[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:47

Nouvel schreef:
Leonietje,
dat heb ik even gemist... Bloos
wie is Janet Bos, en wat komt ze doen?
(of waar kan ik het terug vinden... Clown )

Lusitana, dat is echt niet duur zeg!
Prima oplossing lijkt me!
Schijnen goede zadeltjes te zijn heb ik wel eens gehoord!

------------------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst: 17-03-07 22:08
Bij ons komt Janet Bos volgende 29-03 langs.
Ik kan Jacolien moeilijk te pakken krijgen en ze is heel afstandelijk. Janet bos doet aan Natural Horsemanship en weet alles over paarden taal. Ik heb al enkele weken een flinke dip met Jaco, het gaat eigenlijk alleen maar slechter, niet qua rijden maar met het contact, het lijkt wel of zij niets met mij meer heeft nadat ik een hersenschudding heb gehad. Janet is mijn laatste houvast want ik weet het zelf niet meer. Stond de laatste tijd vaker met tranen in mijn ogen dan met een lach op stal. Ik hoop echt dat zij mij verder kan helpen.
Dit is haar site:http://www.incontactmet-paarden.nl/#
--------------------------------------------------------------------------------------------

Geeft niets hoor, mis ook wel eens iets. Haha!

Die zadeltjes zijn idd mega goedkoop.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:51

Jaaa, nu weet ik het weer!
ik had het toch gelezen... Cool
Goed hoor, dat je dat doet, ik ben heel benieuwd wat zij er van vindt en of ze je op weg kan helpen!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:18

madelief88 schreef:
@alano: Pff, nou ik ben op de stal waar ik nu sta tien keer zo happy dan op een luxe gigant, echt waar, heb nu geen binnenbak of een warmwater afspuitplaats, maar er staan slechts 19 paarden (incl. fuur) &8 van de eigenaresse zelf (dus totaal aantal pensionpaarden 11 Tong uitsteken )
En allemaal leuke mensen en heerlijk rustig Ja
Zou voor geen goud weg willen daar!
Misschien moet je het eerst eens proberen op een kleinere stal, ik denk wel dat hij daar baat bij heeft, heeft hij wel weidegang waar je nu staat?

*edit* WOW. Heb even op de site gekeken, ziet er wel heel goed uit moet ik zeggen! En zijn het allemaal pensionpaarden wat daar staat? Een springtuin Lovers Dat zou ik nou wel graag willen Ja

dat is het punt dus...een betere stal voor je hengst kan je niet vinden....hij heeft daar alles dus ook weidegang

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:01

leonietje ben benieuwd, of ze wat kan, laat even weten, spannend wel.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:08

Farruquito wat een moppie
picassox leuke foto's zeg
Alano ik sta dan bij je in de buurt, ik sta bij nakita de boer aan de oost einderweg

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:09

cojolly schreef:
Farruquito wat een moppie
picassox leuke foto's zeg
Alano ik sta dan bij je in de buurt, ik sta bij nakita de boer aan de oost einderweg

ja klopt dat is in de buurt.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:12

kom wel eens bij wennekers, marieke werkt daar achter de bar en dat is een oud stal genootje van me

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:28

Marit haha ik werk als balie assistente bij een orthodontiepraktijk Lachen Ik begin om 8u dus ik sta wel vroeg op maar niet ZO vroeg Haha! Ik denk dat bokt nog een uurtje achterliep Knipoog Fijn dat het weer zo lekker ging! Vaak als je zelf otnspant kunnen zij pas ontspannen. Tegenwoordig ga ik ook echt niet meer dressuren als ik me rot voel, werkt alleen maar averechts Haha! Hopelijk knap je snel weer op!

Leuke foto's Picasso!

FQ Wat een ontzettend leuk diertje, hij lijkt echt sprekend op een veulen wat mijn vriend en ik bijna gekocht hadden, Mistral. Ik moest wel even slikken toen ik je foto's zag... Verdrietig

Soeske mooi zadel, fijn dat je er nu een hebt die goed ligt en fijn zit!

Lusitana die zadels zijn daar echt niet duur zeg! Wow! Grappig dat ze zo jolig is, hopelijk blijft ze een beetje controleeerbaar Nagelbijten / Gniffelen

Leonietje nix van die mensen aantrekken joh! Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en wat jij denkt dat goed is. Vroeger liet ik me ook nog wel eens onzeker maken door mensen wat mijn paardje betreft maar ik heb geleerd op mn gevoel te vertrouwen en gewoon lekker eigenwijs te zijn Haha!

Wat betreft castreren heb ik gisteren bijna een half boek naar Redina geschreven via PB (Haha sorry Eef Bloos ) dus daar heb ik ff geen puf voor, sorry!

Liekej goed van je dat je er toch even op gestapt bent! Ja

Hmm over mn stal zal ik het hier niet meer hebben, een achterbaks iemand is zo vrij geweest om één van de stukken die ik over mn stal had geschreven, uit te printen en aan de stalhouder te geven. Natuurlijk alleen de rottigheid laten lezen en de rest lekker niet gegeven. Van het weekend dus weer drama gehad daarover op stal, het wordt er alleen maar gezelliger op zo Haha! Bij deze zwaai ik even naar mijn lieftallige stalgenoot Doei! and on a even happier note: I AM NOT LEAVING Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:34

DinkeyGirl schreef:
Hmm over mn stal zal ik het hier niet meer hebben, een achterbaks iemand is zo vrij geweest om één van de stukken die ik over mn stal had geschreven, uit te printen en aan de stalhouder te geven. Natuurlijk alleen de rottigheid laten lezen en de rest lekker niet gegeven. Van het weekend dus weer drama gehad daarover op stal, het wordt er alleen maar gezelliger op zo Haha! Bij deze zwaai ik even naar mijn lieftallige stalgenoot Doei! and on a even happier note: I AM NOT LEAVING Haha!

Ooh zit me helemaal op te eten, ik weet het heb jij niets aan, maar wat een rot streek zeg! Hamer
Bah !! Wat kan je , je soms vergissen in mensen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
DinkeyGirl schreef:
Leonietje nix van die mensen aantrekken joh! Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en wat jij denkt dat goed is. Vroeger liet ik me ook nog wel eens onzeker maken door mensen wat mijn paardje betreft maar ik heb geleerd op mn gevoel te vertrouwen en gewoon lekker eigenwijs te zijn

Je hebt helemaal gelijk, het is alleen zo dat het mij emotioneel heel erg raakt elke keer.

Ik zal zeker vertellen hoe het donderdag is geweest, ik hoop dat zij het probleem ziet of er een oplossing voor kan vinden.
Mocht zij zien dat de klik er niet is, dan vind ik het heel erg maar dan gaan we iemand zoeken waarmee ze dat wel heeft.
Maar laten we donderdag eerst maar eens afwachten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:46

Nouvel schreef:
Lusitana, dat is echt niet duur zeg!
Prima oplossing lijkt me!
Schijnen goede zadeltjes te zijn heb ik wel eens gehoord!

Wat ik te leen had was zo´n type en ik was er erg tevreden over. Ik heb voorheen bij Sandra (van mijn onderschrift van de vakanties) ook veel op thorowgoods gereden en dat zijn dus lange en veeleisende ritten (berg op berg af enzo) en er was een type dat ik niet prettig vond, wegens gebrek aan kniewrong, maar de rest wel. De griffin vond ik helemaal het einde.
Natuurlijk is het zweterige wel een nadeel in dit klimaat, maar dat het zo licht is is voor mij met mijn reuma en zo ideaal.
Als ik rijk was kocht ik een lemetex (was vroeger shontal) dat is echt altijd mijn all time favorite zadel geweest, pas mijn lijf gewoon goed. Ik heb korte pootjes met slechte heupen die ik niet ver kan uitdraaien, wil mijn benen dus niet ver spreiden, o-benen met naar binnen gedraaide knieën (ga er maar aanstaan, maar ik heb wel altijd lekker mijn knieën tegen het zadel, ook al draai ik mijn tenen naar buiten, hahahaha)
Nou ja, zoeen dus:
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:50

DinkeyGirl schreef:
Lusitana die zadels zijn daar echt niet duur zeg! Wow! Grappig dat ze zo jolig is, hopelijk blijft ze een beetje controleeerbaar Nagelbijten / Gniffelen

Wel hoor, ze komt nog steeds achter me aan als ik weg loop en naar me toe en blijft om me heen grazen. Maar tussendoor neemt ze het er van!
Allemaal veilig op het erf en in de wei hoor.
Knipoog

@leonietje, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 06:59

ik kom ook even binnenvallen. fq wat een gaaf veulen zeg! En wat heerlijk dat hij er eindelijk is.
Nouvel hoe gaat het met jou eigelijk?
Marit: wat fijn dat het het goed gaat met sam en de bijrijdster.
Malin: bedankt voor je lieve lange pb!
Alano: Ook ik zit inderdaad in dubio wat te doen. Zijn oude eigenaresse raad het ten strengste af om Enno te casteren. Ze denkt dat hij erg gaat veranderen. Maar ja. Ik zit hier wel in een andere situatie dat hij bij haar stond.

Nu even minder leuks nieuws. Gister kwam de dierenarts voor intenting. Enno heeft eingenlijk vanaf het begin aan dat ik hem heb al last van zijn rug. In de eerste week hier ook even naar laten kijken door de staleigenaresse. Die vond ook dat hij een gevoelige rug had en ik moest flink gaan trainen met spieropbouw en longeren. Ook was ik elke dag al met oefeningen bezig voor zijn rug.
Ik had problemen met opstijgen etc en ben toen naar een ander zadel gaan kijken.
Die heb ik nu en nu gaat het opstijgen goed.

Toch nog even naar de rug gister door de dierenarts laten kijken. Komt hij aan met kissing spines. Zijn spieren waren in orde inmiddels want hij heeft wat dingen nagekeken. Gelukkig want was er echt veel mee bezig. Heb ook niet tot weinig gereden puur om alles even tijd te geven.

Hij zei: Tja dat hoeft het niet te zijn maar het kan wel. Ik voel wel dat er een wervel anders staat. Kom even naar de kliniek en laat het uitzoeken. En tja. Als het wel kissing spine is hoef je misschien niet eens meer over castreren na te denken....... Dan is de vraag als hij dat wel heeft wat je gaat doen. Maar ja dat moeten we even zien op de foto. Misschien is het wel wat anders.

Daar sta je dan. Ben mij echt doodgeschrokken. Ik heb gedacht aan een verschoven wervel. Ik ben zwaarder dan zijn oude bazin (zij is 16 en niet al te groot) en ik dacht dat dat nu aan het licht kwam.
Ook had ik door dat het zadel niet goed was dus dat gelijk aangepakt.

Ik de staleigenaresse gebeld. Ze neemt altijd op maar nu helaas niet. Want ik wilde graag even met haar overleggen.

Ik moet nu naar mijn werk maar ik heb echt slecht geslapen kan ik jullie vertellen. Wil eigenlijk zo gauw mogelijk hem nu op de foto hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 07:17

Redina, oef dat is wel even schrikken!

Met mij is alles goed hoor, blij met het mooie weertje!
verder gewoon druk met paardjes en werk... Knipoog
Met paardjes is alles oke!
(buiten dat ik nog geen beter zadel heb gevonden...)

Lusitana,
ik had pas een prachtige nieuwe lemetex op proef om te kopen, 2 kleur: zwart met bruin, geweldig zadel en heel mooi zacht gevuld!
Jammer genoeg pastte hij niet...

zal straks even rustig verder lezen en reageren, moet nu echt snel acite ondernemen, is alweer 7.15!

fijne dag allemaal!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:45

Eef wat erg... hopelijk is het niets ernstigs en kan de fysio/osteo er wat aan doen. Echt zo sneu voor je dat je sinds je hem hebt het allemaal nog niet zo lekker loopt. Hopelijk kan je snel naar de kliniek want het niet weten is net zo erg als het krijgen van slecht nieuws. Veel sterkte Ach gut

Ik zit even te ontbijten, Willy komt zo. Hahah stond me gewoon af te vragen wat ik aan zou trekken Haha! Op mijn oude stal waren ze daar nogal zeurderig over, les betekende helemaal netjes dus vandaar. Ben erg benieuwd!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:46

Eef wat erg... hopelijk is het niets ernstigs en kan de fysio/osteo er wat aan doen. Echt zo sneu voor je dat je sinds je hem hebt het allemaal nog niet zo lekker loopt. Hopelijk kan je snel naar de kliniek want het niet weten is net zo erg als het krijgen van slecht nieuws. Veel sterkte Ach gut

Ik zit even te ontbijten, Willy komt zo. Hahah stond me gewoon af te vragen wat ik aan zou trekken Haha! Op mijn oude stal waren ze daar nogal zeurderig over, les betekende helemaal netjes dus vandaar. Ben erg benieuwd!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:49

Eef wat erg... hoop dat er iets anders uit komt Rod had ook last van zijn rug toen ik hem kocht, bij hem lag het aan het zadel, en nu gaat het goed, ik hoop echt dat je snel naar de kliniek kan dan heb je teminste zekerheid, sterkte meis Ach gut

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:56

Ow Redina, wat vreselijk! Daar zou ik ook een nacht van wakker liggen... nouja een nacht....
We duimen allemaal dat het meevalt natuurlijk!! Veel sterkte in deze afwachttijd!!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:28

Redina, kan me je slapeloze nachten heel goed voorstellen, ik vind het eerlijk gezegd wel wat kort door de bocht om zo snel kissing-spines te roepen, valt alleen d.m.v. rontgenfoto's echt te diagnostiseren. Rugklachten kunnen heel veel oorzaken hebben dus misschien val het allemaal wel mee, en is "slechts" en werveltje wat verkeerd staat en valt het met een behandeling van een osteopaat makkelijk op te lossen. Snel foto's laten maken dan heb je tenminste zekerheid!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:50

delphi laten we het hopen.
Ik heb net illegaal gebeld op mijn werk.
volgende week vrijdag mag hij komen.
ze hadden helaas niet eerder de tijd.

hij heeft al een behandeling van een osteopaat gehad.
die kon ook niet echt bepalen wat er nou was

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:41

Hallo iedereen, het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog geweest ben, heb wel zoveel mogelijk bijgelezen 

Malin, geniet straks van je les, wat leuk dat jij zo veel vrije tijd heb, met mijn 40 uren werkweek kan ik enkel ’s avonds of in het weekend les nemen...
Ik heb je stalverhaal ook gelezen, ik vind het echt vreselijk dat een stalgenoot zo’n b*tch is geweest om jou post hier te gaan uitprinten en aan de stalhouder te gaan geven, bah Misselijk

Wat dat betreft ben ik zo blij dat ik mijn ventjes aan huis (bij mijn ouders, helaas nog geen huis van mezelf, wij huren) heb staan, ze gaan buiten zoveel als ìk wil, ik hoef geen rekening te houden met openingsuren of lastige stalgenoten en kan lekker mijn eigen ding doen zonder dat iemand zich ermee moeit. Het is best wel veel werk (ik ga voor en na mijn werk altijd tot daar) maar het is zoo fijn om te doen!

Ik lees veel dilemma’s over hengsten al dan niet castreren. In mijn eigen situatie heb ik makkelijk praten, Licor is een supermakkelijke hengst, kan met andere paarden (mannelijke paarden welteverstaan) samen staan, kan met hengstige merries op buitenrit zonder ze te willen bespringen en blijft in alle omstandigheden hanteerbaar. Andere paarden mogen tegen hem aanbotsen, hem de pas afsnijden of wat dan ook, hij houdt ten allen tijde het hoofd koel. Toen hij nog op pension stond op de manège ging hij ook gewoon naast merries in de weide zonder dat hij daarom de omheining door wou rennen oid. Dus ik heb echt een makkelijke hengst  Moest dat niet zo zijn zou ik het ook wel moeilijk hebben met castreren maar als het beter is voor je eigen gemoedsrust en voor het sociale leven van je paard dan zou ik niet twijfelen...

Farruquito, van harte gefeliciteerd met zowel je zoontje als je nieuwe aanwinst, wat een dropjes zijn het allebei!!

Jeetje Eef, wat lees ik allemaal... Ik hoop voor jou dat uit de foto’s blijkt dat het allemaal wel meevalt. Heb je hem dan niet laten keuren bij aankoop?
Kissing Spines hoeft evenwel niet het einde te betekenen, kijk maar eens op www.hoefkatrol.com , ik ben geen 100% AdB aanhanger, maar pik op regelmatige basis eens een lesje van hem mee (eens in de paar maanden), het feit is dat rechtrichten heel wat kan oplossen. Goed instructie is daar echter sowieso mee bezig, daar hoef je AdB niet voor te zijn. Veel succes in ieder geval en ik duim dat het allemaal meevalt!

Ik heb Licor in maart een maandje laten rusten omdat ik even geen zin meer had om 3 keer per week met mijn trailer ergens naartoe te snorren omdat het weer te vreseljk was om buiten te rijden. Dit weekend ben ik weer met training begonnen, eerst aan de longe en wat werk aan de hand. Hij genoot zichtbaar van de aandacht. Vandaag ga ik er weer op, ik heb superveel zin!
En dan kan ik ook weer verder met mijn lessen, die heb ik enorm gemist.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:28

Ik ga maar even 1 voor 1 reageren:
@DinkeyGirl: Dat kun je niet menen! Nou voor als ze het weer meeleest: Jij bent echt sneu!
Heb het ook weleens meegemaakt dat een kennis dat bij een vriendin van me fliktee, heel msn gesprek uitgeprint alleen de slechte kanten inderdaad, vind ik echt niet kunnen!
Ben ook benieuwd naar je hele verhaal over castreren Ja

@Redina: Dat is echt balen, het zit je niet echt mee! Als ik het goed heb heeft het bijrijdpaard van een vriendin van me ook Kissing Spine, die wordt nog wel rustig recreatief gebruikt geloof ik, maar moet ook regelmatig met rust. Ik hoop dat er een positievere diagnose wordt gesteld.

Wat betreft Furia is echt de knoop doorgehakt, enige wat nog moet gebeuren is een afspraak voor de castratie maken. Het gaat liggend op de wei gebeuren. Waarschijnlijk binnen 3 weken, als het weer beetje meezit.

Pff voor de rest.. Ga jullei ook maar even vervelen met een stukje over school Tong uitsteken
De concierge was vandaag jarig, hij werd 42. Mijn vriendin en ik kunnen het echt heel goed met hem vinden, hij neemt ons ook mee naar Mac als we slagen dit jaar Haha!
Maar we fokken hem altijd een beetje, dus zo een grote opblaasbare 50 gekocht Tong uitsteken Iedereen hem feliciteren "50, nee Ron dat meen je niet!! Echt?" Wij erbij: " ja het is echt een ouwe zak hoor Knipoog " Echt een aantal mensen trapte er nog in ook Tong uitsteken Vond het echt heel grappig dus denk vertel het maar Haha! Ook nog taart voor hem gekocht hoor, zo lief zijn we dan weer wel Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:43

Jeezz Redina, van die mededeling had ik ook goed wakker gelegen hoor ook al is er nog niets zeker het wordt wel ff gezegd en dat gaat niet zo 123 uit je hoofd... waardeloos en ik hoop dat de fotos een positiever beeld geven Ach gut

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:10

ja cloris.
vandaar misschien ook die rug die hij wegdrukt?
maar ja. aan de andere kant. misschien is het wel een wervel een een kwestie van rechtrichten.
ik was al elke dag heel hard bezig

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:24

Redina anders stuur je mijn PB over die castratie even door naar Madelief? Of als jij het goed vind kopieer ik hem en PB hem zelf naar haar?

Les met Willy ging super, wat een aardige man! We hebben voornamelijk gewerkt aan het los maken en houden van Suev, en rechtrichten op 2 teugels. Het verschil was ontzettend goed te voelen! Ik heb echt een goed gevoel bij hem en ga zeker bij hem lessen, als hij wil blijven komen tenminste hihi want hij had er 45 km voor moeten rijden Lachen Hihi hij heeft wel zeker 5 keer gezegd hoe mooi hij Suev vond Bloos Dat vond ik echt leuk om te horen! "Een heel mooi en vooral mannelijk paard." Ja Cool

Lobke Doei! Alles goed? Lekker dat je weer aan de slag kan! Ja ik ben op dinsdag en donderdag altijd vrij, dus dan kan ik in de ochtenden lekker naar stal, dan is het daar heerlijk rustig! Heerlijk hoor je paarden aan huis (na ja bij de ouders dan). Je bepaalt zelf hoe en wat! En wees maar blij dat Licor zo'n makkelijke hengst is. Dat is ook rastypisch voor PRE's vind ik. En als ik vergelijk, met Licor of Piropo bijvoorbeeld, was Suev qua makkelijke hengst zijn gewoon niet makkelijk. Dus voor hem was het gewoon beter want hij had er echt last van.
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 27-03-07 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:30

jemig, eef.. dat is schrikken.. veel sterkte!
Zal nu ff van t weer genieten