Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flamon schreef:ik had woensdag les en rijd al met wat scherpere sporen een langere hals en aan het het eind geen stompje meer. maar we zijn nou aan het oefenen wijken voor het eenzijdig been en wijken op de lange zijde. ik krijg janske gewoon niet om voor mijn kuit ben daar niet sterk genoeg voor want na 2 3 keer schiet het fout in mijn kuit en kan ik helemaal geen kracht meer zetten. met overgangen rijden gaat het wel goed zo dra ik been geef gaat ze meer voorwaarts maar het opzij rijden gaat gewoon niet goed voor mijn kuit. toen zei ik tegen mijn lesgever hoe krijg ik het nou voor elkaar en toen raadde hij mij aan om wiel sporen te kopen met een lange hals
Yenneke schreef:Misschien houd je haar onbewust tegen? Of krijgt ze misschien twee tegenstrijdige hulpen? Dat ze tegengehouden wordt en niet op zij kan en toch ook de hulpen krijgt om opzij te gaan.
Misschien laat ze nog niet goed los en kan ze ook nog niet om?
Het kan allerlei oorzaken hebben dat ze niet opzij gaat voor je been, maar ik zou het eerst proberen rijtechnisch op te lossen.
Heeft je instructeur er zelf al opgezeten en het ervaren? Misschien dat hij dan de oorzaak voelt waarom ze niet opzij gaat en dan met een oplossing kan komen.
Ik vind het moeilijk om te zeggen wat je nu precies moet doen. Heb haar niet ervaren/gevoeld. Maar ik zou persoonlijk niet gelijk scherpere sporen gaan gebruiken.