Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) het ook leuk vindt...Prinslover schreef:Even een vraagje van mijn kant.. Ben er best nieuwsgierig naar hoe jullie dit doenDus als je wilt vertellen hoe jij dat doet, graag!
Wat ik mij afvraag. Hoe combineer je dat alleemaal? Een paard, fulltime werken, je vriend en alle andere dingen die je nog wilt doen? Hoe staat jullie vriend/man hier tegen over? zeker voor de jongere dames onder ons? Hebben jullie plannen om samen te gaan wonen enzo? Mijn vriend en ik hebben het er wel is over. Maar aangezien er een groot bedrag ( je kan wel zeggen een godsvermogen) richting je paard gaat houd je wel minder geld over voor de huur van je huis/hypotheek, auto en boodschappen.. Doen jullie je paard ook 100% alleen of heb je er ook een verzorgster bij. Het lijkt mij namelijk wel handig een verzorgster, sowieso iemand waar je op kan terug vallen als je er tussenuit gaat ofzo
. Brand los!
). Alleen hooi binnenhalen, alleen voer inkopen, alleen naar een clinic, alleen op wedstrijd, alleen gaan buitenrijden. Dankzij Bokt heb ik wel wat paardenvrienden nu die af en toe meegaan, maar mijn irl vriendinnen zijn echt helemaal niet met paarden bezig. Dat is niet altijd leuk, maar zij hebben wel veel respect voor mijn hobby en vinden het best fascinerend. Verder ga ik wel ongeveer elke week nog op stap of gezellig met de vriendinnen wat drinken. Daar maak ik wel tijd voor.
Nu zou ik graag een tweede paard erbij kopen, maar dat moet een PRE zijn
en die aanschaf kan ik niet meer betalen

Prinslover schreef:Even een vraagje van mijn kant.. Ben er best nieuwsgierig naar hoe jullie dit doenDus als je wilt vertellen hoe jij dat doet, graag!
Wat ik mij afvraag. Hoe combineer je dat alleemaal? Een paard, fulltime werken, je vriend en alle andere dingen die je nog wilt doen? Hoe staat jullie vriend/man hier tegen over? zeker voor de jongere dames onder ons? Hebben jullie plannen om samen te gaan wonen enzo? Mijn vriend en ik hebben het er wel is over. Maar aangezien er een groot bedrag ( je kan wel zeggen een godsvermogen) richting je paard gaat houd je wel minder geld over voor de huur van je huis/hypotheek, auto en boodschappen.. Doen jullie je paard ook 100% alleen of heb je er ook een verzorgster bij. Het lijkt mij namelijk wel handig een verzorgster, sowieso iemand waar je op kan terug vallen als je er tussenuit gaat ofzo
. Brand los!
. Verder begin ik 's ochtends om half 8 met werken en dan werk ik tot half 4. Vroeger ging ik altijd dan gelijk naar stal, maar nu kan ik wel eerst even eten nu is het toch langer licht.... Zo lang ik geen vriend heb ga ik ook nog niet op mezelf wonen, ik kan niet tegen alleen zijn
. En ik zit mijn ouders ook niet in de weg (althans dat zeggen ze
). Dus ja ik heb het wat dat betreft makkelijk.... Ik betaal natuurlijk zelf nog niks omdat het mijn verzorgpaard is (al heb ik de laatste keren voer nog steeds niet terug....). Als ik mijn eigenpaard ga kopen (waar ik nu druk mee bezig ben) neem ik in iedergeval een verzorgster, het is ook wel fijn om is een dagje op de bank te kunnen blijven hangen, of als je ziek bent of een keertje op vakantie wilt.... En aangezien mijn beste vriendin ook gek is op paarden heb ik mijn verzorgster al gevonden
. Wat betreft de kosten heeft mijn moeder me al belooft de helft van de stallingskosten te betalen, dus dat scheelt al heel veel
. En tja verder wel alles zelf... Maar dat gaat me wel lukken
.
. Maar des te zwaarder is het nu de eigenaar hem weer 1 dag door de week en de weekenden doet (als ze tijd heeft tenminste anders mag ik weer komen opdraven) want nu krijg ik ineens op alles commentaar... (mja wat andere ook zeggen op stal ik heb mijn best gedaan en het ging goed en zij is gewoon te trutterig
).
, al vindt ik zwart ook wel heel mooi.... nameless schreef:nog eens een vraagje: sire gaat nu al uit zijn zadel groeien wat voor zadel kan je me aanraden ??
damn, idra zit echt te kwijlen naar aanleiding van de foto's in je profiel...

Hoe dat meot als ik op mezelf ga of ga samenwonen, nog geen idee, maar het is inderdaad lastig met de vele kosten die je kwijt bent aan je paard 
Dat ik bijvoorbeeld het niet altijd extreem laat kan maken omdat ik nog naar mijn paard moet de volgende dag.

Die bovenste foto.........
En niet alleen dat paard, hahaha!
). Dus ik weer meerennen om m netjes op de hoefslag te laten lopen en ja dan vind ie het nog leuker... Maar ja zolang hij het maar naar zn zin heeft... Hij ziet er verder ook niet echt slecht uit en loopt een klein beetje stijf maar niet echt heel kreupel ofzo....
.
. Ik vond ook al niet alleen het paard knap op die foto
.
daar wil ik wel een keer een ritje mee maken en nee niet je die paarden maar je zwager kwijl kwijl je mag bets nog wat meer foto`s plaatsen hoor geen probleem :o
hihihi
.
.
.
madelief88 schreef:Cloris: Ja, haha ik hoorde ook dat ie lekker ging rolle ofzo in de binnbakt? Dat hoorde ik althans geen idee of dat ook Piropo was. Vervelend joh! Nog beetje redelijk punten gekregen? Wat rij je eigenlijk nu?
kastjes makeover!
Het puppy gaat er af. Hij wordt echt heel knap!
Dus dat probleem heb ik niet. Ik werk nu (in de vakantie) 36 uur per week, normaal gezien gebruik ik die tijd voor school. Ik heb geluk dat ik Shannnon goedkoop kan stallen, want dat is toch je grootste uitgave post aan een paard. Ik combineer het door een goede planning te maken, van te voren bedenken wat ik ga doen en hoe laat. Ik heb nu geen verzorger, maar kan altijd valerie bellen of pierre om te helpen
Echt druk sociaal leven heb ik ook niet 

Ik dacht gister...ik zal maar is een zandhap nemen. Ongeloofelijk maar ik ben van Sita gevallen! Ik zat er net op..lekker lang teugeltje in 1 hand beetje relaxed. Schrikt ze ofzo en begint toch te bokken, helemaal bol! Kon het nog even uitzitten, maar toen draaide ze wat naar rechts en zag ik de hindernis staan (draaide ze vanaf) dus ik dacht nou laat me hier maar vallen, beter dan dat ik straks tegen de hindernis aan lig. Helemaal verkeerd terecht gekomen, lees Plat op mn bek
Zat helemala onder het zand en ben nu zo stijf als iets. Maar daarna nog wel lekker op shannon gereden, en blijven zitten
Vandaag had ik gelukkig een rustdagje ingepland, dus ga zo weer schilderen en lekker niksen! Citaat:Tweede proef hetzelfde probleem als vorige week, hij gooide zijn tong over het bit!![]()
Ben het nu echt zat, zijn neusriem gaat 3 gaten strakker in vervolg, normaal ben ik daar niet zo van,
maar nu is de maat echt vol.
Ik heb er maar niet op gereageerd want die wilde duidelijk niet horen, 3 gaten strakker kom op zeg!
Tis alleen echt lastig foto's van een niet-actief paard te maken in je eentje 
Esmee heeft ook n mooie van Fuego, echt n stoere foto vind ik dat! Haha, leuk hoor dat Atlas op zn toch wat oudere dag nog lekker actief is! Wij hebben ook behoorlijk wat oudere paardjes op stal staan. Maar ik ben toch iemand van de jonge dieren 
Je arme man, mag ie niet eens mee op jullie weekendje en dan ook nog met knappe mannen het bed in willen duiken Peet toch 

Dat ie echt volwassener begint te worden, ook de laatste tijd in karakter trouwens 
Vervelend dat je stijf bent, maar ja af en toe ook wel weer grappig om er af te donderen
Zolang je niks ernstigs hebt dan he 

peetisgreat schreef:evdpanne schreef:hahahaha kan ze die leuke zwager niet uitnodigen voor jullie weekendje.
dat lijkt me een hele goede ik heb wel twee persoons bedje bij me en celine stop ik wel ff bij saida in het huisje![]()
![]()
![]()
) en die leuke zwager bij mij in het huisje?