Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 15:35

Nou ja, belachelijk zeg! Geld kosten, pfff. Als hij ze gewoon zou afleveren zou er geen probleem zijn. Ik mag trouwens hopen dat hij geen stallingskosten in rekening gaat proberen te brengen want dan heeft hij straks toch écht een probleem. -:(-

Ik zit nu alweer drie uur te wachten op een telefoontje, want ik zou na "hooguit een halfuurtje" worden teruggebeld. Hij heeft hoog en laag zitten zeuren dat hij persé de paarden om 16u af wilde leveren en ik heb nog gezegd dat ik wel eerder weg kon gaan bij werk om dan toch maar op stal te zijn en vervolgens laten ze wéér niks meer van zich horen.

Ik ben er echt klaar mee.

SteffiiY

Re: Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:42

Wat een gedoe zeg!!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:47

Die maken er wel een puinhoop van zeg... :roll: Ik snap wel dat je er echt klaar mee bent, wat een gedoe.

Laten we hopen dat hij snel bij jou is! :)

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:20

Ik zou ook helemaal uit mijn pan gaan als ik jou was... zijn geen schoenen die een dag later met de post komen waarvan je denk och jammer dan maar morgen.

Mijn PRE was gelukkig al in Nederland toen ik hem kocht. De volgende wilde ik zelf gaan halen, jouw ervaringen zorgen er toch wel voor dit niet te licht op te vatten. Dank voor het delen daarvan.

Maar waar zijn ze nou? Daar op stal? Zouden om vier uur uiterlijk geleverd worden?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:48

CrazyCat schreef:
Vroeger was het niet zo, maar ik zou zelf nooit een paard meer via BSS vervoeren tenzij een klant er uitdrukkelijk op staat. Beter iets meer betalen en niet deze ellende.

Maar ze zijn toch ook niet goedkoop? Of is Marcel Jordan zoveel duurder?
Wat wel een groot verschil is, bij Jordan staan de paarden niet vast, ze kunnen dus hun hoofd zo bewegen als ze zelf willen.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:51

Ze zijn nog steeds daar op stal ja en ze komen vandaag ook niet meer. -O-

Morgenochtend vroeg nu en dan mag ik hopen dat ze zich deze keer aan de afspraak houden. _-:(

Wat nu het verhaal weer was: ik had aangegeven dat het de voorkeur had dat de paarden na 18u werden gebracht omdat ik er dan bij kon zijn en @Riddershow (of haar man), het is wel fijn om in ieder geval met 2 personen te zijn met twee nieuwe paarden die in paddocks moeten, mocht er iets gebeuren dan sta je er tenminste niet alleen voor.

Nou, dat was blijkbaar een gigaprobleem dus ik gezegd dat als het echt persé niet anders kon het dan wel eerder kon, maar dan moest ik dus eerder van werk weg. Nou, dat moest dan maar en dat dus ook gedaan, vervolgens weer niks, dus ik bel ze, krijg ik als reactie, oh ja, maar de collega met wie je gebeld had was eerder naar huis dus dan kan ik ook niet weten wat jullie afgesproken hadden.

Ja, mailtje sturen/bellen of gewoon een fokkin' post-it op het bureau leggen is blijkbaar te hoog gegrepen? Echt. Ik ben gewoon totaal verbijsterd.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:58

Neuh!!! |o

En zelf gaan halen is echt geen optie? En is alles al betaald? Daar zou ik ook wat mee proberen te doen. Hebben tenslotte niet geleverd zoals overeen gekomen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:59

Ik zou ook een trailer halen en lekker zelf gaan rijden hoor. Ze zoeken het maar uit

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 17:00

Ja, het transport moeest vooraf betaald worden.

Zelf halen gaat 'm niet worden denk ik, aangezien ik geen BE heb en @ Riddershow niet zo last minute ineens 's avonds weg kan. Dus als het alleen Estame was geweest had ik hem inderdaad zelf gaan halen maar Dennis moet ook nog mee. -O-

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:03

waar zijn ze nu dan ergens?

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:03

Wat een ellende zeg.... belangrijkste is dat ze wel 'goed' aan zullen komen.

Tenminste ga er vanuit de dieren niet de ellende zullen ervaren zoals het voor jullie is.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 17:06

ilayda schreef:
waar zijn ze nu dan ergens?

Bij BSS op stal ergens bij Almere in de buurt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:09

Is er geen consumenten programma op TV waarin ze even negatief genoemd worden?

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:13

Hopen dat je je paard snel krijgt TS!
Snap dat je hier niet blij van wordt :(

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:42

Ik vind het dieptriest dat er geen fatsoenlijke communicatie is op zo´n bedrijf.
De reactie van mijn zus (die zit ook op bokt en leest mee) "zitten ze daar allemaal aan de hash ofzo? :roll: "

Ik hoop van harte dat ze geen paarden door elkaar hebben gehaald.

Gelukkig heeft elk nadeel ook een voordeel, de klimaatsovergang gaat nu iets geleidelijker. Van hier op stal naar in de koudere stal naar de nog koudere wei is altijd lekkerder dan van hier op stal naar de wei in de (relatieve) kou.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:49

Lekker zeg! En daar betaal je voor?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:52

Ik woon in Almere, en als ik een trailer + rijbewijs had gehad, had ik de paarden met alle liefde naar je toe willen brengen. Wat een belachelijk iets zeg, ze moeten zich gewoon aan de afspraak houden!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 18:00

Ja, enige voordeel is inderdaad dat ze nu even aan de Hollandsche temperaturen kunnen wennen op stal voordat ze hier in paddocks komen. :)

@ Melanie: Helaas heb ik er al voor betaald. -O-

@ Doef: Aw, dat is een lieve gedachte. :)

Nou goed, morgen zouden ze er dan moeten zijn en ik hoop maar dat ze ditmaal ook echt komen, en de juiste paarden meenemen en ook nog naar het juiste adres (ze waren inmiddels namelijk alweer vergeten waar ze ook alweer heen moesten).

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:14

Ben je zeker dat er niets met die paarden aan de hand is?
Een vriendin van mij heeft dit namelijk ook zo voorgehad. Een transport vanuit Spanje dat 2 dagen opeens 'kwijt' was en ook opeens later aankwam. Paard kwam zwaar kreupel van de vrachtwagen. (onherstelbaar) atactisch door vermoedelijk een val op zijn rug, zo bleek. En nochtans was die tiptop toen hij vertrok...
Ze heeft altijd vermoed dat er een verband was tussen de plotselinge vertraging en onbereikbaarheid en het feit dat het paard zo slecht van de vrachtwagen kwam. Alsof ze geprobeerd hebben te wachten in de hoop dat het paard weer wat zou bijtrekken... Zij beweerden dat er niets gebeurd was en het paard al in die staat was bij het ophalen. >;)
Ik ben niet zeker, maar ik dacht dat het om hetzelfde bedrijf ging.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 18:17

Jeetje wat een naar verhaal. :\

Tsja ik kan alleen maar afgaan op hun claim dat alles goed is met de paarden. We gaan het zien morgen. Beide paarden zijn vlak voor transport gekeurd, mocht er iets mee aan de hand zijn dan weet ik BSS te vinden... }:)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:18

Kinke schreef:
Maar ze zijn toch ook niet goedkoop? Of is Marcel Jordan zoveel duurder?

Prijzen liggen allemaal niet zo gek ver uitelkaar, maar ze zijn naar mijn weten wel nog steeds de goedkoopste in Nederland, zeker als je gebruik kunt maken van een voordeeltransport of een korting omdat je meer dan een paard laat vervoeren.

Maar Rider koos eigenlijk voor ze omdat ze het vroegste de paarden konden afleveren.....

@Luckystory dat hield mij dus ook bezig. Je haalt je van alles in het hoofd, zeker als ze onbereikbaar worden. Maar vooralsnog ga ik er van uit dat de paarden nog in orde zijn.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 03-09-15 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:20

Bekijk die paarden voor de zekerheid maar heel goed bij de aflevering.
Even laten draven op het harde etc. En bij twijfel meteen een DA bellen om dingen te komen vaststellen.
Zoiets zal wel niet al te vaak voorkomen. Maar just in case ;)

Ik heb het ff opgezocht en dit voorval met het gewonde paard ging om een ander transportbedrijf gelukkig. ;)
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 03-09-15 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 18:22

Lusitana schreef:
Maar Rider koos eigenlijk voor ze omdat ze het vroegste de paarden konden afleveren.....

Ja klopt. Murphy's law. :')

We hadden in dezelfde prijsklasse een transporteur uit Portugal maar die kon pas 7 september gaan en voor iets meer maar ook te overzien een offerte van Gelissen, maar ook pas volgende week. MJ ging geloof ik nog een week later pas.

Het zure is, we hadden ook voor omgerekend hetzelfde als we bij BSS kwijt zijn een andere transporteur uit Portugal kunnen hebben maar die had pas maandag op z'n vroegst gekunt en naar eigen zeggen zou BSS de paarden afgelopen zondag hebben gebracht dus we hebben toen voor BSS gekozen. Als we met die andere meneer in zee waren gegaan waren de paarden waarschijnlijk nog eerder hier geweest dan BSS nu voor elkaar heeft gekregen...

Enfin, een lesje voor de volgende keer!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:30

Kijk eens rond of je iemand tegen kan komen met een trailer en hup gaan en inladen.

Pffff wat een ellende nu.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:35

Wij hebben gelukkig alleen goede ervaringen met BSS gehad.Ik vond ze erg lief naar de paarden toen.Maar goed bij ons zijn ze ook alleen maar van Belgie naar Duitsland gegaan en met 6 dus de camion was bijna vol.
Hopelijk zijn ze er morgenvroeg.