[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:00

Moreno in de sneeuw

Afbeelding

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:48

Wow, wat een kerstkaartenplaatje! Die moreno! GAAAAAAF!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:52

Soeske: Mooie foto's weer! Hier zie je idd dat het wel meevalt met zijn vieze lijffie. Mooie foto joh!

Eline: Sabrina heeft er helemaal niets aan overgehouden gelukkig. Kinderen zijn net elastiek hè? Idd hoop ik wel dat ze er nog opstapt, maar ik heb meteen verteld, dat als ze dat niet ziet zitten we Prince verkopen. Ik houd geen pony aan waar niemand op gaat zitten. Mss klink ik heel hard, maar ze realiseert zich hierdoor wel heel goed dat ze nu iets moet leren met letterlijk vallen en opstaan. Ze begon nog heel verwijtend, dat ik er vast niet zo vaak afgevallen was. Dus mijn record weet ze nu ook haha! 5 keer in 20 minuten! :D Vandaar mijn aversie tegen shetlanders om op te rijden... :+ Toen ze dat wist, slikte ze dapper en stapte prince uit. Volgende keer longeer ik hem eerst. Dat heb ik haar netjes beloofd en ik ga woord houden hoor!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:54

Die is mooi, zo met dat hoofdstel en de sneeu waauuw!

Ik heb er ook een paar:

Bo, hij past in het plaatje;

Afbeelding

Zij moeten er ook tegen kunnen...maar werden toch wild enthousiast bij elke stap die ik richting de deur ging :lol:
Afbeelding

Arrojado;
Afbeelding

Deze vind ik echt mooi;
Afbeelding

Taco speurt naar gras;
Afbeelding

Jerezana met haar eeuwige gekke sprongen (soms vraag ik me af of die zich ook normaal kan voortbewegen) ;

Afbeelding

Bob en cantaor konden het weer niet laten;
Afbeelding

Alle soepjurken bij elkaar;
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:23

Ik heb ook échte kerstpaarden plaatjes :D

ho ho hoooooo!

Afbeelding

Afbeelding

en lief:

Afbeelding

en stout ;)

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:48

Wat een leuke sneeuwfoto's weer!! Ik hoop er vandaag ook een paar te kunnen maken van Shaggy :). Voel me vandaag alweer iets beter!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:56

hoe was het rijden in de binnenbak gegaan?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:08

Leuke sneeuwfoto's allemaal!
Hier ligt ook zo'n 16 cm, straks Licor en Yoshi ook eens op de foto zetten :)

Cyrina, wat is Arrojado een plaatje! :wow:

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:30

Wat een gave plaatjes allemaal... hier ligt eigenlijk niet echt sneeuw...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:42

Borderjay Fantastisch!
Leuke foto's!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:11

Idra schreef:
Leuke sneeuwfoto's allemaal!
Hier ligt ook zo'n 16 cm, straks Licor en Yoshi ook eens op de foto zetten :)

Cyrina, wat is Arrojado een plaatje! :wow:

Die mag je ook kopen hoor :D ;)

Jerezana de vliegende Spanjaard;
http://www.youtube.com/watch?v=KMCtJcHtGnY

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:16

Ik vind Arro net een grijze Mistral!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:33

Mies_Apollo schreef:
hoe was het rijden in de binnenbak gegaan?

Shaggy vond de trailer wat minder om op te gaan :). Maar hij stond wel rustig, gelijk eten. Toen we ze daar uitgeladen hadden wilde die alweer bijna de trailer op, toen dacht ik nog owww dan gaat ie straks vast makkelijk (niet dus :P). In de bak was ie echt super braaf!! Hij vond de spiegels wel erg interessant en door de ramen zag je de kantine dat was ook erg interessant :D. Maar hij was gewoon fijn te rijden en niet echt schrikkerig ofzo. Het is ook een heerlijke stoere pony!! In de bak reed nog een fjordje en daar had ie wel een lichtelijke neiging bij om er naar toe te gaan, die was wel erg leuk :). Ik heb verder wel lekker kunnen rijden :D. En we zijn een ervaring rijker! Maar ja terug wilde die weer even niet de trailer op, uiteindelijk stond ie wel en toen moest Wulfert er ook nog op. En dat lukte uiteindelijk ook wel :).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:15

Heey
Wat een gave foto's :D
Esther : Fijn dat het rijden goed ging :D. Minder dat het laden niet zo goed ging.

vandaag weer naar de paardjes geweest :D. hebben lekker even buiten gelopen en blij dat ze waren :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:32

bedouin schreef:
Ooohhh sneeuw, wat een prachtige sneeuwfoto's, ik zou bijna vergeten wat dat ook weer was.
Ik kom binnenkort weer even updaten en bijkletsen. De cultuur hier vraagt iewat mijn aandacht en energie, hoe jullie dat doen met kinderen man en paarden, mn petje af, de laatste tijd zit ik alleen wat naar mn beeldscherm te staren en ga liever weer terug naar de paarden, nou moet ik zeggen dat het hier binnen een stuk kouder is dan buiten. Groetjes!

Joh! Het gaat toch wel goed met je? volgens het buienrader is het nu daar ook maar een graad of 20. Mijn PB staat ook voor jou open hoor als je er iets over kwijt wil. We zijn hier ook voor elkaar hè?

Esther: Ik denk dat het bij Shaggy ook geldt: Gewoon wat vaker proberen en dat wordt het vanzelf makkelijker! Ook bij laden geldt dat paard en ruiter elkaar moeten leren vertrouwen! Maar wel fijn dat het allemaal al zo lekker is gegaan!

Morgen zou ik op concours, maar met de huidige voorspellingen hier, heb ik me afgemeld. Ik ga Sam niet wagen aan de risico's van sneeuw en glijpartijen voor één proefje!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:52

Dat trailer laden gaan we gewoon lekker oefenen :). Komt vast wel goed!! Hij staat er verder ook gewoon heel rustig op en er af gaat ook heel goed. Hij blijft netjes staan tot ik het teken geef achterwaarts te gaan, toch wel wat anders als ik bij andere paarden wel eens zie die er zo vanaf kletteren. Dus ja het laden zelf komt vast ook wel goed :).

Ik zou geloof ik met dit weer ook niet op wedstrijd gaan.... Het is geen weer om met een trailer te rijden, en al helemaal geen weer om er op uit te gaan met paarden met ijzers :). Ik heb bij ons op stal al aardig wat paarden bijna zien weg glijden. Ben blij dat Shaggy geen ijzers heeft :).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:01

bij mij is de hele wedstrijd geanuleerd, ze hebben maar 1 binnenbak en inrijden in de buitenbak, dus gaat niet door!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:14

Oe, dat is ook balen ja! De manege waar ik heen zou gaan heeft een heel lange landweg er naar toe. De provinciale weg is hier één sneeuwbaan, dus ik ben heel blij dat ik al heb afgemeld!

Vanmiddag gaan we foto's maken van ons trio in de sneeuw. Ben reuze benieuwd!

Esther: Sam heeft ook nog nooit op ijzers gestaan. Hij heeft het niet nodig, omdat hij maar zelden over straat loopt. Ik ben ook blij dat hij ze niet heeft. In een bevroren bak ronddraven ging hem best goed af nu, omdat hij heel goed kon voelen hoe hij zijn voetjes neerzette. Zag er ook heel gaaf uit. Echt met dat koppie omlaag en dan de staart in de lucht en dan met heel veel swung en toch heel bedachtzaam die voeten ergens neerzetten haha.

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:17

wat een mooie foto`s hebben jullie geplaatst ookvraag ik e af hoe jullie het toch doen je paard in de sneeuw laten lopen die van mij krigt hele brokken ijs onder zijn hoeven vastgeplakt dus hij komt echt niet buiten hoor, alleen naar de binnen bak maar daar strekt hij dan ook heerlijk zijn benen
Afbeeldinghier nog ff hoe tsjil denkt over het weer kijk die tong haha

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:40

Staat Tsjllert op ijzers Peet? Merk bij mij op stal dat dat veel verschil maakt. Paarden met ijzers krijgen klompen sneeuw/ijs onder hun hoeven. Zonder ijzers gaat vrijwel probleemloos. Frío staat blootvoets en heeft niets onder zijn hoeven zitten.

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:24

BrankaZ schreef:
Staat Tsjllert op ijzers Peet? Merk bij mij op stal dat dat veel verschil maakt. Paarden met ijzers krijgen klompen sneeuw/ijs onder hun hoeven. Zonder ijzers gaat vrijwel probleemloos. Frío staat blootvoets en heeft niets onder zijn hoeven zitten.

ja die gek loopt op ijzers mss dat dat het wel is smeer er de volgende keer maar een lading uierzalf op mss helpt het
(:)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:48

Hahha wat grappig er zijn hier paarden op bokt met de naam Wenda. *D

Allereerst dank voor jullie reacties!
Saida, ja joh 7 pagina's ik had vragen per email gevraagd en ik ga dan natuurlijk schrijven, me niet realiserend dat alles geaccepteerd zou worden en er ook echt niets geschrapt is.
Martine In feite heb ik mijn eigen interview geschreven. O:)
Anouk Jij hebt het erover dat ik goed ben uitgehoord, maar het tegengestelde is waar, ik heb het zelf uitgeschreven en er verder geen vragen meer over gekregen. Wel jammer eigenlijk.
Bullymonster ja die cover was een extra verrassing. Abderrahim was er wel een beetje stil van.
Jellie leuk dat je het hebt gelezen!
Overigens heb ik nog steeds geen exemplaar van de redactie gekregen en lees ik hier op bokt ook niet echt goede verhalen over de abonnementen die soms niet eens opgezegd kunnen worden of van journalisten die niet meer uitbetaald worden. Jammer.

Anouk ja het gaat wel goed hier. Lief van je dat je me ernaar vraagt! Ik vind het best pittig af en toe om werk op te zetten, paarden regelmaat te geven door de dag heen en mijn regels te zien hanteren en dat ook over zien te brengen en te handhaven. Ik ben degene die met de paarden werkt en ze door de dag heen verzorgt. Abderrahim moet de zaken organisatorisch regelen, wat betekent dat ik het zware arbeidswerk doe. En ik geniet ervan. Een week of twee hadden we een hulp maar ik miste direct het contact met de paarden. God wat miste ik die geur van ze. Ik had dat nooit zo gerealiseerd.
De aanhangende familie van nog eens 10 man begrijpen gewoon niet wat ik doe, hebben niet echt interesse, kunnen dat gewoon niet opbrengen omdat het zo'n andere wereld is die ik creer, maar willen zo graag dat ik me in hen verdiep. Dat brengt in mij al mijn recalcitrant gedrag omhoog.
Ik moet af en toe luid en duidelijk laten weten dat ik zelf problemen heb: ik ben namelijk aan het emigreren naar een andere cultuur, maar eigenlijk blijven we bekogeld worden door de problemen van de andere familieleden die daarmee aandacht vragen.
Ik verbijster me zo vaak.
Onze relatie gaat goed, Abderrahim is een harde werker en ik schaam me soms wel dat ik hem uitdaag voor mij te kiezen en niet voor zijn familie. O:)
Omar had natuurlijk zijn hoefprobleem, wat toch een gecombineerd spier / hoef probleem was. Ik had zijn foto laten lezen wat echt reuze interessant was en een ander beeld en benadering van zijn probleem gaf en daarna is er op een -voor mij barbaarse - wijze verbetering gebracht in zijn spierprobleem. Bedouinen hebben hun effectieve methodes, maar het gaat me aan het hart en ik moet dat in mijn eentje zien te verwerken. Uiteraard wil ik overal bij blijven om wanneer nodig iedereen weg te schoppen.
Waarschijnlijk gaat hij volgende week al mee op trektocht. Ik werk nu vrijwel iedere dag afwisselend intensief met hem. Wat een prachtig paard vind ik het in zijn bewegingen! Stilstaand is hij ietwat grof. Sinds zijn fotolezing is hij zoveel meer actiever geworden daarvoor was hij treurig en triestig en nu is het een gewoon actiever paardser paard.
Verder ben ik druk met emails schrijven met geinteresseerden en stukken doorsturen naar ruitervakantieaanbieders, wat overigens trager resultaat oplevert dan wat ik in gedachte had. Natuurlijk mijn vechtgenoot die ik mijn aandacht geef naar anders in de wereld kijken, hoe dat met kinderen erbij zou moeten gaan, daar wil ik niets eens aan denken hahaha.
Aandacht voor mezelf schiet er wel wat bij in. Dat uit zich dan een beetje in beeldschermstaren, terwijl er duizendeneen verhalen rondwaaien in mijn hoofd, hahaha. Ik had al een boek geschreven, jawel, dat moet alleen wat bijgeschaafd en aangevuld worden,...

Anouk ik wil wel weten hoe het erbij voorstaat met de zadelmakerij en leerbewerkingcursus. Ik had wel ergens ver terug iets gelezen maar moet even terugzoeken.

Tsjilly leuk beeld!
Graag meer sneeuwfoto's en paarden, allen. Ik bewonder hen graag!

Bijzonder hoor dat er nu zo een sneeuw ligt in Nederland, betekent dat een witte kerst?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:28

tsjilly schreef:
BrankaZ schreef:

ja die gek loopt op ijzers mss dat dat het wel is smeer er de volgende keer maar een lading uierzalf op mss helpt het

Ben bang dat het niet alles verhelpt. Buiten vorm waardoor het blijft het plakken, komt het ook doordat de ijzers koud worden en dus de boel vastvriest.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:47

Wat een onwijze gave sneeuwfoto's allemaal. Van paard(en) tot hond(en). Vandaag heb ik ook sneeuwfoto's van Atlas gemaakt, alleen op fotorolletje, dus die moeten eerst ontwikkeld worden voordat ik ze hier kan showen.

Gisteren was ik me rot geschrokken. Voor de tweede dag had Atlas al zijn biks laten staan, van de avond ervoor en de ochtend, de dag ervoor was dit ook al zo. Hooi at hij wel en zijn penen gingen er ook prima in, dus aan zijn gebit kon het niet liggen.
Ik meteen in toch wel een lichte paniek de homeophaat gebeld. Zij bleef vrij kalm. Het kunnen twee dingen zijn, of hij heeft weer last van zijn buik, wat ik niet denk omdat hij zo vrolijk is en het hooi wel eet. Of (en dat dacht ze meteen) de biks op stal is niet goed. Ik moest eigen biks kopen en kijken of hij dat wel wilde eten. Zo gezegt zo gedaan. De biks ging in een rap tempo naar binnen, hij had enorme honger en vroeg om meer. Ik heb ook maar meteen een pavo slobber papje gemaakt en dat vond hij ook heerlijk. Ik had dit eigenlijk ook zelf kunnen bedenken. Als er iets mis is met het eten, eet hij het echt niet op. Dus aan de ene kant fijn om te weten dat er niets verder mis is met Atlas, maar aan de andere kant niet zo fijn voor mijn portomonee, want die moet nu voorlopig biks zelf betalen, terwijl ik er al voor betaal op stal.
Maar ja, positief blijven. Het gaat verder goed met Atlas.
Morgen nog even overleggen met de dierenarts wat we met het verhaal gaan doen over het buiten bewustzijn gaan van hem. Ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.
Helaas is Rowena ziek, koorts, hoesten en niet willen eten. Dus die kan niet in de sneeuw spelen. Maar ja, dat komt misschien nog. Het blijft voorlopig nog wel even liggen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:45

Anouk: Ik ben ook echt super blij dat ie zonder ijzers staat! Zoals jij beschrijft dat Sam door de bak ging, zo ging Shaggy gister ook door het land :). Moet nog even de foto's van mijn camera afhalen :P.

Gisteravond heeft het bij ons ook weer behoorlijk gesneeuwt dus ik heb vannochtend mijn moeder meegesleept naar stal om foto's te maken :). Shaggy ging al gelijk rollen in de sneeuw, die vond het geweldig! Het was wel weer een heel gezeik bij ons op stal... Ik had ze op het pad (zoals we dat noemen) neergezet en iemand anders haalde net haar paarden van het land, of ik dat stukje even wilde splitsen met een longeertouw. Dus ik zeg nou nee sorry, jij komt net van het land af en hun staan hier net (en het is al zo'n klein stukje). Dus ja toen waren ze alweer kwaad.... Hebben ze ze ergens anders neergezet, na een kwartier binnen gehaald en toen zijn ze alweer naar huis gegaan. 's middags om half 2 zou een andere groep van het land af gaan, en kon onze groep erop. Dat gebeurde dus ook al niet... De eigenaar van die paarden was om 2 uur pas op stal, ging toen eerst mesten en daarna wat drinken. Om 3 uur stonden ze er nog. Vind dat echt asociaal!! Gelukkig hebben we dan nog paddocks enz, maar even het land op had ik ook fijn gevonden! Het winterland is nu gewoon niet te doen, door de sneeuw zie je de kuilen niet en als ze dan gaan spelen kan er dus behoorlijk wat mis gaan...