[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:11

Ten eerste iedereen vrolijk pasen.

Zo dan ga ik nu tig pagina's bijlezen...

Madelief Hij is 4 en wordt in juni 5. Heb hem nu 3 weken. In de eerste week zijn we begonnen met hangen enzo. Daarna in de tweede week er voor het eerst op gezeten en nu een week later ziet het er zo uit haha...
Tis dus allemaal nog heel pril..
Hihi ben benieuwd of je witte beauty nog wit is....

Mies ik vind dat je eigenlijk met zo min mogelijk hulpmiddelen moet rijden. Een zweep is er daar een van. Wanneer je paard het nodig heeft ok maar als het niet nodig is waarom zou je het dan doen. Denk dat ze aan het tikken bij een ander wel zal wennen op het moment dat ze merkt dat er niks gebeurd nadat ze dat enge geluid hoort. Verder zou je wel een keer kunnen oefenen door haar aan de hand te pakken en dan op je gemak dingetjes over haar rug te laten bewegen etc. zodat ze merkt dat het echt niet eng is.

Kelly WOW wat een voorpluk zeg! Echt gaaf!

Esther ik zou ook graag mijn menbewijs gaan halen maar heb er geen paard voor en ook geen koets maar het lijkt me wel echt heel leuk om te doen. Ennuh alweer shoppen?? beetje verslaafd :P haha...

Frank fijn dat Des zich niet heel verkeerd voelt! Hopelijk is hij snel genoeg weer de oude.
Ja was nu eindelijk lid van Paarden van de Zon stoppen ze ermee. Balen maarja heb er nu nog eentje om te lezen haha..

Gave foto's Jolyn!

Cyrina aaaah wat een droppie dat veulentje. Wordt van veulentjes altijd helemaal vrolijk!

Naatjuh Wat heeft die prachtige donkere manen zeg! Vind het stijgeren er heel gaaf uit zien maar pas op voor rondvliegende hoeven....

Denise succes vandaag en morgen!

Saida pff daar wil je inderdaad echt niet in zitten zeg!! Gelukkig op tijd terug! Vind onweer ook altijd eng!

Anita doen je knieën het alweer een beetje? Lekker he die leren rijlaarzen….

Malin oeh irritant he als ze een hele les zo kunnen stieren...

Gisteren heerlijk genoten van het weer. Ben ’s middags gaan wandelen in het bos met Hincapie, mn vriend en de honden van mn ouders. Was echt zaaalig. Alleen had Hincapie nogal haast haha…
Daarna lekker gebbqt. Jammie dan krijg je echt helemaal het zomergevoel !!

Toen ’s avonds weer naar Hincapie en wat ging hij toch goed. Dus iedereen op de roze wolk, schuif op ik wil erbij!
Eerst lekker losgegooid want hij was knettergek. Bokken, rennen en helemaal deuzig. Daarna even met zadel en hoofdstel gelongeerd voordat ik er op ben gegaan. Met opstappen voor het eerst doormiddel van de beugel opgestapt. Voorheen deden we iedere keer nog met voetje omdat dat nog wat rustiger is maar nu dus via de beugel. Hij vond het even eng maar verzette nog geen pas!
Met rijden ging hij ook super lekker! Heerlijk ontspannen en hebben dus ook een drafje op de rechterhand gedaan voor het eerst. Zelfs dit pakte hij meteen heel goed op. Moest wel weer even zijn balans vinden maar bleef netjes rustig doordraven. Ook het lichtrijden weer geoefend en dit ging ook al weer beter. Hij was nog wel heel wankel dan maar hij kon nu wel gewoon doordraven.
Omdat er echt helemaal niemand op de manege was buiten ons en het dus heerlijk rustig was heb ik zonder longe uitgestapt! Mijn moeder liep nog wel mee alsof ze hem aan de longe had maar hij liep dus los! Ging echt super. Hij snapte alleen niet meer hoe hij de bochten door moest terwijl ik stuurde want hij was zo gewend dat hij de longe moest volgen en dan is zit en teugels toch wat anders. Maar hij was echt super braaf!
BEN ZOOOOOO TROTS OP HEM!!!!!

Heb ik dit allemaal zitten typen valt mn internet weg!!! Kan ik het niet posten. dus dan maar opslaan in Word en zo nog eens proberen....

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:37

Vrolijk pasen allemaalAfbeelding

@Madelief, leuk he aan de lange lijnen, ik krijg het er ook altijd helemaal warm van, pffff
Ik heb Xantha ook helemaal gewassen en haar manen zijn echt een heel stuk witter geworden.
We zijn nu een weekje of twee bezig met het steigeren.
Niet elke dag natuurlijk. Ze moet nog wat sterker worden maar doet het al behoorlijk gecontroleerd.

@Mies, ik heb nog niet zelf gereden, kan het lichamelijk echt nog niet aan op het moment. Ben zo slap als een vaatdoek.

Over het zweepgebruik, gewoon rustig aan, volg je gevoel.
Ik zal wel proberen haar er aan te laten wennen maar gewoon rustig aan, misschien eens een soort schriktraininkje doen??

@Laura, leuk he dat rijden, weet nog wel hoe het allemaal bij Xantha ging. Die onbalans en dat sturen.
Komt goed!Lijkt mij dat jullie goed bezig zijn.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:42

Hihi jolyn wat heeft jou konijn gegeten/gedronken hij kijkt een beetje wazig... :P

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:46

Ok, even kort wat bijreageren terwijl mijn ontzettend lieve vriend t ontbijt maakt :+:

Frank, nog gefeliciteerd met t knappe veulen!! Hoe is ze als moeder?

Gabriella, oh wat schattig!!! Dat geeft me nou zulke voorjaarskriebels als ik dat jonge spul zie.
Is zo'n tweeling nou heel bijzonder?

Ellis, nee gewoon de update's blijven posten, das juist leuk :P

Malin, haha ja ik ben niet zo genuanceerd, anders dan word t nog niet gesnapt hahahaha lol :P
Komen er trouwens weer eens Suevo pics?

Iloon, leuke verjaardag gehad? Ja er onstaat wel veel commotie om zo'n zinnetje idd :D

Heidi, leuke foto's :D

Saida, lekker hoor, al die buitenritjes!

Peet, hahaha ja het was me toch ook een mooi boeket!! Wij hebben trouwens nu ook een paasboeket staan: hadden bij de Deen een paasei gewonnen (zat een wikkel in onze paashaas), maar dat hadden ze niet haha, en nu hebben we alvast een mooi boeket gehad :D.
Ja Bandito was echt top! Foto's komen er vandaag nog wel aan denk ik :).
Hahaha wij hebben trouwens nu maar raketjes ingeslagen :D hadden er zo'n trek in gekregen.

Heike, veel plezier met je paasconcours! En fijn dat hij geen last meer van zn nek en rug heeft.

Debby, gave foto's van Xantha.

Frank, ja hij is wel redelijk uit zn wintervacht nu.

Kelly mooie foto's

Michelle, tsja, ik vind dat je er net zo goed wat mee kan oefenen, waarom niet?
Alleen maar fijn dat als je het echt een x nodig hebt, dat het dan gewoon kan denk ik.

Laura, leuk! Een heerlijke roze wolk ook zo te lezen ;)

Nou, gister dus met Bandito voor t eerst sinds tijden weer van het erf afgegaan.
Samen met Peet en Tsjill richting de duinen gegaan.
De eerste 100 m was Bandito nogal paniekerig en flink sterk, hij leek aldoor wel omhoog te willen komen
en dat vond ik toch een beetje eng langs zo'n drukke weg zowel qua auto's als fietsers.
Toen we eenmaal de autoweg overgestoken waren begon ie steeds meer te genieten.
Het was wel echt bloedheet dus Bandiet stond al snel flink te zweten.
Mn vriend was ook mee, en heeft Bandito ook flinke stukken meegenomen, erg leuk!
Zijn leuke foto's van, die komen er nog aan.
Hoe dan ook, ik ben flink TROTS op mn kleine boef!

Nu met de hond van de broer van mn vriend lekker een stuk in t bos lopen..
Ben vandaag heerlijk onverwacht vrij!! Echt superchill.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:49

Spring erbij op die roze wolk! Zo te zien je ook prima vermaakt!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:53

VROLIJK PASEN IEDEREEN !!!

Cyrina: wat een schatige baby :D

Jolynn: leuke foto's ! ook gaaf dat je ze ondeer het zadel kan laten stijgeren !

Heidi: Ja doe zwarte manen vind ik ook helemaal geweldig, hoop dat hij die houd. Hem laten stijgeren vind ik niet eng,
ik vertrouw hem helemaal en hij probeerd mij ook nooit pijn te doen, hij vind het altijd leuk om iets voor me te doen en dan blijft hij
het ook doen todat ik op de clicker druk, dan gaan z'n oortjes echt naar voren en zie je hem gewoon trots kijken van: "Ik heb het goed gedaan !"

Frankie: Ik geef eerlijk toe dat de eerste 1/2 maanden dat ik hem had ik best wel bang was voor Betunero, maar nu ik hem echt goed
ken, zou hij echt iets HEEL HEEL erg vreemds moeten doen wil ik er bang van worden. Hij bedoeld alles zo goed en let ook steeds op mij
of hij het wel echt goed doet. nee ook neit bang voor een paar maaiende benen, heeft hij 1x gedaan en toen ben ik heel boos op hem geworden
en kwaad weggelopen, en tot nu toe heeft dat heel goed gewerkt, hij kan er neit tegen als hij geen aandacht krijgt, dus dat werkt elke keer weer
heel goed als straf bij hem, leert hij serieus steeds van dat het fout was wat hij dee hahaha

Kelly kijk hierboven voor commentaar (wil neit opnieuw schrijven hahaha) maar ik snap zeker wat jij bedoeld, en ik zie zo ook dat ik
er behoorlijk dicht op sta ja, misschien toch maar een beetje aan werken ja :P voordat ik dadelijk perongeluk met omhoog komen en tik krijg :)
Zo en wat heeft Bello een mooie lange voorpluk !!!

Madelief: de 2e en de 3e foto daar werd hij idd wel een beetje pissig door de camera, maar daar maak ik me eigen
geen zorgen over, ik weet dat hij mij altijd en overal in de gaten wil houden en dat als ik bij hem in de bak/wei sta als hij los is, dan mag
er ook niemand anders bij komen (daar rent hij gelijk opaf en probeerd hij die gene weg te jagen. dus misschien dat die camera een bedreiging was
voor hem ofzo... geen id, maar drijgen richting mij doet hij niet.. (klinkt waarschijnlijk wel dom :P )

Mies Ben eergisteren even in het bos geweest,maar ken daar de weg nog niet, dus ik ga gewoon steeds een stukje verder voordat
ik dadelijk verdwaal :P

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:00

Zwijmelen jullie even mee:

Afbeelding
Wat nou PRE's kunnen niet bokken :P haha

Afbeelding
even longeren!

Afbeelding
lekker stappen en naar de camera kijken haha..

Afbeelding

Jammer genoeg van het draven geen foto's. waren of te donker, of bewogen of ik keek echt heeeeel deuzig haha...

Afbeelding
Voor het eerst los stappen!

Afbeelding
Heerlijk ontspannen!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:14

Naat, Betunero is knap zeg. Mooie donkeren manen. Daar hou ik wel van. Ik vind hem op de foto's ook wel dichtbij komen met steigeren hoor. Maar op foto's zie je ook niet de hele sfeer eromheen.

Jasmijn, leuk dat het wandelen zo goed ging. Lekker vaak gaan doen, dan vindt hij het straks helemaal niet meer spannend ;). En is ook nog eens heel goed voor jullie band.

Laura, Hincapie gaat ook snel vooruit zeg. Is bijna alweer tijd voor een foto update ;). O, zie dat je foto's hebt geplaatst. Ziet er lekker ontspannen uit, maar probeer op je handen te letten ;).

Mies, ik ben het Malin eens over het desensibiliseren. Je kan gewoon beginnen met op stal haar overal aanraken met de zweep totdat alle spanning eruit is. En daarna gaan klappen met de zweep, totdat ze ontspant (natuurlijk niet allemaal in één dagje ;)). Is trouwens een Parelli oefening. En leuk dat je les goed ging. Je hebt straks een heel allround paard ;).

Malin, balen van je les. Maar heb je uiteindelijk nog wel wat geleerd? Soms gaat het rijden met Sun ook niet lekker, maar heb ik uiteindelijk wel veel geleerd. En hoe gaat het verder met het werken aan de hand. Oefen je dat thuis ook?

Kelly, Bello is knap. Wauw wat een mooie voorpluk zeg.

Frank, ik wil ook teruggaan met mijn laarzen. Ze zijn wel al 5 jaar oud. Maar hierdoor gooi ik ze dus iedere keer weer in de kast. Ik denk niet dat ze ingekort hoeven te worden, want ze zitten niet te hoog. Maar wat het dan wel is. Er is gewoon een stuk van 2x2 cm ontveld en eromheen zitten ook nog allemaal kleine blaren. Heb echt staan vloeken gisteren onder de douche, want dat water eroverheen deed echt ongelooflijk veel pijn. Heb nu dus van dat brandwondengaas eroverheen zitten. Weet alleen niet of ik er nu doorheen moet rijden tot ik eelt heb of echt vandeweek al terug moet gaan.
Wat is een droogzetter voor koeien eigenlijk? Fijn dat het goed gaat met Des.

Cyrina, wat een popje. Heb je ook foto's van hoe hij/zij er nu uitziet? Ben wel benieuwd (hou wel van aparte paarden).

Verder weinig te melden, behalve dat ik net pas mijn bed uit ben en zo lekker ga paasontbijten.

FIJNE PAASDAGEN ALLEMAAL!!!!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:35

ik ga vanaf nu het stijgeren van verderaf doen, want snap
de opmerkingen er wel over ;)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:30

Anita, hier moet je niet doorheenrijden hoor, gewoon teruggaan!!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:57

Jolynn schreef:
Anita, hier moet je niet doorheenrijden hoor, gewoon teruggaan!!

Ik denk ook dat ik dinsdag even terug ga. Kunnen ze gelijk zien hoe het eruit ziet. Echt niet lekker hoor. Heb nu ook nog wat van die kleine blaartjes open getrokken en is nu een beetje aan het ontsteken :(. Doet echt best wel pijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:21

:wave:

vrolijk pasen! *D

Wat een gave foto's zag ik allemaal weer voorbij komen zeg! *D
En weer echt mega veel gekletst! :D

Mijn vriend en mijn moeder deden vandaag mee aan een workshop van Hypofocus, Fifi is mee geweest als model.
we waren al gelijk mee met de trailer, dus we moesten eerst een heel poos wachten.
Dus lekker laten grazen en gepoetst enzo.
Toen het eenmaal zo ver was had ze niet echt zin meer om leuk te kijken... :+
Met veel kunst en vliegwerk toch nog de oortjes even naar voren gekregen, en dat gaf vast nog wel een paar leuke plaatjes!

Mijn moeder mailde deze net al, vond ik zelf best gaaf!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriend zijn camera begaf het vandaag ter plekke, echt enorm balen... :(
Gelukkig mocht hij die van Femke even lenen, ben benieuwd of daar nog leuke plaatjes uit zijn gekomen! 8-)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:58

Mooooi, ik wil ook nog eens zo'n workshop gaan doen.
Ik heb een hele goede camera maar doe maar wat, dat is eigenlijk wel zonde!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:59

Dank je, ben er ook erg blij mee!

Mijn vriend en mijn moeder hadden dat dus ook, een goeie camera, maar inderdaad, wat moet en kun je er nou precies mee doen...
Ze vonden het beide een hele duidelijk workshop, dus zeker een aanrader!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:41

Lijkt me leuk zo'n workshop, is zeker ook gericht op paardenfotografie ;). Dat wil ik ook graag een keer doen :).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:13

Zo he, wat een geklest :D . Gezellig!! Aller eerst dan maar aan iedereen: Fijne paasdagen!! Geniet ervan, morgen helemaal :D *lekker vrij!*

Even in het kort op een paar mensen, uit mn hoofd, dus bij voorbaat al sorry als ik je vergeten ben :o .

Madelief: woooooooooow, wat een verhaal joh :oo . Echt mega schrikken..... Ging toch altijd goed met Micha buiten? *herinnert zich de strand foto's ect*? En wat een super paard heb jij... gewoon bitloos, ophol geslagen, en toch nog stoppen!! Wees maar trots op hem! Wat leuk trouwens dat je gaat lessen bij Cloris *\o/* . Hoe ging die vandaag?

Jas: Hihi, nog steeds happy met je boy :+: . Leuk voor je meis!! En lekker vrij vandaag, genieten hoor! En Bandietje braaf met wandelen! Chico was in het begin ook erg sterk en heet buiten, neemt naar verloop gelukkig af! Wandel je met een gewoon halster?

Frank: aahhh, dus tóch de ballen eraf bij Des :(:) . Wel jammer, maar goed, hij kan nu een lekker leven hebben als ruin.. Je hoeft nooit meer rekening te houden nu.. Gaat ie nog wel goed nu met hem? Geen infecties enzo?

Ellis: :~ Oeehh, wat een kwijlplaatjes weer!! Fifi is zooo knap! Balen alleen van die camera joh :?

Debby: Whaaaa :# Ik weet niet wat ik zie!! Xantha stijgeren!! Stoeeeeeeer zeg 8-) . Hoe heb je dat ohz aangeleerd? Mooie foto's verder, wat kan die Elise toch lekker rijden zeg *D . En je mooie dame blijft knap!

Anita: Leueeek dat spaanse pas met Sun!!! Echt super cool!

Denise: Ook al zo lekker bezig met je knappe Heike!

Malin: Hihi, moet stiekem wel lachen om Suevvie. Wat een dondersteen kan dat zijn zeg hahaha ;)

Saida: := Brrr, onweer, jekkes! Gelukkig voor de bui binnen!!

Naat: Knappe Betunero voor de camera :D . Hij doet het al goed!! Kijk wel uit hoor, bewaar afstand, net als wat kelly zegt!!

Kelly: :~ Oef... ik snap echt niet dat ie nog niet verkocht is?! Hij is zoo knap. Die voorpluk, mooooi.

Mies: Jeetje meid, schrikken zeg.. :oo . Shannon ook geschrokken... maar doet wel pijn zeg... zo'n misverstandje..ai! Gaat het nu beter met je? Geen pijn meer? En over die discussie. Shannon kan er maar aan wennen. Misschien eerst vanaf de grond trainen met de zweep. Met parelli kan je dat goed oefenen eigenlijk.... Dat is echt een stick, die kan dus nooit perongeluk terug flappen waardoor je perongeluk een klap kunnen krijgen.. Dan kan je haar ook 'aaien' met die stick, en leert ze dat het niet eng is... Maar als ze teveel stress heeft van die zweep, dan zou ik het lekker zo laten hoor ;) . En ik zou het ook niet met haast doen, lekker rustig aan!

Sanne: Ach gos... Iggie toch :(:) . Zulke dingen gebeuren nou eenmaal.... Ik zou ook niet meteen de DA voor ieder ding bellen... ik kijk zelf ook altijd eerst ff aan. Voel je niet schuldig hoor! Mooie foto's van Dosie trouwens, jullie gaat lekker +:)+

Kort verslagje van mijn wilde weekend :+
Vrijdag: Lekker naar tentenkamp geweest :D *Ik kwam Laura (laulau88) nog tegen, en die liep me straal voorbij na het 'hoi' zeggen :') . Bleek dat ze niet door had dat ik het was :+ *het is je vergeven hoor laura haha* . Mooie spullen gekocht! :D Een mooi ankypad + bandages (puur voor de heb haha. erg he :o ) , een mooi leren halster, nog een dekje/pad achtig ding, peeskappen, zweep.

Zaterdag: voor mezelf geshopt op de haagse markt. Leuke dingen gekocht :D . Was gezellig. Ook nog boodschappen gedaan en bij dierenwinkels wezen kijken, hebben ze stinkdier, uilen ect. Echt gaaf!
's-Avonds lekker wezen knallen op mn verjaardag, lekker muziekje erbij, vriendinnen, en drank én cadeautjes! Is altijd leuk *\o/* haha.
Heb veel geld gehad, en een heel leuk setje dekje + peeskappen van me vriendin, zo gaaaaf!

Chico is ook nog op de foto geweest met zn nieuwe spullen.. die zal ik binnenkort wel plaatsen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:48

Wat een mooie foto's allemaal weer :+:

Voorderest kom ik alleen even snel iedereen een vrolijk pasen wensen, heb vannacht maar 2 uur geslapen dus ben er zo ook weer weg van :+

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:54

malin: Het waarom niet staat eigenlijk in je antwoord... waarom onnodige stress bezorgen? Op een zweep van iemand anders reageerd ze alleen met een harde knal..verder langs elkaar heen rijden gaat goed. Tuurlijk moet ze het wel leren, maar er echt specifiek op gaan trainen zie ik niet zitten. Eerst kon ik niet eens met een springzweepje rijden en nu kan ik er met mijn dressuurzweep erbij rijden. Deze vanaf de kant pakken en weer wegzetten. Ik hoef alleen geen zweep boven haar lijf van hand te verwisselen, maarja als dit er al 'insluipt' zonder er speciaal voor te trainen zal dat verwisselen ooit ook gaan. *ik vind wel dat ze het moet leren, alleen het gaat dus om wel of niet speciaal erop oefenen*
Wat voor hoofdstel had je precies tijdens de les gebruikt? Werkt dat heel anders in? Jammer dat het niet heel goed ging, heb je wel kunnen leren hoe het op te lossen ;)

Laura: Dat was ook een van mijn redenen waarom niet...het is niet nodig dus waarom zou ik het doen. Soms met losrijden is ze niet helemaal goed voor mn been en dan pak ik hem er 5 a 10 min bij tot ze goed reageerd en dan gaat die weer weg. Als ze in de stal staat mag ik dr overal 'aanraken' echt tikken niet geprobeerd maar ermee aaien mag gewoon. Verder longeer ik met pessoa en soms dubbele longe dus is ze wel gewend dat er wat langs dr lijf hangt
Leuk dat het rijden weer zo goed ging! Nog foto's gemaakt tijdens de wandeling? Die van het rijden zien er weer super uit!

Jasmijn: Die reactie aan malin +..ik kan er in principe wel mee rijden, maar niet alles mee doen.. Ben benieuwd naar je foto's! Welke kleur is bandiet nu?

anita: In de stal aanraken gaat allemaal wel, dan ziet ze mij..maar erop is toch altijd weer anders..(uitleg aan laura+malin legt het nog uitgebreider uit)

elis: Ik moest op die 1e foto even 2x kijken ;) Ze is echt een sprookje!

Ilona: zie bovenstaande reacties :P Ze went er wel aan..maar gewoon beetje bij beetje...speciaal oefenen brengt voor mijn gevoel meer stress..vandaar dat ik het liever gewoon laat en dat het vanzelf wel komt zoals het nu gaat.
Onderlegt halster? Ik vond die zo leuk! Maar shannon en encanto hebben al een leren halster!
Nog 1 weekje :):)

Vandaag lekker met shannon naar de grote wei gewandeld om wat te grazen..en een paasrit gemaakt ;) Daarna nog met meiden van stal om een ijsje gereden bij de mac...hoe slim moet je zijn om daar te werken! De pinpas van monique deed het niet..maar ze had in de auto nog wel wat losgeld...dus wij dat halen, maar was het niet genoeg voor 4 ijsjes. Zegt dat meisje als je nou van die flurry een sunday maakt is het goed. Oke..zegt ze ja 6.60... ehmm ja je weet net dat we 5.90 hebben... oww...dus wij zo nou dan doen 3 sundays en delen wel.... oke zegt ze das dan 4.95... wij betalen... *ze hadden de ijsjes al gemaakt* zegt ze: ja neem die flurry ook maar mee anders moeten we hem weggooien...
Dus we hadden 5.90 willen geven voor 4 ijsjes...hebben nu 4.95 betaald... }:0

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:21

Ik ben er weer :wave:
Meld maar vast dat bijreageren na een paar dagen niet gaat lukken :D .

Cursus is knap vermoeiend, zo een paar dagen achter elkaar intensief bezig met rijden en lesgeven en theorie en dan allemaal nog in het engels. Accomodatie is niet geweldig maar dat wist ik al... ik baal er van omdat ik het volgende deel (over paar weken nog een keer 4 dagen) Veludo eigenlijk mee wilde nemen want zou heel leerzaam voor 'm zijn, maar ik vind het denk ik niet veilig genoeg hoe ze er staan daar buiten... Misschien box huren op de manege ernaast, maar dan word het nog duurder dan het al is, en hij is natuurlijk ook niet gewend om in een stal te staan. Dilemma's!

Iedereen fijne Pasen!
Wij gingen eigenlijk bij m'n ouders eten maar omdat ons veulen het nog steeds vertikt om geboren te worden konden we natuurlijk niet weg samen, dus wat doet mijn moeder dan? Die pakt alles in en staat nu lekker in mijn keuken te koken voor ons +:)+

Vanmiddag zonder zadel op Veludo gereden en hij was kei-braaf, terwijl ik er dus 3 dagen niks mee heb kunnen doen. Hij is echt relaxter als het mooi weer is, mijn limburgse Portugees ;) .

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:30

Fijne paasdagen iedereen!

Mooie foto's allemaal.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:16

Heey
Fijne paasdagen allemaal
Ik voel me eigen ( alweer) niet zo lekker dus ga maar vroeg slapen

Gaaf paard kelly :D
Wauw laura, het ziet er heerlijk ontspannen uit zeg :D
Gave foto's nouvel :D

Met moppie gaat het net zo als gister ( niet beter maar ook niet slechter dus).

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:17

Zoo wat gaan jullie snel zeg :O

Iedereeen fijne paasdagen :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:24

Mies: wat betreft het ongevoeliger maken: kan je niet gewoon in de bak met haar gaan staan en dan met de zweep haar overal aaien?
Kan je steeds uitbreiden en ze kan er rustig aan wennen..
Vet cool spingles :D Furia vind t alleen o zo lastig om meerdere achter elkaar te springen..
Whahahaha, bij de mac is intelligentie idd geen vereiste :D
Malin: Oke, ben ik nu blond maar wa is AR les :?
Wat een boeffie :P
Laura: Oke, dan ben ik ook op de hoogte van hoe lang jullie bezig zijn, dan pakt ie het echt goed op zeg!!
Hincapie is echt mooi, lekker glad!
Hij was nog lekker wit *D Super dat Hincapie zo lekker ging, en ook lekker gewandeld, ook heerlijk met dat weer :j
Jolynn: Wow, dan doet ze het echt al heel knap! Furia zn manen waren ook een stuk witter.
Natalia: Haha, nee hoor klinkt niet dom, maar het is gewoon best gevaarlijk iets :D
Ellis: WOUWWWW die eerste!! Hoe super, echt prachtig complimenten!
Iloon: Ja, het is op een gegeven moment een keer slecht gegaan, en vanaf toen werd het steeds erger...
Lekker wezen shoppen dus :D Ben benieuwd naar Chico foto's!
Karina: Wat een bof, met je moeder haha, lekker voor je gekookt!

Nou, had beloofd even te vertellen hoe de les was gegaan, CLoris eek eerst wel gek op haha dat Furia nu bitloos was :+
Hopelijk volg les gewoon weer lekker met bit!
Les was erg verfrissend (ook niet zo gek na 4 maanden geen les...), en zeker de goede richting op waar ik zelf ook al naar het denken was :D
Lekker weer met mn neus op de feiten gedrukt (scheef zitten enzo), en wat huiswerk voor komende week.
Furia was wel heel braaf!
Verwacht niet teveel haha, bitloos moet ik nog wat ontdekken...
Waar we aan hebben gewerkt is los als hij naar voren moest en terug als hij terug moest.
Dus been=los en ho= geen been. Om het zo maar even kort door de bocht te zeggen.
Het ging er in ieder geval om dat hij durfde te gaan, en niet tegen een gesloten hand dan aan liep.

Hier wat fotootjes (een topic vond ik niet nodig, daarom hier maar het eea):

1. Serieuze Business, les :j

Afbeelding

2. Wat buigen

Afbeelding

3. Begint al wat ruimer te stappen

Afbeelding

4. Draf ook lekker actief

Afbeelding

5. 5-7 passen galop-draf-galop etc, werd ie errug heet van.

Afbeelding

6. En nog een drafje, hij kijkt alleen niet al te blij (krijg je als je aan het werk moet).

Afbeelding

Zien jullie ook eens hoe we het bitloos doen haha :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:56

Natalia -> Leuk om te zien die steigerfoto's, maar kan je niet beter óf er naast gaan staan, óf meer afstand nemen?
Als hij een keertje uithaalt met een voorbeen dan wil ik niet graag weten wat er met jou gebeurt........

Debby -> Leuk om Xanth weer te zien! En nog wel steigerend! :wow:

Frank -> Fijn te lezen dat het goed gaat met Des!

Madelief -> Je was vanmorgen niet de enige, ik was ook al om 8 uur wakker en m'n bed uit.
Ben ook achter m'n pc gekropen en om half 10 een lekker paasontbijt gemaakt voor ons allemaal.
Tegen 10 uur kon ik Frits en de kinderen wakker maken, die lagen nog heerlijk in dromenland! :+
Leuke foto's van je les! Leuk petje ook!

Michelle -> Ik denk dat het zeker geen kwaad kan om Shannon geen/minder angst voor de zweep te laten krijgen, maar net zoals je zelf al zegt, rustig aan.
Ik zou er zeker niet heel veel aandacht aan geven, maar gewoon af en toe spelenderwijs meepakken en steeds stoppen wanneer het goed gaat.
De volgende keer kan je een piepklein stapje verdergaan, een soort van schriktraining dus.
Ik weet niet of er iemand in het groepje naar de Veluwe een zweep gebruikt?
Het zou natuurlijk erg fijn zijn als Shannon daar dan niet meer zo heftig op reageert.....

Laura -> Jullie gaan al los, super!

Ellis -> Het zijn erg mooie foto's geworden van je knappe spookje!
Gaat ze ook mee volgende week?

Vandaag weer een buitenrit gedaan en weer een giga vuurdoop voor Rintske.
In de hallen op 150 mtr. van de stallen is er tijdens de paasdagen een oldtimerfestival.
De weg voor de hallen langs en tot de stal is afgezet met rood-wit lint.
We besloten om de andere kant op te gaan, en tijdens de rit waren we al wat obstakels tegen gekomen waar Rintske heftig op reageerde.
Als er dan 1x iets is gebeurd dan blijft ze nog lang gespannen.
Er hoeft dan maar iets te gebeuren en ze reageert daar heel heftig op.
Op de terugweg konden we kiezen om een stuk om te rijden en via de andere kant naar stal te gaan, of er doorheen te rijden.
Ik was er niet echt op voor, maar we hebben het toch gedaan.
Jeetje wat een opgefokte muts is het dan zeg!
Er gebeurde dan ook wel heel erg veel om haar heen, dus ik had het al verwacht, maar ik had m'n handen vol.
We moesten een stukje voor de hallen langs en dan afslaan richting stal waar ook veel verkeer langs werd gestuurd.
Zoals ik al zei was de weg afgezet met rood-wit wapperend lint, er stonden vlaggen te wapperen, er reden erg veel auto's, er liepen en fietsten mensen over de weg en dat overal om Rints heen.
Ze zette haar nek erop, ik voelde haar rug knalhard worden en ze werd onrustig en begon te dribbelen.
Marieke bleef voor mij stappen en zorgde ervoor dat ze niet voorbij Buehne kwam terwijl ik probeerde om haar bij me te houden.
Omdat Rints zo onrustig deed bleven er auto's achter ons rijden wat al gauw een hele sliert werd.
Bij de afslag liepen we tussen de linten met al die auto's achter ons en dat vond Rints NIET leuk!
Een voorbijkomende fietser zei nog; Zo! Das een mooi paard!
Goh, dacht ik, je moest een weten!
Maar goed, we zijn er op een naar omstandigheden redelijk goede manier doorheen gekomen, zonder ongelukken en zonder al te gekke fratsen van Rints.
Wat dat betreft ben ik wel heel erg blij dat ze niet aan de kletter gaat.
Ze wordt wel heel druk en gespannen, kan even door haar benen zakken als ze schrikt of een klein spurtje, maar ze zal er niet vandoor gaan.
Mijn topper! :+: :+: :+:

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:17

Hallo allemaal, Prettig Pasen !!

Is al weer een tijdje geleden dat we foto's van ons hengstveulen Baldomero hebben geplaatst.
Inmiddels is Baldomero 11 maanden en we zijn nog steeds gek op hem.
Hij lijkt ook zo op Halley en is lekker stoer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Jan