar paard gedraafd en wilde dat weer gaan doen. Dus of ik meedeed. Aangezien ik dat al eerder van plan was ben ik lekker mee gaan doen. En leuk dat Frío het vond! Heb het nog nooit met hem gedaan maar het kostte meer moeite om hem er af en toe langs te sturen dan om hem er overheen te laten lopen Haha!
Aan het einde was ik aan het uitstappen met hem en ik ben langs de balkjes gestapt met een los teugeltje maakt ie ineens een scherpe bocht om nog een keer over de balkjes te kunnen stappen Nagelbijten / Gniffelen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:16

Branka, wat leuk zeg!
Ik neem me ook iedere keer voor om dat eens te gaan doen, maar het komt er nooit van...

Beide schimmeltantes hebben het voorjaar in hun hoofd!
Zijn extreem hengstig en hebben voor alles aandacht behalve voor mij en het werk dat ze moeten doen...
soms vraag ik me af of ik niet beter kan gaan dammen ofzo... Clown

Fifi rijd ik sowieso af en toe met slof, vooral als ze weer een periode heeft van zich constant druk maken en eruit drukken...
Dan reageert ze weer op kleine hulpen en anders moet ik zo werken met m'n handen, dat is helemaal niet prettig...
Vanavond was de eerste keer in de nieuwe bak, omdat ik na afgelopen dagen al het vermoeden had dat het rijden niet vlekkeloos zou gaan hier heb ik 'm dus weer even uit de kast gehaald... Knipoog

Ja, leuk he, die bloeiende cisjes?!
hier bloeit echt al heel veel!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:22

Prachtig die bloeiende cisjes! Misschien moet ik wat verder de polder ingaan, wie weet staat het daar wel mooi in bloei Knipoog

Ja, het was echt enorm leuk. In het begin dachten we dat het redelijk uitgemeten was voor Frío. Zat echt op hem te stuiteren want hij gooide enorm hoog op. Doordat Liqueur (paard van mijn stalgenoot) begon aan te tikken en balken verplaatste en ook Frío slordig begon te worden en aan begon te tikken hebben we ze wat verder uit elkaar gelegd. En daardoor moest Frío ruimer lopen en ging het beter. Met Liq ook.
Wist trouwens niet hoe hij het zou vinden dus tijdens het instappen eerst samen er een keer overheen gelopen. Kreeg ik een soort blik van "mens loop eens door dit loopt zo rottig voor mij" ROFL

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:53

Leuke foto nouvel, maar ze kruipt toch snel achter de teugel? Met een slof gebeurd dat namelijk ook vaak als je deze gebruikt. Ik begrijp dat je haar aandacht wilt houden als ze hengstig zijn..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:19

soeske, bedankt!
ze trekt zich er enorm uit van voren met korte sterke rukken, dat is niet echt prettig voor je rug en schouders...
en als ze gewoon blijft lopen hangt de slof gewoon los...
ze moet leren ontspannen laag te blijven ipv zich er steeds uit te trekken...

vandaag met de les ging het gelukkig alweer een stuk beter en wilde ze zich weer stukken mooi ontspannen...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:49

Leuke foto's weer! Ik ga even hard bijlezen. Kusje

Hier nog even wat foto's van mij & Picas. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie van de foto's en ons nieuwe setje vinden. Haha!

Met Picasso qua rijden gaan we echt met reuze sprongen vooruit. Zowel in dressuur als endurance heeft hij zichzelf overtroffen! Dressuur is de aanleuning bijna helemaal goed, en is hij echt klassiek te rijden (zonder/zo min mogelijk hand), en endurance heeft hij een paar keer bewezen dat het een koel doorzettertje is. Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 15:31

Leuke foto's picassox!
fijn dat het goed gaat!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:17

Wat een leuke foto's weer hier Haha!

Ik had hier gisteren een post van 4 pagina's zo ongeveer neergezet, om even op iedereen te reageren maar toen hing mijn pjoeter zichzelf even op.. alles weg Boos!

Redina, nog veel sterkte gewenst, wat een rotsituatie zeg.. weet je intussen al wat meer?

Hier gaat alles wel goed, wel ontzettend druk, met de verhuizing zometeen, gisteren meubels gekocht, vandaag meubels die gevergd moeten worden geschuurd, tis flink aanpoten Haha! maargoed, dan hebben we straks wel echt een paleisje Lachen

En voor de liefhebbers, er zijn weer nieuwe Yippiefoto's Haha!
viewtopic.php?f=53&t=748899&hilit=