[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:13

Een goed passend zadel.... Ik heb er 1 maar ik zit er niet goed op. Mijn JC ligt prima op Frío, maar dus te diep en/of te veel kniewrong voor mij. Kieffers van de staleigenaar en de stalgenoot passen niet. Haar Passier lijkt mooi te liggen, maar niet optimaal. Kan daar hopelijk een keertje mee rijden voor het gevoel. Die is n.l. een stuk vlakker en heeft eigenlijk geen kniewrong. Mogelijk mag ik de KN Symphonie van haar moeder ook een keertje passen en proefrijden.
Ik weet dus waar mijn vakantiegeld heen gaat Knipoog

@ Redina, balen dat nieuws. Maar ik verbaas mij wel dat een dierenarts het zo even kan zien zonder foto's. Hopelijk krijg je volgende week vrijdag in Bodegraven goed nieuws.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:15

Ja dat vertellen deed hij bij mij ook, zowel aan de telefoon idd als toen hij er was. Ook over Richard Hinrich (of zoiets, ik vergeet die naam steeds Bloos ) en Arthur Kottas, dat hij met de paarden van Arthur aan de dubbele longe werkte omdat Arthur ze dan daarna zo lekker los vond Haha! Hij gaat mij ook helpen met Suev aan de dubbele longe. Hij liet ook allemaal foto's zien die in boeken stonden die hij persoonlijk van mensen had gekregen. Arthur Kottas geeft weer les trouwens aan David de Wispelaere (daar ben ik lyrisch van Haha!) dus daar hadden we het ook nog even over.

In ieder geval onzettend bedankt voor de tip, ga je inderdaad de rest van je leven meenemen denk ik!

Werk-ze morgen, ik heb de middag en avond dus ik kan uitslapen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:30

Apassionata is hier in Lissabon in de (overdekte stierenvechtersarena) Campo Pequeno. Vraag me af of ze het vol kunnen krijgen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:32

morge dames
nou maike heeft het helemaal naar der zin op de wei met haar nieuwe vriendjes

hier is het leeg ..en schurkie is nu helemaal zieluggg

maar niet voor lang , zaterdag komt het ventje

heb helemaal alles doorgelezen
veel zadel problems ..ons eigen merk komt vd week binnen (het laatste proef zadel) als dat accord is gaat die in productie . ..

ben benieuwd of anderen m net zo mooi en prettig vinden als wij Bloos
lusitana ..als je nou binnenkort eens in nl komt en je de tijd hebt moet je eens langskomen
de norton stock is erg pretig in gewicht , voor korte pootjes en weinig draaien in de rug (lekker stevige zit) ,maar geen wrong ..

eef (als ik het goed heb..) jeetje wat erg ..zo te horen wist de vorige eigenaar er niks van af ..hoop dat het iets makkelijk te verhelpen probleem is .. duim hard voor je mee

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:20

dank je nicky. Jij sterkte met je gemis. Want je zal maike wel erg missen denk ik.
kan je wat meer vertellen over je ruin?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:17

Yenneke: Ik weet helaas ook niet zo gauw een leuk plekje met een stukje wei/paddock en leuke rijbak ofzo. Wel erg jammer hoor. Misschien zelf is rond rijden in de buurt en waar je wat ziet even langs gaan? Er moet toch wel ergens een leuk plekje voor m zijn? Die kliekjes vallen nu opzich wel mee, volgens mij.. Karin is idd een top mens. Ze is weer zwanger van Glenn hoorde ik Knipoog

Dinkeygirl: Wat fijn zeg dat de les zo goed is bevallen!! Nu kan je weer lekker lessen met Suev, en ga je weer flink vooruit! Je raakt niet uit geleerd haha Knipoog Wel gemeen van iemand van jou stal om dit uit te printen. Erg laag hoor! Maarjaa, je hebt van die mensen Slapen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:28

Pff, ben weer het een en ander aan het lezen over castreren, las net dat je zijn ballen op sterk water kan zetten!! Dat is echt vies, wie zou dat willen? Kan ik me niet voorstellen...
gezellig voor op de kast in de woonkamer ofzo Tong uitsteken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:47

Dat gaat wel erg ver zeg haha! Ik hoef ze niet zo nodig thuis in een kommetje te hebben staan hoor, ieel Clown

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:56

Nee echt he Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:32

DinkeyGirl schreef:
Ja dat vertellen deed hij bij mij ook, zowel aan de telefoon idd als toen hij er was. Ook over Richard Hinrich (of zoiets, ik vergeet die naam steeds Bloos ) en Arthur Kottas, dat hij met de paarden van Arthur aan de dubbele longe werkte omdat Arthur ze dan daarna zo lekker los vond Haha! Hij gaat mij ook helpen met Suev aan de dubbele longe. Hij liet ook allemaal foto's zien die in boeken stonden die hij persoonlijk van mensen had gekregen. Arthur Kottas geeft weer les trouwens aan David de Wispelaere (daar ben ik lyrisch van Haha!) dus daar hadden we het ook nog even over.

In ieder geval onzettend bedankt voor de tip, ga je inderdaad de rest van je leven meenemen denk ik!

Werk-ze morgen, ik heb de middag en avond dus ik kan uitslapen!

Richard Hinrichs bedoel je? Vork
Een link naar zijn website staat in mijn profiel. Van Arthur en David wist ik inderdaad al. Ik heb vorig jaar een paar keer met David gemaild. Ik wilde graag een dagje privé lessen regelen op het stalletje waar ik toen stond. Helaas moest ik verhuizen met mijn paard en kreeg hij een peesblessure. Heb hem daarna niet meer gemaild. Hij was wel erg aardig over de mail.

Willy kan super met de dubbele longe werken. Hij kan met de longe hangend om zijn pink of gewoon los achter het paard aan slepend het paard perfect laten lopen. Uiteraard het laatste wanneer het paard vertrouwd is met de longe en super goed mee doet Knipoog. En daarnaast niet te vergeten het handveranderen in de galop met een changement en piafferen.

Lusitana schreef:
Apassionata is hier in Lissabon in de (overdekte stierenvechtersarena) Campo Pequeno. Vraag me af of ze het vol kunnen krijgen.

Ik ben hier in Amsterdam geweest. Vond de show niet heel erg goed. Vond die bruine Lusitano hengst van die Portugese rijder (nationaal rijder, weet even zijn naam niet meer) wel super mooi!
En ook die bruine Lippizaner hengst. Dat had ik nog nooit gezien.
Ga je er zelf wel naar toe?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:45

Naar die paardenshow zou ik ook wel willen, die er nu weer komt. Dat is toch Apassionata? Dat lijkt me echt zó'n geweldige show Bloos!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:13

Prinslover schreef:
Naar die paardenshow zou ik ook wel willen, die er nu weer komt. Dat is toch Apassionata? Dat lijkt me echt zó'n geweldige show Bloos!

zaterdag wordt ook heel leuk Haha! Haha! Ach gut

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:33

Haha jaa, dat is waar. Haha! Ik zag dat Danielle ook komt met Jauk, wat leuk zeg, zie ik die ook is Haha! Want ik kan komen Knipoog Stuur je nu ff pbtje, anders lees je het hier niet meer. Clown

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:39

peetisgreat schreef:
Prinslover schreef:

zaterdag wordt ook heel leuk Haha! Haha! Ach gut

Die ik bedoelde is Cavalia, zie http://www.cavalia.net

Yen haha ja DIE bedoelde ik Haha! Kan die naam op de een of andere manier maar niet onthouden. We hadden het ook nog even over Stefan Radke, ben nu in zijn boek bezig. Willy vond dat ook een goed boek dus ik ga lekker verder met lezen.

Jij hebt met David gemaild?! *jaloers* Tong uitsteken Ik wou echt dat ik een trailer had! dan ging ik er echt heen!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:04

Prinslover > klopt, Jauke en ik zijn er ook! Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:12

Jeetje Redina, Dat is zwaar oliebol, ik zal voor je duimen. Laten we hopen dat het een wervel is die verkeerd staat. Echt rot dat je zolang je hem hebt er nog niet echt van hebt kunnen genieten.
Je hebt zo´n ongelovelijke kanjer. Ik zal aan je denken volgende week vrijdag.

DinkeyGirl ,wat fijn dat je les zo´n succes was.(daarvan kan je soms dagen op een roze wolk lopen he.) Die man klinkt als erg gezellig zoals je hem omschrijft.

Zadel problemen,op Jacolien hebben in het begin ook verschillende zadels gelegen, de enige die echt goed lag was een wintec 500. Inmiddels heb ik er een Barefoot dressuur zadel bij gekocht,maar daar heb ik nog maar weinig op gereden.

Vanavond zijn wij ( alle meiden van de stal) rond de stal aan het opruimen geweest. Oud hout weg gegooit en allerlei andere dingen die wij in de loop der jaren hebben opgespaard.
Twee dames hadden lekker eten gemaakt, Macaronie en broodjes gezond, dat hebben we in onze kantine (pipokeet) eerst lekker opgegeten. Daarna zijn we aan de slag gegaan, vreselijk gelachen, daarna nog lekker een kopje koffie gedronken.
Was weer erg gezellig.

Ik wens jullie allemaal een fijne nacht.
Slaap lekker ! ( hoop dat ik kan slapen Haha! , morgen komt Janet Bos)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:53

Cavalia treedt momenteel op bij ons in Brussel, maar helaas zijn de kaarten nogal prijzig... anders was ik ook graag gaan kijken!

Wat leuk dat je les zo goed meeviel Malin!

Ik ben sinds gisteren weer op Licor gekropen, gisteren was hij nog wat stijfjes en was zijn aanleuning niet super, maar vandaag hebben we veel gewerkt aan zijn rechtzijn en op het einde van de training was hij weer zijn oude zelf, hij voelde erg fijn aan Lachen Zaterdag heb ik weer een les, ik kijk er naar uit!

Van David de Wispelaere zou ik ook wel eens les willen volgen, maar ik heb het idee dat hij nooit naar Belgie komt. Misschien moet ik hem maar eens uitnodigen voor een lesdag? Haha!

Nu kruip ik mijn bedje in, wij zijn een beetje verslaafd aan Prison Break, dus het is weer eens veel te laat geworden Haha!

Leonietje, klinkt als een gezellige boel op stal daar!

Jakkie, balletjes op sterk water...

Dag Nicky!
Kan geloven dat je je meisje mist, maar ze heeft het zo te lezen erg goed daar! Ik ben benieuwd aar je nieuwe aanwinst Lachen

Nou, ik had ze al op het Barokke forum gezet, maar voor wie ze nog niet gezien had, wat filmpjes van mijn ventjes:

Yoshi op en top, een echte pestkop!

Yoshi in actie

Licor met zijn nieuwe kunstje (toevallig hoor)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:02

nou, ik heb de foto's even opnieuw aangepast.
nu zijn ze beter te bekijken.
ik zag dat er wat mensen vragen hadden, bij deze het antwoord Lachen
hij is nu net 2 geworden en hij meet 1,47m
ik ben nu niet zo snel meer met reageren maar dat snappen jullie vast wel Haha!
Afbeelding
de rest staat hier
http://www.mijnalbum.nl/Album=PYK3WPYQ

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:31

FQ, wat een geweldig dier zeg. Ondanks dat hij zo jong is, straalt hij al heel wat uit. Onder andere heel veel vriendelijkheid. Gefeliciteerd met dit mannetje hoor.

Dinkeygirl, leuk is Willy he? Hij kan inderdaad toveren met dubbele lijnen. Het paard dat ik hiervoor reed, kreeg hij in drie kwartier van onwillig, stakend en boos naar de lijn, in een paard dat heerlijk ontspannen en fijn aan de hulpen was.
Dat boek van Radtke heb ik ook op mijn verlanglijstje staan. Lijkt me ook erg mooi. Ook heb ik een boek van Hinrichs thuis liggen. Werk aan de hand heet het (geloof ik). Willy had met een van die paarden uit het boek ook gewerkt.

Nickyu, je zal Maaike inderdaad missen. En dat zal ook nog wel even duren denk ik. Gelukkig heeft ze een goed huis.

Voorderest iedereen sterkte met de zadelproblemen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:45

FQ, leuke fotos! Wordt al een echt showpaard zo te zien Knipoog
Verder heb ik weinig te vertellen, gebeurd hier niet zo veel op vlieland haha

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:39

Yenneke schreef:
Lusitana schreef:

Ik ben hier in Amsterdam geweest. Vond de show niet heel erg goed. Vond die bruine Lusitano hengst van die Portugese rijder (nationaal rijder, weet even zijn naam niet meer) wel super mooi!
En ook die bruine Lippizaner hengst. Dat had ik nog nooit gezien.
Ga je er zelf wel naar toe?

Ik kan het me niet veroorloven, maar ik vind het niet zo erg. Ik zou wel heengaan als ik werd uitgenodigd ofzo, maar voor mij is het geen "must see".

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:23

Idra leuke filmpjes
Farruquito hij is leuk, lekker bekkie heeft hij, was het wachten wel waard

Veder heb ik weinig te melden, david heeft een paar weken geleden bij ons op stal les gegeven, sorrie maar ik heb er niet zoveel van mee gekregen, heb wel even zitten kijken, maar ja heb zelf ook een paardje wat gereden moest worden.

Iedereen sterkte met de zadel problemen, wel balen hoor

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:40

Cavalia, dat is m! Die zag ik op tv voorbij komen! Naar zo'n soort show wil ik echt nog is heen, hoe dan ook Knipoog Maar ik ga zaterdag iig ook naar iets leuks met paarden, dus doe ik het daar maar mee. Ik wil nog zoveel dingen, krijg voor de helft al mn rijbewijs, wil een 2-persoonsbed noem maar op. Ik ben binnenkort wel jarig (9 april wordt ik 18, eindelijk Haha! ) maar het houd een keer op met cadeautjes! Dus als ik zelf weer veel centjes heb, dan koop ik wel kaarten Knipoog Er zullen vast nog wel mee shows komen hoop ik. Lachen
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 29-03-07 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:40

Oeps, 2 x post foutje Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:55

Prinslover schreef:
Oeps, 2 x post foutje Haha!

hahahha ben je zo in de war al voor zaterdag met je dubbel post Knipoog Haha! Pling