Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:36

Jullie gaan weer hard :D

Wat een leuke sneeuwfoto's allemaal!

@Autumn, haha Nero vind de diefstal precies niet zo erg, die staat blij te kijken :D en haha, beetje derpface op die foto inderdaad :')

@Ineke, ah balen, hopelijk kunnen jullie snel weer lessen!

@MZorro, haha boos op de koeien :') Waar zou hij boos om zijn? Grappige reactie! Jenara vond koeien vroeger doodeng, één van de weinige dingen waar ze bang voor was, maar na een jaar op een koeienboerderij te staan en nu ook al 2jaar te midden van allemaal koeienweides, is dat heel erg verbeterd. Ze is nog steeds wat argwanend, maar niet meer zo bang.

@Elisa, oef ja, spannend als ze op bevroren bodem gek gaan doen, ik sta dan toch ook altijd een schietgebedje te doen dat ze niets breken. Maar wel een leuke foto :p Ik zit trouwens nog altijd met het idee om eens een fototour te doen in Nl en al jullie paarden eens te komen fotograferen :D Lijkt me erg leuk!

@Nadir, oh pff, vervelend als je niet kan rijden inderdaad!! Ik duim voor je dat je komende week kan rijden!

@Oh nice, sneeuwfoto's van je beide paardjes :D Die foto van Fuego is alvast echt GEWELDIG <3
En fijn dat Rambo weer goed gaat :D

@Maartje, ook weer zo'n leuke speelfoto :D ik vind het toch ook altijd wel leuk om ze zo te zien gek doen, maar liefst op een normale bodem :p

@Tristan, knap paard! Op de foto's ziet ze er in ieder geval niet chagrijnig uit :p

@Keeyzie, Wat een slimme truc voor het wassen!! En proficiat met jullie tweede plaats! Ziet er top uit! En haha, achterwaarts bij een keertwending, dat is idd niet zo handig, wel even grappig waarschijnlijk.

@JJ4, ook al zo'n prachtige foto's, ik ben echt zo jaloers op al jullie sneeuw!! Hier gewoon koud en glad, maar 0 sneeuw :(

Jenara liep vrijdag al een stuk beter terug, nog niet 100%, maar ook echt helemaal niet meer zo stijf. Straks ga ik nog een rondje stappen met haar en morgen komt de fysio :) Ik heb in ieder geval heel veel zin om weer aan de slag te gaan met haar :D Hoewel zo even een pauze in de training wel fijn is om weer even wat fijne momentjes samen te hebben, we zijn nu al een week regelmatig gewoon samen gaan wandelen aan de hand en dat versterkt onze band toch wel weer wat extra :)

Dan nog niet paardgerelateerd nieuws, mijn man en ik hebben een stacaravan gekocht om de komende 2 jaar in de gaan wonen tijdens de bouw van ons huis! Zal even aanpassen worden, maar ben er wel blij mee :) Hopelijk Jenara dan op 10min. van mij vandaan en dan vind ik het helemaal prima!

Ik heb ook nog 1 mooi plaatje voor jullie

Afbeelding

PreHungaro

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:16

Jenara: Wat een heerlijk plaatje! Hier is het alweer flink aan het dooien.
Vandaag trailerladen geoefend met de baby, ze deed het braaf!

Op die foto maak ik me klaar voor de overgang naar stap ;-)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:04

Mooi plaatje zo Jenara en gefeliciteerd met de aankoop van je stacaravan! Spannend :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:16

Jenara dat is wel een leuk idee al onze paarden fotograferen! Ik heb er hier twee in de aanbieding. :D
Dankjewel trouwens :) het is echt met die gladheid schietgebedjes doen inderdaad.

Fijn dat Jenara alweer beter liep! Ben benieuwd of de fysio nog iets merkt. En gefeliciteerd met jullie stacaravan. Klinkt ideaal met je paard zo dichtbij.

Keeyzie, leuk je ziet hem echt zo verzamelen dat je wel kunt zien waar hij aanleg voor heeft.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:23

Jenara hier ben je welkom!!!

Ik zit zelf nu midden in een banenwissel, vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij een bedrijf en team wat zo vele malen beter lijkt te passen dan waar ik nu werk! Alleen wel spannend om dan dadelijk op mijn huidige werk ontslag te nemen, krijg daar gek genoeg meer stress van dan ergens anders solliciteren :')
Dadelijk eerste ritje weer op Peet sinds 2 weken *\%/* Gisteren even wat grondwerk gedaan zodat ik vandaag iig veilig op kon stappen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:24

Zo even bijgelezen ..

Leuk Elisa als je meer foto’s gaat posten, het is echt een knapperd!

Dankjewel Zorro <3 ben ook blij dat ik niet te snel heb opgegeven ookal blijft het toch een moeilijk paard als het op rijden aankomt haha!

Jaaa Autumnn Rambo en ik beginnen eindelijk een beetje elkaar te begrijpen! Lekker hoor op vakantie en paard mee <3 Geweldige foto weer van Nero Whahah!

Knap paard tristan!

Mooi dekje Keeyzie, ook mijn favo kleur haha!

Mooie plaatjes jj4

Mooie foto’s keeyzie, en gefeliciteerd, nu zie ik ook pas dat ik je volg op insta, sorry wist niet dat jij het was!

Wat fijn Jenara dat ze weer langzaam beter loopt! Spannend hoor een stacaravan om in te gaan wonen!

Dankjewel allemaal <3 Al zo blij met die foto van Fuego, dat geeft hem eigenlijk echt zo mooi weer, toch wel trots dat hij er nog is <3 en ja is echt een foto om groot uit te laten drukken!

Hij heeft zaterdag de lymfe drainage gehad en heb voeradvies meegekregen, we gaan hem helemaal resetten en ze denkt zelf dat we zelfs z’n luchtwegen weer beter kunnen gaan krijgen, ze denkt zelfs dat ik er ooit weer op kan rijden (al zei ik meteen dat dat echt niet mijn doel is) Dus ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken!
Het is even zoeken en even wat investering maar als hij daarmee nog wat langer mag blijven dan is het dat natuurlijk dubbel en dwars waard <3

En Rambo gaat opzich ook wel goed, wat moeite met rijden maar we zijn nu eenmaal niet de ideaalste combinatie omdat hij toch nog zo groen is, maar we maken gelukkig wel weer stapjes vooruit en m’n angst is weg. De knapperd komt waarschijnlijk in het voorjaar weer terug naar de wei :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:05

Prachtige foto van Fuego!

Gefeliciteerd met de winst punt! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:04

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Flubberboot, altijd spannend een banenwissel.

Dankjewel Tarzan, had vandaag ook even een smeltmoment..ze stond helemaal achter in de wei. Ik riep haar en kwam ze in volle galop naar het hek. <3 Zo enthousiast haha. :D

Die lymfedrainage klinkt wel heel goed, hoe werkt het precies? Is het een soort massage van de lymfen? Ik hoop dat het zo positief uit pakt!

En Rambo vooruit, dat is toch het belangrijkste..hoe snel het gaat is niet zo belangrijk vind ik. Zolang het maar positieve voorwaartse stappen zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:20

Ach wat heerlijk, smeltmomentjes zijn goud waard <3
Hoe het precies werkt weet ik ook niet helemaal, ze heeft zoveel vertelt :')
Maar het lijkt wel een soort masseren naar het lymfe afvoersysteem ofzoiets ..
Hier is haar site: https://equiferi.nl/ mocht je het interessant vinden kun je erover lezen :D

We gaan stap voor stap alle suikers uit de voeding halen en hem vitaminen die hij nodig heeft bijvoeren voor een tijdje zodat hij straks weer helemaal 'gereset' is. Dus ben benieuwd! Het klonk ook allemaal eigenlijk heel logisch wat ze vertelde en ook over het voeren vond ik heel interessant!

Rambo is en blijft natuurlijk een groene, jonge en gekke pony :')
Maar zolang er vooruitgang in zit is het goed inderdaad. Hij loopt momenteel als een kameel, zet zich compleet vast dus ben lekker 'nt werken aan de overgangen dat hij beter leert te luisteren wanneer ik vooruit of terug wil en hij niet compleet onder mij uit gaat rennen waar hij nogal een handje aan heeft! En dat gaat nu wel goed eigenlijk! Die kop van hem komt straks vanzelf wel weer een keer meedoen _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:25

Haha, ja het is wel handig als hij in ieder geval bij je blijft. :D Het klinkt alsof hij nog wat moeite heeft met zijn balans.

Ik vindt het wel interessant die lymfe drainage ja, lymfen horen afvalstoffen af te voeren. Ik kan me voorstellen dat als dit niet goed werkt dat er meer afvalstoffen in het lichaam kunnen komen. En ook voeding kan een hoop invloed hebben. :j
Nouja, het belangrijkste is dat je resultaat gaat merken tzt..soms hoef je ook niet alles precies te begrijpen wil het werken. :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:34

Hij heeft moeite met alles haha! En eigenlijk zou hij gewoon een handige ruiter moeten hebben die hem de juiste hulpen op het juiste moment kan geven, maar dat ben ik helaas niet dus duurt het allemaal wat langer dat we beiden dingen begrijpen :+
Maar het rennerige is al veel minder en hij is ondanks de kou en alles écht braaf eigenlijk! Hij is echt ontzettend eerlijk, hij laat duidelijk merken als hij het er niet mee eens is, dan gaat hij wat stuiteren of bolt hij zich enorm op, maar dan laat ik los en dan geeft hij ook weer gewoon mee, hij ontploft niet compleet zeg maar!

Haha ja het klonk allemaal heel logisch en zij denkt echt dat ze hem weer op de been krijgt en zelfs z'n luchtwegen beter gaat krijgen als alles weer herstellend is, dus we gaan het zien! Het is weer even een investering én omslag in voeren maar zoals jullie weten is Fuego mij dat dubbel en dwars waard <3 Als hij hierdoor een paar jaar langer mag blijven rondlopen is dat natuurlijk mooi meegenomen <3

Ze gaf overigens ook aan dat ik hiermee Rambo naar alle waarschijnlijkheid ook 'beter' krijg in de zin van dat hij minder schrikachtig en explosief kan worden als z'n voeding beter op peil is en hij eventueel 'gereset' wordt door lymfe drainage. Dus we gaan zien wat het bij Fuego doet, dan volgt Rambo misschien ook nog!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:36

Dat geloof ik wel, alleen voer kan daar al een enorm verschil in maken soms. Ik ben wel benieuwd naar updates. Het zou inderdaad mooi zijn als Fuego zo nog een paar jaar langer mee zou kunnen gaan en zich beter gaat voelen. In ieder geval doe jij er alles aan, daar ligt het niet aan.

Nou een eerlijk paard vind ik al goud waard, hij heeft zijn bouw ook niet helemaal mee dus ik snap wel dat het lastig voor hem is. Maar samen komen jullie er vast wel uiteindelijk.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:45

Dat is lief van je, dankjewel <3 Fuego is mij gewoon ook heel dierbaar, hij zit zo enorm diep. En ja ik besef mij ook dat sommigen hele andere beslissingen hadden genomen en hem een jaar eerder al hadden laten gaan en niet zo ver zouden gaan, maar ik wil zeker weten dat als het zover is ik alles voor hem gedaan heb wat in mijn mogelijkheden ligt! En hij hoeft echt niet meer te doen dan paard zijn, als we maar wat meer tijd samen mogen doorbrengen en weer wat meer kunnen genieten dan ben ik al heel blij <3

Ja dat klopt, daarom kon ik het ook niet om hem weg te doen ondanks m'n twijfel in het begin wel groot was! Gelukkig is ook het enorme schrikken zoals in het begin weg, ja hij springt nog wel eens vanuit het niets weg en schrikt gewoon heel snel maar het is al minder en ik ben er niet meer zo bang voor zeg maar haha! Maar ik denk dat ik met Rambo wel een eind ga komen hoor, hij is in ieder geval ontzettend lief en kan best wel wat onder het zadel, er zit genoeg potentie in zeg maar haha! Hij ziet er ook gewoon zo onschuldig uit maar eenmaal erop zie je pas dat schijn bedriegt :')

Edit: Fuego zonet, knapperd dat het is <3

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:12

Oh, had de nieuwe baan gemist! Gefeliciteerd! :D

Afbeelding
Ik had deze nog van afgelopen week!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:13

Ow heb de baanwissel ook helemaal gemist, gefeliciteerd flubberboot!
En hoe ging je ritje?

Heerlijk Jorinda <3

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:38

Sorry, ik heb wel steeds meegelezen maar Bokt liep elke keer vast bij mij dus even geen reactie van mij. Heel irritant.

Ik heb maandag gelongeerd, gisteren een bosritje gemaakt en vanochtend in de bak gereden. Wat een feestje zeg *\o/*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:37

Ja eindelijk weer wat kunnen doen.

Leuk plaatje Jorinda!

Tarzan: dat is denk ik het belangrijkste, dat je er zelf voor je gevoel alles aan gedaan hebt. Ieder heeft daar altijd zijn/haar eigen proces in denk ik. Het zou mooi zijn als hem nog een paar mooie jaren gegund zijn. Misschien dat Rambo nu ook pas wat meer begint te aarden in zijn nieuwe situatie. Sommige paarden hebben ook een lange tijd nodig om echt te settelen op een nieuwe plek.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:30

Dankjullie wel!!! Ik ben echt happy met de nieuwe baan! Geeft zo veel rust!

Eerste ritje ging eigenlijk prima, hij was iig braaf. Alleen wel weer enorm scheef en volgens mij past het zadel niet meer helemaal… Ga hem nu eerst weer opbouwen voordat ik een afspraak maak want hij is in spieren ook weer iets terug gevallen.

Verder gaan jullie weer hard! Al zie ik een heerlijk uitzicht met prachtige pluizige oortjes en een knappe Fuego!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:04

Oh dames <3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:35

Wauw, prachtig Tarzan <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:50

Prachtig die foto's!

Jammer dat hij weer gelijk zo scheef was Flubberboot.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:30

Sorry flubberboot, vervelend dat hij weer zo scheef is, hopelijk krijg je hem weer snel goed getraind!

Dankjewel dames <3 ik word gewoon verliefd op m’n eigen paard als ik naar de foto’s kijk <3 <3 <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:08

Waaauuuwwww <3

Wat jammer zeg Flubberboot, succes!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:33

Scheelt dat hij na wat schouderbinnen weer zo goed als recht is! En anders moet ik andere manieren vinden hem weer recht te trainen!!

Prachtig Tarzan!! Hij straalt ook echt wijsheid uit vind ik!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:39

Hebben jullie aanraders wat betreft zadelmakers?