[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:24

Angela, dat is een goed idee een Barefoot voor je paard! ;) Zeker als ze zo breed is.
Denk er wel aan dat het iets sneller schuift!

Nou ik loop de hele dag al op een roze wolk, het was echt zo leuk gisteren! <3
Morgen heb ik les, zal eens kijken of mijn bijrijster wat plaatjes wil schieten van ons!

heikedenise

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:43

debby wat een heerlijke foto even lekker wezen genieten van de buitenlucht met xantha, lekker hoor
en veel plezier met je les morgen

angela lekker op die roze wolk blijven zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:29

Fijn zeg, debby en Angela :)

Ik vandaag ook weer buiten gereden met Mo-tje, oude eigenaresse was erbij, er ook even opgegaan! Superleuk!

En we hebben een nieuwe hengst op stal, een appa!
Gaaf ding :oo

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:18

zo ik ben vandaag met mijn stalgenoten (13 paarden) naar het bos geweest, was echt heerlijk genieten heike had er lekker de vaart is en was super voorwaarts,
nu versleten op de bank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:07

<3

Wat fijn zeg Heike! Lekker nagenieten!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:17

Ik heb Shaggy ooit ook boomloos gereden, toen mijn andere zadel niet goed lag. Moest daarna echt weer wennen aan een boomzadel, met boomloos voelde ik veel meer (maar misschien heb je dat ook wel met een close contact dressuurzadel. Het heeft allebei voor en nadelen... Met boomloos zijn ze ook steeds meer bezig met een goede druk verdeling want dat was in het begin een probleem (druk lag maar op 1 punt). En je paard moet niet te veel schoft hebben, anders is het ook niet lekker voor ze...

Filmpje van mijn springles (ben zo lief geweest om ook de 'foutjes' er tussen te laten zitten :P).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:25

Ik vind het verschil tussen een boomloos en een close contact zadel nog steeds inmens :+

Leuk filmpje, misschien dat ik springen ooit ook wel weer leuk ga vinden!
Maar je brengt me wel op ideeën, denk dat ik Mo van de week eens ga laten vrij springen!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:00

leuk filmpje jolijn even lekker galoperen in het bos

esther springen ziet er goed uit, jullie zijn ook nog maar pas begonnen dus die foutjes kan je nu lekker gaan verbeteren

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:04

Wat heerlijk dat je al lekker alleen kunt galloperen in het bos met Mo!

Esther, wat leuk zo'n mini parcours! ziet er super grappig uit met zo'n groot paard!
Maar lekker rusit beginnen kan geen kwaad!!

Chimanga is nog een beetje op haar hoede nu! Als je haar zomaar benaderd richting haar hals draait ze gelijk bij om te kijken wat je precies komt doen!
Laat haar vandaag nog lekker even staan en morgen ga ik wel even proberen hoe ze reageert op mijn bitloze hoofdstel! Dan kan haar mond nog lekker even genezen...
Heeft een van jullie daar ervaring mee? Hoe lang het ongeveer duurt voor je weer een bitje in kan doen? Ik heb zo'n rubberen bit met appelsmaak dus hij is wel fijn voor haar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:07

minimaal 10 dagen volgens mij!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:50

ja, ik weet namelijk dat het bij ons zelf wel even gevoelig blijft als er een tand uit is! Maar behalve dat ze nog niet erg happig is op eten merk je niet dat ze pijn heeft... (als ze brokken eet is ze nog altijd helemaal gelukkig :Y) ) maar het hooi wat we nu hebben eten ze toch nog niet echt graag...

Zijn jullie paarden ook weer zo onwijs fris nu het gaat vriezen?!! Chim, en vooral haar vriendinnetje zijn echt even helemaal dol! Terwijl die ander normaal niet vooruit te branden is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:57

Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal met Mo :')
En ze krijgt nu voor het eerst in haar leven brok dus dat zal ook wel wat doen.

Maar vind haar niet extreem explosief ofzo, ze is gewoon voorwaarts!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:59

Shaggy valt ook nog wel mee, zelfs nu die geschoren is.... Hij was zondag zooo relaxed met de fotoshoot op strand :D. Mn verzorgster heeft zelfs zonder zadel met halster en halstertouw op m gezeten vervolgens zo naar de zee gereden om daar foto's te maken (ik ben nog lang niet zo dapper :P, dus die foto's zal je niet zien van mij :D).

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:08

hoi Dames

ik kom ook weer ff buurten.

zie dat er een nieuwe bij is welkom, en dat er leuke foto´s en filmpjes op staan van allemaal leuke paarden ik zal er binnen kort ook weer wat op zetten want dat monster van mij begint weer grijs te worden.

chim bij de tandarts geweest en gaat het nu weer goed met der gebitje.

en shaggy aan het springen ziet er goed uit dat doe je beter dan ik hoor

ook ben ik vandaag weer voor het eerst op stal geweest sinds 2 weken werd aan me rug geholpen in ziekenhuis dus ja ff rustig aan doen maar heb al te veel gedaan merk. Maar wat verandert zo´n jong dier tog als je hem ff niet gezien hebt ook heeft meneer nu eindelijk 1 ingedaalde bal dus hoop dat nummer 2 er ook aan komt scheelt weer een hoop kosten.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:05

Haha ja! zou wel fijn zijn als zijn balletjes beiden gewoon indalen. Je wilt hem wel laten castreren toch?

Met Chim gaat het niet heel lekker... net wel eventjes op haar gezeten met haar halster, maar dan luistert ze niet;)
Ze heeft toch wat last van haar mond en is wat chagrijnig nu... kan ook wel zijn omdat ze toch wat last heeft van de Influenza-enting....? Bij haar vorige eigenaar is ze niet heel regelmatig geent dus moet ze nu volgende maand nog een keer... Heb dr nu al geen zin in! Wat een drama...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:34

geeske even doorzetten met de entingen, en misschien is ze ook niet helemaal der zelf door het weer.

dapperedodo hopelijk zak snel zijn 2de bal ook zodat je hem kan laten helpen

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:17

chim nog steeds pijn?
duurde bij een paard hier op stal ook heel lang toen er een tandje uit gehaald werd, het wondje was zo dicht maar het bleef heel lang gevoelig. (2 weken)

zag leuke springfoto's voorbij komen, lijkt of t paard het met 2 hoeven in zijn neus doet.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:38

Ja, ik vind het echt heel erg vervelend als ze niet helemaal 100% normaal doet.. ben heel erg snel bezorgt! Ook omdat mijn vorige paard vrij plotseling is overleden (slokdarm verstopping) ben ik nu steeds bang dat haar ook iets dwars zit als ze maar iets anders reageert dan normaal!

Nouja, hopen dat het snel over gaat!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:17

Ja wil hem komende zomer laten helpen dat is idd een stuk makkelijker op stal want hij heeft geen benul nog hoe het zakie werkt en dan is ie van de week tog 1 jaar en 7 maanden heb jaarlingen meegemaakt die het donders goed weten op die leeftijd.

Veders heb ik morgen klein grondwerk lesje met hem een stalgenootje gaat me helpen die veel met parelie weet dus ben benieuwd hoe die reageert zodat ie niet ze zin door drijft en door je heen dendert gaat wel beter maar paar extra tips is nooit weg.

ahh arme chim nog steeds last van haar mondje ja kan lang zeer doen lijkt me.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:32

Goedemorgen :wave:

geeske gewoon goed naar haar kijken en als ze toch raar blijft doen, misschien even voor de zekerheid de dierenarts bellen, misschien heeft ze wel een ontsteking.

dapperedodo ik zou het nou ook niet doen maar iddd pas in de zomer

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:11

*\o/* Vandaag eet ze heerlijk door van dr hooi!
Ze maalt weer goed, ze houdt haar mond goed dicht, knoeit niet meer met brokjes en is weer lekker aan het jagen op omwonenden... (andere paard, de kat, vogeltjes e.d.)

Zo trof ik haar vanmorgen aan... van t arme beestje heb ik niets terug gevonden :Y)
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:19

:D Weet je zeker dat haar tanden niet zijn scherp geslepen? :9

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:06

ahh...de tandenvee is op bezoek geweest.
ze zeggen altijd, als er wit veertje ergens ligt, dat er een engeltje op bezoek is geweest.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:03

fijn dat het beter met der gaat

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:46

Als Chim net geënt is kan het wel daarmee te maken hebben hoor, sommige paarden hebben er wel last van. Lekker, zo'n vleesetend paard, pas maar op voor je eigen vingers:P
Leuke filmpjes jolijn en esther, heerlijk!!
Denise, jij hebt ook lekker buiten gereden dus:) Wel een grote groep geweest dan!
Dapperedodo, ja die kleintjes kunnen er soms wat van he! Ik heb een merrie van 1.5, dat kan ook zo'n doerak zijn! Laatst parcourtje met enge dingen in de bak gedaan, maar ze is gewend dat ze in de bak mag rennen haha, dus nu liep ze aan het touw te stuiteren waardoor ik iedere keer rare bewegingen moest maken:P
Maar bij die jonkies moet je inderdaad gewoon goed consequent zijn vanaf het begin, ik merk ook heel erg het verschil met een jaar terug. Het leuke is dat je ze nog zoooveel kunt leren. Fiela luistert al naar d'r naam en ze weet wat 'Kom' betekent en 'Ho' begrijpt ze. En als ze iets doet wat ze niet mag dan hoef ik meestal maar 'UH' te zeggen en ze stopt :) Behalve in van die buien dat ze eigenwijs is en niet wil luisteren:P

Nog eventjes een foto'tje spammen van mijn wijfies in de mist en het bevroren gras gisterochtend:) Die kleine wordt groot:)
Afbeelding