[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:27

Misschien moet je eens naar Sam komen kijken
Dat waren dus precies de dingen waar ik zo bang voor was! Het is niet gebeurd. Hij is geen manen kwijt, hij is nog net zo mooi als daarvoor. alleen handzamer en vooral liever en attenter.
Als ik de keuze had gehad was ik eerst naar een andere stal gegaan waar hengsten veilig gehouden kunnen worden (en ze ook gewoon naar buiten kunnen e.d.) zonder die mogelijkheid toch castreren.
Ik heb een jaar lang lopen dubben en ben nu heel blij met de beslissing, het lucht zo enorm op...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:28

alano schreef:
ik heb een tijdje niks gepost maar ik heb wel gewoon mee gelezen Knipoog ik heb gelijk een vraag voor jullie die voor mijn beslissing belangrijk is... (ik zou graag ook antwoord willen van lusitano als ze daar zin in heeft Clown Haha! )
mijn andalsier hengst is de laatste tijd heel erg vervelend en hij is met rijden bijna op een merrie gesprongen... wat zouden jullie doen castreren? of hem hengst laten en naar een rustige stal gaan of een andere oplossing zoeken?? ik ben namelijk zo bang dat hij zijn uiterlijk verliest...en dat bedoel ik niet met dat hij dan lelijk word maar dat hij kleiner lijkt of dat hij ineens zijn pit kwijt raakt met rijden bijv.

wie kan me helpen??

Hij zal z'n pit niet ineens kwijtraken hoor, tenminste, dat verwacht ik niet. Het dier verliest niet z'n karakter. Maar in het belang van het dier zou ik zeggen; ruin 'm lekker. Dan kan hij ook weer lekker met z'n maatjes spelen en heb jij geen zorgen erover. Z'n uiterlijk zal hij ook niet verliezen, tenminste, heel minimaal misschien.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:29

Bij hengsten moet je altijd consequent zijn, vooral als ze nog maar 5 zijn. Lekker in de pubertijd, baasje plagen, zijn ze goed in hoor. Je moet er mee om kunnen gaan anders moet je er niet aan beginnen..

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:32

Lusitano schreef:
Misschien moet je eens naar Sam komen kijken
Dat waren dus precies de dingen waar ik zo bang voor was! Het is niet gebeurd. Hij is geen manen kwijt, hij is nog net zo mooi als daarvoor. alleen handzamer en vooral liever en attenter.
Als ik de keuze had gehad was ik eerst naar een andere stal gegaan waar hengsten veilig gehouden kunnen worden (en ze ook gewoon naar buiten kunnen e.d.) zonder die mogelijkheid toch castreren.
Ik heb een jaar lang lopen dubben en ben nu heel blij met de beslissing, het lucht zo enorm op...

als ik een auto had was ik graag naar je toe gekomen maar helaas is dat nog niet zo Knipoog
hij kan gewoon op de wei en hij staat in een uitloop tussen de paarden (laatste foto profiel) en wat dat betreft komt hij niet zo veel te kort ofzo maar de beslissing is niet terug te draaien en dat maakt het zo moeilijk....heb jij ook sperma laten invriezen van Sam??

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:35

soeske schreef:
Bij hengsten moet je altijd consequent zijn, vooral als ze nog maar 5 zijn. Lekker in de pubertijd, baasje plagen, zijn ze goed in hoor. Je moet er mee om kunnen gaan anders moet je er niet aan beginnen..

het is echt niet dat ik er niet mee om kan gaan (ik ben gewoon consequent) en het is al helemaal geen "plagen" van hem maar als een hengst naar een merrie wil als je op zijn rug zit kan je niet zoveel inbrengen... (die merrie reed ook heel dicht langs de hoefslag waar ik langs moest want ik kon geen kant op)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:41

Heb zelf een aantal shows gezien met hengsten waar merries bij reden, in het inrijterrein, geen problemen gezien. Zelf ook met een hengst tussen de merries gemanouvreerd (Piripo is een echte gentleman), ook geen problemen gezien.. Oke, er zijn uitzonderingen, maar ze nemen heel snel een loopje met je hoor..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:42

alano,
denk gewoon nog even na voordat je de stap neemt
het moet wel vertrouwd blijven dat als eerste
maar als je hem laat castreren is het wel voorgoed !!!!!!!!

mss was het gewoon een samenloop van omstandigheden

verder lees ik mee maar heb niet zo heel veel meegemaakt gewoon lekker paardje naar buiten en lekker genieten van het mooie weer

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer dat op de foto's een beetje een 'ponyhoofdje' lijkt, maar komt denk ik door z'n wintervacht.
Hij is er inmiddels al uit, en wordt echt een Roan kleurtje!

24 juni gaan Picasso & ik onze eerste wedstrijd starten, klasse I, 33,5 kilometer in Laag Soeren. En we hebben er zin in!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:59

Leuke fotos!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:06

Dankje! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:32

Yenneke schreef:
@Prinslover:

Dat van die rare dingen was inderdaad in mijn tijd, zo'n 7 à 8 jaar geleden. Gelukkig is er nooit wat bij mij gebeurd. Toen het naar buiten kwam was ik daar net weg.
De manege is nu toch van Glenn? En z'n vader komt daar zeker niet meer...

Ze hebben Steffanie ook nog eens door Strana laten dekken. Daar was ik nog bij. Arme Stef. Zo'n grote kerel op je rug. Heeft ook niet echt geholpen, want ze werd niet drachtig.

Chayenne was een bonte pony. Daar heb ik na Steffanie een tijd op gereden. Werd toen een beetje groot voor Stef en Chayen was net 'n maatje groter. Maar in mijn tijd was Stef nog geen bokkerige pony. Ze was juist super lief, alleen met springen kon ze wat fris worden.

Waar heb je nu een verzorgpaard dan?

Nou gelukkig is er bij jou niks gebeurd dan, ik weet nog steeds het fijne er niet van. Iedereen verteld er weer wat anders over Clown Ik laat het daar ook maar bij..Glenn is nu idd de eigenaar. En zn vrouw is Karin, hij heeft een dochtertje Naomie (spreekt het zo uit Neeomie).

Ik weet idd dat Stef ooit is gedekt door strana, dat is idd niet echt een goede combinatie met de hoogte! Maarja, gelukkig doet ze het nog steeds goed, ondanks dat zware gewicht op dr rug te hebben gehad hihi. Ze is nu nog steeds heel lief hoor trouwens. Maar dat stuiteren met springen, en vooral met wijken dat houdt ze toch wel Clown Chayen ken ik echt niet, das iets te lang geleden haha.

Ik verzorg nu een Friesche hengst aan de Maasdijk. Dat ken je denk ik wel toch? Hij is erg leuk ook! Maar toch wel jammer dat ik hem maar 1 x per week kan doen. Deed hem 2 keer maar wegens andere bijrijders (rijden er veel op helaas) kan ik hem nu nog maar 1 keer doen. Ik ga maar weer een keer naar buiten, zulk lekker weer. Hopen dat ie vooruit te branden is. Haha!
Afbeelding

Pff, ben de rest alweer vergeten, sorryy Bloos Ik heb wel hele leuk foto's gezien van Picas. Wat is het toch een schatje! Knipoog

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:34

nou mensen...het duurde even maar hier is hij dan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:35

heeee...photoshop heeft iets verkeerd gedaan...Boos! dat witte vlak hoort er niet...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:09

Eindelijk foto's Haha!
Hij heeft er al een leuk drafje op zitten als je kijkt naar foto 3!!
Is ie al beetje gewend op zijn nieuwe stal?
Hoe oud is hij eigenlijk (kan ik me niet herinneren te hebben gelezen)?
@Picassox: Bijzonder kleurtje hoor Ja en succes met de wedstrijd Lachen
@Prinslover: Wow, die Fries is echt helemaal naar mijn smaak Tong uitsteken
Leuk beestje, fijn dat je hem bijrijdt Ja

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:09

Wow gave foto Prinslover. Vingers aflikken
Farruquito; wat een schatje. Ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:29

Nouvel schreef:
Ojee, voorjaar in haar hoofd?! Haha!
Jammer dat je je zadel niet meer hebt, had hij het weer nodig?
Rijd je haar nu nog wel of helemaal niet meer?
Spannend hoor, veulentje op komst!

Ik dacht dat ik niet meer zou rijden, omdat ze al zover heen is en ze gaf eigenlijk aan dat het wel erg vermoeiend was. Daarom had ik het zadeltje teruggebracht. Ricardo gebruikt het zelf niet, het was van een manegepaard. Hij heeft geen eigen paard en alle paarden komen met zadel, Hij heeft wel een eigen springzadeltje, trouwens. Dat gebruikt hij op een hengst, pardon, ruin (pas gecastreerd), die hij voor iemand op springconcoursen uitbrengt.
Als het veulen er is, koop ik een eigen syntetisch zadel. Tegen die tijd is ze ook weer beter van vorm en weet ik dus welke maat ze heeft.
Maar nu is ze ineens dus plotseling weer fris. Ik heb mijn Portugese zadel nog hoor, maar dat is zo zwaar en breed voor mij.
Ik rijdt dus niet meer, ik laat haar wel uit, zogezegd, daarbij doen we ook stukjes in draf, en ik longeer en ben net begonnen met lange lijnen.
maar misschien sping ik er eerdaags toch maar op.
Ik heb het idee dat het veulen al in april komt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:46

@Farruquito, is hij zo klein of lijkt het maar zo? Wel een leuk paardje!

@Alano: Als je bang bent dat je hem niet onder controle kunt houden, kun je hem beter laten castreren. Het zit voor een groot deel tussen de oren van de ruiter. Als je er geruster op zit als hij een ruin is, zal hij zich ook braver gedragen.
Maar een hengst kan heel goed leren dat als je erop zit of naast loopt, merries niet bestaan. Maar dat lukt niet als je in je achterhoofd hebt dat er wat kan gebeuren.

@Picassox: Mooie foto´s weer. Apart sfeertje.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:22

Lusitana schreef:
@Farruquito, is hij zo klein of lijkt het maar zo? Wel een leuk paardje!

@Alano: Als je bang bent dat je hem niet onder controle kunt houden, kun je hem beter laten castreren. Het zit voor een groot deel tussen de oren van de ruiter. Als je er geruster op zit als hij een ruin is, zal hij zich ook braver gedragen.
Maar een hengst kan heel goed leren dat als je erop zit of naast loopt, merries niet bestaan. Maar dat lukt niet als je in je achterhoofd hebt dat er wat kan gebeuren.

@Picassox: Mooie foto´s weer. Apart sfeertje.

ja daar heb je helemaal gelijk in....alleen ben ik pas na die keer dat hij er bijna op is gesprongen "bang" geworden...ik sta ook op zo'n mega stal met 6 bakken over de 300 stallen dus misschien is hij rustiger op een stal met 20 paarden...maarja hij heeft het wel super goed in de stal waar hij nu staat....

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:31

Wow, waar sta je dan?? (en ik vond Poelenburgh al massawerk Nagelbijten / Gniffelen )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:47

Picassox, leuke foto's!

Alano, als je te veel twijfelt of het allemaal betrouwbaar genoeg is zou ik 'm ook laten castreren, al is het alleen al voor je eigen rust en veiligheid en voor zijn plezier dat 'ie straks met andere paarden naar buiten kan...
Het zal ook best per hengst verschillen hoe ze op merries reageren en ook wel hoe ze afgericht zijn denk ik...
Ik heb een aantal jaartjes terug een jongen Lusitano hengst gereden een paar maanden en daar reed ik gewoon met mee in de verenigingsles tussen de merries, geen enkel probleem!

Farruquito, wat een leukerd zeg!

Lusitana, kan me voorstellen dat je dan inderdaad besloten had om niet meer te rijden.
Ach, zo gezellig samen bewegen is toch ook leuk?!
Wat voor synthetisch zadel neem je straks als het veulen er is?
Spannend trouwens hoor, veulentje al zo snel op komst!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:04

madelief88 schreef:
Wow, waar sta je dan?? (en ik vond Poelenburgh al massawerk Nagelbijten / Gniffelen )

stal wennekers Knipoog 2 keer zo groot als Poelenburgh of meer Knipoog

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:07

Picassox, leuke fotos.

Endelijk fotos van Farruquito Lachen , hij ziet er al flink uit zeg, ben ook benieuwd hoe oud ie nu is.

Lusitana, spannend zeg,gezellig wandelen is ook leuk .

Nog een paar dagen en dan komt Janet Bos. Ik ben echt benieuwd wat er die middag gaat gebeuren. Ik raak inmiddels erg gefrustreerd van reacties die ik van andere mensen krijg.Ik heb besloten om er dan ook maar met andere mensen niet meer over te praten. ( daar bedoel ik jullie niet mee hoor.)
Het is jammer dat mensen vaak zo snel hun menig klaar hebben, en niet door hebben hoe ze daar andere mensen mee raken.

Soeske, een ander zadel, nu lekker rijden !!

Verder weet ik het even niet meer..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:07

Thorowgood Maxam. Zwart, veelzijdigheids. Kost hier 157 euro. Ik zag op internet dat ze elders voor meer dan het dubbele verkocht worden!
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:09

Leonietje,
dat heb ik even gemist... Bloos
wie is Janet Bos, en wat komt ze doen?
(of waar kan ik het terug vinden... Clown )

Lusitana, dat is echt niet duur zeg!
Prima oplossing lijkt me!
Schijnen goede zadeltjes te zijn heb ik wel eens gehoord!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:16

@alano: Pff, nou ik ben op de stal waar ik nu sta tien keer zo happy dan op een luxe gigant, echt waar, heb nu geen binnenbak of een warmwater afspuitplaats, maar er staan slechts 19 paarden (incl. fuur) &8 van de eigenaresse zelf (dus totaal aantal pensionpaarden 11 Tong uitsteken )
En allemaal leuke mensen en heerlijk rustig Ja
Zou voor geen goud weg willen daar!
Misschien moet je het eerst eens proberen op een kleinere stal, ik denk wel dat hij daar baat bij heeft, heeft hij wel weidegang waar je nu staat?

*edit* WOW. Heb even op de site gekeken, ziet er wel heel goed uit moet ik zeggen! En zijn het allemaal pensionpaarden wat daar staat? Een springtuin Lovers Dat zou ik nou wel graag willen Ja