[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:43

Dan ook maar even een wedstrijdupdate van mij. Zit nog te lachen want er werd in mijn beleving hilarisch gejureerd. En Frío had een apenstemming! Wandelde wel de trailer zo op, liet zich rustig uitladen. Inrijden ging redelijk en zodra ik de ring inging voor de eerste proef besloot meneer zijn eigen feestje te vieren, niets meewerken. Ring uit en merkte op tegen Jessica (vriendin die mee was) dat hij er zin in had. Was volgens haar niet te zien, hij leek eerder wat sloom.
2e proef werd wel duidelijk dat meneer lekker eigenzinnig bezig was. Dus alle zeilen bijgezet. Galop rechts wenste hij niet aan te springen. Werd links. Dus bij de derde poging van mij werd ie narrig en volde een bok daarna kreeg ik de rechtergalop van hem.
Jessica zag na de 2e proef ook wat voor kop Frío trok. Dat was echt dwarsheid. Een apenkop.
Toen ik de bak uitging vroeg iemand naar mijn hoofdstel. Was ze weg van. Zij kende de jury ook en gaf aan dat ze heel laag jureerde. Okay, dat zou geen winst worden.
1e en 2e hadden relatief lage punten, wel winst. En ik? Ik had 155 en 154 :+
En zó slecht had ik dus niet gereden. Sterker nog, degene die het wedstrijdsecretariaat deed kwam naar mij toe om te melden dat ze deze jury niet meer zou uitnodigen en ik niet eens de laagste punten had. Het had haar zelfs verbaasd omdat ze mij had zien rijden en vond dat het er goed uitzag. Tja... helaas jureerde zij niet ;)
Volgende keer beter, we gaan in ieder geval heel lekker op het moment en de volgende keer volgen die punten vast wel! En ondanks de apenstemming van Frío heb ik wel lekker gereden. Vond het stiekem wel humor :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:53

Altijd fijn he! Dat ze voelen wanneer ze MOETEN presteren en dan lekker wat anders gaan doen :Y)

Jureren blijft nou eenmaal een mening, en meningen zijn nooit gelijk aan elkaar, dat blijkt maar weer uit diverse verslagen! Maar wel apart dat het van sommige juries al bekend is van te voren en dat zij dan nog steeds gewoon mee mogen doen. Wel meer uitdaging!!

Oja, en bedankt allemaal!! Ben helemaal verliefd op Chim <3

BrankaZ

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:58

In dat woordje moeten zit 'm net de kneep ;) Meneer vindt n.l. altijd dat hij niets moet, dwingen werkt niet bij hem. En daar moet ik op wedstrijden niet mee gaan beginnen. Gisteren was dus zo'n dag dat hij zijn kop in de wind gooide en dan kan ik alleen nog proberen te redden wat er te redden valt. Bij een andere jury die wat minder streng jureert zou ik misschien wel nette punten hebben gereden en heel misschien zelfs winst. Want de reacties van de zijkant waren dat het er echt niet slecht uitzag.
Tja, heerlijk toch? Een beetje karakter onder je kont <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:01

Wat een aparte jury... Maargoed, meer mensen last van gehad dus...

Even spam, zo bijlezen!

[RIJ-ITP] Andalusiër Modesta voor de 3e keer onder het zadel!

:+:

Ik heb zo een topdag gehad!

Vandaag naar Hedel geweest en Veerle na 3 jaar weer eens geknuffeld, ze herkende me meteen :+:
Ook nog wat foto'tjes van geschoten, zullen van de week wel komen.

En vandaag met Mo buitengereden :oo
Stap draf en galop! Ik kan gewoon alleen op pad met mijn paardje :')
Geniaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:58

En na 3 jaar eindelijk Veerle weer eens gezien.
Helaas wel op Hedel markt maar ze is verkocht en het was heel fijn dat ze mij nog kende :+:

Heb haar een kwartier lang helemaal platgeknuffeld en gekust en toen toch echt maar verder gegaan!

Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:34

esther - dat vind ik idd ook je moet ze niet cadeau krijgen als het niet winst waardig was.

branka - nou dat is wel heel laag gejureerd, maar je hebt voor jezelf fijne proeven gereden en die winst komt de volgende keer wel.

jolijn - bestaat dat nog steeds hedel, moet ik volgend jaar ook echt weer een keer naartoe gaan is alweer 5 jaar geleden, ziet het er nog steeds hetzelfde uit? (aan jou foto te zien wel) en nog wat leuks gekocht
wel fijn dat ze je nog steeds herkende, maar hoe komt ze eigenlijk daar terrecht (ik vind de meeste paarden daar altijd zo zielig)
en zal even je topic van mo bekijken en reageren fijn dat je zo gelijk alleen met haar op pad kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:10

Ja, alleen de paarden staan er een stuk beter bij. De regels zijn erg aangescherpt.

Tjah, ze krijgt geen veulens, is lastig drachtig te krijgen enzo... Vind het ook niet echt fijn van de vorige eigenaren maar eerlijk gezegd had ik weinig anders van ze verwacht :o

Ik heb haar voordat ik Robijn kocht geprobeerd te kopen voor hetzelfde bedrag als Robijn, wat mij zeer net leek maar dat hebben ze afgewezen... Maar dan wel voor misschien de helft van dat bedrag naar de markt, waar je dus geen idee meer van hebt waar ze terecht komt...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:34

Tsja,,, handelaren, mensen die paarden alleen voor t geld hebben... wat moet je er mee!
Zo ken ik iemand die een paard wilde kopen van een western-fokker hier in de buurt, ze reed daar geregeld en kende die vrouw heel goed. Die probeerde haar ook echt een paard te verkopen, maar 3800 voor een jaarling hengst ging zij gewoon echt niet betalen!
Nu heeft ze een ander paard, zonder quarter bloed, verder heel leuk beestje maar nog HEEL veel werk voor de boeg, verkoopt die vrouw ineens AL haar paarden (incl. goed beleerde dekhengsten) voor rond de 2000 euro, want dat is de slachtprijs zegt ze.
Heel vaag mens.

Maar wel leuk dat ze je dan nog herkennen he?! Was ze jouw verzorg-paard geweest ofz.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:30

Jeps, heb haar een paar jaar lang iedere dag gereden enzo....

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:18

fijn dat de regels wat aangescherpt zijn jolijn wat betreft de paarden.
ik denk dat ik er volgend jaar ook wel weer heen ga, hebben ze nog steeds die kraampjes langs de paarden met al die paardenspullen en die etens kraampjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:15

Jeps, meer dan genoeg!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:25

mag ik mij hier ook aanmelden?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:55

Heey

Esther: Stoere Shaggy :D Wat een leuk kleurtje heeft ie zo.

Denise: Fijn dat de wedstrijd goed ging :D Gefeliciteerd.

Branka: Das balen zeg, hopelijk gaat de volgende wedstrijd beter.

Jolijn: Heerlijk topic, jullie zijn echt een hele mooie/leuke combinatie. Ben echt blij om te lezen dat je zo'n plezier met Mo hebt.
Wat fijn dat je je oude paardje nog gezien hebt.

Mandy: Tuurlijk mag dat :D Wel jezelf even voorstellen hoor :P

Hier gaat alles lekker met de paardjes. Gister een barefoot test zadel aangevraagd dus over 2 weken ongeveer kunnen we het zadel uitproberen. Ben benieuwd.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:21

angela ben benieuwd of het zadel goed ligt ik hoop het voor jullie.

hier totaal geen zin om te werken, mijn man is op dit moment in utrecht bij ons puppekind.
er wordt nu een endoscopie gemaakt om te kijken of ze daar wat uit kunnen vinden.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:20

Angela, vanwaar de keuze voor een barefoot? Ik zit hier namelijk ook heel erg over na te denken, maar weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten hoor!
Zou t volgens jullie verstandiger om nu gelijk (bij het doorrijden) te beginnen met boomloos, of juist als ze al wat beter gewend is aan alle werkzaamheden...? Ik moet daar zelf dan namelijk ook nog heel erg aan wennen natuurlijk!

Heikedenise, snap dat je dan geen zin hebt om te werken!!
Wat is het 'probleem' eigenlijk? (sorry, kijk liever niet alle 160 pagina's door)

Edit: Gisteren bleef Chim voor het eerst helemaal stil staan naast het krukje bij het opstappen!! Zo knap van dr <3
Ze bleef al heel goed staan met opstijgen., maar met dat krukje vond ze het maar niets! Gisteren gewoon weer gepakt, weer naast haar neer gezet, eventjes gekriebeld en hup! zo opgestapt!!
(jaaa, ook met kleine verbeteringen ben ik blij!!)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:46

nou hier komt hij dan

Ik ben Mandy 23 jaar woon in Westervoort
helaas nog wel thuis maar ik hoop dat ik gauw een leuk huisje heb om samen te gaan wonen
Ik heb 2 paarden
Koh-I-Noor is een engelse volbloed X gelders paard van bijna 20, hij staat i.v.m artrose sinds juli op rust.
Suena is een andalusier helaas zonder papier, maar dat aanvragen via spaanse stamboek :s
ze is geboren op 19-03-2010 en nog een echt veulen.
super braaf in de omgang met poetsen hoeven krabben ontwormen

als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:27

Welkom Mandy :)

Knap van Chim zeg!

Ik hoop dat er wat uitkomt Heike, duurt wel lang he?

Thanks Angela!
Ik heb maar 1 keer op een barefoot gereden en ik vond het verschrikkelijk :o

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:45

Hee Mandy,
Koh is inderdaad een aparte verschijning, maar ik vind m wel knap hoor!
Hoe kwam je er achter dat hij artrose heeft? ;( Naar hoor!
Dat veulen ziet er prachtig uit!
Veel succes met haar!

Ze zeggen bij barefoot toch ook dat je echt even twee weken goed vaak moet rijden voor dat het went?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:54

tja hij werd kortademig dus dierenarts laten komen voor zijn longen (ik dacht aan bronchitits)
laat hem maar even een rondje lopen in de longeerbak, 3 minuten later... zijn longen zijn niet het ergste maar je paard loopt alles behalve goed (als ik erop zat was er niks aan de hand) ga maar naar de kliniek in lienden, daar ben ik al met al een kwartier binnen geweest die man zag mijn paard lopen en zei meteen al die heeft artrose. ng even gevoeld gekeken en gesproken. enige wat ik kon doen was hem op rust zetten. terwijl ik tot dan toe gewoon op m niveau reed.

mijn veulen is een aparte ja. omdat ik nu niks meer te rijden heb kan ik haar wel volwassen kijken :S

edit: uiteindelijk bleek kohtje ook nog bronchitis te hebben en zat ik in die richting wel goed

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:30

Jeetje, heftig hoor..!! Helemaal als je dat echt niet aan ziet komen doordat hij onder zadel nog goed liep!

Mijn kleine meid moest vandaag naar de tandarts. Ze had een klein wolfskiesje en deze is er vandaag uit gehaald!
Het hele tandarts gebeuren deed haar niet veel, maar ze moest eventjes onder verdoving en van die naald werd ze echt helemaal gek! Niet normaal... normaal kun je haar overal makkelijk aanraken, kroelen en doen... ik kon haar nu ook zo pakken, maar als de naald ook maar de stal binnen trad werd madam hellig! Ze heeft uiteindelijk de verdoving in haar spier gehad i.p.v. in haar bloed. Hierdoor duurde het allemaal wat langer voordat ze weg was... na dit roesje konden we beginnen. DACHTEN we... ze klaarde ineens weer helemaal op en er was weer geen land mee te bezeilen! Nog meer roes gekregen en dat resulteerde in deze foto's...
Afbeelding
De stonede onschuld herself!

Afbeelding
Complete overgave...

Maar daarna zou ze nog even haar Influenza-enting krijgen. Ze was toch lekker dizzy dus dat leek geen enkel probleem te geven.... WEL DUS! Madam presteerde het toch om nog door ons heen te knallen, de deur open te beuken en daar buiten te denderen|!! Uiteindelijk heeft ze de prik gehad. Maar ik snap echt niet waar dit vandaan komt\! De tandarts zelf vond ze helemaal niet zo erg geloof ik... behalve dat ze nu natuurlijk raar eet.

Wat een dag!

Weet iemand hoe lang het gebit pijnlijk kan blijven? Ze is nu echt heel erg kribbig en nukkig...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:56

Ik mag hopen dat je eerst hebt gewacht tot de sedatie uitgewerkt was voor je haar eten hebt gegeven?...
Anders is er serieus kans dat ze erin stikt...
Meestal geneest een wond in de mond vrij snel, met een paar dagen.
Maar met een bitje in kan het nog wel wat langer gevoelig blijven op de plek waar de wolfstand zat.
Misschien met een kaptoom wat werken?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:43

YEAHHHHHH ik heb gisteren een heerlijk buitenrit gemaakt met Xantha!! *\o/*
Een stalgenootje was mee en Esther mocht een paardje lenen (zo lief! :D )
In het begin was het best even koud maar later was het heerlijk, lekker in de zon!
Ze hebben zich alledrie keurig gedragen.
Xantha was superbraaf! <3 Dit was mijn eerste echte verre rit met haar!
Vlietlanden is leuk! Recreatiegebied met ruiterpaden en een zwemplas.
Op de terugweg over de dijk werden we aangevallen door een koe }:0 , gelukkig stond er een hek tussen.
Xantha stond gelijk te jumpen := maar was ook weer snel rustig. Tja je bent een Lusitano of niet.[/quote]

Afbeelding

Welkom Mandy

My-Chimanga. Ik zou even een paar dagen geen bitje indoen iig.
Misschien moet je haar gewoon even met rust laten, ik zou ook kribbig zijn na het trekken van een tand :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:49

Artrose, tjah, de mijne liet ook niets zien en heel haar gewrichten waren gewoon kapot. Als ze pijn gaan laten zien ben je te laat...

Tandarts moet bij Mo volgend jaar ook komen voor een afgebroken wolfskies.

Lekker, zo'n buitenrit, ik mag morgen ook weer.

Gisteren voor het eerst in de bak gereden met iemand erbij, ging echt fantastisch. Ik moet zelf zeggen dat ik het lastig te geloven vind dat ik er pas 7 keer op heb gezeten, ze loopt als een paard wat al een half jaartje onder het zadel is....

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:37

_Saida_ schreef:
Ik mag hopen dat je eerst hebt gewacht tot de sedatie uitgewerkt was voor je haar eten hebt gegeven?...
Anders is er serieus kans dat ze erin stikt...
Meestal geneest een wond in de mond vrij snel, met een paar dagen.
Maar met een bitje in kan het nog wel wat langer gevoelig blijven op de plek waar de wolfstand zat.
Misschien met een kaptoom wat werken?

Tuurlijk ;) Ik heb gewacht tot ze echt weer lekker chagerijnig begon te worden en zelf in het stro begon te neuzen op zoek naar voedsel... toen heb ik haar eerst ook alleen nog maar een klein beetje hooi gegeven, daar maakte ze eerst proppen van dus daar ben ik een tijdje bij gebleven voor ze meer hooi kreeg en ik er bij weg ging...
Nu eet ze gelukkig al weer een heel stuk beter!

Ik hoop dat ze er niet te lang last van heeft! Het was echt maar een heel klein tandje, maarja!
Ga vandaag wel gewoon even lekker met haar wandelen...

Spannend he? de 1e keer dat er iemand bij komt in de bak!
Ik zal binnenkort ook de bak moeten gaan delen :Y) Hoop dat ik niet te asociaal ben...

En wat heerlijk! Zo'n buitenritje met z'n 3e!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:15

Heey

Denise: Wanneer krijgen jullie de uitslag daarvan?

Geeske: Wij gaan dat zadel proberen omdat het heel moeilijk is om een passend boomzadel te vinden voor Nikita. Ze is zo ontzettend breed dat alleen hele dure of op maat gemaakte zadels gaan passen.
Boomloos past waarschijnlijk wel en die zijn een stuk goedkoper.
Ik heb al weleens met een barefoot gereden en dat zat echt heerlijk. Ik merkte weinig verschil met een boomzadel. Tja, als je een passend boomzadel hebt zou je haar daarmee door kunnen rijden.
Wat super dat ze zo braaf was :D En dat je al blij bent met kleine veranderingen is alleen maar fijn ;) Dan verwacht je ook niet teveel van haar.

Mandy: Welkom :D. Jeetje, wat een pech met Koh'tje zeg. Wat een leukerd is je jaarling.

Debby: Wat heerlijk zeg :D Echt super dat je zo lekker buiten gereden hebt.

Jolijn: Wat super dat ze het allemaal zo fijn oppakt :D

Net heerlijk gewerkt met Nikita <3
Heb haar zonder longeertouw gelongeerd en lekker op lichaamstaal :D
Ze deed het super <3 Stap draf en galop gingen allemaal erg netjes. Zaten ook hele fijne ontspannen stukjes tussen <3. Was echt genieten.