Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
flamon schreef:ik had woensdag les en rijd al met wat scherpere sporen een langere hals en aan het het eind geen stompje meer. maar we zijn nou aan het oefenen wijken voor het eenzijdig been en wijken op de lange zijde. ik krijg janske gewoon niet om voor mijn kuit ben daar niet sterk genoeg voor want na 2 3 keer schiet het fout in mijn kuit en kan ik helemaal geen kracht meer zetten. met overgangen rijden gaat het wel goed zo dra ik been geef gaat ze meer voorwaarts maar het opzij rijden gaat gewoon niet goed voor mijn kuit. toen zei ik tegen mijn lesgever hoe krijg ik het nou voor elkaar en toen raadde hij mij aan om wiel sporen te kopen met een lange hals

Met sporen moet je echt uitkijken ook. Straks reageert ze daar ook niet meer op, en wat dan?
. Ik hoor allang in me bed te liggen!

is ook niet zo netjes wat ik nu doe maar ach een keertje mag dat welk denk ik 
volgens ons kon ze de combi niet waarderen
vondt het paard te groot voor celine

(alhoewel ik wel eens gestoord word van het geravot van 2
)
Haflingertje is echt stok kreupel...ze heeft weer vreselijk last van haar hoefscheur.Daar wordt ze al 10 maanden aan behandeld en er is gewoon niks geen verbetering.Nu heeft ze wéér ander beslag gekregen,en als ze binnen 10 dagen niet beter loopt gaan ze de hoornwand verwijderen tot aan de lederlaag,dan moet ze dus ook in de kliniek blijven.Het kost allemaal een godsvermogen,maar het ergste vind ik nog om haar gestrompel en pijn aan te moeten zien
Ze zit aan de metacam,maar nog verrekt ze van de pijn,ik ben er echt ziek van...mijn lieve meissie
Ze heeft zoveel pijn aan haar linker hoef,dat ze gewoon helemaal niet meer weet hoe ze moet lopen,ze is echt rondom stokkreupel,ze strompeld echt
Yenneke schreef:Misschien houd je haar onbewust tegen? Of krijgt ze misschien twee tegenstrijdige hulpen? Dat ze tegengehouden wordt en niet op zij kan en toch ook de hulpen krijgt om opzij te gaan.
Misschien laat ze nog niet goed los en kan ze ook nog niet om?
Het kan allerlei oorzaken hebben dat ze niet opzij gaat voor je been, maar ik zou het eerst proberen rijtechnisch op te lossen.
Heeft je instructeur er zelf al opgezeten en het ervaren? Misschien dat hij dan de oorzaak voelt waarom ze niet opzij gaat en dan met een oplossing kan komen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen wat je nu precies moet doen. Heb haar niet ervaren/gevoeld. Maar ik zou persoonlijk niet gelijk scherpere sporen gaan gebruiken.

. Maar gaat lukken emt minder eten en meer bewegen. 
.

Ziet er leuk uit vanaf de foto's en het klinkt ook super
!
. Wij zouden een JR pup erbij willen, maar mijn hondje word dan dood ongelukkig ben ik bang
. Ze haat puppy's
Agg, arm haffie!! Dat is niet leuk... hopen dat het beter word dan!!
.