[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:50

Misschien houd je haar onbewust tegen? Of krijgt ze misschien twee tegenstrijdige hulpen? Dat ze tegengehouden wordt en niet op zij kan en toch ook de hulpen krijgt om opzij te gaan.
Misschien laat ze nog niet goed los en kan ze ook nog niet om?
Het kan allerlei oorzaken hebben dat ze niet opzij gaat voor je been, maar ik zou het eerst proberen rijtechnisch op te lossen.
Heeft je instructeur er zelf al opgezeten en het ervaren? Misschien dat hij dan de oorzaak voelt waarom ze niet opzij gaat en dan met een oplossing kan komen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen wat je nu precies moet doen. Heb haar niet ervaren/gevoeld. Maar ik zou persoonlijk niet gelijk scherpere sporen gaan gebruiken.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:13

Ik ben nu even bij me vader, dus ben er ff niet een weekend! Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:24

flamon schreef:
ik had woensdag les en rijd al met wat scherpere sporen een langere hals en aan het het eind geen stompje meer. maar we zijn nou aan het oefenen wijken voor het eenzijdig been en wijken op de lange zijde. ik krijg janske gewoon niet om voor mijn kuit ben daar niet sterk genoeg voor want na 2 3 keer schiet het fout in mijn kuit en kan ik helemaal geen kracht meer zetten. met overgangen rijden gaat het wel goed zo dra ik been geef gaat ze meer voorwaarts maar het opzij rijden gaat gewoon niet goed voor mijn kuit. toen zei ik tegen mijn lesgever hoe krijg ik het nou voor elkaar en toen raadde hij mij aan om wiel sporen te kopen met een lange hals

Ik denk eerder dat ze gewoon niet goed reageert op je been.
Een trucje wat ik dan altijd even moet doen met Gemelo is; hem stil zetten, van voren tegenhouden, buitenbeen ertegen aan en drijven, reageert hij niet een tikje met de zweep erbij vlak achter m'n been.
Zo krijg ik hem actief aan mijn been en gaat hij wijken voor druk.
Misschien dat jij dat ook eerst kan gaan proberen?
Ik vind nl dat een wielspoor wel erg scherp is en zeker voor een paard als Janske wat nog niet zover is........

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:36

Saida: ik ga het zeker proberen wat je me nu als tips geeft dankje wel Haha!
het zweepje heb ik er al bij maar wil niet super helpen. morgen ga ik waarschijnlijk naar de ruitersport zaak cvs en dan vraag ik het wel aan Karin zij geeft me altijd heel fijn advies en kan dan ook wel de sporen ruilen als het me niet bevalt dus ga is beetje uit proberen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:45

Fanny; ik ga met de rest mee Lachen Met sporen moet je echt uitkijken ook. Straks reageert ze daar ook niet meer op, en wat dan?

Es; veel plezier bij je paps! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 01:07

Hier nog 2 foto's van manda. De rest ging allemaal niet goed, en heb geen zin meer om dat nu te gaan doen Clown . Ik hoor allang in me bed te liggen! Tong uitsteken

Afbeelding
Lekker aan t dutten;
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:15

Ilona, ze ziet er leuk uit zeg.
Hier even een kort berichtje van ons, we hebben Raya toch maar gisteren al opgehaald en het gaat perfect tussen Dizo en haar. Hij pakt zijn voorbeeld echt op!
Ben heel blij met die 2 knapperds!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:57

Leuk Jasmijn!

Fanny: ik rijd luitje ook met wieltjes maar ik moet eerlijk zeggen: ik heb ze pas 3 x écht gebruikt, dat ik het spoor erin zette.
Ik ben vaak veel te lief wat tot gevolg heeft dat ik genoegen neem met te weinig reactie op een grote hulp.
Nu ik steeds consequenter ben wordt hij stééds alerter.
Het spoor is er bij mij voornamelijk om als het nodig is net even dat beetje extra door te kunnen zetten.
Ik heb nl gewoon niet genoeg kracht in mijn kuiten.
Nou moet ik zeggen dat dat bij ons perfect werkt. Ik heb het bijna nooit nodig maar als ik hem nodig heb dan zittie er.
Het is op aanraden van de eigenaresse, zij kan veel meer kracht zetten met haar kuiten dan ik.

Als ik jou was zou ik het zeker eerst rijtechnisch op proberen te lossen.
Waarom reageert hij niet op een simpeler spoor?
Als je een spoor met sterkere inwerking gaat nemen moet je zeker zijn dat je 100% consequent kunt rijden.
Anders heeft het nog niet het nodige effect.
Sluit eerst al het andere uit voor je met dit soort oplossingen komt.
Je kan er echt heel veel mee verpesten.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:40

heb alles wel gelezen maar nu ff een ego berichtje met foto`s erg he moeten jullie wel op mij reageren Bloos is ook niet zo netjes wat ik nu doe maar ach een keertje mag dat welk denk ik
Afbeelding
celine had gisteren een fnrs wedstrijdje ze heeft een hele nette proef gereden met maar een paar kleine foutjes volte niet gelijk, terug vallen in de draf vanuit galop 1 xtje
ze heeft zelf ook heerlijk gereden, de prijzen hadden ze ze zo verdeeld dat alles bij elkaar inzat,qwau leeftijd ze heeft dit keer volgens de jury (maar 215 punten) dus niet netjes gereden Koe volgens ons kon ze de combi niet waarderen Boos! vondt het paard te groot voor celine Boos!

gelukig zijn we zelf wel heel erg tevreden

Afbeelding
tja en deze gek ging gewoon voor mijn paard staan toen ik een foto wou nemen
het moet niet gekker worden he marille, hihihihi
Afbeelding
zijn mooie koppie
Afbeelding
zijn neus ontbreekt hier Clown
Afbeelding
tja normaal altijd mooi in de krul maar bij deze wou Tsjil echt zijn koppie niet laten zakken hihihi

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:45

Stoere foto's!! Cool

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:23

Leuke foto's!! En die jury's tja de ene keer tref je het en de andere keer niet... Vorig jaar was bij ons op de manege een hele strenge, was ik eerste met 196 punten. Dit jaar een hele soepele en toen was ik eerste met 230 punten (en ik vond het echt niet goed gaan...). Misschien dit jaar eentje die dr tussen in zit... Zou ook leuk zijn voor de verandering.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:33

Leuke foto's Peet Knipoog
bij mijn wedstrijden konden ze waarscijnlijk ook de combinatie neit waarderen alles wat ik fout deed werd gestraft met een 4 of 5.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:12

Prinslover: Wat een lief koppie,ik heb echt een zwak voor hafjes Lovers

Peet: Leuk hoor,ik vind de combinatie super,vooral dr trotse blik!

Barocco: 2 is leuker dan 1 Haha! (alhoewel ik wel eens gestoord word van het geravot van 2 Knipoog )
Maak je snel foto's van hun saampjes?

Nou,ik heb hier helemaal de balen Verdrietig Haflingertje is echt stok kreupel...ze heeft weer vreselijk last van haar hoefscheur.Daar wordt ze al 10 maanden aan behandeld en er is gewoon niks geen verbetering.Nu heeft ze wéér ander beslag gekregen,en als ze binnen 10 dagen niet beter loopt gaan ze de hoornwand verwijderen tot aan de lederlaag,dan moet ze dus ook in de kliniek blijven.Het kost allemaal een godsvermogen,maar het ergste vind ik nog om haar gestrompel en pijn aan te moeten zien Huilen Ze zit aan de metacam,maar nog verrekt ze van de pijn,ik ben er echt ziek van...mijn lieve meissie Verdrietig Ze heeft zoveel pijn aan haar linker hoef,dat ze gewoon helemaal niet meer weet hoe ze moet lopen,ze is echt rondom stokkreupel,ze strompeld echt Huilen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:54

Yenneke schreef:
Misschien houd je haar onbewust tegen? Of krijgt ze misschien twee tegenstrijdige hulpen? Dat ze tegengehouden wordt en niet op zij kan en toch ook de hulpen krijgt om opzij te gaan.
Misschien laat ze nog niet goed los en kan ze ook nog niet om?
Het kan allerlei oorzaken hebben dat ze niet opzij gaat voor je been, maar ik zou het eerst proberen rijtechnisch op te lossen.
Heeft je instructeur er zelf al opgezeten en het ervaren? Misschien dat hij dan de oorzaak voelt waarom ze niet opzij gaat en dan met een oplossing kan komen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen wat je nu precies moet doen. Heb haar niet ervaren/gevoeld. Maar ik zou persoonlijk niet gelijk scherpere sporen gaan gebruiken.

Hallo allemaal, kom ik weer even binnenvallen. Heb nog even niet bijgelezen, maar moet Yenneke wel even gelijk geven. Wiarus was een heel makkelijk paard om voorwaarts te rijden. Dat kon op vrij lichte hulpen. Maar wijken voor het been kostte me veel kracht en kramp. Totdat ik bij Willy ging lessen. Ik bleek zelf ook veel spanning te hebben in mijn lijf tijdens het rijden en zette mezelf wel een beetje vast. Voorwaarts waren er weinig problemen, omdat hij toch al wel voorwaarts was. Maar toen ik mijzelf meer moest gaan onstpannen en minder vast moest zetten, ging hij wel ineens opzij voor mijn been en hoefde ik niet meer te schoppen. En toen voelde ik ook hoe licht voorwaartse hulpen ook kunnen zijn, want dat gign ook beter. Nu ben ik weer meer vast gaan zitten in mijn lijf, maar ben er weer aan het werken. Goed terug naar de basis terug. En als je paard niet reageert op been, zou ik juist sporen afdoen en hem weer gevoelig maken voor je hulpen en aan je been maken, niet aan je spoor.

Zo nu ga ik even bijlezen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:43

Peet, leuke foto's!
Fanny, ik ga met iedereen mee hier, met sporen moet je uitkijken, vooral als je over "moet" gaan op scherpere omdat de andere niet meer werken.

Borderjay, balen zeg van die haflinger!! Leuke borders heb je trouwens!
Ja en 2 is leuker dan 1 dat denk ik ook Ja

Hier een filpmje van vandaag:
Afbeelding

En wat foto's van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Er meot bijna 10 kg af; ze weegt nu 41, Dizo 38, en Dizo is 6 cm groter dan haar.
Ik wil haar rond de 32 krijgen Ja. Maar gaat lukken emt minder eten en meer bewegen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:55

Fanny: Dan lijkt me dat je beter kan trainen op het beter aan het been worden van Janske in plaats van die onvriendelijke sporen te kopen.

Yenneke: Ik zie ook, oefening baart kunst! Er is al een heel verschil met mijn eerste foto's en de foto's van nu..

Naomie: Het is niet mijn veulen hoor, maar die van Aline. Die van mij moet nog komen in augustus.

Ilona: Amanda is een mooie haf! Ze staat er leuk op Haha!

Jasmijn: Laten jullie haar nu zelf steriliseren?
Ze zijn wel echt heel leuk met z'n tweeen en ze halen zo te zien de achtertuin flink overhoop!

Borderjay: Jeetje dat is nooit fijn als je ziet dat je paard niet in orde is en dat je machteloos moet toe kijken. Hopelijk is het wel weer op te lossen.Ach gut

Pfoeh, vandaag had ik een extra lange dienst met werken en die is me wel zwaar gevallen! Ik ben nu echt doodop, morgen moet ik weer precies dezelfde dienst draaien, dus dan kunnen ze me morgen middag waarschijnlijk wel opdweilen..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:58

Ja, laten haar zelf steriliseren, was hier toch goedkoper, daarom hebben we haar ook gelijk maar gehaald Knipoog.

Pff, Sanne, wel zwaar hoor! Kan me voorstellen dat je bekaf bent.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:06

Gelukkig is morgen voorlopig de laatste keer dat mijn dienst zo lang is. Maar ik lig iig vanavond vroeg in bed!

Als het goedkoper is dan kan je het inderdaad beter zelf laten doen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:52

Nou hier komt dan mijn groote nieuws!!!
Ik heb samen met mijn vriendin (=mijn instructrice) een accomodatie gehuurd.
We gaan er ons eigen kleine pensionstalletje beginnen.
Er zit bij, 6 stallen + een kraambox, een bak van 28x 38m, een longeerring en genoeg land. Een kleine kantine.

We gaan er per 1 augustus in en willen het nog een beetje gezelliger gaan maken.
We zijn van plan er clinics te gaan geven (marjolein!!??)
En vooral om er lekker van te genieten dat we een eigen plekje hebben.
Het enige -puntje voor mij is dat het 25 min rijden is, maar dat is alles.

En O ja er loop een gepensioneerde man rond die zijn hele leven in de paarden heeft gezeten.
Hij voert, mest uit en zet de paarden buiten.
Als alles goed gaat leggen we volgend jaar een grote paddock aan zodat ze in de winter niet in de bak hoeven te staan!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:07

Debby wat een super Gaaf nieuws echt superrr gaaf is een droom van iedereen volgens mij.
heel veel suc6 en geluk. maar dat gaat zeker goed komen.
houd je ons op de hoogte Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:16

Debby wat gaaf!! Waar is het dan?
Ooit wil ik ook iets voor mijzelf, maar is zo moeilijk hè hier in de randstad. Wie weet over een aantal jaren waar ik nu sta, als ze dat van de hand willen doen.

*droomt verder*

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:30

Deb, is echt gaaf!!! En ik ga lekker mee hoor. Maar kunnen we in de auto lekker bijkletsen toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:31

Debby, wat doen jullie eigenlijk met de overige stallen? Willen jullie daar ook een aantal van verhuren? Ik weet namelijk nog iemand die een stal zoekt voor haar Arabische merrie, namelijk X z'n vorige verzorgster. Zij interesseert zich ook in klassieke dressuur en woont zelf in Schiedam. Ze werkt nu ook bij El Paradiso en werft daarnaast adverteerders voor de Amazone.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:37

Ja we verhuren de andere stallen, maar we staan al vol.
Ik kan haar eventueel op de wachtlijst zetten, het IS in Schiedam!!

Aniet, wij gaan lekker carpoolen!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:11

Debbie; Wauw, geweldig voor je zeg!! Haha! Ziet er leuk uit vanaf de foto's en het klinkt ook super Pling !

Jasmijn; Leuke foto's en filpmjes Haha! . Wij zouden een JR pup erbij willen, maar mijn hondje word dan dood ongelukkig ben ik bang Ach gut . Ze haat puppy's Nagelbijten / Gniffelen

Peet; Leuke foto's van Tjillert!! Staat hem luxe hoor die outfit!! Haha!

Borderjay; Ach gut Agg, arm haffie!! Dat is niet leuk... hopen dat het beter word dan!!

Dank je wel iedereen voor de leuke reacties Haha! .