borderjay schreef:Oké Heidi,gelijk over steken...jij lammetjes,ik Baron
Zie je het voor me ik Lammetjes de spaanse pas aanleren en leren knielen en zitten en de piaffe en passage
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Utixo schreef:He Heidi, dat was toch het paard van Martine?
klopt helemaal je mag door naar de volgende ronde

Cyrina schreef:Heidi: wat een droppies die ezeltjes!!!
Bij mij thuis staan de hengsten ook gewoon met contact naast de merries, niks geen gedoe mee.
Bij onbekende merries gaat Taco wel wat meer uit zijn dakCantaor daarentegen boeit het geen moer, die kan ik zo naast een hengstige merrie parkeren, hij dekt alleen als het dan echt moet, hahaha

dat is niet niks je bent er idd nog ''goed'' vanaf gekomen hopelijk gebeurt dit

en het veulentje wat een poepie

.

. Hopenlijk durft je vriendin straks weer te gaan rijden.
hij zweet niet veel meer ( alleen van het warme weer) hij heeft vanochtend zelfs een voorzichitg sprintje getrokken
. Ik ga verder nog niet met hem werken, hij krijgt minimaal nog een week rust 
Dus alleen een paar foto's van hem los in de paddock. Ook een paar foto's van zijn stijgeren, dat we net aan het leren zijn. dat pakt

) ik heb hem geleerd dat hij alleen omhoog mag komen als ik het zweepje op z'n rechter schouder leg. 

nee helaas Macho vliegt echt Baron aan.
wat dus al gebeurt is en Baron in Paniek

En wat doet hij het super goed!!

Fijn dat je les zo goed ging

.
. Lieve foto ook van jullie twee!
. Leuke foto's hoor!
. Maar moet zeggen het is altijd fijn en je helpt de economie er weer mee
(goed excuus tegenwoordig). Het was ook echt zulk super weer vandaag
. Echt heerlijk!! Morgen gaan we nog even een rondje doen met de kar met Atlas
. Dan ga ik goed opletten
, wil stiekem ook nog mijn koetsiersbewijs gaan halen. Lijkt me ook super leuk om later te gaan mennen met mijn paardje
. 

pas je op dat je die oude mannetjes geen hartaanval bezorgd?!
De (vrouwelijke) VA kreeg ze ook niet eens doorgeknipt (die strengen), daar moest de grote sterke boer aan te pas komen.

Ze gaat alleen niet meer naar buiten met dat paard, vind ik ook wel zo logisch (tenzij je suicidaal bent).

Niks leuker dan flirten toch!
Ik de 2x dat ik zelf had gesprongen kreeg k ze niet goed gelegd dus had dat nog nooit echt goed geoefend..nu moest ze er 6 achter elkaar maar had snel door hoe het moest
*volgens mij wel hele grappige momenten geworden maargoed* Toen een enkele sprong gedaan en daarna nog een lijntje met 2. Ze ging echt steeds beter en kon op het einde tussendoor mooi 2 galop sprongen maken en woeiiii!!! Ook nog een goede oefening gehad voor galop + tellen met gewoon 2 grondbalken..

wat ik altijd met veel interesse en plezier lees! Het is het enige wat niet op de stapel komt van "dat-lees-ik-nog-wel-een-keer-als-ik-veel-tijd-heb" (nooit dus
)
Toen ik op stal aankwam lag mijn ventje lekker te zonnebaden, dus eerst maar even de trailer aangekoppeld, alle spullen in de auto gezet en het hooinet gevuld
Toen ik hem daarna ging halen uit de paddock had hij al een kop erop, wat dus niet heel veel goeds beloofde voor de les
Eenmaal daar aan gekomen was Suevo erg druk en rennerig. Ik had van iemand een Brent branderup kaptoom geleend maar Suevo werd daar helemaal kriegel van en liep echt te de hele tijd met zijn hoofd te slaan en te schudden. We moesten schouderbinnenwaards en travers aan de hand oefenen, en ook een combi van die twee oefeningen. Op een gegeven moment hing meneer gewoon twee keer in mijn arm waarvoor hij een toch wel stevige knal heeft gehad
Uiteindelijk zijn eigen hoofdstel maar ingedaan, daarna ging het wel iets beter maar hij bleef ernstig beweeglijk
Thuis heb ik hem dus nog maar even in de grote wei gelaten waar hij vervolgens even helemaal uit zijn stekkertje ging