Een aantal hadden maandag na thuiskomst gelijk een afspraak gemaakt om te ruinen

En met een aantal bedoel ik mensen die al jaren proffesioneel met de sport bezig zijn.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Popstra schreef:Wij hadden afgelopen weekend trouwens onze eerste wedstrijd dit jaar. Hier waren dus ook de 3 jarigen voor het eerst mee. Dit gebeurd normaal eerder al in het jaar om ze te testen op vreemd terrein.
Een aantal hadden maandag na thuiskomst gelijk een afspraak gemaakt om te ruinen![]()
En met een aantal bedoel ik mensen die al jaren proffesioneel met de sport bezig zijn.
hwn schreef:@Anjali, bij mij worden de oude merries juist heviger hengstig, tenzij ze echt echt oud zijn, weet niet of dit algemeen zo is.
Juist fijn dat merrie en hengst in elkaars buurt kunnen zonder probleem. Hoe meer je een hengst gaat isoleren, hoe heviger ie zal reageren bij een ander paard. Drie jaar is natuurlijk nog jong, de mijne had op zijn 4 amper praatjes, terwijl ie toen al 4 veulens lopen had (2 jaarlingen en 2 veulens om correct te zijn).
Jessix schreef:Popstra schreef:Wij hadden afgelopen weekend trouwens onze eerste wedstrijd dit jaar. Hier waren dus ook de 3 jarigen voor het eerst mee. Dit gebeurd normaal eerder al in het jaar om ze te testen op vreemd terrein.
Een aantal hadden maandag na thuiskomst gelijk een afspraak gemaakt om te ruinen![]()
En wat zegt dat nou? Ik ben amateur maar wel op en top hengsten mens. TS is amateur en heeft haar hengst samen met haar merrie succesvol verhuisd. Dat hele castratie verhaal kunnen we nu wel achter wegen laten toch? Dat punt is gemaakt en gehoord en er is voor nu een andere weg gekozen.
Citaat:Dat zegt dat die paardjes op vreemd terrein tussen vreemde paardjes in ene hele paarden werden en zich niet meer focussen op de ruiter/begeleider
Je wil niet eerst 2 uur op wedstrijd moeten stoeien voor je eens fatsoenlijk rond kunt rijden.
Maar is niet speciaal bedoeld naar de TS hoor, lekker hengst laten wat je hengst laten wil.
Chanelle007 schreef:Jessix schreef:TS hoe is de eerste nacht gegaan op de nieuwe stal? Zijn je paarden al een beetje gewend?
Heel goed, wintoe de merrie staat hengstig en Apollo ja das zijn oude zelve. Apollo heeft vandaag kennisgemaakt met de hond Natcho
hwn schreef:Suzanne F., mijn hengst heeft jaren naast een merrie gestaan op stal, had geen tralies boven zijn deur, konden echt neuzen, worden ze alleen maar handelbaarder van. Juist door ze te isoleren krijg je van die hete bokken.
Dit bedoelde ik
TS, veel succes met je hengst en merrie! Alleen wel zorgen dat er geen accidentjes gebeuren hé, ga ze niet naast elkaar op de wei zetten met een draadje zonder stroom tussen, dat is in die situatie geen zo'n goed plan.
capopjekop schreef:Maar tussen isoleren en een hengstige merrie ernaast zetten zit een grijs gebied he.
Uhm ze was nog niet hengstig voor de verhuis.
Nu weet hij blijkbaar nog niet 100 procent dat hij hengst is maar het lijkt mij erg frustrerend voor een dier als de hormonen door je lijf gieren en je mag/kan er niks mee. Ik zou daar in de toekomst toch wel even kritisch naar kijken.
capopjekop schreef:Maar tussen isoleren en een hengstige merrie ernaast zetten zit een grijs gebied he.
Nu weet hij blijkbaar nog niet 100 procent dat hij hengst is maar het lijkt mij erg frustrerend voor een dier als de hormonen door je lijf gieren en je mag/kan er niks mee. Ik zou daar in de toekomst toch wel even kritisch naar kijken.
Chanelle007 schreef:Suzanne F. schreef:Is dit serieus? Je laat een hengst neuzen met een hengstige merrie?
Ik ontstip hierbij nu, dit kan niet serieus zijn. Lijkt me eerder een relaccount ofzo.
Pff jullie zagen wi