[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:46

lobke: wat is terrosso toch ook geweldig hahahah gisteren echt nog staan twijfelen of ik toch niet zou gaan ondanks ziek zijn ben zoooooooooooooooooo nieuwschierig ahhahaha.
ben erg benieuwd naar evt foto's of filmpje ;) ;)

mies-apollo; hahaha ik ben niet op zoek naar werk ofzo ik wil gewoon graag weer een paar keer op een andalusier rijden. Om weer een beetje te wennen. Voor werk heb ik geen tijd haahahaha met 2 kids een verhuizing en mijn trouwerij over 6 weken. En zometeen na verhuizing druk zat met de toekomstige peerdenspul hahahah. Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Hosante : veel sterkte

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:07

Frank - leuke foto's van jou en des hoor

Benthe - en hoe is je avond geweest ? haha

Jolijn - het ziet er zeker ontspannen uit ga zo door

Amanda - mooi zadel hoor

Peet - en hoe is jou avond geweest ?

Mies - fijn dat je bak nu al vooruitgang boek,
en idd een paar keer het bos in is heus niet zo erg

Malin - ook jij lekker gereden zo te lezen

Lobke - fijn dat het zo goed ging met je 2 knappe kerels, daar mag je dan ook echt trots op zijn :D

Iloon - en wat voor leuks heb jij nog met vriendlief en de paardjes gedaan ;)

nou nu komt mijn weekend verslag hoor :P

vrijdagavond heb ik lekker gespeeld met heike een beetje vrijheidsdressuur gedaan.
en wat andere oefeningetjes dan wordt die altijd lekker spelerig van. }>
ook ben ik met vriendlief de wii wezen halen dus kan ik ook lekker een spelletje spelen (hij heeft de playstation)

zaterdag heb ik les gehad en hebben we de punten doorgenomen van mijn vorige wedstrijd en heeft ze me tips en uitleg gegeven, me ventje heeft weer super zijn best gedaan en we hebben veel op de galop getraind en ook gaat hij steeds meer nagefelijker lopen, ben echt trots op hem :9
toen ik thuiskwam kreeg ik nog een grote verassing van vriendlief we zouden eigenlijk niks aan valentijn doen maar die schat hat allemaal rode en witte kaarsjes aangestoken in de vorm van ik hou van jou :+:

zondag is onze bak vernieuwd maar die is nog niet helemaal af dus had niet echt lekker kunnen rijden hij was hobbelig en zwaar dus heb maar +- 20 25 min gereden,
en savonds lekker in mijn huisje gesopt en wat dingen ingeruimd en daarna lekker bij mams en paps gegeten

nu ga ik even naar de ortho en dan naar me werk

Picassox

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:39

Goeiemorgen! :wave:
Ik ga even roerei maken! :D Daahaaag.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:47

Oeh, goed idee!

Hosante Heel veel sterkte!

Frank Leuke, ontspannen plezier foto's!

Oja, mijn avond!
Het was gezellig, leuk en tienerachtig, maar o zo leuk :). Op een gegeven moment kwam het zo uit dat ik en die gozer bij de russisch roulettetafel zaten, en die 2 vrienden nergens meer te bekennen waren, de schatten. Nou ja, na wat geklier hebben we heerlijk de halve avond een soort van hand in hand gezeten en we gaan van de week daten. Iep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:51

Leuk zeg Benthe :D

Ben benieuwd wat het gaat worden :j

Denise: wat lief van je vriendje :+:

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:52

Love is in the air :D

Hosante> gecondoleerd met het verlies van je vader.

En de rest ben ik alweer kwijt.
Ik kan merken dat ik een dagje ouder wordt,hahaha,kan het echt niet zo goed meer bijhouden :o
Zelf heb ik eigenlijk ook niks te melden, dus eigenlijk een nutteloze reactie dit :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:53

Gefeliciteerd van mij dan maar :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:53

Overigens voldoet hij van geen kanten aan mijn eisenlijstje :D. Het is een Westlander pur sang (niet zo'n lompe boer, maar hij is aardig verwestlands), is mager, en zo zijn er nog wat dingen waarop ik normaal goed kan afknappen. Maar het interreseerd me momenteel helemaal niets :D.
Mag ik ook op de roze wolk erbij klimmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:56

Kom er maar gezellig bij ja :j

Ach, ik ben ook wel eens verliefd geworden op mensen waarvan ik dacht: jij bent eeeeeeecht niet mijn type :=

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:04

Denise Wat lief van je vriendje! :D

Afbeelding
Wij zouden ook niets aan Valentijn doen, maar ik kwam zaterdagochtend op stal aan, en ik dacht dat 'r was ingebroken (deur was open, slot lag ernaast, etc.). Dus ik gelijk kijken of er iets was gejat, maar op m'n poetskist lag een kaartje met een hele grote lieve bos bloemen. Heel lief! :j (Zie foto hierboven, zaten ook allerlei hartjes vormpjes etc. in).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:06

Ook al zo lief :+:

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:07

Hihi ja!

Maar ik ga even ontbijten en m'n tentamens leren en vanmiddag naar Picasje toe. :wave:

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:21

Lobke; kon ook bijna niet anders he!
Super paarden!! ik hoop dat je binnenkort een loterij ofzo wint, dan kun je hem zelf kopen!!

Jolijn, wat goed dat het bij jouw ook zo lekker loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:26

Ja, ben er echt blij mee!

En dat na een hele erge rotweek, ik had het nodig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:35

Jullie gaan echt te hard! }:0

Lobke Gaaf dat de lessen met je mannen zo goed gingen! Ik denk dat ik echt maar eens een keer bij je moet komen kijken, want ik wordt steeds nieuwsgieriger naar ze. :Y)

Verder heb ik wel wat bijgelezen, maar het is weer zoveel om even snel op te reageren. Zit nu ook op m'n werk en m'n eerste klant van vandaag kan elk moment komen.

Ik heb gisteren les gehad en het ging gelukkig weer goed! Geen steiger-geintjes meer. Gewerkt aan gehoorzaamheid, kadans en lossigheid. Hij wil zo graag werken dat hij het liefst hard gaat lopen. Op zich niet verkeerd die voorwaartse drang, maar hij moet dan ook nog loslaten. Ik moest echt langzaam gaan draven, bijna stappen eigenlijk, en dan kwam hij in zijn ritme en balans en kon hij zich goed loslaten.
Hij bood rechtsom ook nog een galopje aan dus ook nog een paar voltetjes galop meegepakt.

Later kwam de merrie van de buren terug van buitenrit. Daar reageerde hij best heftig op. Kop omhoog, stil staan, sterk maken en hinniken. Pffft... ik moest echt even sterk worden om dat hoofd naar beneden te krijgen. Toen weer gaan draven en gewoon weer aan de drie punten werken waar we de les aan hadden gewerkt en toen was z'n koppie weer bij mij. Hij wordt een echte vent nu (is ook alweer bijna 6).

M'n klant is er!!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:04

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:08

Yenneke, hoewel ze niet "echt" familie zijn klinkt X-tremo toch in heel veel dingen precies zoals Veludo. Hardstikke fijn dat je les goed ging.
Veludo heeft het steigeren nu toch weer even tot kunst verheven, en ben er zelfs voor het eerst afgedonderd vrijdag. Autsj... Toen ie in het steigeren een sprong naar voren nam kon ik hem echt niet meer uitzitten, dat was een beetje teveel hogeschool 8-) .
Hij is nog steeds heel boos, waarschijnlijk door het gekloot met zadels die allemaal niet goed zijn en hij is gewoon supergevoelig voor dat soort dingen. Dus het zit even niet mee zeker nu de zadelboeren me voorlopig niet kunnen komen helpen.
Af en toe word ik er echt moedeloos van dat er steeds weer iets is waardoor het niet opschiet.... las in de opening van het nieuwe topic dat het toch al meer dan 9 maanden geleden is dat ik er voor het eerst opstapte, maar door allerlei toestanden en verhuizingen en weer etc etc. nooit een beetje continuieteit gehad en is hij nog steeds hardstikke groen. En hij word dus al 7 :+ .
Nu wil ik echt binnen een maand m'n bak goed voor elkaar (is nog te zwaar) en een zadel voor elkaar anders ga ik heeeeel hard gillen 8-) .

Lobke leuk joh dat het zo goed ging bij David, zou ik ook wel willen!! Moet maar met Yenneke meekomen dan als ze bij jou komt kijken ;) .

Hosante gecondoleerd, wat verschrikkelijk voor je. Heel veel sterkte de komende tijd.

Sanne van Sevilla welkom, woon je bij mij in de buurt? Ik kwam je geloof ik tegen op site van Edele ster of niet? Mooie merrie joh!

Robijn geweldig van je roze wolk, foto's zien er heel fijn uit!

En verder ben ik het weer een beetje kwijt :o , moet er vandoor ook! Grtz!

Oh wacht! Zag Marit & Sam weer langskomen, leuk! Wel blijven updaten af en toe hoor. Maar bij jou loopt het dus ook niet soepel met zadels?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:46

benthe - dus toch nog een leuke avond gehad, en ook nog een date *D hou ons op de hoogte

jolijn - ja ik vondt het ook heel lief van hem

Penney - ook lief van jou vriendje hoor, en jij denken dat er ingebroken was _O-

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:21

Hosante: Jeetje, wat een naar bericht zeg :(:) . Heel veel sterkte komende tijd ;(

Cyrina: Leuk dat je vandaag de PRE van Elske gaat ophalen! Ook al is het voor kennissen, blijft idd leuk dat soort dingen. :D Hoe is het nu met Bobby, loopt ie al goed inmiddels?

Elske: Welkom hier op bokt! Ik had je ook al gespot op het anda forum! :)

Jolijn: Leuk, een nieuw topic! Ik ga meteen ff kijken :)

Masaro: Oeh, wat lees ik, in love op Terosso? Ben je serieus geinteresseerd, of komt ie 'te vroeg' voor je?

Denise: Ik heb uiteindelijk niet veel bijzonders meer gedaan :') haha. Maar wel gezellig met vriendje een stukje gaan wandelen buiten met Chicky. ;) Wat heb jij wel een leuk weekend gehad. En dat met die hartjes, wat LIEF zeg! :+:

Benthe: Deze berichten klinken goed.. Jij bent er ook een stuk vrolijker op geworden zeg.. ghehe. Voortaan altijd met een big smile door de stallen _O- .

Penny: Jij ook al zo verwend door iemand, je vriendje begrijp ik? Of gewoon lieve mensen van stal?

Lobke: Super zeg, dat je heren zo braaf waren! Echte voorbeelden idd. :) Nog foto's :D ?

Yenneke: Leuke update weer, vind het gezellig hoor als je af en toe wat mee kletst! Fijn dat Xje ook weer over de steiger-akkefietjes heen is! Chico heeft soms ook van die tiks, en gister deed ie wel heul vreemd..? Van de week maar weer ff rijden..

Karina: Ohjee, je 1e val partij. Stoute veludo ;) . Maar hij is het er volgens mij duidelijk niet mee eens hihi. Hopen dat straks alles in stabiel vaarwater is, en dat het beter gaat! :D

Marit: Hey, wat leuk dat je weer langs komt! Laat eens vaker horen hoe het met je is, ook al is het ego, geeft niet :D . Fijn dat Sam en jij weer op de goede weg zitten! Wel minder van die val partij, lijkt me heel eng, brrr...

Sorry als ik iemand vergeten ben, maar ben het nu kwijt.. :o .

Gister toen ik aankwam bij Chico lag die in stal.. Ik vind dat toch altijd weer een beetje eng :o Maar meestal staat ie dan gewoon op als ik de stal open trek.. Dit keer bleef die liggen... Vond het al een beetje gek, maar goed, niet meteen het ergste proberen te denken := . Toen ik ging poetsen/opzadelen/longeren was die wel wakker, en leek alles goed. Echter toen ik ging rijden, deed ie de eerste paar rondjes heel braaf, totdat ie na 5 a 10 minuten heel vreemd ging doen. Echt extreem tikken met zn hoofd, en hij deed draf en galop tegelijk en struikelde over zn eigen voeten? Na 10 min dingen te proberen als voorwaarts houden, (poging tot) figuren rijden, een tik geven omdat ie raar bleef doen, stapte ik maar af... Even aan de longe kijken. Daar deed ie de 1e paar rondjes ook nog wat vreemd (draf/galop tegelijk). Echt vreemd... toen maar niet verder gaan 'kloten' en afgezadeld en los gezet. Hij was ineens heel down, zweten en buiten adem..? Terwijl die niet veel had gedaan. Even laten afkoelen en toen temp gemeten, 38.5 C (lijkt me opzich niet zo heel gek, na het rijden, toch?) Daarna even gepoetst en op stal. Hij kreeg peen, en dat at ie goed op! Daarna heb ik even staan 'gluren' en zag hem wel goed drinken, mesten en plassen... Daarna was die ook weer gewoon 'wakker' en niet zo duf meer.. Er leek niks meer aan de hand. Later toen Benthe op stal kwam (zal een uur later zijn geweest) stond ie er goed bij gelukkig :) . Maak me toch wel een beetje zorgen. Weet nou niet of die echt niet lekker was, of dat ie uitproberen was... Ik heb niks anders dan anders gedaan ofzo... Nouja, van de week maar weer even kijken met rijden..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:25

Nu je het zo beschrijft, weet ik wat je bedoelt. Ik was er gister aan de telefoon niet helemaal bij, sorry :).
Dit doet Utixo buiten ook (net zoals het hoofd schudden). Ze gaan dan van voren lopen stampen en de kop tussen de knieen gooien. Morgenavond kijken we wel even. En dat geklier kost meer energie dan braaf luisteren, maar leg dat een paard maar eens uit :).

Hij heeft al een uur niet gesmst! En hoe weet jij dat ik vrolijk was op stal? Jij was er niet.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:29

Vrijdagavond begon het feest al met vlinders Benth :D . Alleen had je het zelf nog niet helemaal in de gaten geloof ik :+ .

En hij deed idd heel vaag. Wou idd met de kop tussen de knieën? En een beetje gek doen. Ik een tik geven, van "kappe nou!". Voorwaarts proberen te houden, maar nee hoor, hij bleef doorgaan. Zonder hulp (alleen maaike was er ;) dacht ik, ik ga niet verder lopen klooien, schiet niet op. Gekke was alleen, dat ie daarna héél duf was, echt pompen ook. Vandaar dat ik het niet vertrouwde... Maar we kijken morgenavond nog wel even :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:50

Ilona; Niet die van Elske, maar die van Phia (zit niet op dit topic).

Het kon ook zijn dat Chico nodig moest plassen. 38,5 is vrij laag met rijden en dan toch zweten lijkt me niet dat hij expres vervelend deed, als hij zwete door inspanning was zijn temp. veel hoger geweest.

Vaak moet een paard na het liggen binnen 5 minuten plassen als hij opstaat, heeft hij dat nog kunnen doen voordat je opzadelde?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:53

Dat zou het inderdaad ook heel goed kunnen zijn, die bolle van mij weigert buiten te plassen, en haalt dit soort geklier enkel buiten uit.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:03

Oh Cyrina, misschien was het dat wel. Hij ging soms best gek staan idd := . Toen die opstond hem ik hem idd direct mee naar de poetsplaats genomen := . Dus ik hoop eigenlijk dat dat het is dan... zou een hoop verklaren!

Cyrina: Ik had hem wel laten afkoelen hoor. Dus hij zweette al minder, en was al ruim op adem, daarna heb ik hem pas getempt.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:11

Als je ook nog zegt dat hij gek ging staan, weet ik bijna zeker dat dat het is.

Utixo; Paarden die van binnen naar koud, winderig buiten gaan, moeten ook vaak plassen (heb ik zelf ook altijd, hihi). Kijk eens of er verschil is straks, als het weer eens wat normaler is.