Dingen worden van te voren doorgenomen. wji mensen mogen kiezen.
Voor die stieren wordt gekozen.
En martelingen tot de dood volgt? Nooit gezien in de rimboe met ons Hollanders.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jesser schreef:Ok, over de stier zullen we het niet mee eens zijn, hoor niets van jullie over eventuele rijstijlen. Wat daar jullie mening over?
daar hoor ik niets over, en ik bedoel de mensen die alleen hun mening over de stier geven. Prima, maar er zit zoveel meer aan.
De stier kunnen we niet uitkomen, maar wat betreft de rijstijlen wat is jullie kennis hierover?
hierover hoor ik helemaal niets, tenzij het van mensen is die zelf een iberisch paard hebben en zich hierover meer verdiept hebben.
Diablo schreef:Ik begrijp dat het een cultuur is, dat het al duizenden jaren bestaat en zo is. Maar ook al groei je er mee op en weet je niet beter, het moet toch in het systeem van een mens zitten om een dier niet te willen martelen? Ik begrijp dat echt niet hoor. Je wéét toch hoeveel pijn je zo´n dier doet, dat het dier een enorme lijdensweg te gaan heeft. Kan honderd keer cultuur zijn, maar ook een Spanjaard of Portugees heeft toch gevoel?
Jannepauli schreef:BrankaZ .. val nu eens niet in herhaling - de argumenten van "ons biefstukje etc." zijn allang de revu gepasseerd en zoals al eerder opgemerkt het is geen relevante vergelijking en het éne kwaad wordt niet beter door het andere kwaad. Misschien moet je even teruglezen: de kern is dat er niemand bij het abatoir staat te juichen hier om een spannende zaterdagmiddag door te brengen.
Citaat:Ik vind het wel degelijk een relevante vergelijking omdat het duidelijk maakt hoe hypocriet mensen zijn waar het dierenleed betreft. Het ene is wel leed en moet te vuur en te zwaard worden bestreden. Het andere heb je 'baat' bij en moet kunnen.
Jesser schreef:Tis de bedoeling om een discussie te hebben, voors en tegens.. prima, door gedachten uit te wisselen kun je alleen maar van elkaar leren, inzichten verkrijgen.
Dan helpt het niet om persoonlijk te gaan worden.. of elkaar aan te vallen, omdat je nu eenmaal anders over dingen denkt dan de ander. Daar worden een hoop oorlogen over gevoerd omdat men anders is of denkt.. (of gaat het om macht en geld, maar dat is een andere discussie)
Jesser schreef:Wellicht is het wat handiger om ook eens de berichten te lezen voor je reageert. Er zijn een hoop mensen die graag het bloedloos zouden willen zien. Dus, zonder het spiesen...
Citaat:Echte paardenvrienden brengen hun dier niet bewust in levensgevaar.
jus schreef:Er gaan meer sport en racepaarden kapot en naar de slacht dan paarden die worden gestoken door een stier !!!!!
Jesser schreef:Ehh.. denk dat je hier even pas op de plek moet nemen, er is niemand van ons hier die op die manier bezig is met zijn paarden.
trek het aub niet uit het verband. Wij geven een mening meer niet. Wil niet zeggen dat wij ook zo zijn.
Doe even normaal zeg!
Ik hou er voor een week mee op, ga heerlijk naar de Sicab, paardjes kijken. Wees een beetje aardig voor elkaar..