Ah wat een triestig nieuws cherell0, ik lees het nu pas
Ik heb ook zo'n wankel ding in de weide lopen, alhoewel hij vandaag al 6 dagen oud is en het dus al wel meevalt Vanavond ga ik eens kijken om het filmpje te plaatsen
Nouvel
Geplaatst: 11-05-16 11:08
ahhh wat een schatje zeg!
My_Chimanga
Geplaatst: 11-05-16 11:27
Oooo wat heerlijk die krul-oren!! Dat had de mijne ook heel erg
Jolijn, fijn dat je weer iets meer je draai begint te vinden en je weer wat mee kunt komen met de wereld die constant maar door gaat!
Ben benieuwd naar de Shoot-foto's!
Deze heb ik van de week zelf even geschoten van Chim.. kunnen niet rijden, dan maar mooie foto's proberen te maken!!
Jaaa, ingewikkeld al die gangen joh! Maar Chimanga heeft wel een zweefmoment als ze goed loopt. Bij haar is de extra gang juist meer een uitzondering/foutje geloof ik. Bij haar is paps me M&M en mams niet.
cherell0: ja dat klopt. Hij heeft op zijn tweede levensdag al een bloedtransfusie moeten krijgen met twee zakjes plasma Arme kereltje heeft een hobbelige start gehad in het leven, maar nu is hij gelukkig helemaal gezond. Hopelijk blijft dat ook zo, want we zitten nog enkele weken in de risicoperiode.
he wat balen. ik duim voor je, hopelijk word hij snel sterk en goed gezond. *misschien had je het al eens verteld , maar ik heb last van zwangerschap dementie door de kat .*
my_chimanga , ik heb je een pb gestuurd , succes met lezen .
de baby's wogen vandaag 93 gram en zitten dus aardig op schema. ikki zit 1gr boven schema en baggie 0,1 gr. eronder (maar dat is nihil voor 1X ). moeders is eindelijk rustig gelukkig. (ik daarin tegen nog niet helemaal... maar dat zal ook nog wel even blijven tot we 1 week gepasseerd zijn.)
cherell0
Geplaatst: 13-05-16 19:35
baby's gaan nu goed gelukkig.
bagheera weeg 121 gr. en moet in 4 dagen nog 21gr. ikki weeg 134 gr. en moet nog 2 gr. in 4 dagen (als die dikke vreetzak dat niet haalt ...)
ikki kan ook al spinnen, echt heel lief (filmpje op fb.).
dan is siep d'r vakantie ook weer over. vannochtend klikker en lichaamstaal oefeningetjes. en d'r benen gewassen en ingesmeerd (ze blijft er wat mee kwakkelen , maar plast dan ook het liefst op de betonvloer en ook over haar benen ) en maar even het stof eraf gespoten (ze liep toch al met het water te klieren.)
Ja gelukkig wel! Ze kan nogal een ezel zijn met kijken etc maar ze bleef heel netjes staan en ze wilde in de wei zelf een heel klein actief rondje lopen zodat we zelfs daarvan foros hebben Heb er zelfs nog opgezeten voor een foto Wel extra de hengstenketting er aan en sz d'r vast laten houden, maar kon heel soepel er op en eraf, iedereen stond er van te kijken
Aah wat fijn, Ik ben wel benieuwd naar jullie foto's
Ik ga rustig opzoek naar een Stukje voor mezelf, met een bak er bij heb even teveel ruzie op stal om dit nog goed te praten hellaas, en werk natuurlij ook enorm veel
kittens, ik vind ze toch wel heeeeel schattig. Ga zeker verdiepen in het fokken met de onze. Beide dames hebben heel goede papieren dus dat wordt interessant.
Eigen plekje? Ik snap nooit zo goed hoe mensen zo veel ruzie kunnen hebben op stal. Je komt toch allemaal voor je eigen paard? Er zijn toch regels waar iedereen zich aan te houden heeft lijkt me? En als gewoon iedereen zn eigen rommel altijd weer netjes achter slot en grendel zet, dan kan er toch verder weinig mis gaan, dacht ik. Helaas hoor ik het heel veel ja, dat er altijd gezeik is op stal! Let wel dat een eigen plekje heel veel tijd en energie kost. Dan is 1x per dag naar stal echt te weinig en draai je voor alle zorgen en kosten 100% zelf op. Ik heb ze nu bij mn ouders en vind dat ook heerlijk moet ik zeggen, maar ik ben er echt minimaal 2x per dag, naast een dik 40 urige baan. Dat is soms wel wat krapjes…
Okee, inmiddels zijn alle rustgevende/afleidende/bezighoud-tips welkom. Chim is een grote bom en is onderhand bijna levensgevaarlijk bij binnen halen etc. Ze is ZO druk, dat ze echt constant recht overeind gaat als ze mee moet lopen, me probeert te tackelen om dan naar het land te racen en dat soort fratsen. In de stal is ze okee, maar ik kan haar momenteel echt buiten niet meer aan. Daar waar soms mijn ouders in het weekeind bijvoorbeeld de paarden wel eens deden als ik weg was, durf ik ze dat nu echt niet meer te laten doen. Ik mag nu rustig wat op gaan bouwen, maar alleen op een vlakke grasbodem, zo veel mogelijk rechtuit en in stap. Nou, madam nu buiten de deur rijden is mijn doodvonnis geloof ik, dus tips??
Kijken naar valeriaan? Blijkbaar is de maximale dosis daarvan hoger is dan ik altijd had gedacht, namelijk 30 gram ipv 15 en nu [***] op 25 staat is voor hem een paar weken revalideren in stap eindelijk ook goed genoeg, terwijl dat op kamille + 15 gram valeriaan nog niet lukte. Het is echt het proberen waard, zeker als je paard ook hyperreactief is (zoals [***] werd van alle rust). Nu reageert hij gewoon relaxed op zijn groepsgenootjes terwijl hij met alleen stap en te weinig valeriaan op een gegeven moment in galop over de stoep ging, over alle smalle paadjes en tussen de andere pony's door. Nu doet hij dat gewoon weer in stap en dat scheelt mij weer een dagelijkse hartverzakking...
My_Chimanga : I know ik ga nu al 3 á 4 x per dag naar stal dus maak niet heel veel uit,
Ja dit loopt al zeker 2 jaar, en ik wilde terug naar mijn stal vanwege we toen alleen een wei hadden, ben ook deze stal uit gekomen, en is 2 maanden goed gegaan, en toen is ze me gaan nergeren ik heb altijd mijn ding gedaan enzo.. en sins 2 weken. is er flinke Ruzie op stal al me spullen liggen thuis, zit gewoon te kijken of zei op stal is en anders ga ik een blokje om haha ze heeft me vorige week aangevallen omdat ik volgens haar een Vijl he gestolen, heeft mijn bakje met snoepjes enzo helemaal omgegooid.. en gisteren voer uit de voerbakken gehaald. Alleen omdat ik Winnetou heb die zei graag wilt hebben, probeerd me nu op allerlei manieren zwart te maken, nu me paarden er de dube van worden wil ik weer iets voor mezelf lekker zonder gezeik lekker rustig me ding doen enzz
hannelover
Geplaatst: 15-05-16 16:18
prachtige foto nouvel
hoe was de shoot Robijntjah?
ah wat een schatje Crines , die oortjes ook
mooie foto My_Chiminga
lette is zo te zien weer lekker baard vrij
wat een schattige baby cherell
ai balen machopablo
ik zou kijken naar horsemanship My_Chiminga
ik ben ff een weekje of 2 niet meer op bokt geweest want had het druk met hw maar ik ben er weer vandaag op het pinksterconcours gestart in heerjansdam en heb 200 en 196,5 punten gehaald we zijn nu dus B+12 en L1 startgerechtigd als het wijken dr in zit en de aanleuning bevestigd is gaan we denk ik een keer een onderling L1 proefje rijden
Joanne1987
Geplaatst: 15-05-16 17:23
Oh wauw!
Heb lette maandag idd helemaal baard en lange haar vrij gemaakt
ik ben ook helemaal van de kaart , zo verliefd ... word er warrig van die kittens zijn echt te leuk ! ze zitten boven het gewicht dat ze moeten zitten (de 1 moet morgen 142 wegen en weegt 163 en de ander 136 weegt 167 gram. en de oogjes gaan ook al open (zou ook pas morgen hoeven volgens de groei curve.)
ze worden ook rustig in m'n handen (wat moeder nu prima vind) en de eerste kam beurt gehad.
@hannelover gefeliciteerd met je winstpunten. @cherell0 wat jammer dat 1 kitten het niet gered heeft. De andere doen het heel goed, fijn!
Ik heb de paarden bij mijn vader staan. Hij voert ze s'morgens en doet ze in de wei. Ik moet er dan alleen nog naartoe om de stallen te doen,voeren. en in overleg doet hij of ik ze binnen. Maar nu staan ze 24/7 buiten en dat is wel makkelijk. Ik ga er nu 1 keer per dag heen. We hebben grote waterbakken staan die ik dan verschoon/bij vul. En geef ze nog wat hooi bij, ondanks dat ze constant gras kunnen eten komen ze er nog altijd meteen op af. Gisteren weer op Jynthe gereden en nu maar hopen dat we niet weer een tegenslag krijgen en het nu kunnen gaan opbouwen. Morgen een hele moeilijke dag voor ons, we hebben besloten dat het genoeg is voor ons oude paard. [IM] en dan ben je er straks niet meer
Vrijdag nog wat afscheid foto's gemaakt en ook meteen wat foto's van de andere paarden:
sjanien, sterkte morgen. een moeilijke maar eerlijke beslissing.
hopelijk kan je je andere paardje idd. weer oppakken (zal ook wel helpen bij het verwerken misschien).
ik heb voor mij ook een spannende dag staan (waarschijnlijk, nog even de bevestiging afwachten). er komt een zadelpasser en ik knijp um best wel vooral omdat er meer vanaf hangt dan ik hier heb laten weten hopelijk kan ik op het moment wat rust vinden en steek ik siep niet aan. mijn poesenbeest is iig. weer met de kittens gaan slepen zijn eindelijk de oogjes open , legt mevrouw ze in het donker onder m'n bed . al heb ik het vermoede dat ze daar niet lang blijven en vrij snel eronderuit kruipen.
ik moet wel zeggen toen ik de oogjes open zag gaan ik totaal smolt .
hoe dan ook ik zal in gedachte bij je zijn morgen sjanien
we zitten hier wel bijna allemaal zoon beetje in een brokken fase heb ik het idee