[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:59

Xantha heeft full ;)

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:02

Ah, nou ok!

Robijn paste ze ook en Zelitta ook!

Kun je nagaan hoe lang ik ze al heb :')
Volgens mij al vanaf Veerle zelfs... :oo

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:09

Heb je een foto van dichterbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:12

Zo even niet bij de hand nu, kan ik van de week wel even maken als ik tijd heb?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:18

Als je ze echt kwijt wilt?? Ze zijn oranjebruinig toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:21

Bruin met oranje voering zeg maar, die eronder uit komt en dan oranje klittenband!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:41

O sorry toch niet wat ik zoek dan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:48

Maakt niet uit, dan houd ik ze gewoon :)

Pfff, er loopt nu een topic over een paardje wat exact Robijn is ;(

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:21

zo ben ik ook weer even ga zo ff bijlezen maar bokt werk op me bb niet zoals het moet heel vervelend en het weekend me pc niet aangehad.

begin nu wel erg goed te merken dat amortje steeds beter in zn vel gaat zitten en gaat nu steeds meer dingen uitproberen enzo en dendert nu gewoon door je heen, wat heel vervelent is.
Dus daar moet aan gewerkt worden, hoe weet ik nog niet moet er nog iets op verzinnen want het binnen en buiten zet team vindt het niet zo leuk.
1 meid die op de stal werkt en hem dus ook binnen en buiten moet zetten durft het niet meer omdat ze nu weet dat het een hengst is terwijl het voorheen wel goed ging toen ze het niet wist.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:26

Robijntjah schreef:
Maakt niet uit, dan houd ik ze gewoon :)

Pfff, er loopt nu een topic over een paardje wat exact Robijn is ;(

ow das vervelend ik heb het op stal staat een pony de iets grotere versie van me overleden paardje was even schrikken de eerste keer dat ik hem zag

en je foto's leuk joh was dat de eerte keer zo ja dan hoop ik dat het bij mij ook zo goed zal gaan en ik ook kan genieten zonder bang te zijn

@Xantha gaat het al weer een beetje beter met je rug en knuffels van je beestje werk altijd super

@lakshmi wat een opknappertje doet me beetje aan amor denken maar die zag er iets beter uit dan hem maar met liefde gedult en een lkkr hap eten kom je ver amor ken je ook niet meer trug van hoe die nu is en was

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:16

Dapperedodo, wat doet jouw monster precies dan? Met door je heen denderen...? Chim is namelijk ook heel erg dominant en trekt zich vrij weinig aan van gezag. Nou zet ik haar dan ook meestal zelf buiten, maar als mijn moeder dat doet moet ze toch echt even rustig blijven! Als zij dus al onwijs ongeduldig gaat doen als ik haar uit de stal wil halen zet ik haar gewoon gelijk weer terug, doe de deur weer dicht, tel tot tien en doe het nog eens... tot ze normaal wacht tot ik de deur open heb, haar heb gepakt en ZELF aan geef dat ze mee mag komen...
In het begin was ik soms een kwartier bezig haar rustig buiten te krijgen. Nu weet ze hoe het werkt en staat ze al klaar om haar halster om te doen en rustig op mijn teken te wachten.
Je moet echt heel erg consequent zijn. Maak er een ritueel van en vertel de anderen hoe je dit gedaan wilt hebben... Dan kan hij er goed aan wennen en zal het veel minder indrukwekkend voor hem zijn! Dan moet hij eerst geduld hebben, anders duurt het alleen maar langer!

Xantha, rustig aan! Dat kan erg vervelend zijn.... en een hernia zit niemand op te wachten!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:39

Denise, wat grappig dat jij en Ellis ook op dezelfde dag jarig zijn!
Martine, al 3? Jeetje.. Acupunctuur? Nee, dat doe ik niet hoor, mag geen naalden in dieren prikken. Acupressuur wel. Deed de opleiding ook al toen ik bij jou was.. Inmiddels al tijd afgerond.
Angela, ben je alweer wat beter?
Esther, fijn dat jullie een lekkere strandrit samen hebben gemaakt!
Jolijn, fijn dat het lekker ging!
Debby, hoe is het met je rug? Sterkte!

Hier weinig nieuws, sinds dit weekend weer werkeloos. Seizoenswerk, dus weet dat ik van april tot november werk heb. Nu volop op de de massage storten, leren, oefenen etc.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:48

jolijn - ik snap dat je je nu kwetsbaar voelt, maar wees gelukkig met mo en denk aan de mooie tijden met robijn
en super dat je gereden hebt op mo foto's zien er super uit

angela - beterschap en hopelijk ben je snel weer de oude

esther - knappe shaggy kunnen jullie nu lekker ook vaker alleen naar het strand :D

Debby - rustig aan doen hoor hopelijk is het niet hetzelfde als wat je toen had, wel fijn dat je even je meisje hebt kunnen knuffelen

en een strandmeeting leuk zeg heike vind het strand geweldig

Suus - balen dat je weer werkeloos bent, maar nu heb je wel tijd voor de andere dingen

Dapperedodo - gewoon echt even consequent zijn, jij bent de baas en niet hij dit is gewoon uitproberen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:01

Denise, ja, ene kant wel balen, maar ik weet het ook altijd. Vind het soms ook wel lekker hoor, even dingen doen die ik leuk vind, wanneer ik maar wil en volop aan de studie en overal leren

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:10

General met zijn nieuwe hoofdstel die ik op de markt heb gevonden:
Meneer kijkt wel boos omdat hij daarvoor zijn stal uit moestXD
En hij moet nog even goed aangepast worden
Afbeelding

Hier was het even proberen of het leuk stond:
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:11

Mooi hoofdstel hoor!

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:17

soeske schreef:
Mooi hoofdstel hoor!

Bedankt:)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:48

Ja waarschijlijk is die me aan het uitproberen nu en hij kreeg ook alles voor elkaar he. Omdat ie zielig was of hij snapt het niet zo ging het eerst maar ben het nu zat en zielig is die ook niet meer. Hij heeft moeite met wachten in zn stal en dendert naar buiten door je heen wij staan in containers en stal heeft een opstapjje dus ben bang dat ie zich bezeert als je hem tegen houd zeg maar. Maar zal het eens met de meiden over hebben dat ze streng moeten zijn met halster om doen en gedulig moeten zijn want geen zin in dit probleem als ie 3 is dan is ie nog sterker.

Ow ja vergeet ik bijna wat een leuk hoofdstel zou ik ook wel willen hebben zoiets

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:01

Stoer hoofdstel!

Dapperedodo, dit moet je aanpakken voordat het erger wordt.
Duidelijk en heel consequent zijn. Ook een zielig paard heeft leiding nodig, dat heeft niets met gemeen zijn te maken maar gewoon duidelijk zijn!
Stapje is stapje ho is ho. Doordrammen is een paar stappen terug zetten.
Dit moet je oefenen tot in de treuren toe. En vooral veel en overdreven belonen als hij het goed doet.
Moeilijk uit te leggen zo via i-net.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:10

Xantha schreef:
Stoer hoofdstel!

Dapperedodo, dit moet je aanpakken voordat het erger wordt.
Duidelijk en heel consequent zijn. Ook een zielig paard heeft leiding nodig, dat heeft niets met gemeen zijn te maken maar gewoon duidelijk zijn!
Stapje is stapje ho is ho. Doordrammen is een paar stappen terug zetten.
Dit moet je oefenen tot in de treuren toe. En vooral veel en overdreven belonen als hij het goed doet.
Moeilijk uit te leggen zo via i-net.

Ja dat snap ik via internet maar snap je wel hoor het is ook over met lang leve de lol voor hem hihi hij heeft de zomer heerlijk bij mogen komen op land maar moet nu wel de regels gaan leren. En ja stap je trug dat ben ik wel al aan het proberen maar het is zo'n tank zeg maar dat ie gewoon blijft staan en dan is ie echt een blok beton wat niet beweegt maar gaan der in iedergeval aan werken

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:35

Het is heel handig om dat met je touw te doen.
Voor zijn neus rondjes draaien (Als een soort propellor), niet ermee slaan maar als hij doorloopt komt hij met zijn neus ertegen aan en dat is niet fijn voor hem. Zo kan je hem ook achteruit laten gaan en gebruik je lichaamstaal. Tja Xantha is ook klein geweest en was soms ook ontzettend lomp en drammerig :+

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:43

Xantha schreef:
Het is heel handig om dat met je touw te doen.
Voor zijn neus rondjes draaien (Als een soort propellor), niet ermee slaan maar als hij doorloopt komt hij met zijn neus ertegen aan en dat is niet fijn voor hem. Zo kan je hem ook achteruit laten gaan en gebruik je lichaamstaal. Tja Xantha is ook klein geweest en was soms ook ontzettend lomp en drammerig :+

haha gelukig ben ik niet de enige die een klein lomp en drammige paardje heeft.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:48

Nee zeker niet hoor!
Ik heb een groot lomp en drammerig paardje ;)
Dat touw is inderdaad jouw hulpmiddel om het gedaan te krijgen. En ga niet schuin bij hem weg draaien want dan laat je hem weer toe om door je heen te lopen. Recht gaan staan, en duidelijk zijn! JIJ bent de baas, zo simpel is dat... en dan merkt hij vanzelf dat hij heus wel naar buiten mag, maar dat hij dan even rustig aan moet doen!
Anders gaat het alleen maar van kwaad tot erger!
Ik doe het met Chim ook als we aan het wandelen zijn en ze me te snel gaat of moeilijk gaat doen. Ik draai om, loop zo 10 meter terug en begin weer overnieuw. Zo duurt het alleen maar langer voordat we ergens komen! Dan komt ze vanzelf gelijk mee op mijn tempo.
Het vergt echt even veel inzet en het frustreerd ook echt wel als het niet gelijk lukt. Ik ben nu 4 maanden verder en kan heel goed met haar wandelen, mijn moeder kan haar netjes haar halster om doen en naar buiten laten en er gebeuren zo veel minder ongelukken. (WEER een paard op je voet bijvoorbeeld... :o )
Het is echt voor jezelf hoor! Hij is jong, Nu kun je hem nog van alles wijs maken, maak daar gebruik van!

Edit: Wat een prachtig hoofdstel! Laat je die neusriem er zo bij?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:21

Jolijn, wat een leuke fotos en wat fijn dat je zo van je paard kan genieten ;)
Angela beterschap :(:)

Deb, waardeloos.. ik ken het hoor sterkte.
Suus, even tijd voor studeren is ook wel lekker na een druk seizoen;)

loversyl; mooi hoofdstel maar ik vind het net ff te grof op jouw paard zo maar dat kan door de foto komen, zou er geen neusriem om doen;)

dapperedodo; gewoon rustig aan doen, natuurlijk leiding geven, niet afdwingen. Maar er zijn tegenwoordig zoveel boeken filmpjes en kennis over dat je er wel uitkomt denk ik zomaar;)