[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:02

knappe moreno! Leuk dat hij zo snel leert!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:24

Sorry dat ik jullie topic zomaar binnen kom vallen, maar ik ben opzoek naar iemadn die clinic's geeft.

Ik weet dat er hier op bokt iemand is die Klassieke rijkunst clinic's geeft. Ze heeft een ava met een witte PRE die gallopeerd.

Zo heb je iemand niet 'nodig' en zie je haar overal. Dan heb je haar 'nodig' en kan je haar niet vinden.

Maar aangezien jullie hier van de Barrocke paarden zijn en jullie beter in dat 'wereldje' zitten, dacht ik. Ach ik vraag het hier maar eens!

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:56

Korte moderator mededeling:

Het charter is aangepast:
Nickeltje @ [BKR] Welkom op Barokke en Klassieke rassen [BKR]
Ik heb onderaan een samenvattend topic geopend over nakomelingen van...
Mocht je een nieuw topic over een hengst willen openen, check deze dan even.

Daarnaast is er (eindelijk) een BKR [verzamel] ITP topic geopend.

Groeten Marije

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:58

borderjay schreef:
idefix4 schreef:
Shanna: Leuk joh! Pink! Ze staat niet op mijn verlanglijst, maar daar zal ik dan wel te oud voor zijn. ;) Concerten zijn allicht leuk

Je bent toch niet ouder dan mij??? En ik ben dól op Pink *\o/* *\o/* *\o/*

Ja het was echt SUPER!! Zou er zo weer heen gaan... was het geld dubbel en dwars waard.
Wat een dijk van een stem en een hele gave show!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:01

Dankzij Ronbijntjah heb ik gevonden wie ik zocht. Dankjewel!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:23

Wanda: 90, da's een leeftijd om vrede te hebben met afscheid. Toch sterkte en gecondoleerd! Een periode van het leven van je man wordt afgesloten nu. :(:)

Gab: TOF! Dat moet ie Des ook een keer komen uitleggen. ;)

Zo, ik heb weer een gezellige dag doorgebracht en bijgeleerd. Alleen Sabrina was boos. Haar planning was dat ik op tijd thuis zou zijn en haar van school zou halen. Ze wilde ponyrijden om nu echt te galopperen! :D Hopelijk denkt ze er morgen nog net zo over... hihi.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:19

heey
Wanda : Gecondoleert :(:)
idefix: longeren kan idd nog niet zoveel kwaad, we vragen niet veel van hem en hij geeft er duidelijk plezier in ( verder als longeren gaan we nog niet hoor).

gister avond op bente gereden, heb echt heerlijk gereden, hij begint nu wel wat te etteren maar hij blijft redelijk braaf en zijn best doen :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:58

Nou feest vandaag hier! Sabrina heeft gegaloppeerd. Was wel een foutje. Ik had Prince losgegooid in de bak, dan is ie net wat coöperatiever. Als spelletje loop ik dan op hem af om hem voorwaarts te houden. Maar ja, de instructrice doet dat altijd met een andere bedoeling! Sabrina vond balkjes oefenen 'eng'. Ze heeft het al meer gedaan hoor, maar ja, dan moet ze altijd even piepen. Dus de juf niet te flauw, die dacht, ik pak hem even! In stap ging dat ook gewoon, maar in draf dacht Prince: "Mooi niet!" Hij ging er in galop van tussen en omdat hij dus voor de balken stond, sprong ie er mooi met 2 flinke sprongen overheen. Mijn eerste reactie: "Wouw! Wat knap!" En ze bleef nog zitten ook! Maar ja, Sabrina was huilen met de pet op! Die dacht dat ie had gebokt! Maar nu loopt ze groots te doen dat ze dus gesprongen heeft. Tegenover de grote neef doet ze net of ze het vrijwillig heeft gedaan! Haha.

Dalijk ga ik zelf rijden in de clubles met Sam. Ben benieuwd!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:49

Idefix: leuk!!! Ja Kirsten was laatst ook in tranen toen Jippe erg enthousiast 4 voltes in volle galop om mij heen deed. Maar ja ik legde ook uit dat ze dus een erg stevige zit had en dat Jippe haar dus erin vertrouwd dat ze blijft zitten. Is inmiddels ook zo trots als een pauw. Stefan wil niet draven of galoperen. Zoals hij zelf zegt is ie voorzichtig met zichzelf (en zijn zusje niet... :+ )

Zooooo met alle spanningen hier maar even lekker uitgewaaid vandaag op stal.
Stefan was mee. Hier een in the picture topicje:

Twee stoere mannen trotseren het herfstweer

Edit: Terwijl ik dit type staat mijn een stoere mannetje onder de douche een nieuw K3 liedje te zingen: Later wil ik KONINGIN zijn, van een lilalila lollypopland.... Euhmmmmmm stoer?

En een zoektopicje:
Gezocht: knalroze dekje en truien met paarden erop

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:42

Heb wel de oudere HH Stripe roze liggen voor je.. mag voor een klein prijsje weg

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:17

soeske schreef:
Heb wel de oudere HH Stripe roze liggen voor je.. mag voor een klein prijsje weg

Heb je een foto? Mag PB of in het topic...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:47

Tja, wat je vraagt, dragen ze hier zelf nog! Haha, ik kan even neuzen in de kast van Michelle wat er ligt. Volgens mij ligt daar nog een rood t-shirt uit Spanje met tja, spaanse paarden. ;)

En Sabrina heeft heel veel van dat spul. Veel gevonden via mp... !

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:05

Ja voor dochterlief is er zat te vinden, maar voor een jongen die gek is van paarden pffffft! Alles is rose of zachtblauw ofzo.
En hij wil toch echt graag een nieuwe paardentrui. Hij had vandaag zijn oude aan maatje 116... Past ECHT niet meer bij een joch van bijna 130....
Heb op MP ook een oproepje gezet. Wie weet...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:12

Kun je niet bij de Devo of een jan sikkes (weet niet of het typisch fries is hoor, maar iig een winkel waar ze allemaal stoffen hebben ofzo) een paardenprintje kopen welke je op een trui kunt naaien?

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:49

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes.
Ik ben even uit het reageren, maar volg jullie nog wel waar het kan.
We proberen zo snel mogelijk Atlas weer beter te krijgen en dat vergt veel tijd met zoeken in boeken, internet en adviezen diverse. Ook op bokt heb ik een topic geopende.
Als er mensen mee willen denken, of zoeken. Heel graag. PB me dan met ideeen.
Ik hoop binnenkort weer actief mee te kunnen doen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:57

Snowy2004 schreef:
Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes.
Ik ben even uit het reageren, maar volg jullie nog wel waar het kan.
We proberen zo snel mogelijk Atlas weer beter te krijgen en dat vergt veel tijd met zoeken in boeken, internet en adviezen diverse. Ook op bokt heb ik een topic geopende.
Als er mensen mee willen denken, of zoeken. Heel graag. PB me dan met ideeen.
Ik hoop binnenkort weer actief mee te kunnen doen.

Sterkte ermee hoor meid!!! :(:) Was ik in je topic vergeten te zetten :o
Ik hoop dat je snel iets kunt vinden qua oplossing of verbetering of oorzaak of wat dan ook!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:10

Dank je wel.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:30

soeske schreef:
Kun je niet bij de Devo of een jan sikkes (weet niet of het typisch fries is hoor, maar iig een winkel waar ze allemaal stoffen hebben ofzo) een paardenprintje kopen welke je op een trui kunt naaien?

Tsja... Ik weet hiet bij mij echt nergens een stoffenwinkel en ben niet zo goed met de naaimachien...
En het heeft geen echte haast.

Nou vandaag eindelijk weer eens kunnen werken. De rijbak is al 2 weken bagger en de longeercirkel was een buitenbadje. Dat laatste hebben ze dinsdag verholpen door hem af te graven en alles nieuw erin te leggen (drainage etc) Dus die was droog vandaag!!! Jippe ging echt graag aan het werk! Snap nu ook dat hij de laatste dagen als ik grondwerk ging doen in die natte rijbak, hij wat bijterig was van verveling. Dat beest is gewoon een echt werkpaard. Vandaag in de longeerbak rustig instappen linksom ging goed. Daarna rechtsom: galopje, bokje erbij, helemaal lijp! Maf beest hihi. Na 10 minuten de bijzet eraan en 30 minuten gewerkt. Regen of niet, meneer ging er hard tegenaan in een toch wat zware bak. En zijn best doen hoor! Mooi lopen, heeeeeel rustig verzameld draven. Omkeren op commando ging gewoon alle keren goed, geen protest, geen zuur gekijk. Lekker werken DAT wil hij! Daarna nog een 5 minuten zonder bijzet uit laten draven (maar hij was wel moe hoor). Daarna in de rijbak uitstappen aan de hand tot ie droog en op adem was. Dat was met 15 minuten gepiept (zonnetje scheen). En niks geen gebijt en gedoe. Beetje schuren en half in mij kruipen dat wel, maar dat is OK. Nee hij is echt sjaggie geweest van het weinige werk van de laatste 2 weken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:22

Wanda: Horka heeft ook heel veel voor jongens anders hoor! Zowiezo hebben ze een ontzettend leuke kinderlijn.
Kijk eens rond in een goede ruitersportzaak? Hier in de buurt zit het Drunens Ruiterhuis en daar hebben ze heel gave spulletjes. Ik heb hier in de kast een rode trui met een Fries erop liggen. Een heel fijne, maar dat is maat 152. Die heb ik voor 5 euro gekocht bij een opheffingsuitverkoop.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:29

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:20

heey
Snowy : Nogmaals heel veel sterkte, en succes :(:). ik weet zo even niet wat het zou kunnen zijn maar hopenlijk vinden jullie wat het is en kan er wat aan gedaan worden :(:).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:42

Snowy: :(:)

Goedemorgen allemaal (nog net). Ik ben gisteren naar een feestje met Derek Ogilvie geweest, erg leuk 8-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:18

heey

gister avond les gehad met tinker :D. ging erg lekker en we hebben veel punten waar we op moeten oefenen ( bijv. linker galop, stelling en buiging enz..)
hij deed redelijk zijn best maar was wel erg eigenwijs :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:56

Shanna: Nog wijzer geworden van Derek of had hij geen berichten voor je uit het hiernamaals?

Angela: Leuk!! Een Tinker nog wel!

Vandaag een heel leerzame dag gehad bij de zadelmaker. Hij had een afspraak om een aantal zadels te checken op locatie. Of ik mee wilde! En of natuurlijk! Hij vond het wel jammer dat hij geen nieuw zadel hoefde aan te meten, maar ik vond het toch ontzettend interessant, omdat hij nu een aantal paarden had waar zadels op gecheckt moesten worden. Dus ik kon eens goed zien hoe een te wijde en te smalle boom er uit zien. En hoe een zadel hoort te liggen, natuurlijk. Bij de meeste zadels was het prima in orde. Ik heb ook een wow-zadel goed kunnen bekijken. Deze moest gevuld worden. En een zadel met ingebouwd Flair. Ik persoonlijk zou er niet warm voor lopen om dat te doen met mijn zadel. Doe mij maar gewoon ouderwets wol! Maar het was echt heel leuk, maar ook heel koud! En dan ook nog een A-tje met een wat te wijd zadel. Ik vond het reuze interessant!

Al met al een heel boeiend leerdagje gehad.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:07

idefix4 schreef:
Shanna: Nog wijzer geworden van Derek of had hij geen berichten voor je uit het hiernamaals?

Gisteren was 'enkel' een feestavond. Vooral veel lol gehad dus :D

Zo zie ik eruit als ik niet op het paard zit :+

Afbeelding