[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:08

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:10

kjoetie schreef:
fijn dat het goed gaat met de kleine!!!

Ik heb geweldig nieuws, het huisje was echt waaanzinnig gaaf, ik ben verliefd, en we gaan per 1 mei erin!!!!! ik ben helemaal hyper nu Haha! Haha! Haha!

foto's : viewtopic.php?f=2&t=745310&p=24146547#p24146547

heel erg van harte ziet er erg knus uit
geniet ervan meid Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:18

Wat gaaf Bianca!!!!!! Ik ga snel je topic bekijken!!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:46

Mag ik even miepen? Vandaag zo waardeloos gereden. Stalgenootje (jongste op stal) met haar dravertje was ook in de bak. Ze vindt het 's avonds gezelliger omdat er dan nog wat andere mensen op stal zijn. En dat is ook wel zo Knipoog Maar dravers en galopperen... Tja, de ene heeft er meer aanleg voor dan de andere en deze is geloof ik zo'n andere. En het ging dus niet zo lekker. Zij was al aan het rijden en het kind is super sociaal. Bakregels? Zij gaat wel aan de kant en gaat ook altijd heel lief op dezelfde hand rijden. Niet altijd even handig zeker niet als je nog aan het instappen bent want dan ziet Frío haar niet aankomen en vooral vandaag was dat niet zo handig. Want het paardje werd door alle miscommunicatie steeds drukker en had een heel arsenaal aan kreunen, steunen, zuchten, etc. En daardoor werd Frío dus ook 'lekker' druk. Geen succes..... rustig drafje werd meteen een vlot galopje Boos! En hij bleef onrustig en druk. Na het rijden is ie normaal heel relaxt, nu heb ik hem nog even losgegooid en knalde hij nog even flink.
Morgen maar weer in de herkansing.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:47

Nog steeds stille bijlezer hier. Lachen

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 08:50

pff... ik ook nog steeds aan het bijlezen... maar weinig te melden Bloos .

Behalve dan dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en me heb aan gemled voor de barokke wedstrijd 29 april bij Moravite... (ik heb dus geen wedstrijdervaring, behalve een paar FNRS proefjes op de manege vorig jaar Clown )
Zoek alleen nog een groom Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 11:58

hihi,ik lees ook nog gezellig mee,ik heb ook weinig te meldden...

behalve dat maestro echt zo ongelooflijk braaf paard is,hij loopt op het moment als een trein,en het is echt altijd met een grote glimlach afstappen...

friesje ben ik weer op de rails aan het zetten,maar pfff,wat een tank is dat,en lazzie gaat ook super,echt een heel gaaf paard,kom ik nu pas echt achter..hahah,

en gambitje staat met en dikke pees,en is zwaar depri,omdat heer en meester vind dat hij alle aandacht moet krijgen,en ik hem niet rij,maar die andere paarden,dus meneer is nu erg droevig en zwaar beledigd...

maar ja..het gaat beter met zijn pees en dan mag ie ook weer mee gaan doen..

wesseltje staat nog steeds te groeien,en yippie en die ouwe fer ook...

geen nieuws verder over dus.

het gaat volgende week erg lekker weer worden,heerlijk!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:29

Bianca dat ziet er supertof uit, wat een knus apartementje joh! Daar zal je echt veel plezier van hebben! Gefeliciteerd Hyper!

Hier niet echt veel bijzonders, heb het heel druk gehad deze week. Suev was zowel met rijden als longeren niet lekker op links, dus ik hoop dat Willy (die komt dinsdagmorgen) daar wat over kan zeggen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:53

Ik ga even nu heel hard alle pagina's bijlezen, en zometeen een verslag. Haha!

* edit:

Allereerst, bedankt voor jullie tips. Ik ga vandaag denk ik maar een schriktraining doen.
En even wandelen, want hij moet even stoom afblazen, na 20 uur op stal. Boos!

liekieJ schreef:
Wat ik bij mijn paard zo waardeer is dat als ik bijvoorbeeld het hoekje omloop dat ze me dan zó lief aankijkt! Lovers Of bijvoorbeeld als ik stal inkom, en die oogjes staan dan zo lief, dan denk je echt: "aaaaaaaaaah ik wil jou dooooodknuffelen"

Haaaa, die ken ik ergens van. Die neigingen heb ik soms ook. Haha!

redina schreef:
piccasox. Ik zou het wel weten als ik jou was. Woonde ik waar jij woont dat zou ik gelijk een stal nemen bij stalpardadiso.
http://www.stalparadiso.nl/
heb je gelijk klassieke dressuurles en een mooie bak, weiland en stallen!! voor 180 geloof ik.

Ja, jij bent lekker makkelijk! Weet je hoever dat is elke keer voor mij. Ik moet 2 uur fietsen, en 3 kwartier met de auto. Je kent Kootwijk niet, en ik kan je vertellen, het is echt niemandsland. Er is helemaal niets, en je bent een halfuur onderweg voordat je in het volgende dorpje komt.

El Paradiso is een geweldige droomstal, echt waar. Ik kom er nu geregeld. Ik ben er één keer geweest toen Elmiran daar foto's ging maken, en nu mag ik er vaker komen. Super leuke mensen ook, en absoluut geen dure stal. Alleen het rijden is gewoon een heel erg probleem.

Ze hebben er ontzettende mooie bak, weilanden en noem maar op. Maar zolang ik geen scooter of auto heb, zit het er niet in voor Picasso. Wanneer ik een scooter krijg, gaat Picasso inderdaad verhuizen naar El Paradiso. Ja

Ik kan me ook helemaal vinden in de trainingsmethodes van El Paradiso en er hing een geweldige sfeer!

Lusitano schreef:
Ik zit ook met zadeltwijfels...had dus expres een zadel met een flexibele boom en goede drukverdeling gekozen. Nu twijfel ik toch of het nog wel goed past...Onder het zadel loopt Sam zo knijperig en krabbelig terwijl hij aan de longe heel fijn over de rug kan sjouwen!! Moeilijk hoor...

Ja, het is inderdaad heel moeilijk. Ik heb zelf ook een beetje problemen met m'n zadel.
Ik weet het ook nog niet. Lastig hoor.

Malin; leuk dat je les krijgt! Ik ben erg benieuwd, houd je ons op de hoogte? Lachen

Yenneke; van harte welkom! Leuk dat je met ons meedoet! Dit is namelijk het gezelligste topic van bokt. Clown

Yenneke schreef:
Zit nu dus heel erg met de twijfel wat ik moet doen. X-tremo hengst laten of toch nog laten ruinen.
Ik vind het zonde om hem te laten ruinen, puur omdat hij een super karakter heeft, goede bouw, mooie gangen en een goede stamboom. En ik wil natuurlijk ook zelf eerst aankijken hoe het gaat als hij hengst is.

Maar daarnaast brengt het ook wel wat beperkingen met zich mee. Overal waar hij op stal komt te staan zal hij toch apart behandeld moeten worden. Alleen naar buiten, enz.

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

Dat is echt heel erg moeilijk. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om 'm hengst te laten, en gewoon kijken hoe dat je bevalt. Je kunt 'm altijd nog laten ruinen (nouja, niet altijd). Als hij zo'n leuk en lief karakter heeft vind ik het leuker om hem hengst te laten, maar in de behandeling is het wel erg jammer. Kun je er niet een stel schapen of een andere ruin (als hij echt braaf is) bij zetten?
Moeilijke kwestie hoor. Succes! Lachen Maar over dat fokken, let wel op dat z'n karakter anders wordt hè? Dat vind ik wel jammer, ik reed eerst ook een aantal hengsten, die op een gegeven moment voor natuurlijke dekkingen werden gebruikt. En na een tijdje waren ze niet echt braaf meer, alleen maar aan het brullen en schreeuwen, en ongeconcentreert. Jammer is dat.

Lusitano schreef:
Ik heb Sam bij DAP Kootwijkerbroek laten castreren. Hij was ruim 4 1/2 toen ik hem liet castreren vandaar dat ik een operatie onder kliniek omstandigheden wilde, over de lies.

Zeer goede kliniek, ik kom er best veel omdat het dichtbij is, en een vriendin van me werkt er. Fijne, nette kliniek die weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb Picasso daar trouwens laten keuren. Knipoog

liekieJ schreef:
Heb vmiddag gehoord dat Klaar de 31e naar de nieuwe heuvel gaat. Daar word ze voor de kar beleerd. Ben benieuwd.

Spannend! Leuk hoor. Ja
Ik wil Picasso over tijdje misschien voor een simpele sulky zetten. Lachen

DinkeyGirl schreef:
Hmm jammer! Ja die sulkies zijn goedkoop, maar niet heel erg degelijk. Deze kar is echt stevig.

Haha, ja. Dat wordt hobbelen over de zandweggetjes in Kootwijk. Clown
Maar een marathonwagen ofzo vind ik helemaal niet nodig, voor die 4 keer per jaar.

Wel een ander nadeel van mennen vind ik dat het zoveel tijd kost. En eigenlijk moet je altijd met z'n tweeën zijn. Kijk met rijden, je hebt in een kwartier gepoetst en gezadeld en drie kwartier rijden, en je bent weer klaar. Maar bij mennen je paard eerst helemaal poetsen, optomen en inspannen. Ben je zo een halfuur verder, minstens.

kjoetie; Zo, jij hebt het voor elkaar! Mooi huisje hoor, super! Veel plezier ermee. Ja

BrankaZ; Ik ken het, helaas helaas. Als m'n paard zo is, kan ik maar beter afstappen, want dan weet ik gewoon dat het toch een groot gevecht wordt en hij luistert dan toch niet.

PatriesjeMR2; Ik wilde eerst ook gaan, maar ik heb vlak erna weer een endurance-wedstrijd. Dus da's niet zo handig. Ik wil je wel groomen. *LOL*
Waar woon jij precies?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:26

Bianca nogmaals gefeliciteerd met je droomhuis.
Hier is ook nog steeds alles rustig gisteren Rod geent, dus rustig aan gedaan lekker vrij geweest.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:17

nou mensen, hij is er Go jij! Go jij!

hij was wel een beetje stijf van de reis maar hij heeft het allemaal goed doorstaan.
toen hij van de wagen kwam heb ik hem meteen even in de longeercirkel gelaten zodat hij even de benen kon strekken. dat vond ie heerlijk.
de DA heeft hem helemaal na gelopen en hij is ok bevonden Lachen
hij moet nog wel een beetje opgevoed worden maar dat komt wel goed.
vanmiddag ga ik nog even terug om hem nog een keer los te laten en dan zal ik nog wat foto's maken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:34

super! Ben benieuwd naar foto's!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:54

Ik ook. Ja

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 16:59

Wat leuk zeg. Ben erg benieuwd naar de foto's.

Ik ben zo ziek. Nog meer mensen hier, of het gehad (Lusitano toch)? Hoe lang gaat dit nog duren. Ben net weer helemaal opgeknapt van griep in januari en nu dit weer.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:01

Jee, Spokie79, sterkte ermee. Ach gut
Hopelijk gaat het snel weer over.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:05

Volgens mij begin ik ook een beetje.. Heel gek gevoel in mijn keel wat ik er niet uit kan krijgen, ook naar hoestje...
Laatst bij iemand geweest die echt erg aan het hoesten was/beroerd was, hopelijk heb ik het niet nu ook Boos!

Ben ook benieuwd naar foto's!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:13

Nou nou, gaan we weer allemaal ziek worden? Haha!
Het is ook alles of niets hier hè? Lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:18

madelief88 schreef:
Volgens mij begin ik ook een beetje.. Heel gek gevoel in mijn keel wat ik er niet uit kan krijgen, ook naar hoestje...
Laatst bij iemand geweest die echt erg aan het hoesten was/beroerd was, hopelijk heb ik het niet nu ook Boos!

Ben ook benieuwd naar foto's!!

Begon bij mij ook met een rare keel. Nu keelpijn, hoofdpijn, een vol hoofdpijn, overal spierpijn en koorts. Ik hoop dat het bij jullie allemaal overwaait.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:20

Jaa, dat hoop ik ook. Geen zin om weer ziek te worden. Maar ik heb de laatste tijd (4 maanden) last van hoofdpijn en snel moe. Echt vervelend is dat, en ook veel concentratie problemen. Boos!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:27

Ja, daar heb ik eigenlijk standaard last van, heb echt heel veel slaap nodig, hoofdpijn valt wel mee dit jaar trouwens. Concentratieproblemen zijn gigantisch Bloos in mn examenjaar

O o dat klinkt niet goed spokie79, hoop echt niet dat het bij mij ook zo gaat

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:31

Picassox schreef:
PatriesjeMR2; Ik wilde eerst ook gaan, maar ik heb vlak erna weer een endurance-wedstrijd. Dus da's niet zo handig. Ik wil je wel groomen. *LOL*
Waar woon jij precies?

Is voor jou een heel stuk naar Coevorden zag ik(je woont toch in Kootwijk??)
Ik woon in Meeden, een klein dorpje vlakbij Veendam,(Groningen). Niet echt op de route dus.

Maar als je wilt komen groomen.... leuk!!

Farrequito schreef:
nou mensen, hij is er

hij was wel een beetje stijf van de reis maar hij heeft het allemaal goed doorstaan.
toen hij van de wagen kwam heb ik hem meteen even in de longeercirkel gelaten zodat hij even de benen kon strekken. dat vond ie heerlijk.
de DA heeft hem helemaal na gelopen en hij is ok bevonden
hij moet nog wel een beetje opgevoed worden maar dat komt wel goed.
vanmiddag ga ik nog even terug om hem nog een keer los te laten en dan zal ik nog wat foto's maken.

Super dat hij er is en dat alles ok is gegaan. Ben heeeeel erg benieuwd naar de foto's Haha! Haha! Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:24

ik probeer het lezen ook een beetje bij te houden, valt soms niet mee... Haha!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:15

Ik lees ook mee, weinig te vertellen want er gebeurt ook niets hier Haha!

Farruquito ik ben zeer benieuwd naar de fotos !

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:25

Farruquito... FOTOOOS Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:31

Dat jullie dit lastig bijlezen vinden Clown , ik deed eerst ook fanatiek mee op een ander topic, maar dat ging me wel te snel, 30 pagina's per dag, ik was aldoor 2 uur kwijt aan bijlezen Sigaar

Foto's Haha!