[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:07

Even ego en dan ga ik bijlezen...

idefix4 @ [ITP] De 3 musketiers (Kwpn, Pre en Dartmoor) kicken op de sneeuw

Zie hier ons trio in de sneeuw! Op mijn hyve staan maar liefst 106 foto's sneeuwpret! Dit zijn de mooiste...

Samaranch vond de sneeuw geweldig leuk en zelfs met nooit in de sneeuw staan vind ik het reuze knap dat ie zo goed ging! Hij weet heel goed hoe ver hij kan gaan!

Afbeelding Deze stond er alleen nog niet tussen. Hier zie je Prince net overeind krabbelen. Hij had de gladdigheid ietsje onderschat, maar hield er niets aan over... (:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:36

Peet: Die Tjilly! Hij staat ook mooi op de foto!

Wenda: Ja, met een andere cultuur erbij is het natuurlijk nog veel moeilijker. Ik heb zonder dat cultuurverschil soms al moeite genoeg met mijn schoonfamilie. Hier zit volgens mij in één ding geen verschil in culturen: Er zit veel eigenbelang om ons heen. Zie het niet verkeerd hoor, ik schrijf dit positief bedoeld! Ik vind mijn schoonfamilie meestal ook leuk, maar ja, soms zitten er nogal wat belangverschillen en dan sta je elkaar allicht in de weg. Dat begrip zal er wel niet komen. En tja, kinderen. De hele familie heeft daar een mening over, maar het belangrijkste is toch wel wat jij en je vechtgenoot daar over denken toch? Jullie kijken er zo'n jaar of 20 tegen aan! :Y) Jij hebt het druk met jouw ding en zij zien dat niet, maar zo lang jouw hubbie en jij dat wel zien: who cares!
Ik heb een soortgelijk, maar kleiner probleem met mijn schoonma. Ze vindt me momenteel te veel met paarden bezig. Duh, heel raar als je druk bent met het leren om een zadel te repareren en te leren hoe je een zadel moet aanmeten op een paard. Dan ga je regelmatig bij zo'n beest kijken hè? Voorheen viel haar dat niet zo op, omdat ik mijn kids nooit bij haar breng, maar nu gaan ze eens per week en dan hooguit een middag of ochtend. Ik dacht dat ze dat leuk vond, maar ik moet nog een keertje goed overleggen, want anders ga ik het anders oplossen natuurlijk.
Ik vind het vak leerbewerken nog steeds heel erg leuk!!! Het MSFC heeft me voorgesteld te stoppen met de opleiding, omdat ik over een aantal zaken anders denk dan zij. Daar ben ik mee akkoord gegaan in goed overleg. Voor mijn idee leer ik nu bij de zadelmaker veel meer en het is ook meer mijn ding. Deze opleiding past mij veel beter. Het is voor mij nu heel veel zadelmakersboeken (in het engels!) lezen, veel oefenen om de naaisteek goed te leren (en geloof me dat valt niet mee!), leren snijden op een gecontroleerde manier en heel veel meekijken bij reparaties en paarden van klanten. Voor mijn idee zie ik al veel meer logica dan een paar maanden geleden. Maar ik sta nog maar aan het begin hoor.
En witte kerst, om volgens de woorden van Piet Paulusma te antwoorden: Dat hangt af van wat er nog gaat vallen en wat er blijft liggen. 50% kans!

Eline: Wat zijn de concequenties van foute brokken? Kunnen de andere paarden er geen klachten van krijgen? Ik zou het even navragen.

Esther: Inderdaad zeg! Wat een mentaliteit! Hier ben ik blij dat we de paarden nu aan huis hebben met een eigen stukkie land voor de paardjes en op de pension van sam was het altijd perfect geregeld. De pensionhouder bekommerde zich zelf om de weidegang. Dus daar had geen pensionklant wat mee te maken! Losgooien in de bak ging altijd in goed overleg en soms gingen er een paar samen. De ruinen konden zowiezo samen, omdat die in de zomer altijd bij elkaar in de wei liepen. En dan had je vaak nog wat meer spektakel ook. Deden ze lekker gek! Sam is zo een keer in duet over een flinke hindernis gesprongen. Helemaal vrij! In de winter mochten ze daar echter het land niet op. Dus voor Sam was het de eerste keer vandaag! Wel leuk dat Shaggy er ook zo van geniet zeg!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:55

Even een tijdje hier niet geweest. Ik had het even te druk met mij studie de laatste weken. Maar nu is er weer lekker vakantie en volop tijd.

Straks ga ik eens even goed bijlezen. Ik heb al wel vast de leuke sneeuwplaatjes gekeken, dat kon ik niet laten.'

Anouk: wat is Sam prachtig op de foto's. Wat een paard. Gaaf zeg. En natuurlijk zijn Despi en Prince ook heel leuk.

Wenda: ik heb erg benieuwd hoe de hoefproblemen daar dan aangepakt worden. Zou je een voorbeeld willen geven? Da soort dingen interesseren me altijd nogal. Leuk zo'n heel verhaal wat je geschreven hebt, het is prachtig dat jij daar gewoon bent en je ding doet. Ik heb daar bewondering voor!

Cyrina: al je paardjes zijn mooi, maar Arrojado. :9 Hij is geweldig.

De rest vanmiddag lekker bijlezen, op mijn gemak.

Hier gaat het zijn gangetje. Paarden staan lekker buiten in de sneeuw. Aliso geniet ervan. Hij is nog gekker dan gek eigenlijk. Omdat eerst de auto kapot was en toen de trailer niet meer uit de schuur wilde heb ik me er bij neer gelegd dat we niet naar de binnenbak kunnen met de sneeuw en rijden we heerlijk in de sneeuw. Het gaat prima. Eigenlijk net zo makkelijk als normaal.
Verder speelt hij vooral veel in de sneeuw. Geen idee of er in Spanje ook sneeuw lag waar hij vandaan komt, misschien is het zijn eerste keer.

Vrijdag hebben we wat in de sneeuw gespeeld. Toen lag er helaas nog niet zoveel waardoor het wat glad was. De dagen daarna ging alles fijner.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh en nog even zijn kleine vriend: paintveulen Mick met een apart idee over sneeuwballen :D
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:55

Hallootjes! Nou hier ook dikke sneeuwpret.
Donderdagmiddag: kids vrij vanwege kerstdiner 's avonds ops chool, dus lekker sleetje rijen in het park.
Vrijdagmiddag: Kinderfeestje van dochter die gisteren 5 werd. Dus extra slees geregeld en tussen het hele programma door van schminken en fotolijstje versieren en film kijken nog lekker buiten gesleet.
Zaterdag: Manlief heeft box van Jippe leeggehaald en opgestrooid (12 kruiwagens eruit!!!). Was niet bevroren en zelfs warm. Teken dat een potstal dus echt werkt. Maar eht moest echt vervangen worden nu, dus Jippe slaapt nu op los vlas. Maar die nacht was het min 12 geweest: waterleidingen bevroren, ondanks het speciale anti-vriessysteem. Dus de middag de kids ondergebracht bij opa en oma en ik samen met manlief de pensionhouder geholpen: Paarden binnen en buiten zetten, hooi voeren en water geven. Dus gewoon met een emmer langs de paarden gaan en kijken wie er dorst heeft. HIj wqas erg blij met onze hulp. En wij vonden het een ietwat aparte ervaring.
Zondag dus de echte verjaardag van Kirsten. Helaas heeft bijna alle visite afgezegd, behalve mijn ouders (wonen echt vlakbij, zelfde plaats) en schoonzus met gewin. De man daarvan heeft zoiets van: Ach we rijden er gewoon doorheen. Kirsten was daar wel wat teleurgesteld over maar het spelen in de sneeuw en een sneeuwpop maken van bijna 3 meter hoog (!!!) maakte veel goed. We hadden wel 8 kippen ontdooid... dus we hadden er nog wat over. Maar ach. Boodschappen doen lukt nu toch niet dus eten we maar een paar dagen kip...

Een leuker begin van de kerstvakantie is er eigenlijk niet toch?

Enige nadeel is dat ik met mijn autootje op winterbandjes nu echt niet naar stal kan komen (ik kom de parkeerplek hier bij huis niet eens af) dus ik zie mijn paardje nu niet en dus helaas geen foto's van Jippe in de sneeuw. Maar die wordt volledig verzorgd en mijn man gaat met zijn leaseauto op winterbanden vanavond na het werk langs om te mesten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:48

ondanks dat ik de tijd mis om het hier bij te houden wil ik iedereen toch vast even hele gezellige feestdagen toewensen en veel geluk en gezondheid in het nieuwe jaar!!

Afbeelding

Snowy2004

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:32

Anouk: Wat een mooie sneeuwfoto. Ik ben benieuwd naar de mijne, maar daar moet ik helaas nog even op wachten.
Wat betreft de biks, hier ga ik hieronder op in.

Bully: Wat een gave foto’s. Wat een schitterend paard is het toch.

Wanda: Nog gefeliciteerd met je dochter. ;-)

Nouvel: Jij ook hele fijne dagen en veel gezondheid en geluk.

Nou, de nieuwe biks en slobber was op het eerste gezicht een succes. Maar helaas is hij gisteravond weer gestopt met eten, dus het lag helaas niet aan de biks.
Dierenarts doet er niets mee, alleen als zijn temperatuur 2 dagen koorts aangeeft.
Homeophaat denkt aan maag/darmen probleem en is wat minder positief. Zij denkt dat het een aflopende zaak is met Atlas. Ook vanwege de temperatuur en dat soort dingen. Ik mag hem vandaag alleen maar peen en slobber geven. Morgen mag ik in kleine porties proberen om biks te geven. Daarna moet ik weer overleggen met haar.
Verder is het raar dat hij enorm vrolijk is en de hele tijd wil knuffelen en spelen.
Ik moet het maar afwachten en probeer de moed erin te houden.
Steun is helaas ver te zoeken als je paard boven de 20 is, dan lijkt het alsof niemand het meer intereseert. Op een enkeling na dan. Dat maakt me af en toe wel verdrietig.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:34

Snowy2004 schreef:
Nou, de nieuwe biks en slobber was op het eerste gezicht een succes. Maar helaas is hij gisteravond weer gestopt met eten, dus het lag helaas niet aan de biks.
Dierenarts doet er niets mee, alleen als zijn temperatuur 2 dagen koorts aangeeft.
Homeophaat denkt aan maag/darmen probleem en is wat minder positief. Zij denkt dat het een aflopende zaak is met Atlas. Ook vanwege de temperatuur en dat soort dingen. Ik mag hem vandaag alleen maar peen en slobber geven. Morgen mag ik in kleine porties proberen om biks te geven. Daarna moet ik weer overleggen met haar.
Verder is het raar dat hij enorm vrolijk is en de hele tijd wil knuffelen en spelen.
Ik moet het maar afwachten en probeer de moed erin te houden.
Steun is helaas ver te zoeken als je paard boven de 20 is, dan lijkt het alsof niemand het meer intereseert. Op een enkeling na dan. Dat maakt me af en toe wel verdrietig.

:(:) :(:) :(:)

Ik steun je wel hoor! 20 is toch nog niks! Ik kan helaas niets voor je doen, maar ik hoop toch dat jullie iets vinden voor Atlas.
Dikke knuffels voor jou en Atlas!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:12

Margot: Dank je! Ik hoor het niet vaak meer dat Sam ook zo'n hunk is. Frank vindt hem voornamelijk lang, lange hals, lange oren, maar ja die is Des gewend hè? Zo te zien hebben jou paardjes het ook prima naar hun zin en die paint is geweldig! Mooie foto's ook!

Ellis: Jij ook zo hè? Mooie foto ook van Spook!

Eline: Inderdaad is iedereen van mening dat een paard na zijn 20e een mooie tijd heeft gehad en dat het dan elk moment afgelopen kan zijn. Ik houd die gedachte ook in mijn achterhoofd bij elk paard, dus ook bij Atlas. Zoals je het schrijft en schreef kreeg ik die indruk een beetje, maar elke keer leeft hij weer op hè? Gewoon de moed er in houden en als het afgelopen is, dan zij het zo, dan heeft hij toch een fantastisch leven gehad bij jou? Maar ik hoop voor je dat het nog even duurt en dat je er nog een jaar of wat aan vast mag plakken. In elk geval niet in deze periode verliezen! Mensen weten zich meestal niet zo'n raad met deze situatie hè? Ze willen je wel steunen, maar hebben geen idee hoe en dan gaan ze de raarste dingen zeggen, (mij incluis).

Hij heeft een heftig najaar meegemaakt of niet? Die problemen met zijn tong en die flinke wond? En elke keer krabbelt hij weer overeind! Heel veel sterkte en dat iedereen maar ongelijk krijgt! Je mag je verhaal hier altijd neerzetten hoor!

En deze wil ik ook even delen! Voor alles een eerste keer!!!

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:38

Heey
Eline: ik kreeg toen met moppie ook bijna geen steun, bijna iedereen zei ook steeds 22 is een mooie leeftijd enz...
Heel veel sterkte en hopenlijk vinden jullie wat er met hem aan de hand is ( mijn steun heb je ook ;))

wat een leuke foto's :D

ik heb ook fantastisch nieuws *\o/* *\o/*
we gaan woensdag voor een nieuw paard kijken *\o/* *\o/* *\o/*
eigenlijk zouden we gister gaan maar vanwege de heftige sneeuwval hadden we afgebelt :(

ik kan van blijdschap bijna niet meer slapen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:02

Angela: Auw! Is deze opmerking op ons bedoeld?

Leuk voor je dat je op paarden jacht mag. Wat voor iets?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:07

welke opmerking is voor jullie? :o bedoel je de eerste paar zinnen die ik tegen eline zei? zoja dat was zeker niet voor jullie bedoelt, jullie hebben mij super gesteunt maar helaas waren er veel meer mensen die mij niet steunde als mensen die mij wel steunde, zo bedoelde ik het, ik bedoelde zeker niet dat jullie mij niet goed gesteunt hadden ;)

we gaan naar een 5 jarige ardenner merrie kijken ( ze is niet zo zwaar gebouwd als de meeste ardenners).

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:07

Afbeelding
voor iedereen een heeeeeeeeeeeeel fijn kerstfeest en een heeeeeeeeeeeel fijn 2010
namens ons allemaal liefsssssssssssss (:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:10

Angela: Gelukkig maar! Ik kan me de mensen indenken die denken dat 20+ respectabel is, mijn merrie is 23 geworden. Maar ik kan me ook inleven in de gedachte dat een geliefde altijd te vlug weggaat.

Een ardenner? Dat ken ik niet! Ga ik op googlen! Klinkt wel leuk. Apart ook! Ben heel benieuwd of het klikt tussen jullie. Fijne dag!

edit: Ja, gegoogled. Niet mijn type paard, maar als het klikt dan klikt het. Ik heb ook een heel mooie crusado te koop gezien op mp. Het is dat ik Sam heb, maar anders!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:14

idefix : dankje :D. Ik had zelf ook nooit gedacht dat we naar dat ras zouden gaan kijken :P. maar ze is echt niet zo zwaar gebouwd als de meeste die op google staan. ze heeft ook heel weinig sok

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:51

Op onze stal mogen de paarden nu niet naar buiten, omdat de sneeuw in hun hoeven blijft zitten en ze daardoor ongelijk gaan lopen. Ik weet het niet hoor. Mijn Fries loopt op blote voetjes... Met ijzers kan ik het me (zoals hierboven ook is aangegeven) wel voorstellen. Maar die blote brede voeten van Jip?? Gister heeft mijn man even Jippe op de grote paddock gezet omdat hij ging uitmesten. Nou hij had zich flink vermaakt! Lekker draven en doen. Hij had helaas geen camera bij zich ;(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:09

Shaggy en Vymar gingen gister ook als gekken te keer in het land :). Paarden met ijzers hadden het erg moeilijk om hun bij te houden en gingen soms bijna op hun plaat... Vind het wel raar dat een manege eigenaar bepaald of paarden wel of niet naar buiten gaan. Vind dat ook wel een beetje een keuze voor de eigenaars.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:08

Ja, ik sta dus op een pensionstal waar de paarden elke dag voor je buiten en binnen worden gezet. Behalve op zon en feestdagen. Dan doen we het (met dezelfde groepsindeling) zelf. Er zijn veel paarden die op ijzers staan en omdat het pension wat buitenaf ligt is het nu niet goed te bereiken. En voor de pensionhouder is het qua tijd niet te doen om alle hoeven van die paarden uit te krabben/ te controleren als ze naar binnen gaan (denk dat we een 40 tot 45 paarden op stal hebben). Dus ik snap de beslissing wel, maar ik hoorde er pas van toen manlief op stal was geweest. Terwijl ik ben gewend dat er normaal een email wordt rondgestuurd. Dan hadden we zelf kunnen beslissen of ons paard wel naar buiten mocht of dat je toch zelf probeert langs te gaan om je paard onder toezicht buiten te gooien (zoals nu mijn man gedaan heeft met ons Jippetje). Maar ja, voor de stalhouder is het ook voor het eerst dat er zoveel sneeuw is en dat het zo lang blijft liggen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:38

moppielover schreef:
idefix : dankje :D. Ik had zelf ook nooit gedacht dat we naar dat ras zouden gaan kijken :P. maar ze is echt niet zo zwaar gebouwd als de meeste die op google staan. ze heeft ook heel weinig sok

Angela, Ik weet zeker dat als het 'em wordt, dat je ons snel foto's laat zien! Ben reuze benieuwd!

Wanda: Wij hebben ze aan huis en we hebben ze gewoon buiten gezet. Blootvoets kan dat echt geen kwaad hoor! De paarden vonden het hier ook fantastisch en volgens ons zou Prince zowiezo gewoon altijd buiten kunnen. Hij scharrelde meteen zijn korstje bij elkaar. :+ Bij ijzers vriest de sneeuw vast aan het ijzer, daarom kan een paard met ijzers niet zo makkelijk buiten in de sneeuw. Zonder ijzers heb je daar dus geen last van!

Esther: Ik kan me ook wel in de pensioneigenaar vinden. Het is immers zijn land! Haha. Maar het is ook nog eens zo dat op een pension de stalhouder vaak verantwoordelijk is voor alle klanten. Hij zal dus altijd wel regels stellen in het belang van ieders veiligheid. En het is aan hem dan wat ie veilig vindt en wat niet. Om die reden mocht Sam bij zijn pension ook niet naar buiten, maar nu hij thuis staat, beslissen we daar zelf over hè? En zoals Wanda omschrijft, zo was het ook bij ons. Ze zullen ook wel een beetje denken in hun eigen belang! Geef ze eens ongelijk. 8-) (:)

Ik heb me uitgeleefd met het fototoestel. Heb inmiddels 200 foto's op hyves gezet. Allemaal hier neerzetten is niet te doen. haha.

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:39

anouk ook een gave foto van je paardjes in de sneeuw
alles goed trouwens met je beesten bende
en wanneer komen jullie nou langs hahaha zal wel 2010 worden he
tjsil staat nog steeds te wachten op je dat hij je op zijn rug wou tillen ahha

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:02

HAha, Peet, ik boek wel een weekendje noord-Holland! Ik wil ook nog bij Jasmijn, Madelief, Saida en Beda langs... haha. (En weet ik wie er allemaal hier nog meer uit die contreien komen.) Wordt vrees ik idd 2010, maar dan kan ik meteen je zadel ff checken voor je. ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:22

Angela wat leuk!! Ik ken ze wel, het zijn hele lieve paarden!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:36

Bij ons op stal moeten we ze zelf buiten zetten, en volgens de stalhouder is alles op eigen risico :P. Dus ja bij ons staan sommige nu binnen, andere gaan gewoon naar buiten. De paarden die al dagen binnen staan zijn momenteel gewoon niet te hanteren, echt niet leuk maar en soms zelfs gewoon gevaarlijk! (maar dat ligt voornamelijk aan de eigenaren.....)

Bij ons zit de stalhouder altijd te mopperen van ja dan komt die dierenbescherming weer langs en krijg ik een slechte naam. Dus iemand bij ons op stal de dierenbescherming gebelt, die waren alleen maar blij dat ze buiten kwamen :). Dierenbescherming doet trouwens ook super veel... Bij ons op het land staan een shetlander en haar veulen en de eigenaren komen helemaal niet meer. De paardjes staan zonder schuilstal in de sneeuw op een land wat toch al kaal is, water hebben ze ook niet... Na vele mails van mensen bij ons op stal zouden ze komen kijken vandaag en als de omstandigheden te erg waren zouden ze ze meenemen. De hele dag is er niemand geweest... Wij hebben nog even bij ze gekeken. Van allebei zijn de hoeven veel te lang, in tijden niet bekapt. Het veulen had een schuurplek op zijn rug, zou wel eens regenrot kunnen zijn... En tja zo'n ponyvacht wil ook nog wel eens bedriegelijk zijn, daar zit ook nog wel eens een mager paardje onder verborgen. Onze staleigenaar heeft wel eens eerder een paard 'ingevorderd', maar helaas voor deze twee staan ze op een landje dat verhuurd wordt door de gemeente en eigenlijk niet van john is (al ligt het midden in zijn land :P, heel apart....).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:41

Esther: Sinds ik weet hoe de dierenbescherming werkt, betaal ik geen cent meer aan ze. Hier zouden ze ook komen en dat was in oktober, ze moeten nóg komen! Pas als ze bijna dood zijn mogen ze pas wat doen. Ze zijn ook vrij rechteloos. Het beste wat je kan doen? Gewoon verplaatsen en hopen dat de eigenaar ze niet gaat missen. :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:45

De eigenaar had ze een tijdje te koop staan op marktplaats, shetlandermerrie met veulen voor 600 euro... Maar de advertentie is weg en volgens mij doen ze nu gewoon alsof ze niet meer bestaan... Is ook makkelijk :(. Ik heb het echt te doen met die beestjes!! Maar ja het is ook weer niet de bedoeling dat wij ze bij gaan voeren, al is het soms wel heel moeilijk om het niet te doen...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:32

Afbeelding