Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:37

Het kan in ieder geval positieve energie geven als paardlief weer de goede kant op gaat! :) Zo'n karakter is ook goud waard.

Super fijn dat hij het trailerladen zo oppakte Luci! Ik vind deze paarden altijd zo fijn dat ze vaak ondanks de eventuele angst het toch gewoon doen.

Elevada klinkt lekker heet Maartje! :D

Pastis, dat klinkt alsof ht heel fijn verlopen is! Die ontspanning is het allerbelangrijkste denk ik..de rest komt daarna wel. Ook fijn van dat nieuwe zadel, ook niet onbelangrijk!

Knap Century, dat lijkt me best wel ingewikkeld werk..maar ik ben ook niet handig met computers. :+

Haha Audesta, mini is nu een barbie pony geworden? fijn dat de pony niks over lijkt te hebben gehouden aan de val.

DGM

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:59

Hij stond eerst te snuiven en als een giraffe naar me toe te buigen, achterhoeven zowat tegen de voorhoeven. Gek dier haha
Nu even bedenken hoevaak we gaan oefenen, 1x in de 2 weken ofzo. Wil hem er ook niet mee vervelen.

Hij eet op het moment echt ontzettend goed, heel blij mee! Eet tussen 19.00 en 7.30 zo’n 3-4 plakken hooi op. We kwamen van 1,5 plak dus ben erg blij dat hij er nu met smaak van eet.

Het karakter is echt goud waard ja, Elisa, na een erg sensibele NRPS, is het fijn dat hij, als hij iets eng vindt, na even kijken en het rustig in zich opnemen, er toch langs of over durft.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 13:16

Ik weet niet meer wie het vroeg maar heb nu een Ninon Schutte Sentrix. Ik heb er een 8 tal geprobeerd, maar haar houding en lichaamsgebruik met dit zadel sprak boekdelen. Dus voila. Dit zadel even een week verder uitproberen, en dan kan ik een nieuwe bestellen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 14:50

J0anieke wat balen dat ze afgekeurd is… hopelijk krijg je gaat weer goed op de rit. Als ik je verhaal hoor, denk ik dat je met training ook al wel echt wat moet kunnen bereiken. Ik ben groot fan van aan de hand werken dus ik zou daar starten, maar dat kan voor jou anders zijn natuurlijk

Century ja Elevada is heel ijverig en werkwillig haha! Die wil ook altijd. Zelfs als ze pijn heeft dus het is niet altijd een goede eigenschap :=
Met Lis ging niet zo heel best voor mijn gevoel. Heb het idee dat we even een beetje stil staan of zelfs terugvallen, maar dat kan op zich ook te maken hebben met het opstarten van de medicatie. Over iets meer dan een week komt de zadelpasser en dan kan ik ook weer met zadel verder oefenen

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:17

Ai joanieke, balen.
Ik zou denk ik toch laten uitzoeken wat er is maar ik ben dan ook iemand die slecht tegen het niet weten kan.

Nieuwe zadels en trailer laden zie ik. Fijn!

Maartje niet geheel tevreden maar ook niet geheel raar dus.

Ik ben vanochtend weer op wedstrijd geweest en ben weer met de 2e prijs thuis gekomen. 4 wp over 2 proeven en echt heel tevreden. Blij dat we om 12 weer thuis waren en nog even een ritje gemaakt met de mini en pensionada.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:24

Pastis schreef:
Ik weet niet meer wie het vroeg maar heb nu een Ninon Schutte Sentrix. Ik heb er een 8 tal geprobeerd, maar haar houding en lichaamsgebruik met dit zadel sprak boekdelen. Dus voila. Dit zadel even een week verder uitproberen, en dan kan ik een nieuwe bestellen.

Dat is een fijn zadel, heb ik jarenlang gehad bij mijn vorige merrie. Nadat ze overleed verkocht omdat ik dacht nooit meer een paard te kopen, haha, how little did I know :D
Nu heb ik een hele oude Ainsley Vanguard liggen, waarmee ik een Friese merrie een tijdje heb gereden. Voor Taruga heb ik vorig jaar een tweedehands Prestige Modena gekocht, want die Ainsley lag voor geen meter op haar. Als ze uitgegroeid is, en wat stabieler in het werk zit, ga ik weer op zoek. Tenzij die Prestige goed blijft liggen…
Maar ohoh, wat zijn er mooie/fijne zadels te koop. Als ik een geldboom in de tuin had staan, zou ik het wel weten :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:18

@maartje, ik doe (of deed, afgelopen 2 jaar dus bijna niks gedaan :') ) idd ook veel aan de hand, maar meer in vrijheid, maar ik wil daar wel iets mee gaan doen zodat ik haar daar meer in kan helpen.

@audesta, ik heb dat juist niet (meer). Zolang zij het goed doet met wat ik wil (gewoon een lief en braaf paard wat buiten goed loopt), vind ik het prima. Ik wil me niet druk maken over iets wat mogelijk helemaal niet ernstig is voor mijn doel met haar. Mocht ze niet verbeteren van de fysio en fascia release/lessen laat ik wel de dierenarts komen voor foto's van haar hoef/voorbeen.
Wat een goede prestatie! Proficiat! :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:49

Al m'n moed bij elkaar verzameld, we zijn voor t eerst samen sinds jaaaaren weer alleen t bos in geweest.. Ze was wederom weer zo verschrikkelijk braaf.. :o
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 18:57

Dat is weer een fijn begin toch!

Netjes weer Audesta, gefeliciteerd!

Ik moet nog een weekje slapen voor de zadelpasser! Deze ligt echt net niet denk ik, dus ben benieuwd wat ze zegt en waar we op uit gaan komen. Vandaag wel even met zadel geoefend. Ik had echt niet veel energie dus rustig aan, beetje met de voet in de beugel tegen haar aan hangen etc, dat gaat wel steeds beter!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:59

Hoe laat komt ze bij jou Maartje?

Bij mij half 3 geloof ik. Ben heel benieuwd of wij weer een maatje breder mogen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:52

9 uur, ik ben vast de eerste :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:03

Ahja dan is ze eerder bij jou idd hahaha.

Wel fijn om eindelijk in de bak te kunnen testen hier haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:35

Succes met het zadelpassen dames!

Joanieke, dat ziet er heerlijk uit! Wat fijn dat ze zo braaf was.

Prestige waren vroeger echt luxe zadels maar tegenwoordig zijn er zoveel goede nieuwe merken bij gekomen dat ik de draad een beetje kwijt ben haha.

Audesta, gefeliciteerd met je wp en prijs!

Dat is wel wat anders dan een sensibele NRPS he Luci? Denk als je het gewoon spelenderwijs mee pakt en niet te lang veel dat dit prima zou moeten gaan. Ik vindt trailerladen met deze paarden over het algemeen echt een eitje haha.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:27

Oh deed je eerder niet thuis dan Audesta?
Ben echt heel benieuwd waar ik met Lis op uit kom. Boom moet sowieso breder maar eens kijken of we ook een serieus zadel al passen := Voelt een beetje dubbel aangezien ik er nog altijd niet op kan, maar heb toch liever een zadel waar ik goed op zit

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:17

Ik heb een kent en masters en een wintec. Uiteindelijk moet die wintec een keer bates worden maar eerst maar eens een stuk doorgroeien.

Nee, mijn bak was vaak te nat dus dan reden we hier het natuurgebied in :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:09

haha ja dat werkt ook :') Ik vind het ook zo fijn dat ze altijd zo lekker flexibel is met dat soort dingen!

Ik heb nu een wintec, maar deze blijft hooguit voor Mara. Buitenrijden prima, maar dressuren kan ik er niet op

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:20

Ja, had ik dus met de vorige ook. Maar heb de isabelle werth nu en die past mij prima.
Heeft dan ook wel een smalle twist en dat moet ik echt hebben met mijn bekkenproblemen.
De 2000 was mij te breed.

Maar iets met een geldboom die ik eerder al voorbij zag komen _O-

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:40

@maartjeM: veel succes met de zadelpasser. Ik hoop dat je een fijn zadel kan vinden voor Lis!

@audesta; ik ben ook lang tevreden geweest van Wintec. Goede kwaliteit, en ik kon er best fijn op zitten. Helaas hier geen match met de meiden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:32

Ik had een bates heerlijk zadel . Alleen op Cam niet passend . Dus weggedaan .
Op Tiney een wintec gepast om te kijken of ik dan op zoek kon naar bates , maar wintec lag beroerd helaas.
Dus toen op zoek naar een anatomica aangezien ik wist dat G3 fit 4 zou passen
Die heb ik gevonden in een nagenoeg nieuwe octant gekocht via MP .
Wil alleen de kussen vulling keer beter laten afstemmen op Tiney maar er is zoveel bras in zadelmaker land . Dat ik ook niet goed durd zomaar iemand te benaderen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:13

Ik wil ook altijd een smalle twist. Ik heb nu een veelzijdigheid en denk dat daar al een groot deel van het probleem zit

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:29

Ik vind zadels ook echt een verschrikkelijk noodzakelijk iets. Ik vertrouw ook geen enkele zadelmaker. :')
Ik heb nu een thorowgood low profile, had er toen een paar geprobeerd en die lag echt als een huis. Ook geen extreem duur zadel. Wintec lag bij mijn paard voor geen meter en die ik had geprobeerd vond ik zelf ook verschrikkelijk zitten. := Ik snap dat dressuren daar lastiger mee is haha

Hier een tijdelijk plan bedacht wbt de kreupelheid op t harde. Dierenarts (dezelfde die de keuring had gedaan) laat ik toch komende vrijdag komen voor verder onderzoek. Wil in ieder geval die hoef en als daar niks op te zien is het been ook op de foto en evt het andere voorbeen ook. Qua houden/verkopen nog geen knoop doorgehakt, laat ik een beetje afhangen van wat er allemaal uit t onderzoek komt en hoe ze op gaat knappen van fysio en fascia release. Voor nu even rust en genieten van korte rondjes in t bos.. <3

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:37

Mogelijk overbodig om te zeggen, maar laat ook hogerop en lateraal goed checken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:11

Ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:01

Uh…. Excuse me… joon1, wie ben jij? Net even je profiel bekeken, wekt niet veel vertrouwen.

Edit: er stonden 2 berichten, nu gelukkig verwijderd door Muiz.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 02-06-25 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:07

Spammer, heb hem net buiten laten spelen :j