[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:03

Zo, even avatar aangepast met dikke buik foto.

Redina, vraag je je dan niet af of hij misschien daarom verkocht is? Zoveel mensen dumpen hun paarden als ze wat gaan mankeren en de volgende eigenaar zit met de gebakken peren.
Ik hoop dat het goedkomt.
Volgende week vrijdag is vrij snel. Zit maar 1 weekeinde tussen.

Nouvel, wat een toeval dat je net een lemetex hebt geprobeert. Ja, ik wil juist zoeen omdat het lekker smal is, maar dat zal bij jouw paard misschien de oorzaak zijn van dat het niet paste?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:22

Wat een schrik, Redina. Laten we hopen dat het meevalt en dat het te verhelpen is!!

Heerlijke foto, Lusitana.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:47

redina schreef:
ja cloris.
vandaar misschien ook die rug die hij wegdrukt?
maar ja. aan de andere kant. misschien is het wel een wervel een een kwestie van rechtrichten.
ik was al elke dag heel hard bezig

Wij hebben een springdier op stal staan dat gewoon al een hele tijd levensgevaarlijk is met rijden, hij gaat rechtovereind en is zo gruwelijk snel dat hij met regelmaat zijn eigenaresse eraf smijt... maar ze heeft laatst een osteopaat laten komen en die heeft het dier behandeld, het stond heel erg fout en het dier heeft echt pijn gehad maar na 2 behandelingen springt hij weer en dit keer met losse teugel en een blije eigenaresse... dus wie weet Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:05

Lusitana schreef:
Zo, even avatar aangepast met dikke buik foto.

Redina, vraag je je dan niet af of hij misschien daarom verkocht is? Zoveel mensen dumpen hun paarden als ze wat gaan mankeren en de volgende eigenaar zit met de gebakken peren.
Ik hoop dat het goedkomt.
Volgende week vrijdag is vrij snel. Zit maar 1 weekeinde tussen.

Nouvel, wat een toeval dat je net een lemetex hebt geprobeert. Ja, ik wil juist zoeen omdat het lekker smal is, maar dat zal bij jouw paard misschien de oorzaak zijn van dat het niet paste?

Lusitana. ik denk echt dat zij dit niet geweten heeft. Ze was er kapot van toen hij weg ging.
Ze komt zelfs dit hele weekend. Met de trein om hem weer te zien.
Ze weet ook nog van niks.
Ik ga wel gewoon longeren en een beetje voorzichtig rijden. Maar dan veel lang laag waar ik toch al mee bezig was ALS ik reed want heb tot nu toe dus bijna er eigenlijk niet op gereden.
Ik dacht alleen maar dat het een zadel probleem was......
Was dat ook maar zo.

Maar ja. We hebben wel vaker geduimd voor elkaar. Volgende week graag voor mij een keer duimen? Knipoog
Vrijdag 6 april 10.00 uur. Hij gaat naar Bodegraven.
En hopen dat het alleen een verschoven werveltje is

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:24

redina, ik moest er inderdaad ook gelijk aan denken dat hij daarom misschien wel verkocht is...
maar als je zegt dat ze er zo kapot van was toen hij weg ging weet ze inderdaad misschien wel van niks...
Was hij daar ook al zo moeilijk met rijden, rug vasthouden enzo?

Ik zou zelf denk voorlopig even veel longeren, lang en laag en de rug even niet of zo min mogelijk belasten...

Sterkte!

Lusitana,
ja de merrie waar ik een zadel voor zoek is erg rond en heeft bijna geen schoft, de schoft is laag en breed...
Ik zoek dus een zadel met een ruime rondere boom die mooi om haar rug heen valt, valt nog niet mee...
De Lemetex zag ik in de ruitersportzaak en ik was er gelijk helemaal weg van, echt een apart zadel.
Hij was afgeprijsd, omdat niemand die 2 kleur wilde hebben blijkbaar...
Ik had zo de hoop dat hij zou passen, maar hij lag er bovenop...
Inderdaad mooi voor een smallere rug met een hogere schoft!

jee, lastig dat je nog niet terug kunt scrollen, ik dacht echt dat ik de rest had onthouden...
sorry... Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:58

redina schreef:
Lusitana. ik denk echt dat zij dit niet geweten heeft. Ze was er kapot van toen hij weg ging.

En hoe lang heeft zij hem gehad, met andere woorden, misschien wist de eigenaar daarvoor er wel van? en heeft zij, omdat ze lchter is (zeg je) er minder van vernomen?
Hoe dan ook, wel fijn als je wat steun van haar hebt dan en veel succes in de kliniek.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:03

Nouvel schreef:
Lusitana,
ja de merrie waar ik een zadel voor zoek is erg rond en heeft bijna geen schoft, de schoft is laag en breed...
Ik zoek dus een zadel met een ruime rondere boom die mooi om haar rug heen valt, valt nog niet mee...
De Lemetex zag ik in de ruitersportzaak en ik was er gelijk helemaal weg van, echt een apart zadel.
Hij was afgeprijsd, omdat niemand die 2 kleur wilde hebben blijkbaar...
Ik had zo de hoop dat hij zou passen, maar hij lag er bovenop...
Inderdaad mooi voor een smallere rug met een hogere schoft!

Ja precies het is echt voor type punt(dak)rug met hoge schoft, álà Branca, haha. Ik had vroeger een Shöntal op mijn Akhal Teké liggen, ook zo´n spriet natuurlijk.
Dat juist die tweekleur afgeprijst is, die vind ik zoooo mooi. Maar evengoed vet boven de 1000 euro denk ik? Moet even de lotto winnen ofzo, dan laat ik ´m overkomen Haha! Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:10

Lusitana,
ja
precies... Knipoog
Nee, viel onwijs mee, hij was nu iets van 750,-!
Gloedjenieuw met garantie!
hebben hebben hebben dus, juist die 2 kleur!
maar helaas... Clown

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:08

Nouvel > Ben jij nog steeds op zoek naar een zadel? Ik heb een fijn dressuurzadel liggen, komt bij Residelca vandaan en heeft daar altijd op de andalusiers gelegen. Als je interesse hebt dan hoor ik het wel Lachen

Redina > Ik zal voor je duimen vrijdag! Hopen dat het allemaal meevalt. Het is geen leuke start zo voor je Scheve mond

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:13

amable,
als je wilt mag je me wel een berichtje met wat meer info sturen...
is altijd welkom! Pling

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:44

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:35

Oke, ik ga even kijken! Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:41

malin: Wat fijn trouwens voor je dat het zo goed kliktte met die man! Dat is ook altijd maar afwachten. Het moet tussen 3 klikken zeg ik altijd maar hihi.

Nouvel. Ik heb een rossner Amerika zadel. Na heeeel veel zadels passen lag deze meteen goed. Ze zijn ook nog een beetje betaalbaar en het zit heerlijk moet ik zeggen.

Als die van amable het nou niet is, is dat misschien nog een idee.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:00

eef wat ongelooflijk kalote zeg....jeetje ik ga heel hard duimen dat het allemaal heel erg mee valt!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:08

Redina: Wat een k.lote zooi zeg. Bloos! Heb jij dat, met je stoere Enno. Hij is zo leuk, en je hebt er nog niet voor de volle 100% van kunnen genieten helaas. Ik ga zeker voor je duimen, 6 april is ook nog is goede vrijdag, dus misschien komt alles wel goed! Lachen

FQ: Wat een leuk dier heb je zeg!! Hij loop super lekker zeg op foto 3, geweldig Ja Gaat wel komen denk ik Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:22

zo even offtopic
ik heb drie kaartjes over voor de showavond van het friese paard in dronten op zaterdag 31 maart om 1900 uur
de kaartjes kosten 8 euro per stuk
ik hoor wel of iemand er naar toe wil Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:17

DinkeyGirl schreef:
Les met Willy ging super, wat een aardige man! We hebben voornamelijk gewerkt aan het los maken en houden van Suev, en rechtrichten op 2 teugels. Het verschil was ontzettend goed te voelen! Ik heb echt een goed gevoel bij hem en ga zeker bij hem lessen, als hij wil blijven komen tenminste hihi want hij had er 45 km voor moeten rijden Lachen Hihi hij heeft wel zeker 5 keer gezegd hoe mooi hij Suev vond Bloos Dat vond ik echt leuk om te horen! "Een heel mooi en vooral mannelijk paard." Ja Cool

Super hé Malin! Wat je van hem leert neem je de rest van je leven mee. Het is ook leuk dat hij je ook complimenteert hè. En vooral ook zegt wanneer je het goed doet. Hij gaat ook door totdat het goed gaat. Heb je alweer een volgende les afgesproken of moet je hem weer bellen?

Ik ben net naar een stalletje wezen kijken voor X-tremo, maar dat was het helaas niet helemaal. De stallen waren super, echt lekker groot. Er was ook een paddock waarin hij los zou kunnen staan. Alleen de rijbak was niet omheind en overdag moet je je paard zelf naar buiten zetten. Wordt voorlopig dus even verder zoeken, helaas!

Prinslover Weet jij misschien niet iets hier in de buurt? Maasdijk/HvH/'s-Gravenzande?
Ik heb trouwens ook nog een tijdje les gehad van Karin. Een leuke vrouw is dat. Glenn vond ik ook altijd leuk, ging op ruiterkamp altijd potje tafeltennissen met 'm Lachen. Ik zelf heb niet echt een super leuke tijd gehad daar op de manege. Vooral omdat er altijd van die kliekjes waren en veel jaloezie en geroddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:22

Wat vervelend trouwens Redina! Hij is toch ook nog niet zo oud?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:24

Yenneke, jammer dat het nog niet gelukt is met de stallen...
Lastig hoor, een goede stal vinden...
veel succes!

redina, een paard bij ons op stal heeft een Rossner (weet zo niet welk model), die hebben we erop gepast met de zadelmaker, maar die pastte niet...
(ligt ook wel op een Lusitano trouwens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:27

En een Kentaur? Op mijn KWPN'er ligt een Kentaur. Hij heeft een vrij hoge schoft, maar is ook wel wat rond. Ik vind het een fijn zadel. Weet niet hoe hij op barrokkies ligt.
Misschien het proberen waard?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:54

Ja Nouvel daar zegt Yenneke wat! Die zadels zitten lekker, zijn mooi afgewerkt en vallen best wijd en rond. Helaas voor mijn smaltje dus te groot maar dat zou best wel eens iets kunnen zijn. En die zijn er ook in het bruin Knipoog

Yenneke hij zei dat ik het maar eens even moest laten bezinken en dan moest bellen aan het einde van deze week, maar ik weet het nu al haha ik ben in de wolken Lachen Ja heel erg fijne man, we hebben ook echt lang zitten kletsen en ik vond het idd ook erg fijn dat hij je goed zegt wanneer je het goed doet, ook tegen het paard. Suev vond hem gelijk aardig haha Lachen maar kreeg ook steeds lekkers van Willy Schijnheilig Hij zei ook nog dat Suev een heel zachtaardig, vriendelijk en lief gewillig dier was, dat kon hij zien aan zn blik zei hij. En dat klopt ook, en dat van die blik klopt ook, want Suev heeft echt van die oogjes Lovers

Hij gaf ook nog info over Cavalia, heb de website gekeken en daar gaan we waarschijnlijk naartoe in mei, echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:57

Oh leuk! Ik kreeg inderdaad een demo cd bij Bit. Die moet ik nog even bekijken.
In december komt de Spaanse Rijschool in Ahoy. Daar ga ik zeker weten naar toe!
Willy kent daar weer de Erste Oberbereiter, Klaus Krzisch, van. Hij was voor alle dagen alweer uitgenodigd als het goed is. Heeft hij je dat nog verteld? En heeft hij nog wat over mij verteld? Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:59

Nouvel schreef:
Yenneke, jammer dat het nog niet gelukt is met de stallen...
Lastig hoor, een goede stal vinden...
veel succes!

redina, een paard bij ons op stal heeft een Rossner (weet zo niet welk model), die hebben we erop gepast met de zadelmaker, maar die pastte niet...
(ligt ook wel op een Lusitano trouwens)

ik heb er 3 rossers opgehad. en toch pastte deze wel en die andere niet.

je hebt ook de rossner sydney trouwens. die lijkt mij nog lekkerder zitten.

bedankt iedereen voor jullie lieve berichtjes!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:01

Yenneke schreef:
Oh leuk! Ik kreeg inderdaad een demo cd bij Bit. Die moet ik nog even bekijken.
In december komt de Spaanse Rijschool in Ahoy. Daar ga ik zeker weten naar toe!
Willy kent daar weer de Erste Oberbereiter, Klaus Krzisch, van. Hij was voor alle dagen alweer uitgenodigd als het goed is. Heeft hij je dat nog verteld? En heeft hij nog wat over mij verteld? Knipoog

Ja dat Klaus kaarten ging regelen voor hem en of hij idd dan ook elke dag naar de show zou komen Haha!

Ja hij had het over Ex, dus ik zei dat ik over hem had gehoord en dat het een gaaf paard was! Maar dat was maar heel even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:08

Haha, leuk! Hoor steeds vaker van leerlingen hier uit de buurt die ik dan op de een of andere manier op internet ontmoet dat hij het wel eens over mij heeft. Hij praat veel over wat hij mee maakt. Is altijd leuk om te horen. Als hij weer eens naar het buitenland is geweest en ik bel hem op om te vragen hoe het is geweest zit ik zo een half uur of een uur te luisteren naar de verhalen.

En dat van die snoepjes hebben ze snel door! Mijn paard zag 'm al van ver aankomen en liep gewoon met mij op zijn rug naar het hek om hem te begroeten en een snoepje te halen.
Ze weten ook dat wanneer ze iets begrepen hebben of goed meegewerkt hebben dat ze daarvoor beloond worden.

Nou ik ga nu lekker slaapie doen, want ik moet morgen om 8uur op kantoor zijn en werk in Houten dus dat wordt weer lekker vroeg opstaan!....... Slapen