[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:09

Bullymonster: Leuk filmpje! Shaggy volgt mij altijd al in stap in de longeerbak :). Helaas mogen wij niet in de bak losgooien anders kon ik het zo ook gaan proberen :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:19

Eline: Toch maar zo snel mogelijk dat hartfilmpje maken hoor! Hopelijk valt allemaal mee, maar ja, bedenk je wel dat Atlas een oud paard is. Het kan natuurlijk gewoon ouderdom zijn. Helaas hebben de wezens waar we van houden niet het eeuwige leven. Het is iets wat je wel in je achterhoofd moet houden, om een te grote klap te kunnen verwerken. :(:) Sterkte! Mooie foto met je kindje op Atlas!! En gaaf hoofdstel. Kan ik een betere foto hebben??? Ik mag er nog een keer een nabouwen... :+ Momenteel zit ik ook met de tenen krom te kijken naar mijn Jackie van ruim 14. Ze bloedt uit haar bekkie. Geen idee wat het is. Kan natuurlijk ook gewoon een tand uit het bekkie zijn gevallen, want ze kwispelt nog en eet goed!

Margot: Ach het is niet alleen het zadelmakersverhaal. Eigenlijk valt dat reuze mee. Voor dingen die je graag doet, máák je tijd hè? Gewoon dat het buiten koud, nat en kort is, maakt rijden momenteel errug onhandig! Zodra het maar even droog is ga ik aan de gang met Sam. Maar ja, de bak is momenteel geschikt als zwembad en met Sinterklaas er ook nog bij, maar die is nu weg hè? En nu kan ik naar de manege om te trainen. Even kijken wat de beste tijd is... *D
Mooi filmpje idd!

Goh, ik had een produktief dagje! Ik zoek een fysio idb van Veghel, een goeie, weet iemand er één? Tips zijn welkom! Ik mocht vandaag mijn zusje's mooie quarter eens kritisch bekijken. Samen spieren besproken enzo, haha, zij chipt paarden, dan moet je ook het één en ander over anatomie weten. Ze is drachtig en aan de afdruk op de rug kon ik al zien waar het zadel lag. Volgens mij een te lang zadel. Ze dacht zelf al dat het zadel te wijd is, omdat het schuift. Ook zaten de singelgroeven ver naar voren. Daar heb ik op gewezen. Daar had ze nog niet over nagedacht. En verder vond ik de rug strak zitten en als je er achter ging staan kon je ontzettend goed zien dat het paardje scheef is. Naar mijn idee mag er wel eens een fysio oid naar kijken en dat vond ze een goed plan. Paardje is onhebbelijk in de omgang als er gezadeld wordt. Volgens mijn zus is het verwendigheid en dat zou zo maar kunnen, maar zo lang heeft ze haar nog niet en de jeugd van de quarter was niet superrelaxed begreep ik. Zowiezo kon er in de 4 jaar, dat ze haar niet had, heel veel gebeuren. Persoonlijk vind ik altijd al dat je reacties op zadels altijd verder moet onderzoeken. Zonder zadel is ze vriendelijk en knuffeling. Het is een mooi beestje en er moet nog gebouwd worden aan de bespiering, maar dat mag de pret niet drukken! Ze zoekt nu een goed passend westernzadel tegen een redelijke prijs. Dus ik ga met een hele waslijst vragen naar de zadelmaker! En een ander kennisje heeft me gevraagd de ogen open te houden voor een niet te duur (tweedehands) dressuurzadel voor een Z-paard. Verder blijken mijn ouders voor 2 Irisch Cobs ook nog te speuren naar een zadeltje. Eén ervan heeft een superkort ruggetje. Dus ik zei al, dat moet een kort zadel worden! En mijn zus, jaa, maar mam moet er wel in passen! Tja, dan zit er maar één ding op... :P Zorgen voor een kleiner kontje! Zal wel het voorjaar gaan worden. Dat zijn er 4! Wat voel ik me nu nuttig! :D :D :+

Maarja, ik had gepland om vandaag in de manege te gaan rijden met Sam en dat is niet gelukt! :(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:24

Angela jij bent ook bezig zeg! 2,5 jaar is nog wel jong, maar een beetje longe kan geen kwaad hè?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:32

Anouk: Voor Shaggy is Nico Speksnijder geweest, ik dacht dat ie uit zeeland vandaan kwam maar dat weet ik niet zeker... Ik vond het een hele fijne man die ook rustig met de paarden om gaat. Hij legt ook goed uit wat ie doet en wat er precies is. Ik heb een kaartje met zijn gegevens dus die kan ik wel per PB sturen als je wilt.

Edit: Hij komt uit vlaardingen, heb zijn website gevonden: http://www.icreo.com/Nederl/nico.htm. Misschien dat ie een keer bij jullie in de buurt is, bij mij op stal is iedereen tevreden over hem ;).

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:16

Evdpanne: leuk dat Shaggy zo zijn best doet met het grondwerk, en weer heerlijke foto’s.
Borderjay: Grappig dat niemand weet wie dat blonde jongetje is, meestal is het wel een familielid tenminste dat zie je bij Derek meestal.
Anita, Elise en Debbie: wat een verschrikkelijk nieuws.
Anouk: geweldig van Des zo met Sinterklaas.
Snowy: ik hoop dat Atlas snel opknapt. Wel een supermooi hoofdstel.

Ingrid.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:19

Esther, he wat grappig dat hij ook bij Shaggy is geweest :D . Had Nico ook gebeld voor een afspraak, maar kon helaas niet doorgaan.. Ik wacht er ook nog ff mee (december he ;) ). Maar hij schijnt wel goed te zijn. Hoe waren jou ervaringen?

Lisenka, thanx voor de tip, alleen ik krijg Chico met niks zo gek dat hij er echt zoveel moeite voor doet hihi :+ . Voor een wortel/peen/appel/biks gaat ie echt niet rennen :P . Dus helaas.. die werkt niet voor hem..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:24

Afbeelding

8-)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:29

?

Leg eens uit Shanna...? Ik mis iets ;)

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:30

Ben je bij Pink geweest gisteren???
Ik ben op 1 maart geweest, was zooooo gaaf!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:05

Ik ben inderdaad gisteren naar het concert van Pink geweest :D
Was voor mij geheel onverwacht!!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:21

Ilona: thanks voor je leuek reactie! Dat kan je Chico ook zeker leren hoor! Aliso is van zichzelf wel speels. Alleen wilde hij totaal niet bij mensen blijven. Als hij normaal los ging sprong hij over het bakhek heen. Hij kon geen druk verdragen, dus dat was meer het grote punt. Nu is dat over, blijft hij bij me en kunnen we zo spelen. Maar ik ben redelijk ver met Parelli en andere horsemanship dingetjes, dus daarom is het voor mij vrij makkelijk praten. In principe kan ik hem zo los alles vragen. Bully is denk ik meer als Chico. Hij wilde onmogelijk harder dan stap. Ik hou zelf absoluut niet van voerbeloning. Ik wil niet dat ze het doen om te eten, maar omdat ze het spelen leuk gaat vinden. Alleen is dit gewoon niet iets wat van de een op de andere dag werkt. Met hem heb ik ook eerst heel veel aan het touw gedaan, net als met Aliso en nu kan hij ook zo spelen, alleen moet ik van hem niet vragen of dat een uur volhoudt.

Als je het echt leuk vindt, is de enige tip die ik je kan geven, begin aan een touw te spelen. Volg een programma, wat mij betreft het best Parelli en dan komt dit vanzelf. En wie weet anders ook wel hoor. :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:47

Ilona: Ik vond hem erg fijn. Hoewel Shaggy het allemaal maar raar vond, vreemde man die aan hem zit :P, bleef Nico erg rustig. Hij heeft echt heel veel geduld, en dat is erg belangrijk. Hij legt ook alles goed uit en laat je soms ook dingen zelf voelen. Hij heeft bij ons op stal 6 paarden gedaan en iedereen is tevreden :). Eentje zat echt heel erg vast en die heeft een schema meegekregen om weer een soort van opnieuw te beginnen. Dit paard kon de rechtergalop niet doen en had een hanetred doordat hij vast zat. Ook was er nog een oudje die eigenlijk tot grote verbazing nergens vast zat. Paard van een vriendin van mij is ook nagekeken en was ook helemaal goed. En Shaggy en een andere haflinger hadden precies hetzelfde.

Shanna: Wat gaaf concert van Pink! Lijkt me ook ontzettend gaaf!!

Vandaag wilde ik de oefeningen van het rechtrichten gaan doen met Shaggy, maar hij was gewoon te speels :P. Dus ja er was toch niemand bezig in de bak dus na de oefeningen zijn we maar gaan spelen :). Hij volgt me echt overal zo leuk is dat! Daarna mocht ie nog lekker gaan buitenspelen met zijn vriendjes. Ik me fotocamera meegenomen omdat ze altijd aan het spelen zijn en ik daar wel eens foto's van wilde maken, gaan ze in alle rust staan grazen :P. Ze weten het gewoon :).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:43

Shanna: Leuk joh! Pink! Ze staat niet op mijn verlanglijst, maar daar zal ik dan wel te oud voor zijn. ;) Concerten zijn allicht leuk

Esther en Ilona: dank voor de tip van de fysio

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:51

idefix4 schreef:
Shanna: Leuk joh! Pink! Ze staat niet op mijn verlanglijst, maar daar zal ik dan wel te oud voor zijn. ;) Concerten zijn allicht leuk

Je bent toch niet ouder dan mij??? En ik ben dól op Pink *\o/* *\o/* *\o/*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:04

Shanna, ahaa, gaaf!! :)

Bullymonster, goede tip! Ik dacht meteen een stap te ver, nl al los :+ . Logisch om eerst aan een touw te oefenen hihi. Ik ga het eens proberen. Ik kan hem wel los longeren, heel snel laten stoppen, naar me toe laten draaien. Met mij meedraaien als ik loop, laten volgen in stap.. Ook heb ik hem sinds kort geleerd schouder binnen te doen "los" (natuurlijk niet perfect, maar toch.. ) . Ook in draf los in een volte om mij heen doet ie het :D ! Dus we kunnen al een paar kleine dingen.. Ik zal t eens gaan proberen met touw (zo heb ik hem ook leren stoppen uit volle galop en los leren longeren :+ ) . Soms kan een oplossing zo dichtbij zijn ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:41

Jeetje wat gaan jullie snel zeg!

Even een tijd niet op bokt/computer gezeten en het is niet meer bij te houden! Zag wel mooie foto's voorbij komen van Egypte.

Eline : Sterkte ermee!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:59

heey michelle, ben jij er ook nog. hoe ist verders?

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:26

Ik leef nog Frank, beetje druk, huishouden, voor sammie zorgen, werken, Opleiding. Maar verder gaat alles goed. En met jou? en kinders en je lieve vrouwtje natuurlijk :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:40

ff ego
Ik ben van plan de Centered riding instructeurscursus te gaan volgen, die in april begint. Daarvoor moest je 6 lessen hebben gevolgd van een level 3 instructeur of een open clinic hebben gevolgd. Nu is de open clinic pas in mei, dus loopt niet goed..
Ik zoeken op internet en kwam ik bij Vanda oosterhuis terecht.
Vandaag was t zover, naar haar toe en kon op haar fjord lessen. Echt een groot verschil met 's ochtends, ze vond me 's ochtends wel goed rijden maar na oefeningen op de grond en op t paard werd het alleen maar beter. Echt leuk om te ervaren en te doen!
Heeft me zeker gemotiveerd om de cursus te gaan volgen en nog eens te lessen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 02:14

Ben er ook og. Drukke sint achter de rug, zoals je aand etijd kunt zien weer drukke week met veel werk voor mijn kantoor.
En vandaag helaas het bericht dat de opa van mijn man overleden is op de gezegende leeftijd van 90 jaar.
Ondanks dat toch een klap want het is echt heel snel gegaan. zaterdag nog geod, zondag ziek en vandaag er niet meer.
Kom later hier wel weer eens langs.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:16

Soeske: Leuk hoor een instructeurscursus! Veel succes ermee in ieder geval! En fijn dat de eerste keer lessen zo lekker ging!!

Zilfstar: Gecondoleerd!

Vanmiddag heb ik weer les met Shaggy. Heb er al helemaal zin in! De vorige keer ging het echt lekker, dus ben benieuwd hoe die het vandaag doet!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:40

Even Moreno foto spammen :D

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:24

Kan die weer een kunstje :). Issie nu weer zo donker geworden?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:27

evdpanne schreef:
Kan die weer een kunstje :). Issie nu weer zo donker geworden?

Ja,hij is nu helemaal donkerbruin :D
Hij leert echt zó snel! Hij kan ook al apporteren....doekje dat ik aanwijs pakken en naar mij toe brengen :P
Hij "lacht"op commando,doet spaanse pas,draait een rondje als ik "turn"zeg....en ik ben nu bezig dat hij hinnikt als ik fluit 8-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:31

Wat leuk :). Shaggy kan al heel goed dingen oppakken, maar naar me toe brengen dat doet ie nog niet :P. Ik ga ook wat meer oefenen met die dingetjes!