Voor iets dat makkelijker zoekt dan Facebook en waar je volgens mij gratis adverteert is sporthorses/ehorses.
Altijd fijn als je van je eigen paarden gaat kwijlen Elisa! Niet alleen een compliment naar je paard, maar ook naar jezelf voor goed management!
Klinkt druk Jolmer. Leuk dat het blok meteen okee was - althans, zo ziet het er hier uit.
Na toch wel wat slapeloze nachten heb ik weer een paard, de Portugees.
Op het moment is hij nog een soort van naamloos, hij werd volgens mij zowel Dia als Sol genoemd. Op dit moment gebruik ik ze beide en de variant Sollie. Uit onwennigheid heb ik hem perongeluk ook Cas genoemd, naam van de hond kwam perongeluk ook nog voorbij - laten we het er op houden dat ik toe ben aan een paar dagen goede slaap haha.
Ik ben echt heel blij dat ik terug ben gegaan naar "mijn" kliniek. Ik had mijn eigen DA verteld dat ik zou komen op haar vrije dag en bij haar collega die ook betrokken was bij het onderzoek er zou zijn.
Ze hebben wat extra foto's voor me gemaakt dan dat er afgesproken was. "Je bent er nu toch en nu kunnen we checken of alles goed is". Mijn DA bleef heel vaag over de vraag of ze dacht dat hij er langer last van had. Vrijdag vanuit hem wel de verwachting gekregen dat hij er al heel lang mee liep. En dat is fijn om te horen, geeft toch een stukje rust en bevestiging in mijn hoofd.
Wel weer even een naar gevoel weg slikken toen het nieuwe ventje achter gesloten deuren de foto's moest onder gaan, alsof de ellende weer opnieuw begon.
Maar niets was minder waar, hij werd helemaal goedgekeurd!
Streskip dat ik ben had ik een vrachtwagentje gehuurd in plaats van een trailer. Cabine helemaal open gezet zodat hij alle ruimte had. Met fokster een stalbed gemaakt met stro en wat hooi om te knabbelen.
Zo relaxed als dat hij op de trailer stond. Heeft Cas nog nooit gestaan

We moesten op locatie even wachten. Dus ik ben bij mijn "wilde" hengst gaan staan. Hij vond het allemaal interessant, stond lekker te genieten van kriebels terwijl hij ook af en toe krabbelde.
Op vreemd terrein was hij echt mega braaf. Wat wel inhoud dat hij waarschijnlijk een binnenvetter is. Als ik het vergelijk met Cas dat ik hem kreeg, haha. Tja.... ik was mijn hoofd bijna kwijt omdat hij begon te steigeren en daarmee bijna mijn hoofd mee maaide omdat ik er niet op bedacht was.
Intro in de groep ging eeeuhh poedersuiker, ravage als je het mij vraagt.. was niet verwacht en paard wat zo lelijk deed heeft dit ook nog nooit eerder laten zien.
Volgende dag verplaatst naar hun "oude" stuk en hem daar apart gezet van de rest om bij te komen, dat kon in het stuk waar ze stonden niet.
Nog even wat schuiven en voorbereiden. We gaan nu vooral even wachten tot hij zelf aangeeft interesse te hebben in de paarden voordat we er 1 of 2 aan hem gaan introduceren. Binnenkort gaan ze naar een stuk van 16ha voor de zomer, daar zal het sowieso wel los lopen.
Meet Sol, Sollie, Dia, of iets anders wat nog gaat komen.
Moet nog een wat betere foto maken van hem.

Hoop dus echt dat ik hét paard heb gevonden wat ik zocht, het lijkt er nu wel op. We gaan het allemaal mee maken. Hoop dat ik veel mooie momenten met hem mag mee maken en dat ik deze keer er wel 1 heb die oud mag gaan worden.
Sorry voor de lange post