barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:56

ReadTheRulez schreef:
we hebben de merrie van mij vd week even gemeten, maar er klopte iets niet met de meter! volgens de meter was ze 1.42, maar dat zal eerder 1.52 moeten zijn. (binnenkort eens kijken om een andere meter of deze even goed nakijken)

[ [url=m/EiVgBD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat kan goed!
Met een vriendin haar verzorgpaard ook een keer gemeten en was volgens de meter 1.58, terwijl wij beiden 1.80 zijn en we er op passen. Paard was ook eerder 1.63!
Ik dacht ook echt, huh, als deze 1.58 is, is de mijne 1.60.

Fabster

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:03

Stond ie net in een kuiltje? :D moet die van mij ook eens meten. Geen idee hoe hoog hij is. Ik had gisteren les, maar iedereen dacht dat hij weer was gegroeid. Hij zal zo rond de 1.65 liggen, denk ik. Maar ik moet toch eens zo n meetstok lenen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:00

Iemand had mij geholpen met meten. En die kwam een paar dagen later weer. We vonden het al vreemd want ze oogt groter dan 1.40 en bij de vorige meting zat ze om en nabij 1.49. We hebben de meter dus nog eens gepakt en bekeken en die bleek omlaag te gaan ipv omhoog! (Vraag me niet hoe dat kan >;) )
Dus ik ben nog steeds heel benieuwd hoe groot ze nu daadwerkelijk is....

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:50

Sommige Barock Pinto's zijn echt laatbloeiers :j

Heb na iets meer dan 4 weken mijn arm weer uit het gips :) Maar nu mag ik nog 4 weken lang niet paardrijden |(

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:54

LiiNd_Y schreef:
Sommige Barock Pinto's zijn echt laatbloeiers :j

Heb na iets meer dan 4 weken mijn arm weer uit het gips :) Maar nu mag ik nog 4 weken lang niet paardrijden |(

Oh jeetje, wat balen!! Wat zullen die weken voorbij kruipen voor je, of niet? :(
Sterkte nog even. Hopelijk is je arm dan helemaal hersteld!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:56

Even een vraagje.. Kunnen jullie BP's ook zo'n enorme spanning opbouwen?
Belle heeft het voornamelijk in de binnenbak. Was vanmorgen weer ruim een half uur bezig om alleen maar spanning af te laten vloeien. Hinnikend paard, paard wat voorbij loopt, een druppel die valt, niet stil willen staan.. Voor haar allemaal redenen om spanning op te stapelen, tot ze ontploft. Dat probeer ik voor te zijn, maar het is af en toe verrekte lastig.
Is dit voor jullie herkenbaar? En zo ja; wordt het minder na verloop van tijd/bij het ouder worden, en hoe lossen jullie dit op?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:20

Ja, herkenbaar. Maar Sjaak is nog maar 5, dus of het minder wordt als ze ouder worden, weet ik niet. Zijn moeder had op met 12 nog. Maar bij een andere eigenaar ging het een stuk beter.

Sjaak verbetert nu ook. Bij mij was de truc een vliegendeken (en straks ook een winterdeken). Dan heeft hij minder stress en blijkbaar maakt hij zich dan ook minder druk over andere dingen. Nog steeds wel een stresskip, maar meer hanteerbaar. En op vreemd terrein neem ik een maatje mee voor m. Scheelt ook veel stress

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:32

Idd herkenbaar, zowel in eigen bak als buitenterrein. Erg kijkerig en nogal voorwaards. Langzamer gaan en stilstaan is dan erg moeilijk voor hem. Al staat byoux buiten gelijk weer stil als ik hem dst vraag.
Ik rij dan vooral los met lange teugel en probeer hem lang en laag te houden

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:44

Sterre is aan de hand echt super relaxed. Schrikt niet / nauwelijks, en staat met opzadelen, poetsen etc. gewoon los bij ons voor het huis (wel met een hek ervoor). Dan is ze echt superbraaf!

Met rijden bouwt ze inderdaad veel spanning op. Erg kijkerig. Lastig om te rijden, maar ze blijft wel braaf, ontploft niet. Naar een kwartier waait de spanning weer 'weg'.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:15

Eigenlijk is dat wel raar, als ze verder zo relaxt is. Op vreemd terrein is altijd wel even spannend, maar als het alleen het eerste kwartier is, vraag je je toch af waarom dat is. Zit t zadel niet lekker, vindt ze het rijden nog moeilijk, is het opstappen niet fijn?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:51

Gek is dat!

Hier mijn kanjer weer eens <3
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:06

Wow! Die heeft een sokken!

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:40

Nou!! Echt veel sok :D Prachtig paard hoor. Je ziet er echt veel Fries in terug <3

Scheert de rest van jullie de sokken eraf, of laten jullie ze eraan zitten? En de manen? Kort of lang?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:24

Die van mij heeft geen sok. Dus hoeft niks te doen. Ik doe ook niks aan de manen, maar daar denk ik nog over na. Hij heeft niet echt een volle bos, helaas. Daar had hij wel wat meer van zijn (friese) vader morgen erven.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:28

Fabster schreef:
Eigenlijk is dat wel raar, als ze verder zo relaxt is. Op vreemd terrein is altijd wel even spannend, maar als het alleen het eerste kwartier is, vraag je je toch af waarom dat is. Zit t zadel niet lekker, vindt ze het rijden nog moeilijk, is het opstappen niet fijn?

Ze is net 4 maanden onder het zadel ;p en heeft het de ene keer wel en de andere keer niet.
Zadel wordt volgende maand weer naar gekeken, omdat mevrouw toch al wat gegroeid is qua bespiering! :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:30

Vandaag trouwens voor het eerst vrijgesprongen met Sterre!
En wauw, ik kan echt niet trotser zijn!
Had verwacht dat ze bij de 40cm wel zou stoppen, maar mevrouw zag al snel de lol er van in en sprong rustig rond. (soms wat te rustig, wat ook z'n gevolgen had)
Uiteindelijk heeft ze 85 cm gesprongen, toch best een hoogte omdat ik dat absoluut niet had verwacht!
Ze kon wel hoger maar vond het zelf tijd om te stoppen.
Super trots! <3

-
Manen laat ik trouwens lang en de sokken knip ik soms bij, maar Sterre heeft niet echt sokken ofzo... ;p meer van die lelijke plukjes.
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 02-09-15 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:30

Ja, nog jong, natuurlijk. Kan t ook zijn.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:37

Ik probeer ook manen te laten groeien, maar zijn vrienden bijten er vaak een stuk af en het groeit niet snel. Sokken laat ik ook zoals jullie zagen haha want die vind ik prachtig <3

Paardenbeest is ook nog maar 4 jaar

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:39

Prachtige sokken inderdaad!
Wou ook wel dat Sterre dat had <3

-
Ja en een beetje de omstandigheden.
Wind, regen, temperatuur.. maar over het algemeen ontspant ze na een kwartier ongeveer. :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:21

Nou ik had vandaag ook weer de schrik van mn leven! Byoux in de sloot.
Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen met niks ernstigs!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:25

Jeetje, dan schrik je je echt rot!
Gelukkig is het goed afgelopen :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:56

O jee. Zat je er zelf niet op? Wat een schrik. Gelukkig alles nog heel.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:32

Idd schrikken, was geen leuk geintje en achteraf besefte hij het zelf ook -O-

Fabster schreef:
O jee. Zat je er zelf niet op? Wat een schrik. Gelukkig alles nog heel.

Was niet met rijden, hij in het weiland gewoon in sloot in gevallen/gesprongen. Iets in die richting, de flapdrol.
Gelukkig is ie nog heel hahah

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:59

Ooh jeetje wat een schrik :oo gelukkig is hij er goed uit gekomen. Arm dier :(:)

Mijn kleine barocke heer doet het prima, nog wat schuw maar wordt al steeds brutaler :D kent mij inmiddels en de eerste stappen aan het touw zijn gezet. Vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen maar we komen er wel :j

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:45

Wat goed Leo! Als hij maar vertrouwen in jou hebt, en hij in jou, komen jullie er wel!

Donderdag komt de zadelmaker. Even Sterre's zadel laten nakijken, vermoed dat die nu toch wel wat strakker begint te zitten... dankzij Fabster's opmerking toch maar even wezen denken, haha. Thanks!