[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:52

nameless van mij mag je mee met je hengst ik neem aan dat je hem onder controle hebt dus geen probleem
en wat zal jij geschrokken zijn meis zeg wat een verhaal gelukkig dat het beestje zo koel is en bleef

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:54

hey, kom ook weer even uit de meeleesmodus binnenvallen! Haha!

prinslover, dat is een goeie vraag! Cool
Het is vooral een kwestie van keuzes maken denk ik en een vriend/partner hebben die het accepteert en/of (nog beter Haha! ) het ook leuk vindt...
Ik doe 2 paarden praktisch helemaal zelf, Fifi doe ik helemaal alleen en Tulp wordt 1 a 2x in de week aangespannen gereden door haar eigenaar.
Ik ga er elke dag heen (in ieder geval 1x per dag maar regelmatig ook meerdere keren) en moet zelf uitmesten en bij afwezigheid van de (stal)eigenaar voer ik ook en zet ze buiten/binnen.
Ik woon samen met mijn vriend waarmee ik 3 jaar geleden een huis heb gekocht.
Mijn vriend had niks met paarden toen ik hem leerde kennen. Inmiddels is hij aardig meegegroeid in het paardenwereldje.
Hij rijdt af en toe zelf aangespannen, maar meestal gaat hij met mij mee.
Ook mest hij voor me uit als ik heel weinig tijd heb of echt een keer niet kan vanwege mijn werk of ziek zijn...
Dat is wel superfijn, want zonder iemand die achter je staat red je het echt niet om 2 paarden te doen, te werken en een eigen huis te hebben...
Ik ben trouwens sinds aug. wel 4 dagen gaan werken ipv 5, dat scheelt ook al een heel stuk!

nameless, jemig dat is schrikken zeg!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:02

dat is het zeker...ga nog helemaal om naar de barokke paarden hahaha weet zeker dat dit met mijn gribaldi niet zo was afgelopen...peetisgreat jij hebt pm van mij!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:10

Prinslover schreef:
Even een vraagje van mijn kant.. Ben er best nieuwsgierig naar hoe jullie dit doen Bloos Dus als je wilt vertellen hoe jij dat doet, graag!

Wat ik mij afvraag. Hoe combineer je dat alleemaal? Een paard, fulltime werken, je vriend en alle andere dingen die je nog wilt doen? Hoe staat jullie vriend/man hier tegen over? zeker voor de jongere dames onder ons? Hebben jullie plannen om samen te gaan wonen enzo? Mijn vriend en ik hebben het er wel is over. Maar aangezien er een groot bedrag ( je kan wel zeggen een godsvermogen Tong uitsteken ) richting je paard gaat houd je wel minder geld over voor de huur van je huis/hypotheek, auto en boodschappen.. Doen jullie je paard ook 100% alleen of heb je er ook een verzorgster bij. Het lijkt mij namelijk wel handig een verzorgster, sowieso iemand waar je op kan terug vallen als je er tussenuit gaat ofzo Lachen . Brand los! Cool

Ik kom ook even uit mijn leeshoek gekropen.

Ik ben 26, werk fulltime (nu even niet, ben werk aan het zoeken sinds mijn gefaalde paardenjob) woon samen met mijn vriend (huurhuis, maar we zijn wel aan het zoeken om te kopen) en sta ook volledig in voor de kosten en de verzorging van mijn paardjes. Ze staan "aan huis", wil zeggen: bij mijn ouders aan huis, maar ik ga er heen vóór mijn werk om uit te mesten en te voeren en na mijn werk om te rijden en te voeren.

In het weekend en in mijn vrije tijd gaat bijna al mijn tijd naar de paarden, hierbij rijd ik ook nog af en toe paarden voor iemand anders. Gelukkig is mijn vriend nu zo ver dat, als ik eens een weekendje weg wil met vriendinnen, hij mijn paarden verzorgt (enkel in de zomer, dan hoef hij niet uit te mesten). En mijn vader kan wel inspringen als wij op vakantie gaan.

Wat ik soms niet fijn vind, is dat ik er nogal alleen voor sta, buiten die enkele keren doe ik echt àlles alleen met Licor (Yoshi is niet zo veel werk Knipoog ). Alleen hooi binnenhalen, alleen voer inkopen, alleen naar een clinic, alleen op wedstrijd, alleen gaan buitenrijden. Dankzij Bokt heb ik wel wat paardenvrienden nu die af en toe meegaan, maar mijn irl vriendinnen zijn echt helemaal niet met paarden bezig. Dat is niet altijd leuk, maar zij hebben wel veel respect voor mijn hobby en vinden het best fascinerend. Verder ga ik wel ongeveer elke week nog op stap of gezellig met de vriendinnen wat drinken. Daar maak ik wel tijd voor.

Financieel is het uiteraard niet altijd even makkelijk, want er komen altijd weer onverwachtste kosten bij. Naast gewoon het voer, smid en standaard DA heb ik ook een trekauto en trailer die ook weer wat onderhoudsgeld kosten. Lessen, clinics (wat ik nu eenmaal ook graag doe) zijn ook niet goedkoop. Mijn vriendinnen (geen paardenmensen) maken hun geld op aan kleren en mooie meubels en verre reizen, dat kan ik niet. Hoewel ik daar ook allemaal van droom, maar ja, als je paarden hebt, maak je keuzes. En als je dan bekijkt wat je er allemaal voor terugkrijgt Lovers Nu zou ik graag een tweede paard erbij kopen, maar dat moet een PRE zijn Clown en die aanschaf kan ik niet meer betalen Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:23

Ik werk part time en sta op een stal in volpension, waar ze zomer en winter elke dag buiten komen. Dus dat neemt mij een hoop werk uit handen en neemt ook de druk eraf van het elke dag perse moeten. Als ik geen tijd heb, ziek ben of op vakantie ga, voert mijn stalgenootje Suev zijn slobber met de glucosamine, en kijkt of hij in orde is. Verder wordt alles voor me gedaan dus ik hoef alleen te poetsen en te rijden. Af en toe haal ik wel eens de drollen uit de stallen als hun niet zoveel tijd hebben gehad.

Verder hebben we Luna ook nog, zij heeft ook veel aandacht en beweging nodig die ik haar graag geef. Maar soms is dit wel lastig met werken, mijn moeder paste altijd op haar als ik werkte maar nu gaat het slecht met mn oma dus is het even behelpen. Mijn vriend is ook wel gek met haar maar die heeft soms wel moeite met de paarden. Hij vindt het jammer dat er zoveel van ons geld en mijn tijd inzit. Dus pas ik me soms aan hem aan en hij zich soms aan mij.

Het is een strak schema zowel qua tijd als qua financieel. Zeker nu Suev zoveel voer en andere dingetjes nodig heeft. Net wat Lobke zegt, ik kan niet elke maand eens lekker gaan shoppen of vaak op vakantie of andere extra, leuke dingen doen. Maar dat zijn keuzes die je maakt. Ik heb die keuze gemaakt toen ik 14 was en een krantenwijk liep om Dinkey te kunnen bekostigen. Ik heb altijd heel veel dingen gelaten zodat ik Dink kon houden dus ik ben eigenlijk niet anders gewend. Maar mijn vriend daarentegen kon eigenlijk altijd kopen wat hij wilde dus die heeft daar af en toe wel eens moeite mee.

Dat de bezineprijzen, de kosten voor je ziektekostenverzekering en al dat soort dingen continue maar steeds absurt in prijs blijven stijgen en dat de lonen niet meestijgen maakt het er echt ook niet echt makkelijker op. Als ik alles terug kon draaien was ik zelf nooit aan een tweede paard begonnen.
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 25-06-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:24

nog eens een vraagje: sire gaat nu al uit zijn zadel groeien wat voor zadel kan je me aanraden ??
damn, idra zit echt te kwijlen naar aanleiding van de foto's in je profiel...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:28

malin en lobke, het is inderdaad precies zoals jullie ook al aangeven, je moet er wat voor over hebben en andere dingen voor laten...
waar een ander een paar keer duur op vakantie gaat of wat vaker dure nieuwe kleding koopt geef ik het uit aan m'n paardje(s)...
het is dan inderdaad (zeker in onvoorziene gevallen) wel eens kiezen of delen... Cool

nameles, misschien voorlopig een wintec met verwisselbare boom?
of als je wat uit wilt/kan geven kun je voor een WOW gaan, daarvan is alles aanpasbaar, dit zadel kan dus ook 'meegroeien' met je paard...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:30

wintec vind ik echt helemaal niks..ik ga even googlen op een wow,..nog nooit van gehoord!
weltrusten alvast allemaal

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:34

namless Trusten Doei, doei

Sanne pakito: WElkom wat een rpachtig pareltje heb je Knipoog Haha!

ben blij als ik vakantie heb voel me zo beroert. ben superr verkouden :'(

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:40

Had wat fotoos gemaakt en probeer snel topic door te lezen maar gaat zo snel.
Weet dat princelover rare kleurjes leuk vind , heb niet veel kunnenmaken zat weer als gewoonlijk zonder batterij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste zijn 2 merries van Escalera en die jongen op paard is mijn zwager.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:57

Prinslover schreef:
Even een vraagje van mijn kant.. Ben er best nieuwsgierig naar hoe jullie dit doen Bloos Dus als je wilt vertellen hoe jij dat doet, graag!

Wat ik mij afvraag. Hoe combineer je dat alleemaal? Een paard, fulltime werken, je vriend en alle andere dingen die je nog wilt doen? Hoe staat jullie vriend/man hier tegen over? zeker voor de jongere dames onder ons? Hebben jullie plannen om samen te gaan wonen enzo? Mijn vriend en ik hebben het er wel is over. Maar aangezien er een groot bedrag ( je kan wel zeggen een godsvermogen Tong uitsteken ) richting je paard gaat houd je wel minder geld over voor de huur van je huis/hypotheek, auto en boodschappen.. Doen jullie je paard ook 100% alleen of heb je er ook een verzorgster bij. Het lijkt mij namelijk wel handig een verzorgster, sowieso iemand waar je op kan terug vallen als je er tussenuit gaat ofzo Lachen . Brand los! Cool

Ik heb geen vriend dus dat scheelt al veel tijd Tong uitsteken. Verder begin ik 's ochtends om half 8 met werken en dan werk ik tot half 4. Vroeger ging ik altijd dan gelijk naar stal, maar nu kan ik wel eerst even eten nu is het toch langer licht.... Zo lang ik geen vriend heb ga ik ook nog niet op mezelf wonen, ik kan niet tegen alleen zijn Knipoog. En ik zit mijn ouders ook niet in de weg (althans dat zeggen ze Tong uitsteken). Dus ja ik heb het wat dat betreft makkelijk.... Ik betaal natuurlijk zelf nog niks omdat het mijn verzorgpaard is (al heb ik de laatste keren voer nog steeds niet terug....). Als ik mijn eigenpaard ga kopen (waar ik nu druk mee bezig ben) neem ik in iedergeval een verzorgster, het is ook wel fijn om is een dagje op de bank te kunnen blijven hangen, of als je ziek bent of een keertje op vakantie wilt.... En aangezien mijn beste vriendin ook gek is op paarden heb ik mijn verzorgster al gevonden Knipoog. Wat betreft de kosten heeft mijn moeder me al belooft de helft van de stallingskosten te betalen, dus dat scheelt al heel veel Knipoog. En tja verder wel alles zelf... Maar dat gaat me wel lukken Lachen.

Tegen de tijd dat ik ga samenwonen zie ik het wel hoe het gaat met het huis, de hypotheek enz. En als ik zie hoe lang de eigenaar er nu al niet is geweest na de bevalling (en dr voor) gaat het wel lastig worden met kinderen.... Maar zij is wel heel erg daarin... Voordat ze was bevallen had ze dr man ook een aantal keer meegenomen zodat die ook kon uitmesten en longeren en mij dan een aantal dagen zou kunnen helpen... Nou ik heb m geen één keer gezien.... Op zich vondt ik het wel prettig dat ik hem helemaal alleen deed, net een eigen paard Lachen. Maar des te zwaarder is het nu de eigenaar hem weer 1 dag door de week en de weekenden doet (als ze tijd heeft tenminste anders mag ik weer komen opdraven) want nu krijg ik ineens op alles commentaar... (mja wat andere ook zeggen op stal ik heb mijn best gedaan en het ging goed en zij is gewoon te trutterig Tong uitsteken).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:08

Jus: Wat een mooie paardjes zeg!! Vooral die eerste twee! Ik ben ook wel van de aparte kleurtjes Knipoog, al vindt ik zwart ook wel heel mooi....

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:31

jus: Wat een geweldig mooie paarden zeg!
Prinslover: Wat een verhaal joh! Hoop nooit zoiets te hoeven meemaken.. Mijn vorige paardje moest ook afgemaakt worden. Had koliek en zou anders nog langer moeten lijden... Vreeeselijk om zo afscheid te moeten nemen van een paard he?
En sja, werken, huis, vriend, paard. Als je t echt wilt, kan het wel. Ik werk zelf 4 dagen. Woon samen en heb een paard. Hou indd niet echt geld over in de maand. Maar.. samen kom je er wel uit hoor...Maar je moet t er wel voor over hebben. Ik woon ook nog in Zwolle, midden in het centrum, dus ik heb hem op een manege staan, wat eigelijk wel te duur is. Maar wij hebben nog geen auto, dus ik moet t op de fiets kunnen doen. Ik ga meestal om de dag naar hem toe, maar soms ook vaker. T is maar net hoe het uitkomt. WIl geen bijrijdster meer, omdat Pakito jong is en daar niet goed op reageerd. Doe dus alles alleen...
Wel n gedoe soms, maar heb alles voor m over!!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:32

nameless schreef:
nog eens een vraagje: sire gaat nu al uit zijn zadel groeien wat voor zadel kan je me aanraden ??
damn, idra zit echt te kwijlen naar aanleiding van de foto's in je profiel...

Dankjewel Lachen
Ik heb de lederen versie van Wintec, de Bates, model Isabell Werth, super zadel en die heeft ook een verstelbare boom. Als je paard een hele korte rug heeft zal het niet passen, maar verder past het op bijna alle paarden.

Deeltijds werken, ik merk dat dat veel meer standaard is in NL dan in België, de deeltijdse jobs liggen hier niet voor het rapen en zijn meestal "minderwaardig" (minder boeiende functies en minder verantwoordelijkheid). Met een deeltijds job zou ik mij al helemaal niet kunnen voorstellen hoe ik mijn paarden financieel kan onderhouden, je houdt dan toch ook minder loon over...
Maar de lonen liggen bij jullie wel hoger denk ik.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:33

evdpanne: Waar Bokt al wel niet goed voor is Haha!
Hoe ging het met Atlas?

Ilona: Ja, 40 uur werken en daarnaast de paarden, je vriend en je sociale leven is flink aanpoten hoor...
Ik werk nu dus 32 uur, maar na mijn vakanties wil ik weer 40 uur gaan werken. Dit deed ik ook aldoor, in Januari ben ik 32 uur gaan werken. Toen ik 40 uur werkte, sporte ik daarnaast ook nog eens 6 uur doordeweeks en moest ik ook nog naar Furia, dan was het meestal wel half elf voordat ik aan avondeten toe kwam.
Als ik weer 40 uur ga werken, heb ik ook gezegd tegen mn vriend dat ik alleen in de weekenden tijd zal hebben...
Die vind dat wel echt k.lote. Gelukkig heb ik Danielle, als ik het écht niet meer trek en gewoon zo kapot ben, vraag ik of zij even heen kan, of ik vraag of ze heengaat van te voren zodat ik ook even aan mn sociale leven toe kom doordeweeks. Maar ik ga over het algemeen echt 6 dagen in de week naar Furia Ja Hoe dat meot als ik op mezelf ga of ga samenwonen, nog geen idee, maar het is inderdaad lastig met de vele kosten die je kwijt bent aan je paard Ja
Oja en een voordeel, op een "sociale" stal staan. In de periode dat ik het zo druk had zorgde de stal eigenaresse ervooor dat Furia zijn box er altijd netjes bij lag, ik kan altijd op hun terugvallen en hij gaat natuurlijk lekker op de wei dus ik móet er niet heen.
Maar inderdaad wat Lobke zegt dat ken ik ook wel, mijn vriendinnen zijn ook helemaal niet van de paarden, das vrij lastig, ze snappen het ook niet echt Clown Dat ik bijvoorbeeld het niet altijd extreem laat kan maken omdat ik nog naar mijn paard moet de volgende dag.
Maar we zien het allemaal wel weer, 1 ding is zeker en dat is dat Furia nooit weggaat!

nameless: Wat eng zeg, ja fijn is dat he aan die barokke paarden, toch wat anders dan een gribje Haha!
We zijn hier allemaal volgens mij wel fan van Wintec, ik zou het je ook aanraden, ideale zadels.
Flamon: oe vervelende beterschap!!
Jus: oei, in dit geval kijk ik niet eerst naar het paard, maar naar de man die erop zit Wow!
Wauw!! Wat een onwijs knappe zwager heb jij zeg Haha!
Doe mij maar zo'n man die ook nog eens in de paarden zit.
Paarden zijn ook mooi hoor Haha!

Nou, ik had dus gisteren nog even die camera gehaald. Ik heb absoluut geen aanleg voor fotograferen. so don't judge me
Gaat gewoon om de plaatjes Haha!

1. Eerst wel even een sfeervolle zonsondergang (had nét iets eerder moeten zijn):

Afbeelding

En wat foto's van Furia op de wei, voordat ik ging rijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog na het rijden (niet al te helder meer, was al donker):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste foto was ie aan het hinniken, maar was toch al wat donkerder dan ik dacht.
Rijden ging weer best lekker! Vanavond les.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:49

Wat is Furia mooi, hij wordt echt steeds meer paard, lekker vol Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:02

Petra -> En heb je het nog gered om jezelf in te houden en zonder nieuwe spullen voor je paardjes thuis te komen na gisteren?

Madelief -> Ja klopt hoor, het liefst had ik Grytsje bij mij gehad, dan weet ik zeker dat ze het goed heeft en krijgt wat ze nodig heeft.
Maarja, helaas mag het niet zo zijn.
Misschien dat ze er nog op terugkomen als blijkt dat de nieuwe mensen niet met Grytsje d'r knieproblemen om kunnen gaan.
De boerin zei nl al zoiets, dat ik precies weet hoe ik ermee om moest gaan en zij niet.
We zien het wel hoe het loopt........
Ben heel benieuwd naar je kiekjes van Fuur! *edit* MOOIE KIEKJES VAN FUUR! Haha!

Ilona -> Ik denk dat die mensen het doen met goede bedoelingen, zij weten nl niet hoe ze er mee om moeten gaan en op moeten bouwen.
De mensen die nu met haar bezig zijn doen het met goede bedoelingen, maar zo zou ik het ook niet doen.
Ik zou er nog niet op gaan rijden, eerst die spieren trainen en sterker maken, en dan pas erop.
Over je vraag; ik geloof best wel dat als je fulltime werkt het voor je vriend niet leuk is om je 's avonds ook nog eens te moeten missen, óf hij moet ook paardenliefhebber zijn en meegaan.....
Zoniet, dan zal hij het moeten accepteren dat je paard ook een belangrijk iets is in jouw leven waar ook tijd in gaat zitten.
Als ik niet meer bij de paarden zou komen dan zit ik heel anders in mijn vel, en dat weet Frits dus die staat er helemaal achter.
Ik probeer op de dagen dat ik geen oppas heb overdag te gaan zodat ik 's avonds meer thuis ben, maar ik denk dat het voor jou wel fijn is als je een bijrijdster hebt.
Ik geloof wel dat het financieel haalbaar is, zeker als jullie beiden een fulltime baan hebben.
Ik bedoel maar; bij ons werkt Frits fulltime, ik heb mijn oppaskinderen dus werk parttime, wij hebben 2 kinderen, een hond, een koophuis, 2 auto's én een paard, en het is allemaal te doen.
Het is ook maar net wat voor eisen je stelt aan bijv. de stalling.
Ik hoef niet op een superdeluxe manege te staan waar je al gauw € 250,= of meer per maand betaald.
Rintske staat nu op een kleine pensionstal waar ik € 165,= per maand betaal in de zomer en € 150,= in de winter (omdat ze dan niet buiten en binnen gezet wordt) en ik voel me daar helemaal thuis.
Dat ze buiten en binnen gezet wordt scheelt mij al weer veel tijd, nu hoef ik er maar 1x per dag naartoe.
Verzekering doe ik niet aan, dat vind ik maar weggegooid geld.
Ik stort nu elke maand geld op een aparte rekening en daar betaal ik dan de VA-kosten mee.
Wil je persé alles nieuwe spullen of neem je ook genoegen met 2e hands,...... scheelt ook weer.

Nameless -> Gelukkig is het goed afgelopen!
Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren, zeg.....
Wat mij betreft mag je ook mee met je hengst, mits je hem goed onder controle hebt.
Lijkt me gezellig!
Op het FPF hoor ik goede berichten over het Phryso zadel of de Tietse's Choise, zelf heb ik vorige week een Zaldi New Kent gekocht.

Fanny -> Beterschap!

Jus -> Kwijl Die bovenste foto......... Kwijl En niet alleen dat paard, hahaha!

Gisteren hoorde ik dat de haflingers (die afgelopen weekend bij ons zijn komen staan) van een stal komen waar Droes heerste.
Deze haflingers schijnen het ook gehad te hebben.
De eigenaars wisten niet beter dan dat een paard dan 6 weken na het genezen vervoerd mag worden, maar het is zo dat een paard pas vervoerd mag worden wanneer er 6 weken voorbij zijn dat het laatste paard op stal is genezen.
Zover was het dus nog niet, maar ze hebben wel op het landje naast Rintske gestaan en er zit een dikke kans in dat ze met elkaar hebben staan neuzen.
Juist jonge paarden, en paarden met een lage weerstand lopen een grotere kans op besmetting is mij bekend.
Rintske is wel jong, maar heeft volgens mij een flinke weerstand, en de kans op besmetting is zeeeeeeer klein.
Maar ik hou haar wel heel goed in de gaten!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:18

Madelief: Atlas was wel actief tijdens het longeren, ik stap nu alleen met hem, maar door de wind, het bandje wat in de loods naast de longeerbak speelde en de sproeier die in de rijbak werd aangezet dacht meneer daar weer anders over.... Hij sprong telkens aan in galop en dan ging ie proberen af te snijden (vind ie altijd leuk, dan issie speels Tong uitsteken). Dus ik weer meerennen om m netjes op de hoefslag te laten lopen en ja dan vind ie het nog leuker... Maar ja zolang hij het maar naar zn zin heeft... Hij ziet er verder ook niet echt slecht uit en loopt een klein beetje stijf maar niet echt heel kreupel ofzo....
Furia is trouwens ook onzettend mooi!! Ik vind die laatste foto met de zonsondergang ook wel mooi Lachen.

Hahahaha ik wilde het zelf nog niet zeggen over de zwager... Maar jullie houden je ook niet zo in zie ik Tong uitsteken. Ik vond ook al niet alleen het paard knap op die foto Knipoog.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:30

zo dan jus wat een onwijs lekker ding Tong uitsteken daar wil ik wel een keer een ritje mee maken en nee niet je die paarden maar je zwager kwijl kwijl je mag bets nog wat meer foto`s plaatsen hoor geen probleem :o Haha! hihihi

paardjes zijn ook mooi hoor Tong uitsteken

saida ja heb niks gekocht hoor gisteren

madelief wat een mooie foto`s van je paardje en zonsondergang he bedenk me nu dat ik daar wel met die zwager van jus bij wil zitten op de rug van een paardjes hihihi lekker romanties he

heb trouwens gisteren geoefend met roxy met traielr laden alleen loopt hij er echt niet in nu eerst tsjil op de trailer gezeten hij liep er wel in achter ene bakje voer welis waar maar dat geeft niks
een paar gekeerd in en uit gelopen en heel erg beloont
kunnen we toch het weekend weg was anders zo sneu dat roxy de hele weg naast de auto moest rennen Haha! Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:47

hahahaha kan ze die leuke zwager niet uitnodigen voor jullie weekendje Tong uitsteken.

Gelukkig dat Roxy nu wel de trailer op gaat! Met een beetje geduld bereik je al heel veel Knipoog.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:57

[quote="evdpanne"]hahahaha kan ze die leuke zwager niet uitnodigen voor jullie weekendje Tong uitsteken.

dat lijkt me een hele goede ik heb wel twee persoons bedje bij me en celine stop ik wel ff bij saida in het huisje Haha! Clown Knipoog Duivel

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:09

madelief88 schreef:
Cloris: Ja, haha ik hoorde ook dat ie lekker ging rolle ofzo in de binnbakt? Dat hoorde ik althans geen idee of dat ook Piropo was. Vervelend joh! Nog beetje redelijk punten gekregen? Wat rij je eigenlijk nu?

Ja hij mag altijd rollen na afloop en dat doet hij dan gewoon ff aan het touwtje, in dit geval was de binnenbak lekker makkelijk Haha!
Moah de punten waren 177 dus opzich, gezien de proef met alle paniek nog redelijk.
Op dit moment nog M1+7 heb een een kleine wedstrijdstop, ben hem aan het voorbereiden voor de Z

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:26

peet: Ik zal voor en na foto's maken Knipoog kastjes makeover!

madelief: veel plezier op vakantie! Waar in duitsland ga je heen?
Furia wordt wat volwassener vind ik Knipoog Het puppy gaat er af. Hij wordt echt heel knap!

Esther: met al die liefde en aandacht zal het snel goedkomen met atlas!

Ilona: Gister avond gelukkig iets minder laat, maar ik vrees voor vanavond Tong uitsteken
Ik rijd ongeveer 4x in de week, soms daarvan 1 alleen longeren of dat doe ik een andere dag, dan ga ik 1 dag wandelen en ze heeft 1 a 2 vrije dagen in de week. Heb gister nog een kleine leuke hint gekregen...Nu Encanto goedgekeurd is wil pierre dus gaan fokken, maar dan moet er een merrie komen...en die moet ook gereden worden. Hij zei iets van: Ja straks heb je 2 constante om te rijden....Meer wilde ie niet kwijt
Fijne vakantie!!!!!!!!! En je hebt vast geen her, dus ook gefeliciteerd met je diploma!

Op je vraag;
Tjsah mijn vent woont ver weg Knipoog Dus dat probleem heb ik niet. Ik werk nu (in de vakantie) 36 uur per week, normaal gezien gebruik ik die tijd voor school. Ik heb geluk dat ik Shannnon goedkoop kan stallen, want dat is toch je grootste uitgave post aan een paard. Ik combineer het door een goede planning te maken, van te voren bedenken wat ik ga doen en hoe laat. Ik heb nu geen verzorger, maar kan altijd valerie bellen of pierre om te helpen Lachen Echt druk sociaal leven heb ik ook niet Knipoog

nameless: Je kan het besten een ruitershop bellen, die komen dan zadels passen (als ze deze service hebben) Ik vind wintec dus ook helemaal niks! Eindelijk een medestander Knipoog

saida: Gewoon in de gaten houden, zodra je iets merkt kun je meteen bellen. Je weet tenslotte wat het dan is!

Vork Ik dacht gister...ik zal maar is een zandhap nemen. Ongeloofelijk maar ik ben van Sita gevallen! Ik zat er net op..lekker lang teugeltje in 1 hand beetje relaxed. Schrikt ze ofzo en begint toch te bokken, helemaal bol! Kon het nog even uitzitten, maar toen draaide ze wat naar rechts en zag ik de hindernis staan (draaide ze vanaf) dus ik dacht nou laat me hier maar vallen, beter dan dat ik straks tegen de hindernis aan lig. Helemaal verkeerd terecht gekomen, lees Plat op mn bek Tong uitsteken Zat helemala onder het zand en ben nu zo stijf als iets. Maar daarna nog wel lekker op shannon gereden, en blijven zitten Knipoog Vandaag had ik gelukkig een rustdagje ingepland, dus ga zo weer schilderen en lekker niksen!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:39

J.ezus, hier kan ik me echt aan irriteren:
[WD-K] 1e prijs en 207 punten in het Z1

Citaat:
Tweede proef hetzelfde probleem als vorige week, hij gooide zijn tong over het bit! Boos!
Ben het nu echt zat, zijn neusriem gaat 3 gaten strakker in vervolg, normaal ben ik daar niet zo van,
maar nu is de maat echt vol.

Hoe triest Ik heb er maar niet op gereageerd want die wilde duidelijk niet horen, 3 gaten strakker kom op zeg!

Saida:Oei, das wel even schrikken hoor!! Hopelijk gaat het allemaal goed, maar dat zal wel. Dankje Haha! Tis alleen echt lastig foto's van een niet-actief paard te maken in je eentje Clown
evdpanne: Dankje!! Ja vind t jammer dat die foto niet wat lichter is, heb m al iets bewerkt, maar wilde altijd graag een hinnik-foto van Furia Tong uitsteken Esmee heeft ook n mooie van Fuego, echt n stoere foto vind ik dat! Haha, leuk hoor dat Atlas op zn toch wat oudere dag nog lekker actief is! Wij hebben ook behoorlijk wat oudere paardjes op stal staan. Maar ik ben toch iemand van de jonge dieren Haha!
Maar hij voelt zich in ieder geval goed zo te lezen!
Peet: Ik zag m t eerst ik zag m t eerst Tong uitsteken
Hij mag idd wel die zonsondergang beleven met mooie Furia maar dan ook met mij erbij hihi Vork Je arme man, mag ie niet eens mee op jullie weekendje en dan ook nog met knappe mannen het bed in willen duiken Peet toch Tong uitsteken
Cloris: oke, das zeker dan wel netjes.
Ik vind het wel eens leuk om met jou en Piropo op stap te gaan naar wedstrijd, dus als je eens in groom-nood zit moet je maar roepen Haha!
Mies: Ik ben er gelukkig nog een weekje! Ik ga naar t zwarte woud, daar kwam ik altijd, alleen niet hetzelfde plekje. Was namelijk best spontaan idee, vriendin en ik kwamen erachter dat we altijd allebei naar het zwarte woud gingen (ik altijd dichtbij/50 km onder stuttgart), en zij zat dus zo'n 50 km meer naar het zuidwesten, dus daar gaan we samen heen in een huisje. Zeker zin in!!
Ik hoor dat inderdaad de laatste tijd vaker van mensen Haha! Dat ie echt volwassener begint te worden, ook de laatste tijd in karakter trouwens Ja
Ik dacht trouwens nog eraan of je je vriend al beetje mist..?
He he , stoute zita Tong uitsteken Vervelend dat je stijf bent, maar ja af en toe ook wel weer grappig om er af te donderen Tong uitsteken Zolang je niks ernstigs hebt dan he Clown

Oja deze kur blijft zo vet he Haha!
http://nl.youtube.com/watch?v=GFvOtTN0muQ

Kan m alleen nooit ergens vinden in goede kwaliteit?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:22

peetisgreat schreef:
evdpanne schreef:
hahahaha kan ze die leuke zwager niet uitnodigen voor jullie weekendje Tong uitsteken.

dat lijkt me een hele goede ik heb wel twee persoons bedje bij me en celine stop ik wel ff bij saida in het huisje Haha! Clown Knipoog Duivel

Hahaha! Die is gek!
Wat dacht je van Frits, Lisanne, Jorick en hond Tommie bij jullie in de tent (wordt stapelen! Haha! ) en die leuke zwager bij mij in het huisje?
Vind ik een veel beter idee!! Haha!