[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:16

Hij liep toen we hem gingen halen ook rustig de trailer op :). Onder de super begeleiding van Mies. Dus het moet denk wel goed komen! Altijd een goede oefening, als ik ooit wedstrijden ga rijden dan issie in ieder geval al gewend om op andere locaties te rijden!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:24

Zit net de foto's van dochterlief nog eens te bekijken die ik ook in het topic gezet heb over haar.
Maar ben zoooo trots op haar, dus even spammen hoor. Vooral deze 2 in draf:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een zit!!! Ben er echt jaloers op en hoop dat ze door blijft gaan met rijden.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:28

Leuk foto's weer gezien.
Hufter vind ik echt gaaf!!
Shaggy zie ik elke dag al...... ;-)
Esther: ik hoop dat Shag zo de trailer oploopt en dat het goed gaat in de binnenbak. Veel plezier.

Even een up-date over Atlas.
Hij wisselt per dag. Zo gaat het dagen goed met hem en zo is hij weer duf. Zijn temperatuur blijft helaas aan de hoge kant.
Ongeveer 4 dagen was hij laag en ben ik wat met hem gaan doen. Inclusief een staples. Dit vond hij erg leuk. Ik trouwens ook. Een hoop geleerd, ik heb een andere instructrice en deze geeft echt goed les. Hoop theorie en gevoelsmatige informatie.
Mijn verzorgster doet Atlas ook nog steeds in is echt een hele leuke meid. Ze is helemaal verkikkerd op Atlas.
Vandaag gaat hij het winterland niet op, het is zo ontzetten hobbelig en hard, ik vind het voor hem niet meer te doen.

Hoe zijn de buitenzetgelegenheden bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:14

Hoihoi,

Aankomende vrijdag komt hulsebos voor mijn PRE een zadel aanmeten.
Hebben jullie daar goede ervaringen mee?
voor mijn pony heb ik ook een op maat gemaakte hulsebos WB3. Maar er zijn veel verschillenden modellen en ik las op de site dat de Ultimate D geschikt is voor barokke paarden.
één van jullie die misschien zo'n zadel heeft, en wat is jullie ervaring daarmee?

(Ik bedoel trouwens de ervaring van het zadel, van Hulsebos zelf weet ik dat het een goede service is).
Ben er erg benieuwd naar!
Ik zat eraan te denken gewoon voor een wb 4 te gaan want die zit is dieper dan de Ultimate, ik wil het liefst een diepe zit en hele dikke kniewrongen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:26

Zilfstar Ik vind het aan de ene kant super dat ie zo braaf is met een kleintje op zn rug en vind ik het er leuk uit zien....maar eerlijk gezegd vind ik het toch ook wel erg eng :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:38

borderjay schreef:
Zilfstar Ik vind het aan de ene kant super dat ie zo braaf is met een kleintje op zn rug en vind ik het er leuk uit zien....maar eerlijk gezegd vind ik het toch ook wel erg eng :o

Ja, dat kan ik snappen. Het is begonnen eerst op een verzorgpony. En op Jippe met aan de hand stappen en zo is het langzaam uitgebouwd. En ik laat het ook van Jippe afhangen hoor. Met dit weer is hij wat onstuimig en is het voor de kids toch te koud dus gaan ze er niet op. En ze hebben zich vast aan een voltigesingel. Ja er kan altijd wat gebeuren natuurlijk. Daarom ook de cap en als ze geen voltige doen ook een BP. Maar ja, Kirsten zit ook op turnen en daar kan ook van alles gebeuren. Zo loopt ze met losse handen op de hoge evenwichtsbalk... :P Wil je als mama ook niet weten hihi.

Maar ik snap het wel hoor! Ik doe het met beleid!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:34

Ach,mn dochter is 16 en ik vind het soms nóg eng als ze gaat rijden :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:39

borderjay schreef:
Ach,mn dochter is 16 en ik vind het soms nóg eng als ze gaat rijden :o

Ben zelf 36 en mijn moeder...... ;) :D
Laat staan als het om haar 2 enigste kleinkinders gaat haha :+
En al helemaal als zij deze foto's ziet! :P

Al was zij wel degene die mij (in mijn blessure tijd toen ik van Jippe gevallen was doordat ik het zadel niet goed aangesingeld had) heeft gestimuleerd om niet op te geven en er gewoon weer op te gaan wanneer het weer mocht en ik mij er goed bij voelde! Want, zo zei zij, na mijn enorme auto-ongeluk (met bijna 8 maanden zwangerschap) ben ik ook niet gestopt met autorijden...!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:42

Romantico_ schreef:
Hoihoi,

voor mijn pony heb ik ook een op maat gemaakte hulsebos WB3. Maar er zijn veel verschillenden modellen en ik las op de site dat de Ultimate D geschikt is voor barokke paarden.
één van jullie die misschien zo'n zadel heeft, en wat is jullie ervaring daarmee?

(Ik bedoel trouwens de ervaring van het zadel, van Hulsebos zelf weet ik dat het een goede service is).
Ik zat eraan te denken gewoon voor een wb 4 te gaan want die zit is dieper dan de Ultimate, ik wil het liefst een diepe zit en hele dikke kniewrongen.

Ik heb een Ultimate D en ben er heel erg tevreden over, zit super. Het is een zadel met een wat vlakkere zit, wat ik zelf erg prettig vind omdat ik dan zelf in balans en onafhankelijk kan zitten. Service van hulsebos vind ik ook super hoor :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:27

Heerlijk sneeuw hier.
Maar ff fotos spammen van de fotoshoot gister:

[JITP] Fotoshoot

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:48

Het sneeuwt hier al de hele middag, maar er blijft niets van liggen....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:03

Jammer Branka
Hier blijft t liggen
Afbeelding
Bram staat er tot z'n enkels in
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:06

Het gaat nu zo hard en doordat het begint te schemeren wordt het blijkbaar kouder, waardoor er iets blijft liggen. Maar eerlijk gezegd liever als ik al thuis ben. Moet n.l. er wel op de fiets door.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:51

heey
wat een heerlijke hufter zeg :D
esther: leuke foto's van shaggy :D
soeske: leuke sneeuwfoto's :D

hier ligt ook best veel sneeuw,en de wegen zijn nu niet super gaanbaar dus ik mag niet naar de paardjes :(.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:42

Romantico_ schreef:
Hoihoi,

Goh, alles kwijt! Grrr

Ik ben echt gewoon geïnteresseerd benieuwd naar de achterliggende gedachte om dit zadel. Mag ik weten waarom je kiest voor dikke kniewrongen (ik ervaar dan altijd spierpijn) en diepe zit? Ik heb ook al een zadel gezien met heel veel close contact en slechts één blad. Dat lijkt mij ideaal! Als ik centen heb om een ander zadel aan te schaffen, zou ik me daar op richten.

Wanda: Tja, ik sta ook met de tenen krom als ze turnen of voor het eerst fietsen. Gevaar zit in een klein hoekje hè?

Suus: Wouw, heel mooie foto's!!! Echt heel mooi. Die shetjes die zo mooi in de sneeuw liggen! Prachtig! Doen ze dat vrijwillig of op commando? Alleen wel jammer dat Goya niet kan verdwijnen in de achtergrond. Ben je zijn borstels kwijt of moet ie nog wit worden. :P Wat een viespeuk zeg! Dan is Despi wel ontzettend zuinig op zichzelf!

Prince was me gisteren stout joh! Hij heeft eerst Sabrina in vliegende vaart en een bokje na van zich afgegooid. Vervolgens wilde Sabrina in het 'kleine' bakje nog wel proberen om aan te draven. Dat lukte en ze wilde de les weer in. Vervolgens veel praten en weer in draf in de les. Gaat de vervangend juf middendraf oefenen. Hoppa, daar ging Prince weer in vliegende vaart! Sabrina kon zich net redden en krabbelde weer op de pony. Wat doet die muts van een juf? Die herhaalt de oefening met haar ertussen. En toen kwam Sabrina achterop de kont van Prince terecht. Prince begon serieus te bokken en Sabrina klapte er gemeen af. Helaas kon ik het daarna niet meer herstellen. Ieuw wat baalde ik zeg! Gelukkig gelooft Sabrina nu, dat Prince vindt dat ze zo goed rijdt, dat ie dat kan maken met haar. Volgende week hebben ze spelletjesmiddag en dan gaan we Prince maar even echt moe maken! Ik vroeg opa al, hoeveel brok Prince krijgt, maar daar kan het niet aan liggen. Hij geeft hem maar een half handje per dag.

Sam was het tegenovergestelde. Hem heb ik voor het rijden gelongeerd, na de avonturen van Prince. Maar die had het niet nodig. Aan de longe was hij superrr relaxed. En in de les was ie ook braaf. De instructrice en ik moesten aan elkaar wennen. Ze vond dat Sam zijn tempo omhoog moest en ik merkte op dat ik daar aan moest wennen, omdat hij voor mijn gevoel veel harder ging lopen. Volgens mij dacht zij daarna dat ik haar niet serieus wilde nemen ofzo, dus ze werd steeds pinniger. Ik heb toen maar even aan de rem getrokken en maar even heel duidelijk gezegd, dat ik kwam om te leren en als ik fouten maakte, dat ze onbewust waren en dat ik het juist fijn vond, dat ze me wilde helpen. Daarna trok ze bij en hebben we Sam zelfs aan het swingen gekregen! *D Wel vond ze dat ik met een heel dun bitje reed, dus ik heb maar niet gezegd, dat er ook nog koperen rolletjes op zaten. Het eerste bit, dat Sam vrijwillig en plezierig loslaat! :+ :D Ik denk dat ze me dan de bak uit had gestuurd haha.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:23

Goya leek schoon hoor.. Totdat de superwitte sneeuw er was... Maarja.. Zo schoon issie ook niet ;)
Nee, ze doen t niet op commando hoor ;) het was t eerste wat ze deden toen ze in de sneeuw waren zo`n beetje ;)
Och, arme Sabrina. Wat een stomme juf zeg..
Een dun bitje is goed voor een keine mond. Werkt misschien wat scherper in maar als Sam maar een klein mondje heeft, ach.. En koperen rolletjes helpt om te gaan kauwen enzo

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:34

Haha, dat is altijd met wit hè? Wit met wit, dan valt het minst witte op. ;)
Ja, Sam zijn mond is niet groot idd. Hij knabbelde er zelfs op! Heb hem nog nooit zo relaxed met een bitje voelen rommelen. Maar het is idd wel opletten voor mij dat ik niet te straf word. In deze les kreeg ik daar ook de kans niet voor.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:40

Super!
Nou, gaan we aan werken binnenkort ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:31

Deal! Aan mij valt zat te spijkeren. Ben me daar terdege van bewust en momenteel zoek ik echt een beetje wat de juiste weg is met Sam. Doet hij iets nou uit onwil of omdat hij zich echt niet prettig voelt. ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:17

Gaat helemaal goed komen (hoop ik ;))
nog ff 2 van vanmorge
Afbeelding
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:38

Soeske: Wat een leuke sneeuwfoto's!! Hier ligt ook wel wat sneeuw, maar niet zoveel als bij jou :). Als ik vandaag me nog beter ga voelen ga ik ook even foto's maken in de sneeuw ;).

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:22

Anouk: Wat sneu voor Sabrina zeg. Jammer dat dan nog een keer zoiets moet gebeuren. Hopen dat ze er nog op stapt. Het is ook wel heel fris weer. Heeft ze er niets aan over gehouden?

Suzan: Nog meer leuke sneeuw foto’s. Gaaf hoor. :))

Gisteren nog even gereden voordat het ging sneeuwen. Atlas was erg fris en ging er steeds vandoor, met wat bokkesprongen. Toen was er nog een meisje met een pony in de bak en toen we naast elkaar reden gingen ze samen bokken en weggaloperen en hielden er allebei tegelijk mee op. Echt maf.
Morgen moet ik overleggen met mijn homeophaat en maandag met de dierenarts. Ik ben benieuwd wat hun er nu van denken.
Vandaag nog werken en dan lekker 2 weken vakantie. (:)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:06

Heey
Soeske: Leuke foto's :D
Anouk : arme sabrina :(:). wat een stomme juf zeg. Fijn dat sam wel rustig was :).
snowy: haha, maffe atlas :D. laat je ons wel weten wat er maandag uitkomt?

ik ben de sneeuw wel weer zat, kan zo niet naar de paardjes toe want de wegen zijn nog steeds slecht :(.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:11

Sneeuwen is het hier vandaag pas mee begonnen, er ligt een heel dun laagje. Vriezen doet het de hele week al dus rijden is er helaas niet van gekomen.
Had me opgegeven voor een oefenproefje vanavond. Als het weer het toelaat ga ik vanavond wel rijden, meer om te rijden dan voor het proefje... hahahhaha.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:57

Ooohhh sneeuw, wat een prachtige sneeuwfoto's, ik zou bijna vergeten wat dat ook weer was.
Ik kom binnenkort weer even updaten en bijkletsen. De cultuur hier vraagt iewat mijn aandacht en energie, hoe jullie dat doen met kinderen man en paarden, mn petje af, de laatste tijd zit ik alleen wat naar mn beeldscherm te staren en ga liever weer terug naar de paarden, nou moet ik zeggen dat het hier binnen een stuk kouder is dan buiten. Groetjes!