[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Afwezig

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:32

Mijn friezen staan altijd met twee (tot de helft van de manenkam) onderhands gevlochte vlecht op stal. :)

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:43

Ik doe hem gewoon met een onderhandse vlecht in de wei. Zitten vaak minder schuurplekken en losse plukken aan na een week dan een gewone vlecht. Ik snap wel dat je bang bent dat het afbreekt omdat de vlecht er zo bovenop ligt, maar tenzij de manen heel dun en breekbaar zijn, trekken ze er niet zomaar een stuk af hoor. Wel eens gehad dat ik hele dunne vlechtjes gewoon recht naar beneden gemaakt had en dat er na een week eentje miste. Daar was ik op zijn zachtst gezegd not amused over -:(-

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:30

Ik vlecht altijd de manen in gewone strengen. Vrij losjes bij de manenkam, breekt het niet zo gauw af ..
Met wedstrijd ook een onderhandse vlecht :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:00

Afbeelding

Afbeelding
<3 <3 <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:54

Awww leuke foto's! :D

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:23

Mooi!

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:44

Wij hebben gisteren wedstrijd gehad. Het was de eerste wedstrijd van hem en het was gewoon op de manege waar wij elke vrijdag rijden. Het was geen officiele wedstrijd, maar het ging wel super goed! Hij was super relaxed. Hij keek niet eens op van het applaus en hij wou zelfs steeds naar het publiek toe harder en er vanaf langzamer, terwijl ik van te voren bang was dat hij daarvan zou schrikken, omdat hij nog wel eens schrikt van loslopende mensen. :+ Helaas niks gewonnen, maar wel een hele leuke dag gehad!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:00

Afbeelding

Het gaat steeds beter!
We maken kleine baby stapjes want mevrouw is erg overdonderd geweest bij het beleren op de handelsstal.

Probeer het allemaal rustig uit te bouwen. :D

Neusje moet er meer uit, maar dat komt straks wel goed! Daar ben ik nu nog niet zo mee bezig, ben al lang blij dat ik er op kan en mn rondjes maak.

Fijn dat de wedstrijd zo goed ging!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:08

Afbeelding
Mooiste uitzicht <3 <3

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:13

Leuke foto's komen er weer voorbij! :)

Ik word altijd zo blij als ik dit zie wanneer ik mijn camera app open <3
Afbeelding

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:15

En daarna samen slapen :Z
Afbeelding

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:24

iEmmaaa schreef:
ak145461 schreef:
Ik vind onderhands vlechten eigenlijk makkelijker bij een hengstenvlecht omdat ik op een of andere manier de nieuwe plukken er dan strakker bij kan pakken en de vlecht dus mooier langs de manenkam blijft liggen. Mijn ervaring is inderdaad ook dat deze er beter in blijven zitten en je ze ook kunt maken bij hele korte manen, zelfs als een gewone hengstenvlecht niet lukt. Veel oefenen, dan lukt het vanzelf. Het is vooral even over het automatisme van het normaal vlechten heen komen, want in het begin ging ik onbewust halverwege weer andersom vlechten. En achteraf mezelf maar afvragen waarom de vlecht er zo raar uit zag :+

Haha ja daar had ik de eerste paar keer ook last van :') .

@gett, Klasiens manen zijn wel lang, maar helaas stelt het niets voor. Haar manen zijn heel dun en breken helaas ook heel snel af. Als het los hangt staat het ook helemaal niet mooi vind ik zelf :=

[ [url=m/Wvhr1k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi!
Doe jij iets van product op haar manen? Als ik de manen van mijn merrie invlecht worden die heel droog en breken ze zo af in de vlecht... laat ze daarom los hangen, kan die echt geen week in laten zitten :?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:43

@kittydylan niks mooier dan het uitzicht vanaf je paard. ik kan er ook echt zo van genieten :)

@iemma Ahwwww wat lief hoe moeder en zoon samen slapen <3

@Indyraah ik doe meestal de vlechten eruit, antiklit er op en dan borstelen. en dan vlecht ik de manen weer in en dat zit afhankelijk van wedstrijden 1 tot 2 weken. met wedstrijden moet ik soms wat eerder omdat het anders wat pluist.

ik ben een beetje half afwezig mensen... heb een haf nu om te rijden ipv mijn verzorgfries. dus heb t druk met nieuwe paardje. en ik ga weer naar school, dus het schiet er qua tijd wat bij in om nog wat te doen op de pc

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:17

Hier ook drukkkkk!! Maandag begonnen bij m'n nieuwe baan en sinds maandag zelfs de paardjes niet meer gezien -O-
Wel vorige week heerlijk een paar dagen met Tamme op de veluwe gezeten en heeft echt prachtige foto's opgeleverd, zal ze nog wel eens plaatsen :D

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:31

Ook hier druk druk.

Mooi uitzicht KittyDylan.

Heb ook mooie foto's van Pablo gezien in een topic :D

Oh heerlijk Utopia, naar de Veluwe met je paard :oo jaloers! Ben benieuwd naar foto's :)
Vervelend is dat he, als je je paard gewoon een paar dagen niet kunt zien door de drukte :=
Ik heb Wikje gisteren niet gezien en vandaag waarschijnlijk ook niet. Echt poedersuiker. Maar mn moeder gaat gelukkig voor mij.

Wikje loopt helaas best wel kort sinds dat de hoefsmid is geweest.. Ik heb t idee dat hij haar misschien een beetje te kort heeft bekapt. Op beton is het net alsof ze op eieren loopt. In het gras is het goed en in het zand gaat het ook wel.
Nu zit ik in dubio wat ik zou doen.
Want op 24 oktober wordt ze los gemaakt en gemasseerd en toen zei een stalgenoot tegen mij dat ik dan voordien wel weer zou moeten gaan rijden, wil ik dat het effect heeft.
Maar als zij daadwerkelijk te kort bekapt is, is dat dan wel verstandig? Op de 14e komt onze eigen hoefsmid weer op stal.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:52

Ja gelukkig krijgen ze wel gewoon alle verzorging die nodig is, maar wil zoooooo graag lekker knuffelen haha

Nouja, denk als ze op zachte ondergrond gewoon goed loopt, je het misschien een paar dagen kan geven, maar daarna wel weer in de bak aan het werk kan toch?! Of longeren?

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:06

_Nynke schreef:
Ook hier druk druk.

Mooi uitzicht KittyDylan.

Heb ook mooie foto's van Pablo gezien in een topic :D

Oh heerlijk Utopia, naar de Veluwe met je paard :oo jaloers! Ben benieuwd naar foto's :)
Vervelend is dat he, als je je paard gewoon een paar dagen niet kunt zien door de drukte :=
Ik heb Wikje gisteren niet gezien en vandaag waarschijnlijk ook niet. Echt poedersuiker. Maar mn moeder gaat gelukkig voor mij.

Wikje loopt helaas best wel kort sinds dat de hoefsmid is geweest.. Ik heb t idee dat hij haar misschien een beetje te kort heeft bekapt. Op beton is het net alsof ze op eieren loopt. In het gras is het goed en in het zand gaat het ook wel.
Nu zit ik in dubio wat ik zou doen.
Want op 24 oktober wordt ze los gemaakt en gemasseerd en toen zei een stalgenoot tegen mij dat ik dan voordien wel weer zou moeten gaan rijden, wil ik dat het effect heeft.
Maar als zij daadwerkelijk te kort bekapt is, is dat dan wel verstandig? Op de 14e komt onze eigen hoefsmid weer op stal.

het kan zijn dat ze zo kort is gaan lopen vanwege spierpijn....

voorbeeld:
mijn shet stond bij aankoop te ver op de achterkant vd hoef en had te lange tenen. met het bekappen is de stand veranderd naar "normaal" dat was dus voor zijn spieren erg wennen. hij liep in de bak en in de berm goed. maar op de weg nog net niet onregelmatig(kreupel). heb m laten masseren en kraken (bekken zat vast) en toen liep hij na 2 dagen weer voor de kar op de weg en was het kreupele weg

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:38

Ja naja het is nu al 2,5 week geleden en ze loopt nog steeds kort. Maar echt alleen op beton.
Ik dacht eerst ook, gewoon een paar dagen geven maar t wordt niet veel beter :=

Ze wordt altijd heel netjes bekapt door onze vaste smid en heeft nooit last gehad van kort lopen oid, nooit wat aan de hand. Tot nadat ze bekapt werd door andere smid, die heeft ook anders bekapt dan dat onze vaste smid normaal doet.
Maar er moest echt iemand naar die scheur kijken en onze vaste smid kon écht niet.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:35

Ohhh.. Das wel balen zeg, wist niet dat ze al zo lang niet lekker liep.. Dan vind ik het idd ook een lastige kwestie..

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:13

_Nynke schreef:
Ja naja het is nu al 2,5 week geleden en ze loopt nog steeds kort. Maar echt alleen op beton.
Ik dacht eerst ook, gewoon een paar dagen geven maar t wordt niet veel beter :=

Ze wordt altijd heel netjes bekapt door onze vaste smid en heeft nooit last gehad van kort lopen oid, nooit wat aan de hand. Tot nadat ze bekapt werd door andere smid, die heeft ook anders bekapt dan dat onze vaste smid normaal doet.
Maar er moest echt iemand naar die scheur kijken en onze vaste smid kon écht niet.

dan zal ik toch even contact opnemen met Rienk (meende tenminste dat die nu was geweest)
hij is wel zo netjes dat als hij een fout maakt, hoe klein ook. Hij wel zijn best doet om het te herstellen !

die 2,5 week is inderdaad wel erg lang om niet helemaal rat te lopen....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:10

Afbeelding

Even Tamme spammen hoor <3 Hij was zo sexy vandaag haha

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:33

Haha wilde mustang die Tamme van jou!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:29

Zo ziet ie zichzelf wel denk ik _O- Hij vindt zichzelf zo stoer.. :')

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:37

Geweldige Tamme Wauw!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:56

<3