Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iEmmaaa schreef:ak145461 schreef:Ik vind onderhands vlechten eigenlijk makkelijker bij een hengstenvlecht omdat ik op een of andere manier de nieuwe plukken er dan strakker bij kan pakken en de vlecht dus mooier langs de manenkam blijft liggen. Mijn ervaring is inderdaad ook dat deze er beter in blijven zitten en je ze ook kunt maken bij hele korte manen, zelfs als een gewone hengstenvlecht niet lukt. Veel oefenen, dan lukt het vanzelf. Het is vooral even over het automatisme van het normaal vlechten heen komen, want in het begin ging ik onbewust halverwege weer andersom vlechten. En achteraf mezelf maar afvragen waarom de vlecht er zo raar uit zag
Haha ja daar had ik de eerste paar keer ook last van.
@gett, Klasiens manen zijn wel lang, maar helaas stelt het niets voor. Haar manen zijn heel dun en breken helaas ook heel snel af. Als het los hangt staat het ook helemaal niet mooi vind ik zelf![]()
[ [url=m/Wvhr1k.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Nynke schreef:Ook hier druk druk.
Mooi uitzicht KittyDylan.
Heb ook mooie foto's van Pablo gezien in een topic![]()
Oh heerlijk Utopia, naar de Veluwe met je paardjaloers! Ben benieuwd naar foto's
Vervelend is dat he, als je je paard gewoon een paar dagen niet kunt zien door de drukte![]()
Ik heb Wikje gisteren niet gezien en vandaag waarschijnlijk ook niet. Echt poedersuiker. Maar mn moeder gaat gelukkig voor mij.
Wikje loopt helaas best wel kort sinds dat de hoefsmid is geweest.. Ik heb t idee dat hij haar misschien een beetje te kort heeft bekapt. Op beton is het net alsof ze op eieren loopt. In het gras is het goed en in het zand gaat het ook wel.
Nu zit ik in dubio wat ik zou doen.
Want op 24 oktober wordt ze los gemaakt en gemasseerd en toen zei een stalgenoot tegen mij dat ik dan voordien wel weer zou moeten gaan rijden, wil ik dat het effect heeft.
Maar als zij daadwerkelijk te kort bekapt is, is dat dan wel verstandig? Op de 14e komt onze eigen hoefsmid weer op stal.
_Nynke schreef:Ja naja het is nu al 2,5 week geleden en ze loopt nog steeds kort. Maar echt alleen op beton.
Ik dacht eerst ook, gewoon een paar dagen geven maar t wordt niet veel beter
Ze wordt altijd heel netjes bekapt door onze vaste smid en heeft nooit last gehad van kort lopen oid, nooit wat aan de hand. Tot nadat ze bekapt werd door andere smid, die heeft ook anders bekapt dan dat onze vaste smid normaal doet.
Maar er moest echt iemand naar die scheur kijken en onze vaste smid kon écht niet.