[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:31

Welkom Sanne! Ik vind het een heel leuk paardje, lekkere grote punt oortjes op de laatse foto, haha, schattig.

@ Petra: Lijkt me echt heel gezellig, ik hoop dat ik mag. Aangezien ik ook al naar de lange teugel dag wil. Maar ik zal 't even navragen aan me vader Haha!.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:34

Ik ben dat weekend wel met man, dochters en paarden/pony's vlak in de buurt, we gaan voor onzelf ponykamp houden in Putten bij mijn ouders Haha!
Best spannend, gaat Veludo zijn bos-doop worden daar. Ik ga hem dan niet ook nog naar de Woodyranch verslepen, maar misschien wel leuk om 's avonds even te komen buurten voor de gezelligheid.

Sannepakito wat een plaatje van een paardje heb je! Welkom hier Pling

Yenneke, grappig, ik zet dus ook een stuk van de rijbak af met het aanrijden, en heb onszelf afgelopen weekend ook gepromoveerd naar ca. 20x30m Haha!
En ik heb voor het eerst met de merrie samen in de bak gereden (zat een van de dochters op), en het óók nog overleefd toen zij er weer uit ging en wij alleen bleven. Was helemaal trots Cool
Zijn laatste resten testosteron hebben de strijd opgegeven, hij kan nu ook gewoon vlak naast haar vast staan met poetsen enzo. Heerlijk. Ik moet nu eerder op haar letten, want in haar drachtige toestand doet ze nog wel eens een narrige uitval naar Veludo. Ze heeft namenlijk besloten dat ze niks te maken heeft met de biologische verwekker (de dure rietjes van springkanon Diarado) en Rico tot vader van haar aanstaande kind gebombardeerd. Waarna ze nu fijn alvast samen vader en moedertje spelen en ze geen inmenging van Veludo of -nog erger- Peanuts in hun gezinnetje wensen. Komisch hoor. We kunnen niet wachten tot Rico volgend voorjaar verbaasd naar een groot hoogbenig zwart veulen staat te kijken Clown

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:24

Sannepakito: Welkom! Wel lastig een naamgenoot hier in het topic Knipoog

Ik vertrek zo richting schoonoord en ik ga daar een nachtje bij Aline slapen. Lekker genieten van alle spaanse schonen daar.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:56

zasrea heel veel plezier en neem je een paar mooiw mannen mee?????mogen ook die op twee benen hoor hihihi

karina mss wel heel leuk om zaterdag avond te komen mss kunnen we dan ene BBQ geven voor/met het forum meiden en aanhang

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:07

Esther -> Ja sommige paarden zijn echte mutsen wat dat betreft, en de mijne is daar ook één van. Vork

SannePakito -> Doei! Welkom hier!
Wat een leukerd is Pakito!
Hij heeft een hele lieve uitstraling!

Petra -> Volgens mij heb ik het al tig keren gezegd, maar we hebben er zin in dat jullie komen op de Woody Ranch!
Nu maar duimen voor droog weer!

Karina -> Lijkt me heel gezellig als je komt buurten!

Sanne -> Have fun bij Aline!

Mijn neefje Cas is thuis!
Gisteren was mijn broer jarig en de dag ervoor mochten ze Cas mee naar huis nemen.
Mijn broer en schoonzus zijn nu heel veel verloren tijd aan het inhalen.
In het ziekenhuis lag Cas eerst op de couveuseafdeling en daarna op de babyafdeling omdat hij in de gaten gehouden moest worden.
Hierdoor konden ze hem natuurlijk niet continue bij zich hebben, maar nu wijkt ie niet van hun zijde.
Als ze beneden zijn is Cas daar ook en voorlopig slaapt hij op hun slaapkamer.
Ik geef ze gelijk, als ouder zijnde mis je toch een hoop zo.
Gisteravond konden Lisanne en Jorick hun neefje ook eindelijk zien en vasthouden.
In het ziekenhuis mochten alleen kinderen vanaf 12 jaar op de afdeling komen.
Wat een poepie is het ook, en zo klein!

Hier nog foto's van afgelopen maandagavond, van de eerste privéles van Lisanne bij ons op stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een paar fotootjes van mij pareltje!

Afbeelding

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:26

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4311 ... tml?p=10,1
hahahah jullie moeten dit lezen
ik zie me al zitten achterstevoren op tsjillert om te zien wanneer ik moet drollen moet vangen
of een mega poepzak meenemen

Saida weer mooie foto`s ook van Lisanne ziet er erg ontspannen uit
fijn dat het goed gaat met je neefje en super dat hij nu heerlijk zijn papa en mama gaat laten genieten van het thuis zijn
heb je geen nieuwe foto`s van Cas
Haha!

nou ik geloof dat we zeker maar moeten duimen voor droog weer zo jammer zijn als het met bakken uit de lucht komt vallen

zo dan gisteren afscheid gehad van celine van haar school ze mag straks de echte werled gaan verkennen
was erg leuk ze hadden dansje en quizjes voor ons bedacht ook aan de innerlijke mens habben ze goed gedacht
echt leuk hoe die kids dat deden ze worden echt groot Bloos
nu mocht ze lekker uitslapen en als ze nietwakker zou worden hoefde ze helemaal niet naar school
zoals ik het nu bekijk ligtdie kleine nog wle tot de middag in haar bed de luilak

vrijdag heeft ze ook vrij en dan begingt hier de vakantie van 8 weken heerlijk
dan heeft ze ook weer een wedstrijdje van de fnrs
ga nu zo me hondje maar uitlaten anders wordt die boos
Afbeelding
ps let niet op de oude inrichting was bij me schoonouders Bloos

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:30

Hahaha Petra, doe maar snel voordat ie je opeet Huilen van het lachen.

@ Saida: Wat een leuke foto's Haha!.

@ Sanne: Have fun Haha!.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:07

nou hij heeft me niet opggeten hij was heel blij dat hij mee uit mocht dus hij wou zich gedragen
lief hondje hoor Clown

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:27

peetisgreat schreef:
heb je geen nieuwe foto`s van Cas
Haha!

U vraagt, wij draaien! Knipoog
Met trots show ik jullie mijn neefje Cas!
Deze foto's zijn gemaakt in het ziekenhuis, hij kreeg toen nog sondevoeding bij omdat hij nog niet genoeg kracht had om een flesje leeg te drinken na eerst aan de borst te hebben gesabbeld.

Afbeelding

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:34

wat een schatje en zo lekker rustig aan het slapen
lief he die kleintjes

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:38

Sannepakito welkom!

Ships heb ik net alles bijgelezen en nu alweer vergeten!
Iig een stel mooie foto's gezien,
Saida: wat gaaf, zo'n groot paard met zo'n klein meisje! Ze staat er stoer op hoor Haha!

Oef wat is jou neefje trouwens scheetig, ongelooflijk Tong uitsteken

Nou de woody-ranch meeting laat ik aan me voorbij gaan: geen paard, vervoer Tong uitsteken + dan ben ik op vakantie Knipoog maar ik wil wel veel foto's zien natuurlijk!

oke nu even douchen want kom net mn bedje uit en dan naar luitefluit

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:27

esss: hahah, ze rende zeker terug met zo'n blik van: Dit was helemaal de bedoeling hoor!

saida: Wat een ups en downs zeg met grytske, hopelijk zorgt deze er beter voor! Hoe gaat hetmet chipke
Onze paarden hebben dat met shetlanders...die zijn heeel eng natuurlijk Vork
Lisanne vindt het nogal spannend of niet?

sannep: welkom! Mooi paard!

sanne: Veel plezier!

Ging gister werken, was pas om half 1 thuis Rolleyes was nog gezellig blijven kletsen. Deed vanochtend wel zeer toen ik naar mn vakantiewerk moest.
Ik ben ook echt een licht, ik ging gister mn kastje verven. Had ik de verkeerde kleur gepakt....(we hadden 2 potjes blauw en ik was zo enthousiast dat ik maar iets gepakt had) Kwam er op tijd nog achter dus heb de andere kleur erover gedaan...gaf achteraf wel een gaaf effect dus hou ik het maar zo, maar morgen moet ik dan wel proberen hetzelfde te mengen Knipoog Het wordt dus een blauw kastje en dan met metallic verf ga ik er bloemen op maken Lachen Zal mn moeder ook leukvinden als ze thuis komt van vakantie!
Ik ga weer lekker mn knol trainen!

peetisgreat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:56

ff onder me andere naam wist me eigen ww nietmeer en ik zit in de ruiterwinekel moest ff invallen eigenaar werdt plots ziek

zo ben net trg van me paardje me vriendin zei je deken is stuk dus ik met naaimachine naar tsjil toe
en ja hij had een gat er in zitten deed zijn dekenaf en je gelooft het niet gelijk 8a9 steekvliegen op hem heb hem gelijk ingespoten wat werdt tsjillert gek zeg
echt zielig voor hem dus gauw de deken gemaakt en nu is hij weer rustig gelukkig

leuk mies van je kastje wel ff foto he van het resultaat
zoeiris, tuurlijk gaan we veel foto`s maken

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:47

Wauw we gaan tegenwoordig echt hard he, we gaan zeker dit topic sneller volkrijgen dan het vorige, gezellig Haha!

Ilona: Dat klinkt zeker lekker, wat leuk zo'n onverwachtse lunch! Maar je rijdt voorlopig helemaal niet dus, heeft Amanda echt vakantie dus zie je haar de komende maanden dan ook niet?
He he, gelukkig geen last van de kerels gehad gisteren ::D
Horsieslii Succes met leren nog, fijn dat je proefwerk goed ging Haha!
Cloris: Ja, haha ik hoorde ook dat ie lekker ging rolle ofzo in de binnbakt? Dat hoorde ik althans geen idee of dat ook Piropo was. Vervelend joh! Nog beetje redelijk punten gekregen? Wat rij je eigenlijk nu?
Esmee: Hahahaha Clown Wel nog lekker gezont Tong uitsteken ?
Whahaha, gekke kleine hondjes!
Evdpanne: EN is het gelukt met je portfolio?
Sanne: Das dan lastig, maar las je daar een tijdje rijdt zul je vanzelf merken dat j afstand gaat nemen van de paarden als ze telkens verkocht worden Ja
Ja strand is fijn om dichtbij te wonen!
Mies: Ik ga eerst een weekje met een vriendin naar Zuid-Duitsland, als ik daar terug van ben stap ik na 2 dagen in het vliegtuig naar Krotie (Pula, Istrie). Echt onwijze zin in! En ook gefeliciteerd dan met je propedeuse Haha!
Veel plezier met t schilderen klinkt leuk Tong uitsteken
Saida: Gelukkig dat Grytsje nu toch aandacht gaat krijgen, maar denk da je haar ook graag bij je op stal had gehad zodat je zeker wist dat er goed voor haar wordt gezorgd. Fijn dat de longeercirkel af is! Waren het een beetje mooie haflingers? Lekker dat Rintske even flink aan het werk was, en lekker met de paarden op vakantie!
Leuke foto's weer, voor Rintske staat er weer prachtig op Pling
Je neefje ziet er nog wel een beetje zwakjes uit, ik hoop dat hij snel helemaal op krachten komt Ach gut
Sannepakito: Welkom!!Je hebt echt een heel gave andalusier, helemaal mijn type Haha! Meerrrr foto's zijn welkom!
Veel plezier bij Aline!!
Peet: oeh gelukkig dta ie je niet heeft opgegeten je hond Tong uitsteken Arme Tsjillert!!! Ach gut

Dat woody Ranch ziet er wel ideaal uit zeg! Alleen dat weekend gaat niet lukken Maar misschien een idee om daar eens een echte meeting te organiseren? Saida: Hoe ver is dat ongeveer vanaf jou weet ik ook meteen of het erg ver is voor mij Tong uitsteken

Zo heb een hele leuke camera in de aanbieding gezien, hoop dat ik die zo nog kan halen dan krijgen jullie binnenkort vaker kiekjes van Furia!! Pling
Zo weer groomen voor de wedstrijd, pony terugrijden en daarna Furia nog even aan het werk zetten, morgen les! Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:22

Het gaat heeeel slecht met mijn portfolio Tong uitsteken. Maar nu ik er aan denk (dankje) ga ik gelijk even stukken opzoeken in het documenten systeem om toe te voegen aan mijn portfolio (als het goed is werkt het weer....).

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:35

He he wat ben ik goed, je even herinneren aan dat leuek schoolwerk Tong uitsteken Whoosh!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:51

Ja echt geweldig Tong uitsteken. Maar ik heb nu wel de brieven die ik in het portfolio wilde hebben Knipoog. Dus dan kan ik die thuis weer even gaan afronden....

Maar eerst weer even naar Atlas toe... Gister liep ie linksom wel redelijk goed (in stap) en rechtsom niet echt super... Vind het een beetje jammer dat de eigenaar dr nooit is...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:29

Welkom Sanne, Pakito is echt een leukerd hihi! Haha!

Esther; Pff, ik ken dat al die dingen afronden! Bah bah. Maar ik heb alles af gekregen (het is me gelukt Haha! , vraag niet wat voor cijfer ik heb straks ROFL ) maar wat een werk zeg... die laatste loodjes he Huilen van het lachen

Saida; Leuk foto's! Ziet er lekker ontspannen uit bij lisanne! Hihi, moest wel lachen zo'n kleine meid op zo'n groot paard! Maar ze heeft m goed in de tang hoor Knipoog . Rintske is mooi met dr volle dos manen Cool . En wat is je neefje kleeein! Schattig hoor!!
Wat betreft Gryts... vind het een beetje schandalig om te lezen dat iemand dr pas regelmatig wil gaan doen als ze weer goed is Bloos . Sorry hoor, maar dan ben je niet een echte paardengek in mijn ogen! Ik denk dat Gryts jou wel heel erg mist... maar helaas is het niet anders..!

Madelief; Ik ga dr nog wel af en toe rijden hoor. Misschien zo'n 1 x per week ofzo. Dus ik zit niet helemaal zonder Tong uitsteken . En ik ga er gewoon 2 a 3 x per week naar toe om even te kijken hoe het gaat, en ff knuffelen enzo Knipoog . Maar zo weinig rijden (zeker met het mooie weer) zal wel tegen vallen Nagelbijten / Gniffelen . Al zal het in de 1e weken wel fijn zijn omdat ik dan alle tijd heb om alles op me te laten inwerken Tong uitsteken . En jij straks ook lekker op vakantie las ik! Lekker hoor!

Mies; Nog gefeliciteerd zeg!! Een 9 gehaald Haha! Haha! . Doe ik je niet na hoor!! Superrr. Wel een latertje gisteravond las ik Tong uitsteken . Hoe ging het rijden? (Hoevaak rij je shannon nu btw?)

Peet; Gaaf zeg die Woody Ranch!! Jammer dat ik geen eigen paard heb Tong uitsteken . Lijkt me echt helemaal super om daar een x heen te gaan!! Maar dat komt nog wel Tong uitsteken

Zo vandaag officieel de laatste dag school... Misschien als ik een herkansing nodig heb moet ik er nog een x naar toe.. Maar vandaag voor t laatst les.. Is snel gegaan hoor die 3 jaar. Best naar mn zin gehad ook Ja Jammer dat er aan alles weer een einde komt Tong uitsteken . Nu ook voor het laatst op mn bijbaantje. Zal allemaal wel anders worden nu!! Maar dat went ook vast wel weer Haha! . Heb een leuke kaart gekregen en een armbandje, dus wel erg leuk! Pling Hoop dat het vanaf nu wel ff rustig word, ben al dat stressen voor school,werk en alles wel een beetje zat Bloos . Wil nu ook wel is tijd hebben voor andere dingen Tong uitsteken . Maar straks met die 40 uur werken zal het ook wel aanpoten worden.. Vork

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:54

Dank jullie wel! Allemaal leuk reacties! Super zeg! Ik zal zeker nog eens foto's plaatsen. Foto's maken blijft leuk en krijg er geen genoeg van haha
Prinslover: Misschien een beetje naar dat ik er naar vraag, maar ik vraag me als een hele poos af wat er met die prachtige andalusier van je is gebeurd....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:14

Sanne, je bedoelt de schimmel Pitufo? Hij was zó ontzettend lief.. Heb heb helaas niet lang kunnen doen ook Ach gut . Hij zou eerst eigenlijk verkocht worden, maar kwam na heel wat maandjes weer terug op stal. Ze vroeg mij of ik hem wou bijrijden. Wist (voordat hij te koop stond) dat hij beenproblemen had Ach gut . Hij was daarvoor al een paar keer flink kreupel geweest, DA erbij, foto's gemaakt enzo. Er ging toen rond dat hij geen hoge oefeningen meer mocht doen en alleen recreatief bereden worden.. anders zou het nog slechter worden. (wat het precies is geweest zou ik echt niet weten ) Eigenaresse is daarna nog naar Spanje gegaan voor aantal maanden samen met hem. Daar gewoon doorgereden zeg maar. Toen ie terug kwam dus de verkoop in, en weer terug gekomen. Toen ben ik m gaan doen. Het ging met vallen en opstaan. Heb die paar maanden heel erg van hem mogen genieten!! Lovers Hij heeft echt me hartje gestolen, maar helaas.. hij mocht niet oud worden. Ik heb uiteindelijk begrepen dat ie heel erg atrose had.. (toen ik hem nog deed stond ie op t laatst stokkreupel Verdrietig ). Hij is daarna helaas ingeslapen Huilen . Mis hem nog steeds.. Maar hoop dat ie nu geen pijn meer heeft! En dat ik ooit mijn eigen liefde vind. (Wil over een poosje heel erg graag gaan rond kijken voor mn eigen kanjer Knipoog )

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:21

Even een vraagje van mijn kant.. Ben er best nieuwsgierig naar hoe jullie dit doen Bloos Dus als je wilt vertellen hoe jij dat doet, graag!

Wat ik mij afvraag. Hoe combineer je dat alleemaal? Een paard, fulltime werken, je vriend en alle andere dingen die je nog wilt doen? Hoe staat jullie vriend/man hier tegen over? zeker voor de jongere dames onder ons? Hebben jullie plannen om samen te gaan wonen enzo? Mijn vriend en ik hebben het er wel is over. Maar aangezien er een groot bedrag ( je kan wel zeggen een godsvermogen Tong uitsteken ) richting je paard gaat houd je wel minder geld over voor de huur van je huis/hypotheek, auto en boodschappen.. Doen jullie je paard ook 100% alleen of heb je er ook een verzorgster bij. Het lijkt mij namelijk wel handig een verzorgster, sowieso iemand waar je op kan terug vallen als je er tussenuit gaat ofzo Lachen . Brand los! Cool

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:34

Ik heb het altijd alleen gedaan totdat ik mijn eerste kindje kreeg
Toen had ik echt iemand nodig om te helpen
Nu heb ik nog steeds een bijrijdster en een goede vriendin die me af en toe helpt.
Verder is het een kwestie van plannen en een makkelijke man!! Tong uitsteken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:39

hihi ja dat geloof ik ook haha. Kwestie van een strak schema Knipoog . Maar goed, hoe zit dat met de praktijk denk ik dan weer. Zeker als je jonger bent ook kwa geld... een paard kost een hoop. Nu zou ik het kunnen betalen omdat ik thuis woon. Maar ik zal toch ook een x uit huis moeten Clown en hoe dan denk ik dan Knipoog

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:44

sjonge jonge dat kost lezen zeg, wat gaan jullie snel..
poeh ben net van de schrik bekomen heb bijna sire in de gierput zien vallen...
hij bleef met zijn ijzer net onder het ijzer van het deksel van de put hangen, dus dat hele gevaart bleef aan zijn voet hangen...
dus schoot hij achteruit...
geloof dat ik nog nooit zo bang ben geweest,,
alles komt dankzij het nuchtere karakter van meneer, ben voor hem gaan staan en heel hard om hulp gaan roepen.die kwam snel, ben op het ijzer gaan staan ( en al die tijd bleef hij braaf staan, mijn huppeltut die normaal nog geen 20 sec stil kan staan) manhulp ingeroepen, die hem weer heeft bereid, sorry moest dit even kwijt!!! ben zo trots op mijn kereltje.. ( nou ja mijn... ik heb na de tijd de eigenaar gebeld...Lachen

prinslover: eigen paard en huis kon ik niet combineren, woon nu samen, en rijd een paard voor iemand anders, voelt als eigen paard....
en wat lees ik nu van een rit????? mogen er ook hengsten mee?? of liever niet??

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:49

Haha! hallo ilona
nou als je alles wilt weten zal ik ff me (kosten )plaatje hier neer zetten hihihi
het is idd waar dat er een groot deel aan kosten voor je paard zijn
dit ligt alleen wel aan een boel dingen
hoe duur je ergens staat bv sta je met je paard bij een boer die maar 100 euro vraagt of sta je bv op een luxe pensionstal van bv 260 euro per maand of duurder.
de kosten van de hoefsmid moet je hier bij rekenen en ook het ontwormen,spullen die je nodig hebt (geen zadel of hoofdstel, maar kleine dingen zoals bv vliegenspray,mokzalf,shampoo enz enz(dit is wat me nu te binnen schiet)
je moet wel weten dat er ook veel tijd in gaat zitten en de meeste jongens vinden dit niet zo leuk als hun vrouwtje de hele tijd bij hun paardenliefde is.
ook met het huishouden loopt dit nog een beetje in de war als je fulltime werkt Bloos
als je eerst een kosten plaatje voor je zelf maakt dan kan je weten wat je uit kan geven aan bv je hypotheek,boodschappen enz en wat er dan overblijft kan je mss uitgaan geven voor je paard
daarom hebben denk ik ook veel mensen een combi paard
om de kosten en wat tijd te delen met elkaar
dit moet je ook zelf op een rijtje zetten wil je het, kan je het??
hoop je beetje dat je wat wijzer bent