[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:29

borderjay schreef:
Oké Heidi,gelijk over steken...jij lammetjes,ik Baron :D

_O- Zie je het voor me ik Lammetjes de spaanse pas aanleren en leren knielen en zitten en de piaffe en passage :+

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:32

Utixo schreef:
He Heidi, dat was toch het paard van Martine?

:j klopt helemaal je mag door naar de volgende ronde :D

Ja ze gaat met haar dekken en staat nu ergens waar lekker veel land is waar ze de heledagen op kan staan :D
rijden is afgelopen voor haar :(:)
iets met de benen ofzo :o

Cyrina schreef:
Heidi: wat een droppies die ezeltjes!!!
Bij mij thuis staan de hengsten ook gewoon met contact naast de merries, niks geen gedoe mee.
Bij onbekende merries gaat Taco wel wat meer uit zijn dak :D Cantaor daarentegen boeit het geen moer, die kan ik zo naast een hengstige merrie parkeren, hij dekt alleen als het dan echt moet, hahaha

Daarom vind ik het zo jammer dat de merrie weg is waar ie er mee stond te kroelen.
nu is het helemaal afgesloten :o
Voor mij maakte het niet uit of er 2 hengsten naast elkaar stonden maar de nieuwe mensen zijn erg zuinig op hun hengst en ze nemen geen risico zeiden ze.
Baron is wel rustig maar hun dekken met hun paard en reageert wat heftiger :o
Ik kan het begrijpen maar helaas voor Baron :o
was zo gezellig een paarden hoofd zo voor Baron zijn stal :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:40

Bah het regend ineens :(
en ik moet zo naar de manege fietsen :(:)
ik wilde buiten rijden :(:) dan maar binnen tenzij het ophoud met regenen :D

Nou doeiiiii ik ga naar Baron en Macho
Macho loopt heerlijk op zijn landje :Y)
nou ik ga heerlijk rijden doeiiiiiiiiiiiii :wave:

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:48

@Machonito
Ha, dat is grappig.
Volgens mij staat dat paard nu bij ons op stal, die merrie.
Wij staan er zelf ook nog maar net. ;)

@Saida, ik heb ook zo'n hekel aan onweer, gelukkig waren jullie op tijd thuis.

@Anita, ik ga gewoon nog heel vaak foto's maken hoor.
Volgende keer gaat het vast weer goed. :(:)

@Cyrina, heb je foto's van die combi, Fjord, Anda??

Jongens, wat een weertje vandaag he??
Ben helmaal happy de pappy. 8-)
Mijn vriendin heeft me vanmorgen opgehaald om naar Xantha te gaan.
Heb heerlijk met haar gemutst en veel foto's gemaakt.

Elise ging haar rijden en ik bleef maar knippen.
Anita deed een beetje te veel haar best en het ging dus minder dan van de week, maar ik heb mooie foto's hoor, ik zal ze straks plaatsen, ze staan op mijn andere comp.

En ik heb heerlijk een paar rondjes op Sun gestapt, ik kon er amper opstappen. Na zo'n chemo'tje lijken mijn benen wel van rubber.
Al met al een heerlijk dagje zo. :D

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:36

Laura - echt fijn dat het zo goed gaat leuk hoor om weer een topic van jullie te zien

Madelief - wat een verhaal zeg gelukkig is alles nog goed gekomen hopelijk heeft ze nog
vertrouwen genoeg om weer te rijden maar je hebt haar er gelukkig nog wel erop gezet.
en wat leuk dat filmpje echt gaaf

Heidi - die foto's zijn echt gewoon te leuk super lief :D
en je hebt het idd getroffen met baron want de ''meeste'' zijn niet zo hoor

Jolijn - fijn dat robijn weer lekker liep aan de longe

Mies - :wow: dat is niet niks je bent er idd nog ''goed'' vanaf gekomen hopelijk gebeurt dit
niet nog eens
en zo te lezen vindt jij files wel leuk :P

Sanne - igneo is zo schattig en wat kan hij idd veranderen zeg ook al een toverbal :P

Benthe - jij maakt wel schandalig veel onderscheid tussen je paarden hoor ;)
ach nee irma mag dat die is ouder ;)

Frank - af en toe hebben heike en ik dat gewoon nodig een weekje basis werk want soms
laat ik het wel eens links lagen (wat betreft halthouden enz) en de volgende dag pak die
me daar gelijk op :D
en ag gos des heeft zijn mannelijkheid verloren :(:) en het veulentje wat een poepie

Gab - die 2ling super gaaf om te zien zeg

Ellis - wat een onzin je mag hier toch gewoon posten en spookie zien wij toevallig heel graag

Malin - veel plezier met je AR les en ook veel plezier met de pasen

Jasmijn - ik denk dat hoe jij het verwoord het precies is hoe ilona bedoelt

Saida - gelukkig was je voor de bui terug maar je hebt wel lekker gereden zo te lezen

oh en ik hou ook zo van de lente ik wil al die veulens en lammetjes ook in me binnenzak
stoppen :P

en ik zit ook weer op die roze wolk heike heeft geen las meer van zijn rug en nek en ik
kon hem vandaag weer heerlijk helemaal oppakken dus lekker getraind in me les en geoefend
voor morgen en maandag want ik heb een 2 daags paasconcours op maassluis dus ben benieuwd

Voor de rest voor iedereen een hele fijne pasen en niet te veel eten he ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:38

Heey
Wauw kelly, wat een stoer paard zeg :D
Fijn dat het weer wat beter gaat met igneo :).
Wat een schattig ezelveulentje
Verder ook nog schattige lammetjes voorbij zien komen :D
En nog een schattig veulentje :D
Super dagje dus jolynn :D
Madelief : Jeetje zeg, das schrikken :(:). Hopenlijk durft je vriendin straks weer te gaan rijden.

Met moppie gaat het de goeie kant op :D hij zweet niet veel meer ( alleen van het warme weer) hij heeft vanochtend zelfs een voorzichitg sprintje getrokken :P :D. Ik ga verder nog niet met hem werken, hij krijgt minimaal nog een week rust

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:23

Een paar foto's gemaakt van Betunero op z'n nieuwe stal.Je ziet er weinig van want mijn vriend zou foto's nemen,maar die had het een beetje
druk met eten :P Dus alleen een paar foto's van hem los in de paddock. Ook een paar foto's van zijn stijgeren, dat we net aan het leren zijn. dat pakt
hij heel goed op met de clicker erbij, alleen nu nog een beetje hoger :D

ben eerst even zelf erin gegaan om foto's te nemen, en meneer snapte echt niet wat ik met dat ding voor me gezicht moest.
Afbeelding

Toen was hij het beu dat dat zwarte ding voor me gezicht hing.
Afbeelding

En hier liet hij echt merken dat ik die cammera echt moest weg halen :P
Afbeelding

Toen heeft vriendlief de camera overgenomen.
Afbeelding

Hier kwam hij al terug omlaag
Afbeelding

tja.. en hier... een dekkings poging ? ? ? hahaha :P
Afbeelding

en nog 2 die wel leuk gelukt zijn :D
Afbeelding

Afbeelding

Ben toch heel trots op Betunero dat hij alles zo goed oppakt en eht ook wil doen voor mij ! En zeker dat hij nu
van stal gewisseld is dat hij nog een beetje zijn aandacht bij mij kan houden ondanks al dat nieuws om hem heen :D
Owja ik sla hem niet om te stijgeren ! (voordat iemand dit gaat denken :P ) ik heb hem geleerd dat hij alleen omhoog mag komen als ik het zweepje op z'n rechter schouder leg.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:27

Heidi;Kan Baron overdag niet met jullie kleine spikkel staan voor een sociaal praatje?
Overigens dekken mijn hengsten ook hoor, maar juist omdat ik ze niet angstvallig overal bij weg haal zijn ze ook niet zo opgefokt. Taco en Engreida krijgen samen een veulentje en staan ook naast elkaar op stal, dat is net een getrouwd echtpaar!! Kibbelen, bijleggen, jaloers zijn enz.

Jolijn;Het eerste veulentje, is vorig jaar geboren, klein popje met een prachtig hoofdje, wat heel lichtvoetig beweegt, heeft knieactie en verfijning van papa meegekregen. Inmiddels dus een jaarling, is schimmel geworden met als basiskleur isabel, heel apart! En niet eens zoveel kleiner dan een volle Spanjaard(deze staat overigens te koop).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veulen van dit jaar is een stuk groter geboren en is ook meer paard om te zien dan de andere. Hoe hij beweegt weet ik niet, ik heb hem alleen op stal gezien toen hij net een dag oud was. De foto's van dit veulen ben ik even kwijt... ik zal eens zoeken...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:12

Wat een popje!!

Hier wat foto's van vandaag.
Elise op Xantha
Afbeelding

Afbeelding

Anita en Sun, spaanse pas
Afbeelding

En toevallig zijn wij ook net bezig het stijgeren aan Xantha te leren, ze vind het geweldig leuk.
Afbeelding

Afbeelding

We wisselen het heel veel af met halthouden en achterwaards zodat ze het echt alleen maar op commando doet.
ik zie wel op de foto's dat Xantha weer wat spiertjes moet opbouwen, maar ze heeft al een aantal maanden weinig gedaan en is nu weer helemaal terug.
Dat komt dus wel goed!! :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:14

Gave foto's naatjuh :D
Aahw wat een schatje cyrina
Ook gave foto's jolynn :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:31

Zozo mooie foto,s komen er voorbij :D

Cyrina: Baron en Macho := nee helaas Macho vliegt echt Baron aan.
Hij heeft al 2 x Baron ernstig gebeten en wilde niet meer loslaten :(:)
Macho bijt echt richting Baron zijn strot := wat dus al gebeurt is en Baron in Paniek :(:)
Maar baron snuffeld altijd met zijn vriendjes :D
zo als met Flip een andere anda en mag ie er mee spelen alleen aan de lijn hoor ik durf het niet aan om samen los tegooien.
en met Elton mocht hij altijd knuffelen hij is helaas weg maar er is een nieuwe voor in de plaats genomen waar hij mee mag knuffelen.

Naatjuh: wat heeft jou paard mooie zwarte manen zeg wow
en stijgeren vind je dat niet eng :=
ik durf het wel met mijn macho maar met baron weet ik niet :o

Jolynn: Dat kan ik zou het niet weten
heet ze mistrial :D

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:34

Ja ze heet Mistral! ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:03

Goedenavond!

Vanmorgen weer heerlijk op Bello gereden, ging weer een stuk beter dan de vorige keer :j
Hij was wel lekker veel hengst, voorjaarskriebels :+

Zal zo wat foto's van de vorige keer uploaden :)

Heidi: Wat heb je toch een onwijs leuk kindje.. wat een bekkie zit daarom zeg :+:
En Baron, wat een zoet paard is dat toch.

Laulau Hincapie is echt een knap mannetje :9 En wat doet hij het super goed!!

Mies_apollo Dikke kans dat hij ook echt in de camera kijkt.
Wat vervelend zeg van je ongeluk met het lange teugelen.
Ik heb er bij Taco wel heel veel achter gelopen, dan loop je echt buiten schop gebied.
Piet Bakker mailen en wellicht een les nemen lijkt me erg verstandig :j

Frankiej Dank je :)
Wat een onwijs leuk veulentje. Mooie aftekening :~

Spokie Zonder zadel is ook erg goed voor je houding en je zit :j Fijn dat je les zo goed ging

Cyrina Haha ja grappig he dat ze dezelfde naam hebben :D
Taco is eigenlijk ook gewoon een spaans paard hoor, maar dan met een fjordenkleurtje :j
Wat leuk een fjordxanda. Denk dat het qua karakter super is :)
Ben ook heel benieuwd hoe dat eruit komt te zien.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:05

gab: blijft leuk he dat jonge spul
mies: veulen is van m'n broer z'n a-tje
peet: langslaper haha. meeting is volgende week zondag in bunschoten tijdens de iberische paardendag (www.paardenvandezon.com dacht ik). toch mazzel gehad vandaag met het strandweer. lekker. en wat of waardoor hebben jullie geploegd?
ellis: neeee blijven posten jij!!
malin: dat wordt een gezellige boel dus bij jou. gaan er ook champi's de pan in?? *denkt aan omzet*
jasmijn: oef dat gaan mooie plaatjes worden tegen die tijd. is bandietje z'n winterjas al verdwenen?
nathalia: haha lekker toch zo'n mooi racepad. zo, die laat ff in z'n ogen zien dat ie het niet eens is met de camera. ben je niet bang voor een (of 2) maaiende voorbenen met dat steigeren? dit omdat ie zoals met de camera nogal dominant kan reageren.
ilona: wat maak je me nou? met visite gaan bokken.... heb je trouwens een dagje bokt overgeslagen gister??
heidi: oooowwww, is dat de reden van je trouwerij? ach je kunt er maar een reden voor hebben he. dan ist tenminste niet voor nop. wat een geweldig karakter heeft baron toch. lachen met die spaanse pas. veel mensen kunnen of willen het niet begrijpen dat pre-hengsten zo makkelijk kunnen zijn.
jolijn: brabantse bokkers op een verjaardagsfeestje, dat MOET wel gezellig worden
anita: kun je je laarzen niet wat in laten korten dan? zo ist ook geen lolletje
saida: nou dan ben je echt net op tijd terug geweest. ik vond dat de weermannen al overdreven met hun buien maar ze zijn dus bij jou gevallen. hier namelijk alleen maar een paar kleine flitsjes gisteravond. vanmiddag wel even regen gehad.
cyrina: haha leuke rasnaam Fjanda
denise: succes morgen en overmorgen! goed dat jullie weer lekker in jullie vel zitten
debby: elise rijdt 'r mooi. haha het lijkt hier in dit topic wel of steigeren hot is. (ok tis dan wel op commando)

net het (laatste) blad Paarden van de zon zitten lezen. staan hele interessante artikelen in, echt jammer dat de dames er mee stoppen. maarja begrijpelijk tis een tijdrovende en dure klus om zo'n mooi blad gratis uit te geven.
met des gaat het goed, vandaag mocht ie weer op de wei. wel liep ie enigzins met z'n ziel onder z'n arm.... maar praatjes genoeg. z'n wond is nog wat open waardoor hij mooi schoon blijft. de da hier spuit er overigens een droogzetter voor melkkoeien in direct na de castratie. hij heeft daar hele goede ervaringen mee om ontstekingen tegen te gaan.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:07

Oef ik kijk helemaal over de foto's van Xantha heen!
Steigeren moet ze inderdaad nog ietsje handiger in worden maar dat komt wel als ze daar sterk in wordt :j
Je ziet dat ze nog wat balans zoekt door haar hoofd omhoog te houden, deed Taac in het begin ook.

Elise ken ik trouwens wel :j
Zij geeft een vriendin van mij les :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:10

Sanne: Ohhhh Iggie wordt echt al schimmel :).
Machonito: Wat is baron toch een schat he :). Lieve foto ook van jullie twee!
Frank: Leuk veulentje, echt een schatje!
Naatjuh: Wat knap dat ie zijn kunstjes zo goed doet :). Leuke foto's hoor!
Jolynn: ook leuke foto's van Xantha! Knap hoor dat stijgeren!

Ik ben alweer wezen shoppen vandaag, echt heel slecht :). Maar moet zeggen het is altijd fijn en je helpt de economie er weer mee :D (goed excuus tegenwoordig). Het was ook echt zulk super weer vandaag :D. Echt heerlijk!! Morgen gaan we nog even een rondje doen met de kar met Atlas :). Dan ga ik goed opletten ;), wil stiekem ook nog mijn koetsiersbewijs gaan halen. Lijkt me ook super leuk om later te gaan mennen met mijn paardje :P.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:12

Naatjuh, super dat hij het zo oppakt :j
Ik vind het een mooi commando met de zweep op zijn schouder, Taco tik ik ook vaak eerst op zijn schouder als ik het de eerste keer vraag.
Maar neem echt meer afstand!!! Als hij nu 1x uitslaat dat geeft hij je echt een doodsklap.
Wellicht doet hij dat nu nog niet maar als hij wat handiger wordt en hoger komt en merkt dat hij schoudervrijheid heeft komt er een dag dat hij zal gaan maaien met steigeren.
Let op jezelf ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:50

Even 1 foto van Bello... net alles geupload springt dat klöte ding eruit!!! Verdomme...

Afbeelding

Ben zo blij met Jacq dat ik lekker op hem kan rijden nu :D

Nog 1 van zijn te knappe koppie :+:

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:58

Hee, eindelijk een foto van Bello!!
Wat een voorpluk heeft hij zeg.
Hij is zelf niet zo groot he?
Wel mooi hoor, helemaal mijn type, lekker compact :~

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:00

Hij is ongeveer 1.62m
Degene die de foto heeft gemaakt zit op het hek van ongeveer 2meter :)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:04

Niet zo klein dus :o :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:00

vrolijk pasen iedereen!! mooie foto's kelly!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:08

Zo, nou ik was al om kwart voor 8 wakker :Z
Kan ook niet meer slapen dus ga gewoon ff lekker hier op Bokt (vriend is nog wel aan het slapen).

Helaas (nog) geen uitgebreid verslag van mijn les! Helaas ging gisteren niet door, heb nu vandaag om half twaalf les.
Gisteren wel genoten van het heerlijk weertje, lekker vriendlief mee, eerst wat lange teugelen gedaan.
Was echter zo heet, dat t zweet van mn rug droop dus besloot dat er op zitten minder vermoeiend was :D

Heb voornamelijk schouderbinnen gedaan, wat deed ie dat goed!! Echt gewoon rustig op ruim 4 sporen, heel netjes, ook in draf!
Af en toe snapte ie het niet en dan ging ie rondjes draaien (wilde bij mij komen), daar werd ik echt heel erg misselijk van :D
Maar als hij het snapte ging het super :j
Daarna even zonder zadel het eea gedaan, ook dressuurmatig geprobeerd ging wel oke.
Hierna Furia in het zonnetje lekker helemaal gewassen, hij stond zowaar stil, echt te genieten (gebeurd niet vaak).
Staart echt spierwit en zijn vacht ook lekker schoon, en zijn manen+voorpluk. Ben benieuwd hoe ik hem vandaag aantref hihi.

Anita: Ja het was behoorlijk spannend! Heb zelf ook nog nooit in zo'n situatie gezeten.
Wel gaaf hoor, dat je zo kan leren van Sun!
Hahaha, dat commentaar is mn vriendje (met totaaaal geen verstand van paarden) :')
Laura: Ja zeker geluk. Heb zelf ook wel eens een paard opgevangen, tsja het kan gebeuren he.
Heb filmpjes even snel bekijken (ben niet zo'n filmpjesfan haha dus vandaar). Vind Hincapie wel mooi, ben benieuwd naar foto's :D
Hoe oud is ie eigenlijk, hoe lang heb je hem en hem je hem zelf zadelmak gemaakt? (wat een vragen, sorry je zal het vást allemaal al verteld hebben, maar heb het helaas niet gelezen).
Robijntjah: Ja was even zenuwen. Robijn gelukkig inmiddels weer aan het werk?
Heidi: agossss, wat een droppie dat veulentje. En ik vind jouw zoontje echt een knappe man!
Sanne: Oeh Iggio word echt grijs hihi, ga ook je topic even bekijken!
Mies: Hoe is het inmiddels met je? O o, weer lekker bezig qua flirten :P pas je op dat je die oude mannetjes geen hartaanval bezorgd?!
Frank: Ja, Furia zal nooit helemaal gek worden uiteraard, tis en blijft een koele spaanse kikker :D
Hahahahaha, bij Furia had ik destijds ook zoiets van, HUGE :P De (vrouwelijke) VA kreeg ze ook niet eens doorgeknipt (die strengen), daar moest de grote sterke boer aan te pas komen.
Schattig veulentje!! Begrijp ik nu dat er een rel is geweest wat betreft castratiefoto's?
Hier, enjoy :D
Borderjay: Wat een ubercute lammetjes!! Aah die zijn zo schattig he, als ze in je armen liggen, zo zacht en ze ruiken zo lekker!
Sjaad: Gesprongen met je kanjer! Ik ben benieuwd hoor, naar jullie verhalen :D
Overigens, Urbino was toch gecastreerd he, heb me aldoor afgevraagd waarom want hij leek me van beste fokwaarde (mag ook via pb uiteraard).
Ellis: Tuurlijk niet, van jou willen we juist op de hoogte blijven!
Ik snap niet dat iedereen het zo verkeerd opvat, Iloons, post, t lijkt mij toch vrij duidelijk...
Gewoon geen waste van dit topic, met berichtjes als, ik ga naar stal - o veel plezier - truste, en dat 3 pagina's lang!
Maar update over hoe het met barokkies gaat, are zeer welkom :D
Saida: oeeei, eng met dat onweer idd, brrrrr!
Denise: Lekker hoor! Succes met je concours!
Moppielover: Ja, daarom moest ze er ook echt even op van mij :D Ze gaat alleen niet meer naar buiten met dat paard, vind ik ook wel zo logisch (tenzij je suicidaal bent).
Naatje: Leuk dat je met stijgeren bezig bent, foto's zijn ook gaaf, maar vind het er ook wel behoorlijk dreigend uitzien..
Jolynn: Wat is Xantha toch mooooooi geworden, echt super, super gaaf!
Steigeren ziet er ook mooi uit, netjes beheersd! Zijn jullie daar al lang mee bezig?
Foto van Sun is ook leuk, hihi een kwpner (?) met spaanse trekjes :D

Vind het ook echt super jammer dat het blad stopt! Ik zou er best voor een redelijk bedrag lid van willen worden, het is zoo mooi!

Kelly: Door dat hek oogt ie inderdaad klein, maar ziet er leuk uit hoor! Super mooie lange voorpluk!

Hehe, ik ben weer helemaal bij. Zo maar even rijkleren aanschieten en vriendlief wakker maken en dan naar Furia.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:55

Malin: Nee spiroflor...tube ligt standaard op mn kamer ;)

saida: Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan... met onweer kun je maar beter gewoon binnen zijn!

heidi: Leuke foto's van baron!

denise: Wat is er nou niet leuk aan files!!!
Succes met je concours!

nathalia: Leuke foto's! Ga je ook met hem in het bos rijden?!

debby: xantha lijkt inderdaad wat slanker! Maar ze ziet er nog steeds mooi uit! Heb je zelf al weer een beetje gereden?

kelly: Ik heb in maart een les van piet bakker gehad, en dit daarna 2x zelf geoefend. In juli wordt hier weer een clinic gehouden en daar had ik me ook al meteen voor opgegeven.
Ben wel benieuwd om jou en bello in actie te zien zondag!

Madelief: goed! Voel er vandaag eigenlijk niks van, dus hopelijk kan mn broek weer dicht ;) Niks leuker dan flirten toch!
Veel plezier met je les!!

Springles gister was leuk! Eerst geoefend met veel balkjes draven, wat shannon wel heel raar vond ;) Ik de 2x dat ik zelf had gesprongen kreeg k ze niet goed gelegd dus had dat nog nooit echt goed geoefend..nu moest ze er 6 achter elkaar maar had snel door hoe het moest ;) *volgens mij wel hele grappige momenten geworden maargoed* Toen een enkele sprong gedaan en daarna nog een lijntje met 2. Ze ging echt steeds beter en kon op het einde tussendoor mooi 2 galop sprongen maken en woeiiii!!! Ook nog een goede oefening gehad voor galop + tellen met gewoon 2 grondbalken..
Vandaag maar even lekker naar de wei iets van de stal af wandelen waar ze lekker mag grazen, moeten weer goed uitgerust zijn voor de dresuurles morgen!

N.a.v gister nog even een vraag/discussie.
Voor mij is het eigenlijk niet nodig om shannon met zweep te rijden, ze is aan mn been en op de momenten dat ze het echt niet is kan ik er vanaf de kant een pakken, even mee rijden en dan is het eigenlijk al weer goed. Maar ik kan mn zweep niet boven shannon van hand verwisselen (dan gaan we gewoon vol aan de kletter) Nou vind ik dat het al een hele vooruitgang dat ik uberhaupt een zweep vanaf de kant kan pakken en er mee rijden..maar mijn vriendin (die lesgaf gister) vond dat ze gedesensibiliseerd moest worden voor de zweep en bewegingen op haar rug.
Wat vinden jullie? Ik merk zelf dat ik stukje bij beetje meer mag (vorige keer zelfs een vestje uitgedaan) en ik vind dat het vanzelf wel komt, zonder er extra aandacht aan te besteden. Maar ze is wel gevoelig als een ander paard een tik krijgt of iemand langs de bak met een zweep staat...zeker na die uithaal heb ik er niet zo'n zin in dat ze dat vaker gaat doen...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:38

Een vrolijk pasen allemaal!

Frank haha nee in de fonduepan doen wij nooit champi's maar verder zijn wij wel vervent champi-eters, zijn er dol op dus dat zit wel goed :P

Michelle ik denk dat desensibiliseren haar alleen maar ten goede komt, zoiets gaat vrij snel en als ze er niet meer bang voor is, geeft dat ook weer een stukje rust onder het zadel. Waarom zou je het niet doen? Waarom zou je haar onnodig stress bezorgen onder het zadel als het niet nodig is? Suev was ook zo hyper op de zweep vroeger en op zweepgeluidjes als andere paarden een knal krijgen. Hij is er nu niet meer bang van (behalve als iemand zijn paard echt een zwieper geeft vlak naast hem of steeds hard achter elkaar bij zit te tikken maar gelukkig sta ik nu op een stal waar dat niet gebeurd). Leuk hoor dat je springles goed ging!

Gave foto's van Xantha, haha idd dat hoofdje nog omhoog! Maar wel heel mooi!

Saida ik moet daar ook niets van hebben hoor, gelukkig was je net voor de bui binnen!

Denise sux6 met je wedstrijd!

Verder nog meer leuke foto's gezien van Baron, Taco, Betunero, Bello en hele schattige lammetjes :+:

Ik vind het ook jammer dat paarden van de zon stopt, ik zou er ook wel tegen betaling lid van willen worden! Het is zeker een super mooi blad :j wat ik altijd met veel interesse en plezier lees! Het is het enige wat niet op de stapel komt van "dat-lees-ik-nog-wel-een-keer-als-ik-veel-tijd-heb" (nooit dus :o )

Cyrina wat een droppie van een veulentje! Ben gisteren trouwens voor het eerst met mijn eigen trailer op pad geweest, ging helemaal top!

Nou mijn AR-les ging niet helemaal zoals ik gehoopt had _O- Toen ik op stal aankwam lag mijn ventje lekker te zonnebaden, dus eerst maar even de trailer aangekoppeld, alle spullen in de auto gezet en het hooinet gevuld :Y) Toen ik hem daarna ging halen uit de paddock had hij al een kop erop, wat dus niet heel veel goeds beloofde voor de les :n Eenmaal daar aan gekomen was Suevo erg druk en rennerig. Ik had van iemand een Brent branderup kaptoom geleend maar Suevo werd daar helemaal kriegel van en liep echt te de hele tijd met zijn hoofd te slaan en te schudden. We moesten schouderbinnenwaards en travers aan de hand oefenen, en ook een combi van die twee oefeningen. Op een gegeven moment hing meneer gewoon twee keer in mijn arm waarvoor hij een toch wel stevige knal heeft gehad _-:( Uiteindelijk zijn eigen hoofdstel maar ingedaan, daarna ging het wel iets beter maar hij bleef ernstig beweeglijk >;) Thuis heb ik hem dus nog maar even in de grote wei gelaten waar hij vervolgens even helemaal uit zijn stekkertje ging :P

Vandaag maar even lekker rijden, daar knapt hij vast wel van op *D