[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:02

zo debby echt heel erg van harte
en nog mooier dat jullie al vol zitten
super geniet van deze mooi tijd die gaat komen

zo vandaag lekker wezen shoppen met celine die moest nieuwe spullen hebben voor school
gelijk alles maar gehaald meisje was zo trots ze gaat naar een nieuwe school wel spannend en eng hoor zegt ze steeds hihi Knipoog
bedankt voor de leuke reacties van de foto`s

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:18

ilona: Je moet is vaker foto's van amanda plaatsen! Ze is zo knap en we zien dr maar weinig!

Peet: Leuke foto's! En ah jury, als ze het maar naar dr zin heeft!

jasmijn: Dat is toch niet jou tuin zeker Knipoog Leuk dat ze het meteen zo goed samen kunnen vinden!

borderjay: Wat balen. Vreselijk inderdaad als je zo machteloos bent. Sterkte!

debby: Wat gaaf!!!!! Echt super! Ben benieuwd hoe het zal gaan! Ik help dan als 'stalhulp/manager' en vind het zo gaaf om te doen!

Ik had vandaag bijna geen paard meer. Ging met shannon langs de weg wandelen en was al een kwartier aan het lopen. Nog nooit zo ver geweest. Kom ik op een weggetje waar ik niet links of recht een weiland inkan ofzo en dr komt ech een super tractor aan..niet even een normale maar zo een huge ding met nog allerlei toebehoren. Ging redelijk tot meneer extra gas gaf...dus knol op achterbenen en weg paard...Joris rende er gelukkig achterna kwam ervoor en ging blaffen zodat ze stil ging staan (zoo goed getraind Pling ) Maar toen bleef die tractor rijden en ging nog toeteren dus rende ze weer door...ging ze een bocht om en stond weer stil en ging die eikel van een vent er ngo steeds achterna met zn tractor...en ik maar rennen..maarja toen rende ze in 1 streep naar huis. Ik pierre bellen die ving dr op, en ik maar rennen...wat een eikel. Even lekker laten grazen en daarna nog klein stukje gaan wandelen, maar niet echt ver. Maar even op het erg tractor therapie doen en volgende week weer wandelen....

Dat was mijn spannende dag Tong uitsteken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:34

zo mies lekker he die klootzakken die alleen maar hun eigen denken ik zou denken he dat rent weg en is dus bang maar hun je zou ze
grrrrrrrrrrrr
gelukkig is het goed afgelopen pas maar op als je weer weg gaat en goed van je hond

zag trouwens een mooi span honden die aan het ravotten waren gaat goed he
zien er mooi uit leuk hoor een lichte en donkere

duimen jullie mee ik moet morgen met me vriendin mee die haar paard laat laat helpen
paard heeft een fragmentatie in zijn hoefbeen en wordt daar maandag ana gehopen
eigen DA gaf het paard op Boos! we zijn verder gaan zoeken en nu hebben we ene DA gevonden die hem gaat opereren
de ingreep duurt zeker 2,5 tot 3 uur is niet niks voor een paard (fries van net drie jaar)
ze heeft hem zelf gefokt en is helemaal kapot van dit verhaal
morgen brengen we hem weg en maandag gaan we er heen voor als hij wakker wordt van de ingreep ik zei nog wil je er niet bij zijn ja dat wou ze wel dus sta ik haar bij
ik heb ook nog een kleine knuffel fries gekocht zodat ze die bij haar kan houden als haar paardje daar morgenavond staat

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:44

hey peet toch niet karin de fries he !!!!! vertel waar wordt hij geopereedt ? ( maandag geopereerdt)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:52

mijn knappe kanjer is vandaag ook op de plaat gelegd haha!!
ben ze aan het uploaden

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:02

Afbeelding
Daar stond meneer al op me te wachten!!

Afbeelding
O nee hee

Afbeelding
Haay kijk ik zo goed?

Afbeelding
Wacht ik zie wat....

Afbeelding

Afbeelding
Nog niet klaar??

Afbeelding
Tralallala

Afbeelding
Mooi ben ik he?!

Afbeelding
Kijk mijn mooie volle staart!!

Afbeelding
Langnek haha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:05

Carmuh; Leuk om weer eens van je te horen. Ben heel benieuwd Lachen

Peet; ag Ach gut wat k.lote zeg... ik hoop dat het goed komt!! Bah, al die ellende is niet leuk!!

Mies; Haha jaa moet dr wel ff vaker hier plaatsen idd Bloos . Zit alleen al zoveel achter de pc (op stage/werk) dat ik er thuis nooit zovaak achter zit Tong uitsteken . Wat een gore k.lootzak zeg van die traktor Boos! . Ik zou echt witheet zijn van woede hoor!! Dat doe je toch niet Verward Gelukkig is het goed afgelopen!! Hier hoef ik geen paard te laten schieten met dat drukke verkeer...

edit; Gave foto's carmen!! Hoe ver ben je nu met hem? En is die nog steeds hengst?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:07

heey prinslover.....hij is inmiddel geruitn en weer helemaal hersteld....hij werd te mans en buiten dat wilde ik naar een stal waar geen hengsten mochten!!

Ben nu weer 2 weken met hem bezig, en hij kent nu het hoofdstel en een dekje om met longeersingel, gaa erg goed, hij vind het allemaal nog spannend maar laat alles braaf toe!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:13

carmuh mooi beest en ja marille het sylke van karin
waren heir al langer mee bezig maar ze wou het nog vertellen vandaar dta ik nog niks had gezgdt kl.ote he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:59

Jolynn schreef:
Ja we verhuren de andere stallen, maar we staan al vol.
Ik kan haar eventueel op de wachtlijst zetten, het IS in Schiedam!!

Aniet, wij gaan lekker carpoolen!

Das snel! Knipoog Zal het aan haar vragen of ze op de wachtlijst gezet wil worden.
Ze gaat waarschijnlijk van de winter naar Neville Stables in Schipluiden. Daar hebben ze ook een hit-actief stal, dus waar ze de groep in gaat. Merrie heeft een lichte vorm van dampigheid volgens mij en die wil ze dan het liefst zo veel mogelijk buiten hebben. Maar schat je de kans groot dat er op niet zo'n lange termijn een box vrij komt of zijn het allemaal bekenden van jullie die er komen te staan en zullen die er wel voor langere termijn blijven? Niet dat ze zich anders ergens op gaat verheugen.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:34

Heb al gereageerd in je topic Knipoog
Je besluit staat nog steeds vast? Het is dat ik geen 3 paarden kan onderhouden, anders had hij me echt wel een leuke uitdaging geleken.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:01

Barroco: Zo te zien vermaken ze zich wel saampjes!Leuk!

Mies-Apollo - ben je na de tijd die vent van die tractor nog even wezen opzoeken? Wat een eikel zeg,die zou je toch ter plekke van zn trekkertje trekken......... Boos! Haha!

Carmuh: Mooie foto's,lief koppie Pling

Enamorado : Hij is echt schitterend! Vingers aflikken

Jolynn- Gaaf zeg, "eigen"stallen! Gefeliciteerd!

Vanavond heeft mn dochter op Moreno gereden,hij deed het echt zo goed! Alsof hij het weet,de smiecht,echt super braaf als zij er op zit Lovers
Wat kan je dan toch genieten van je paardje hè?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 07:41

carmen: Mooie foto's! Leuk dat hij het zo goed doet!

peet: Hopelijk komt het goed! Sommige dierenartsen geven te snel op, terwijl er nog wat gedaan kan worden. Gelukkig heb je een andere gevonden.

Helaas geen naam/adres of iets van die vent, maar ik denk niet dat hij het echt boeiend zou vinden als ik langs kwam. Ik blijf gewoon oefenen en ga even wat met pierre en zn tractor afspreken Knipoog.
Mn verf projectje is bijna af! Onderlaag zit dr op. Nu nog de bloemen, als ik het sjabloon kan vinden.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 07:50

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:41

Michelle: wat een eikel zeg die boer. vind het echt niet normaal. mijn paarden zijn allemaal verkeers mak dus dat scheelt wel maar eentje is ook nog beetje bang van tractors en toevalig heeft eigenaar daar van ook een tractor rn die heeft hij toen aan gezet en gewoon paar keer langs gelopen.( misschien tip ?)

carmuh: Mooie foto's wat een prachtige staart heeft die van jou.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:02

he lobke
je mag wel veel meer foto`s plaatsen hoor
geen probleem met zo`n kanjer
Haha! Clown loopt lekker meid

geniet ervan

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:59

Lobke: ben het helemaal met peet eens Schijnheilig

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:17

ff snel tussendoor:

Michelle wat een ongelofelijk rotstreek van die man! Zat echt je verhaal met kippenvel te lezen. Gelukkig is het goed afgelopen.

Lobke: Licor is echt een toppertje en ik vind je er KEURIG opzitten!
Heb je al een nieuwe baan?

peetisgreat: ik ga hard duimen. Duimen heeft vaak bij mensen hier op bokt geholpen dus iedereen: doe mee!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:20

Ik ben ook weer even helemaal bijgelezen Lachen.

Jolynn: Wat gaaf zo'n eigen stal, zou voor mij ook echt een droom zijn Lachen. Denk wel voor iedereen Tong uitsteken. Veel succes en lekker dat je al helemaal vol zit!

Mies_apollo: Wat een eikel zeg!! Hier bij ons willen mensen dat ook wel eens doen... Rijden we met een groep van de manege naar het bos en gaan mensen expres toeteren of gillen ofzo.... Ik weet ook nog wel een keer met Manda in het bos, liep er een vrouw met een enorme paraplu in alle kleuren van de regenboog. En Manda werd daar helemaal nerveus van. Dus degene die er op zat (eigenaar manege) vroeg gewoon heel beleeft aan die vrouw of ze m even dicht wilde doen (het was ook al droog...). Komt ze al scheldend naar m toe lopen 'En ja moet je paard maar onder controle houden, ik doe me paraplu niet dicht, wat ben jij nu voor een ruiter en ook nog allemaal scheldwoorden meeslingerend....' Toen vond Manda dat het wel tijd was om weg te gaan... En die schoot zo weg. En ik stond daar als tweede en bleef maar rustig staan (met dank aan Omar). Die vrouw bleef nog even verder schelden en toen ik niet reageerde liep ze maar door.... Even later kwamen Manda en ruiter ook weer terug.... Manda is daarna nooit meer mee geweest naar buiten Tong uitsteken. Ze was al een keer langs de weg onwijs geschrokken, vandaar dat de eigenaar er alleen nog maar zelf op ging, maar dit werd te gek....

Peetisgreat: Ik gaat meeduimen, hopelijk komt alles goed!! Lijkte me vreselijk om je paardje op die leeftijd zo te moeten zien liggen.

Carmuh: Wat een mooi paardje Lachen. En wat fijn dat ie alles zo braaf toe laat!

Enamorado: Wat een schoonheid zeg! Jammer dat je m moet verkopen.... Het is dat ik het geld er nog niet voor heb (en de ervaring denk Tong uitsteken)

Ik ben lekker aan het bijkomen van een heel weekend stappen. Vrijdag uit geweest met een vriendin van stal, was echt super gezellig! Gister had ik een verjaardag en dat was echt doodsaai! (was ik al bang voor, vorig jaar was het ook al niet gezellig). Ik ben gister ook nog even langs stal geweest, de eigenaar doet At dit weekend (zie ik dr tenminste ook weer eens...). Ze had niks te klagen tegen me dus dat is misschien een vooruitgang (maar wie weet staat er wat in de agenda Tong uitsteken).

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:56

ik denk dat ik ga stoppen met paardrijden Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:03

Huh, waarom?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:11

ben er even helemaal klaar mee ( mede dankzij janske) het rijden gaat de laatste twee weken zooo achter uit. eerste kreeg ik nog wel een beetje stelling op rechts maar die is inmiddels ook al verdwenen elke beweging komt ze tegen de hand in luisterd niet naar het been en tijdens de galop kijkt mevrouw de andere kant op zodra ik dat wil herstellen gaat ze hangen aan de binnen teugel. ze is de hele tijd aan het sterren kijke. echt alles wat ik doe gaat fout Verdrietig

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:34

Balen dat het zo slecht gaat... Maar ja die periodes heb je wel eens... Ik heb met Atlas precies het zelfde liep ook altijd sterren te kijken stelling was helemaal niet te ontdekken, bak leek wel vierkant in plaats van rond. Nu gingen we in stap al een heel stuk vooruit alleen draf gaat nog steeds niet... Galop is helemaal een drama!

Ik ben ook anderhalf jaar gestopt met paardrijden maar heb dr nog nooit ergens zo'n spijt van gehad! Ben nu ook weer begonnen en daar ben ik heel blij mee.

Misschien moet je gewoon even een pauze nemen of kijken of je tijdelijk een ander paardje kan rijden. Is misschien ook goed voor je zelfvertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:51

flamon schreef:
ben er even helemaal klaar mee ( mede dankzij janske) het rijden gaat de laatste twee weken zooo achter uit. eerste kreeg ik nog wel een beetje stelling op rechts maar die is inmiddels ook al verdwenen elke beweging komt ze tegen de hand in luisterd niet naar het been en tijdens de galop kijkt mevrouw de andere kant op zodra ik dat wil herstellen gaat ze hangen aan de binnen teugel. ze is de hele tijd aan het sterren kijke. echt alles wat ik doe gaat fout Verdrietig

Wil je met wat ik nu ga zeggen niet persoonlijk aanvallen hoor, dus voel je dat alsjeblieft niet, maar geef haar gedrag hier niet de schuld van. Is het niet juist een uitdaging om te achterhalen waardoor het fout gaat en dit weer op te lossen? Natuurlijk voelt Janske dat ze eronderuit kan komen in bepaalde situaties. Maar hoe kan je dit voorkomen? Hoe krijg je haar weer bij de les? Hoe gaat ze weer fijn lopen? Waarom krijg je geen rechterstelling meer en hoe zou dat wel weer kunnen lukken? Hoe krijg je haar weer los in haar lijf zodat ze haar rug niet meer vast zet en haar hoofd omhoog houdt, maar weer lekker over haar rug gaat lopen en nageeflijk wordt.
Lijkt me juist dat je deze situatie om kan zetten in iets positiefs en dat jullie weer een betere combinatie kunnen worden, toch? Iedereen heeft wel eens even een periode waarin het wat minder gaat.