[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:56

Saida, ik hoop dat jullie snel je draai kunnen vinden op de nieuwe stal. Maar wel heel erg lekker dat je nu een binnenbak heb! Is toch altijd fijner dan in de regen rijden hihi

Robijntjah, wat leuk gedraafd met Mo. Hoe deed ze het??

Vanavond had ik met me lieve hondje puppycursus examen. Ik had echt verwacht dat het heel slecht zou gaan maar ze heeft zich heel lief en netjes gedragen en super goed geluisterd. Momenteel zit ze in de ik luister niet fase (vreselijke puberteit) dus ik stond versteld!
Voor 1 onderdeel hadden we een voldoende en voor alle andere onderdelen alleen maar goedjes.
Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik heel erg trots ben op me meisje hihi

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:37

martine - echt heel leuk dat die kleine mee kan naast de bak, en met darius begonnen leuk zeg

suus - beterschapjes hopelijk zet het niet door

saida - fijn dat de verhuizing goed is gegaan, en geloof me dadelijk ben je echt 'verwend' met de binnenbak. ik ben ook zo blij dat ik hem heb als het regen, en zeker met de weersomstandigheden die er moeten gaan komen

ilona - ja gewoon weer even lekker een thuiswedstrijd
en balen zeg dat je nog geen baan hebt gevonden maar ik kan helaas met je mee praten ik heb nu nog wel een baan, maar het gaat niet zo goed met het bedrijf (eigenlijk heel slecht) ik heb al 30 brieven gestuurd en ben pas 1x uitgenodig en krijg constant dezelfde reacties als jou. heel iritant.
hoop blijven houden hoor meis het komt wel goed.

michelle - gefeliciteerd met het halen van het examen.

angela - fijn dat je je eigen alweer beter voelt

jolijn - lekker gedraafd dus, moet vast een heerlijk gevoel zijn geweest?

Debby - hoe gaat het met je rug?

ik heb mies al een tijdje niet gezien hoe gaat het met shannon en het rijden?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:24

_Saida_ schreef:
Martine & Ilona - Rintske heb ik afgelopen dinsdag verhuisd, idd naar een grote pensionstal.
Ze moet nog haar draai vinden, en was een beetje overrompeld.
Maar het is dan ook een behoorlijk groot verschil met waar ze afgelopen zomer heeft gestaan.
Ze laat het kaas niet van haar brood eten iig, en laat goed blijken wie ze is.
De paarden waar ze kennis mee maakt komt ze even bij neuzen, daarbij heeft ze een hals als die van een hengst (zwanehals), dan geeft ze 1-2x een brul en klauwt ze met haar voorbeen, en daarna laat ze haar billen zien en laat ze ze links liggen. :D
Ben zeker wel blij met de binnenbak, geen rijden meer in de regen en straks met de winter ook een groot voordeel!

Haha, zo stelt mijn dame zich nou ook altijd voor! Heeel charmant...
Heerlijk zo een binnenbak! Ik ga Chim dus ook per 1 dec. verhuizen.... ben heel erg benieuwd hoe haar (en mij) dat gaat bevallen... ze is nogal territoriaal heb ik het idee! Maar 1 voordeel, haal stalgenootje gaat mee... (ze doet altijd onwijs kattig en bitchie tegen haar, totdat een van beiden weg gehaald wordt voor een wandeling o.i.d en dan zijn ze allebei niet meer te genieten hoor! Wat een tantes ook... Echt Jut en Jul)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:52

Michelle: gefeliciteerd met het halen van je examen het is tog altijd afwachten welke bui ze zijn

Saida: is verhuist naar een binnenbak ohh ben jaloers wil ik ook wel wij hebben alleen een buiten bak. wel al je plekje kunnen vinden wij zijn 3 maanden geleden verhuist maar was tog wel ff wennen hele andere stal dan de doe het zelf stal waar we vandaan kwamen.

zo mijn monster was braaf me kleine broer en zusje waren er dus dan functioneert ie als kinder pony maar hij vindt het getut en gepoests met die kinderen wel prima.

veders lijkt het wel iets beter te gaan nu ik de buitenzet dames heb gesproken hoe ze het moeten doen en dat ie niet bij merrie's mag want wordt regelmatig met een 3 jarig friese merrie buiten gezet gaat nu nog goed maar wie weet als die straks weet hoe het zakie werkt hebben we ongewilde veulentjes.

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:07

Fijn Michelle, knap van jullie hoor !

Al die merrieverhalen zijn wel herkenbaar!

Draven ging heel goed, vandaag weer gedaan. En, jawel, buiten (50 meter ofzo) uitgestapt! Supermo!!
Een vriendin heeft foto's gemaakt dus die komen er van de week aan!!!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:04

Oh Robijntje wat goed! Geweldig
Wij zijn ook begonnen met de draf. Vindt ze heel erg spannend! Dan wil ze eigenlijk alleen maar harder, racen en bokken... dus rustig draven is echt nog even lastig ;)

Dapperedodo, idd maar een beetje oppassen met je hengst ja! Kleine kinderen hebben (bijna) altijd wel een leuk effect op dieren ja. Reageren ze ineens heel erg voorbeeldig :Y) De draak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:32

Haha, nou daaraan merk ik dus dat ze 7 is en geen 3 meer...
Ze werkt zo hard mee met me en wil het gewoon zo graag goed doen.

Alleen longeren gaat op het moment wel even wat minder maar dat is meer omdat de cirkel heel zwaar is op het moment denk ik.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:45

Heey

Saida: Hopelijk voelen jullie je snel thuis op de nieuwe stal

Jolijn: Jullie gaan lekker zo te lezen :D Super meid

Dapperedodo: Fijn dat het al lijkt te werken :) En idd slim om hem niet meer bij de merrie's te zetten.

Michelle: Gefeliciteerd :D

Nikita is gelukkig geen moeilijke merrie :) Als ze hengstig is beschermd ze mij tegen de andere paarden maar verder merk je echt niet aan haar dat ze hengstig is. Ze heeft ook geen merrie nukken.

Net zo heerlijk gewandeld <3 Ze heeft anderhalve week niks gedaan maar ze was zo braaf <3
Heerlijk relaxt en helemaal op mij gefocust. Ze kwam in de wei zelfs naar me toe en ze stak zo der neus in het halster. Dat heeft ze nog niet gedaan bij ons.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:24

Heb van het begin al gezget niet bij de merrie's maar was even een miscominicatie denk ik ahja geeft niet nu weten ze het maar meneer had er totaal geen intresse in met zn 1,5 jaar dus dat is wel beetje positief.

Ja zo flauw he kleine kinderen dat effect heben op beesten maar kan me zusje met gerust hart met hm bezig laten zijn poetsen enzo dus dat is wel geruststellend zolang die nog niet weet dat ie hengst is

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:42

My_Chimanga schreef:
Haha, zo stelt mijn dame zich nou ook altijd voor! Heeel charmant...
Heerlijk zo een binnenbak! Ik ga Chim dus ook per 1 dec. verhuizen.... ben heel erg benieuwd hoe haar (en mij) dat gaat bevallen... ze is nogal territoriaal heb ik het idee! Maar 1 voordeel, haal stalgenootje gaat mee... (ze doet altijd onwijs kattig en bitchie tegen haar, totdat een van beiden weg gehaald wordt voor een wandeling o.i.d en dan zijn ze allebei niet meer te genieten hoor! Wat een tantes ook... Echt Jut en Jul)

Herkenbaar, alleen is Rints altijd degene die rustig blijft, en de ander die haar steeds roept! :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:43

dapperedodo schreef:
veders lijkt het wel iets beter te gaan nu ik de buitenzet dames heb gesproken hoe ze het moeten doen en dat ie niet bij merrie's mag want wordt regelmatig met een 3 jarig friese merrie buiten gezet gaat nu nog goed maar wie weet als die straks weet hoe het zakie werkt hebben we ongewilde veulentjes.

Lekker slim wel...
Zoiets kunnen ze zelf toch ook wel bedenken?

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:40

_Saida_ schreef:
dapperedodo schreef:

Lekker slim wel...
Zoiets kunnen ze zelf toch ook wel bedenken?

ja dat dacht ik ook heb het ze ook gezegt dat ik het niet wou maar zou niet meer gebeuren.

maar zou wel eeen leuk veulentje zijn 3 kwart fries met mischien een roan kleurtje haha maar liever niet.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:14

Nee,, als hij met1,5 al een 3 jarige fries drachtig zou maken, lijkt me toch nog niet echt gezond... ;) Laat ze nog maar even lekker jong zijn!!

Ik zal even een ITP maken van Chim binnenkort, maar weten jullie hoe je de link daar naartoe hier in een tekst kan plaatsen?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:14

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:18

Heey

Geeske: Heb gereageerd in je topic :D

Vanochtend lekker met Nikita bezig geweest. Eerst lekker grondwerk gedaan. Dat ging zo lekker dat ik besloot om erop te klimmen. In het begin was ze echt enorm vervelend. Maar nadat ik haar even aangepakt heb was ze redelijk braaf <3 Dan loopt ze echt lekker <3. Ondanks dat ze zo vervelend was heb ik wel heerlijk gereden. Haar gangen zijn echt ruim. We hebben ook ( onbedoeld) gegaloppeerd en ze galoppeert echt lekker <3.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:37

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:28

Zo even de ITP topics kijken :). Maar wilde ook even mn kale pony showen :P.
Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:44

knappe shaggy zo geschoren

angela - fijn dat je zo lekker hebt gereden

ook ik zal zo even de topics bekijken

saida - hoe bevalt het op de nieuwe stal

ik heb vandaag weer voor het eerst gestart na mijn operatie ben heel tevreden, eerste proef zelf verpruts 173 2de proef fijn herpakt 182 weer een puntje erbij dus :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:57

Lekker hoor puntje dr bij! Ik was vandaag mee met drie stalgenootjes en heb ook weer wedstrijdkriebels, ik ga denk maar zo'n startpas aanvragen.... Gaat het toch maar is gebeuren.

Wel rot daar trouwens op wedstrijd, jury 1 in de enge bak gaf gewoon nette punten met onderbouwd commentaar erbij. Veel paarden waren in die bak wat gespannen omdat ie gewoon klein en eng was... Bijna iedereen reed zn tweede proef beter en met meer ontspanning bij jury 2 in de grote bak tussen de hekjes (voor degene die m kennen manege hoogenboom in nieuwe wetering). Maar goed mijn stalgenootjes hadden dus een puntenverschil van 20 punten :\. Eentje bijna een verliespunt.... Jury 2 was erg kritisch :=. Maar heb de naam opgeslagen in mn boekje met aantekeningen en daar ga ik maar niet bij starten :P.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:27

My_Chimanga - Leuk paardje!

Angela - Lekker genieten met Nikita!

Esther - Kale Shaggy!!! :D

Denise - Bevalt prima! We beginnen al aardig onze draai te vinden daar.
Hele aardige, vriendelijke, geïnteresseerde en behulpzame mensen.
Gaat wel goedkomen! ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:32

Ik ga ook weer eens een poging doen om bij te reageren...

Saida fijn dat het bevalt op de nieuwe stal!

Esther leuk dat je misschien ook wedstrijden wil gaan starten!! En gave foto van een je knappe kale pony!!

Denise fijn dat het goed ging!! En lekker dat je ook weer een puntje erbij hebt!

Angela ik ga zo in je topic reageren!

Geeske en ook in jouw topic ga ik een kijkje nemen :D

Jolijn super dat het zo lekker gaat!

Michelle leuk dat je hondje het toch zo goed deed tijdens het examen! Mag je zeker trots zijn!

Martine ga zo in je topic kijken :D Geniet altijd van al die leuke kleurtjes bij jullie!

Suus alweer wat minder verkouden??

Nou volgens mij ben ik weer een aardig eind bij! Moet echt eens wat vaker reageren maar ik lees meestal bij vanaf mn tel en dat vind ik zo rot typen...

Verder lees ik natuurlijk ook van een aantal op Facebook.

Hier gaat het verder goed. Hincapie is nog steeds de vrolijke gek soms maar het wordt allemaal wel wat beheerster ondertussen, wie weet wordt hij toch nog wel eens volwassen... Ook al dacht ik dat vandaag niet toen hij een zweep van de grond pakte en er mee in het rond begon te zwaaien...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:49

Bloot paard, hij ziet er goed uit Esther <3

Angela, heb in je topic gereageerd!

Saida, lees leuke berichten van Rintske en ook dat jullie al aardig beginnen te wennen! :j

Geeske, leuk paardje! /3

Denise, weer een winstpuntje gehaald! *\o/*

Ik heb vrijdag heel even op Xantha gestapt, ik wilde haar eigenlijk alleen uitstappen maar mijn bijrijdster kreeg
haar niet zo lekker los dus kon ik het niet laten en heb ik haar toch wel even opgepakt en losgereden.
Ging best goed met mijn rug. :P
Vrijdagavond heeft ze haar enting gehad en daar had ze gister aardig verhoging van.
Ze voelde zich echt niet lekker en we zijn lekker een stukje gaan wandelen en ze mocht lekker grazen!
Vandaag ging het alweer beter en hebben we weer een stukje gewandeld en heeft ze nog lekker met haar vriendinnen in de paddock gestaan!
Morgen maar eens kijken of ze weer een beetje aan het werk kan. ~~}>
Vrijdag ga ik lekker naar buiten met mijn bijrijdster, we mogen een paardje lenen van een stalgenoot!!
Super vind ik dat, kunnen we lekker saampjes naar buiten! *\o/*

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:04

Deb heerlijk dat jullie samen naar buiten kunnen! En balen zeg dat de enting niet lekker binnen kwam bij Xan! Hinc heeft dat ook een keer gehad dan zijn ze echt zielig.. En fijn dat het al beter gaat met je rug!!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:22

esther - zulke jurys heb je helaas ook tussen zitten (wij hebben er ook 1)
maar ik vind het nu eigenlijk wel een uitdaging om bij zulke mensen ook een punt te rijden

saida - fijn dat jullie je draai aardig beginnen te vinden daar lekker genieten hoor

debby - super dat je even op xantha hebt gereden en dat het goed ging met je rug.
alleen balen dat ze verhoging kreeg van de inenting, heike heeft dat ook wel eens gehad, ze zijn dan zo zielig. maar fijn dat het nu alweer wat beter ging met der.

laura - hinc nog steeds hetzelfde haha, hoe gaat het met de wedstrijden?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:24

Als je bij zo'n jury een punt rijd dan heb je m helemaal verdient inderdaad :D. Ze cadeau krijgen vind ik ook niet leuk... Als je afstapt van dit ging echt k*t en je hebt als nog een punt...