Dorien66 schreef:Best goed nieuws dus J0anieke!
Ben het even kwijt Kelly, maar waarom wil je hem zo graag hengst houden?
Meerdere dingen haha
1. Nu is het vliegen seizoen
2. Ik heb zijn ballen nog niet kunnen vinden - met een beetje pech zijn die pas ingedaald met een jaar. En nu castreren zou dus over de lies moeten in de kliniek.
3. Ik weet nog niet zo goed wat ik met hem wil, als ik alles er aan laat hangen, krijg ik de tijd voor om er rustig over na te denken.
Ik hoop hubby te kunnen porren voor een huis met een stukje grond over een jaar of 2
huis is nog niet af hier, dus dat moet eerst hahaha
Als alles klopt en haalbaar is, ook qua gedrag, dan lijkt het me heel tof om 2 of 3 merrie's te importeren en kleinschalig lusitanos te fokken. Dan heeft hij zijn eigen harem en heb ik knappe baby's in de wei
Gisteren alles samen gezet. Aanstichter graasmasker op gedaan en omgelaten door de nacht.
Hij viel wel aan, maar niet zo heftig als het was. Heel blij met het masker. Sol had nu steun uit de kudde. De palomino probeerde de aanstichter te stoppen en toen Sol ontdaan was kwam hij hem supporten, deze keer niet ook nog angstig voor hem.
Het was vlot redelijk rustig. Sol stond tussen het jonge grut en de ander stond apart, dat is wel nog wat gewisseld. Gister avond stond hij lekker in de groep. Liep met de palomino naar "gevaarlijk terrein" dat was nog steeds gevaarlijk
Maar er werd geen achtervolging in gezet.
Net het masker afgedaan bij de ander en het lijkt nu allemaal rustig.
Hoop dus heel hard dat we er door heen zijn gekomen en dat het vanaf hier goed gaat.
Pfff dat zou inhouden dat ik geen slapeloze nachten meer hoef te hebben.
Wat balen Flubberboot van allebei. Ik herken het met de opfok, als je wat zoekt, ik heb een hele lijst gescant, ook basis van beschikbaarheid. Ik zou inderdaad af gaan op zicht, hoe hij er bij staat en hoe jij je er bij voelt.
Lijkt zo allemaal goed te komen J0anieke
Tof Audesta! Onder het zadel of aan de hand ben je met die piaffe bezig?
Ben benieuwd Maartje!