Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
alano schreef:ik heb een tijdje niks gepost maar ik heb wel gewoon mee gelezenik heb gelijk een vraag voor jullie die voor mijn beslissing belangrijk is... (ik zou graag ook antwoord willen van lusitano als ze daar zin in heeft
![]()
)
mijn andalsier hengst is de laatste tijd heel erg vervelend en hij is met rijden bijna op een merrie gesprongen... wat zouden jullie doen castreren? of hem hengst laten en naar een rustige stal gaan of een andere oplossing zoeken?? ik ben namelijk zo bang dat hij zijn uiterlijk verliest...en dat bedoel ik niet met dat hij dan lelijk word maar dat hij kleiner lijkt of dat hij ineens zijn pit kwijt raakt met rijden bijv.
wie kan me helpen??
Lusitano schreef:Misschien moet je eens naar Sam komen kijken
Dat waren dus precies de dingen waar ik zo bang voor was! Het is niet gebeurd. Hij is geen manen kwijt, hij is nog net zo mooi als daarvoor. alleen handzamer en vooral liever en attenter.
Als ik de keuze had gehad was ik eerst naar een andere stal gegaan waar hengsten veilig gehouden kunnen worden (en ze ook gewoon naar buiten kunnen e.d.) zonder die mogelijkheid toch castreren.
Ik heb een jaar lang lopen dubben en ben nu heel blij met de beslissing, het lucht zo enorm op...
soeske schreef:Bij hengsten moet je altijd consequent zijn, vooral als ze nog maar 5 zijn. Lekker in de pubertijd, baasje plagen, zijn ze goed in hoor. Je moet er mee om kunnen gaan anders moet je er niet aan beginnen..
Yenneke schreef:@Prinslover:
Dat van die rare dingen was inderdaad in mijn tijd, zo'n 7 à 8 jaar geleden. Gelukkig is er nooit wat bij mij gebeurd. Toen het naar buiten kwam was ik daar net weg.
De manege is nu toch van Glenn? En z'n vader komt daar zeker niet meer...
Ze hebben Steffanie ook nog eens door Strana laten dekken. Daar was ik nog bij. Arme Stef. Zo'n grote kerel op je rug. Heeft ook niet echt geholpen, want ze werd niet drachtig.
Chayenne was een bonte pony. Daar heb ik na Steffanie een tijd op gereden. Werd toen een beetje groot voor Stef en Chayen was net 'n maatje groter. Maar in mijn tijd was Stef nog geen bokkerige pony. Ze was juist super lief, alleen met springen kon ze wat fris worden.
Waar heb je nu een verzorgpaard dan?
Nouvel schreef:Ojee, voorjaar in haar hoofd?!![]()
Jammer dat je je zadel niet meer hebt, had hij het weer nodig?
Rijd je haar nu nog wel of helemaal niet meer?
Spannend hoor, veulentje op komst!
Lusitana schreef:@Farruquito, is hij zo klein of lijkt het maar zo? Wel een leuk paardje!
@Alano: Als je bang bent dat je hem niet onder controle kunt houden, kun je hem beter laten castreren. Het zit voor een groot deel tussen de oren van de ruiter. Als je er geruster op zit als hij een ruin is, zal hij zich ook braver gedragen.
Maar een hengst kan heel goed leren dat als je erop zit of naast loopt, merries niet bestaan. Maar dat lukt niet als je in je achterhoofd hebt dat er wat kan gebeuren.
@Picassox: Mooie foto´s weer. Apart sfeertje.
madelief88 schreef:Wow, waar sta je dan?? (en ik vond Poelenburgh al massawerk)