[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:22

Jij ook sterkte :(:)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:34

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 02:04

Elise en de andere meiden heel veel sterkte !!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:24

Ja, Anita, ook jij sterkte met het verlies. Als vaste verzorgster is er voor jou nu ook een heel grote klap en al die mooie plannen voor je bruiloft vallen ook al in duigen! Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat was idd een prachtige foto geweest zeg! Het laat mij ook absoluut niet los. Zo'n bijzonder paard! Maar hij blijft wel bij je hoor! Alleen zie je hem nu niet. Ik wed dat hij er wel degelijk bij is op je bruiloft, maar dan op een andere manier.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:32

borderjay schreef:
DinkeyGirl schreef:
Ik zat vanmorgen te huilen achter mn PC, echt verschrikkelijk. Elise, Anita, Debbie en ook Xantha heel erg veel sterkte....

Ik net zo...was er te laat van op mn werk....het is gewoon zo vreselijk en onwerkelijk....een gezond paard dat zo moet eindigen...je beste maatje verliezen...
Soms is het leven gewoon niet eerlijk....

Ik was ook te laat. Kan het niet bevatten. En ook van Elise en Anita zo mooi omschreven. Kan alleen maar hopen dat het van zich afpraten, maar ook onze steun, het in ieder geval een beetje verzacht. Ik vind Elise ook echt heel erg dapper dat ze dat zo voor Sun kan besluiten. Echt alle respect dat ze Sun zo heeft laten gaan.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:54

Hmmmm...beetje flauw van bokt volgens mij...overal waar je n iet typt komt Piet te staan }:0

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:20

Heey
Pffff elise en de andere meiden, heel veel sterkte :(:). ik kon het niet droog houden bij het lezen, elise: heel moedig dat je deze keuze hebt gemaakt, ik weet zeker dat hij je heel erg dankbaar is, nogmaals heel veel sterkte :(:)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:35

borderjay schreef:
Hmmmm...beetje flauw van bokt volgens mij...overal waar je n iet typt komt Piet te staan }:0

Ja dr is ook iets aan de hand met puntjepuntjepuntje :( en kennelijk met de smiley : (

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:54

Hahahaha... da's wel grappig toch!
Win begint fijn te lopen. :)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:53

Wat een verschrikkelijk nieuws over Sun. Ben echt even de weg kwijt. Anita en Debby ook erg veel sterkte. Heb Elise een PB gestuurd.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:23

Ha Lisenka, hoe is t? :)

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 23:52

Elise en de rest, heel veel sterkte met het grote verlies. En Elise, wat ben jij dapper geweest om zo voor Sun te kiezen.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:00

Annash schreef:

Hier alles goed. Druk met het werk en de paardjes, vandaar weinig tijd voor de computer. Hoop met Otto as donderdag laatste puntje te halen om Z startgerechtigd te zijn en dan pak ik Halley weer op. Had Otto net weer een weekje onder het zadel, wedstrijd gehad en volgende dag had ik hoge koorts. Heb Otto vandaag voor het eerst na de griep weer gereden (had weer 14 dagen stilgestaan) en hij liep direct weer heel fijn. Halley sinds de keuring niet meer gereden. Moet echt evenwicht vinden tussen het werk en de paarden (heb er gewoon teveel).

tsjilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 02:01

hallo meiden mss domme vraag maar ik het stukej niet vinden van elise
heb wel een erg vermoede na het lezen van haar gedcht
dus bij deze sterkte meiden met dit verlies

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:40

Jeetje meiden.. Wat een verschrikkelijk nieuws.. Zat hier ook te huilen achter de pc. Heel veel sterkte voor jullie, wat een verlies..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:20

Lisenka schreef:
Annash schreef:

Hier alles goed. Druk met het werk en de paardjes, vandaar weinig tijd voor de computer. Hoop met Otto as donderdag laatste puntje te halen om Z startgerechtigd te zijn en dan pak ik Halley weer op. Had Otto net weer een weekje onder het zadel, wedstrijd gehad en volgende dag had ik hoge koorts. Heb Otto vandaag voor het eerst na de griep weer gereden (had weer 14 dagen stilgestaan) en hij liep direct weer heel fijn. Halley sinds de keuring niet meer gereden. Moet echt evenwicht vinden tussen het werk en de paarden (heb er gewoon teveel).

Werk en paarden vraagt ook veel tijd! Ik merk het zelf ook met stage. Reed er laatst ook een tijdje twee per dag... pfew ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:41

Cyrina: Jeetje, wat balen zeg. Gelukkig dat je nog wel een beetje vakantie hebt gevierd. Maar wie weet waar jullie voor behoedt zijn.
Wauw, wat een stallen buiten. Die wil ik ook wel…. en anders kom ik wel bij jou staan. ;-)
Mooie omgeving, maar daar wil je zeker niet verkeerd rijden.
Pfoe, jullie vakantie lijkt wel een spannend boek.

Wanda: Wat leuk dat Jippe zo’n vertrouwen in je heeft. Fijn paard hoor.

Shanna: Leuke ervaring dus met Derek. Wanneer komt het op tv?

Soeske: Gaaf die foto’s, ziet er indrukwekkend uit.

Borderjay: Petra vind ik ook goed. Kan dat jongetje geen ongeboren kindje zijn? Anders zou het ook nog een gids van je kunnen zijn. Hij hoort in ieder geval wel bij jou.

Esther: Gave foto’s joh van je vakantie. Vooral die schildpad vind ik geweldig.

Elise, Debby en Anita: Wat vreselijk zeg. Heel veel sterkte.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:44

Lisenka schreef:
Annash schreef:

Dat is hè? Nu ik leer bij de zadelmaker kom ik ook minder toe aan Sammie. Ook met de korte dagen is het gewoon tijdgebrek. Zal blij zijn als de dagen weer gaan lengen! Gaat vast helemaal goed. Wel laten weten of het gelukt is!!!

Zo Sinterklaas is eindelijk naar huis! Hèhè! Kindjes blij en net even bij mijn zus naar haar Quarter gekeken. Ik vond haar perdje nogal gespannen in de spieren en haar schouders voor oogden scheef. Dus haar maar aangeraden er eens een goede fysio naar te laten kijken. Weet iemand er hier één in de omgeving van Veghel??? En weten jullie of een fysio ook mag voor een drachtige merrie?

Verder weinig meegemaakt vandaag in paardenland...

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:11

Vrijdag zou mijn verzorgster komen, maar zij had een begravenis en vroeg of ik zelf naar Atlas wilde gaan. Natuurlijk doe je dat.
Eerlijk gezegt ben ik zelfs zeer blij dat ik zelf ben gegaan.
Ze hadden 's ochtends lekker op het land gestaan en Atlas wilde graag naar stal en was lekker actief.
De avond dat ik kwam zette ik hem buiten en vond hem iets duf. Nog even problemen gehad met de medicijnen naar binnen te krijgen, maar verder dan het wat duf zijn merkte ik niets aan hem.
Toen ik hem op stal zette keek hij niet in zijn voerbak, wat ik wel vreemd vond, want er zat voer in en het was voedertijd.
Hij stond een beetje te suffen en had verhoging. Tja wat doe je. Ik besloot het even aan te kijken en hem in de gaten te houden. Overleg gehad met mijn homeopaat moest ik hem de pilletjes gaan geven die koortsverlagend waren en pijnstillend.
Deze pilletjes lagen thuis, dus vroeg ik op stal of iemand bij hem wilde blijven. Gelukkig hield mijn vriendin hem in de gaten.
Snel naar huis, een snelle hap en weer naar stal.
Hij had nog geen stap gezet en stond er nog hetzelfde bij als daarvoor. Gauw een pil naar binnen gewerkt en na 2 uur (om 10 uur) moest hij er nog zo een.
Ik bleef samen met mijn vriendin bij hem en later kwam Kees (stalgenoot) er ook bij.
Atlas zijn hoofd zat bijna op de grond en de staldeur stond open toen hij ineens heel langzaam zijn hoofd naar voren stak en hem schuin hield. Ik vertelde net dat ik hem dit 1x eerder had zien doen in Bodegraven en dat hij toen omviel.
Plots zien we hem zo naar achter zakken en ik sprong op hem af. Geen reactie kreeg ik van hem dus gaf hem een paar tikken op zijn hoofd, nog geen reactie. Ik kneep hem in zijn oren en schopte hem tegen zijn benen. Nog geen reactie. Het leek of hij helemaal weg was (doffe ogen). Daarna raakte ik meer in paniek en greep zijn hoofd hard vast en schudde het heen en weer terwijl ik tegen hem schreeuwde. Ineens kwam zijn hoofd weer omhoog en keek hij me aan.
Geschrokken keek ik naar mijn vriendin en Kees en wilde net zeggen, "dat was schrikken", maar zover kwam ik niet toen ik hem in mijn ooghoek weer weg zag zakken.
Daarna ben ik hem alleen maar bij blijven houden. En tussendoor de dierenarts gebeld, die eigenlijk niet zoveel zin had om te komen.
Hij wilde maar weten hoe die weg zakte. Ik schreeuwde tegen hem dat het me niet kon schelen, maar dat hij meteen moest komen. Ik was echt in paniek en helemaal de weg kwijt.
Tot de da kwam hebben we hem echt bij moeten brengen, want elke keer zakte hij weg.
De auto van de da kwam er aan en je hoorde hem aan komen lopen. En toen als een wonder (zoals ik al had verwacht) ging Atlas rondjes lopen en niet doen of hij aan het knabbelen was. Ik zag aan zijn (doffe) ogen dat het helemaal niet goed met hem ging, maar merkte aan mijn da dat hij flink geiriteerd was met hoe hij het paard aan trof. "Hoezo is niet bij?!" zag je hem denken. Gelukkig vielen mijn vriendin en Kees hem meteen in de rede, dat dit niet het beeld van daarnet was.
Hij werd onderzocht, maar er werd niets gevonden. Hij kreeg een prik met pijnstilling en een ontspanner.
Toen de da wegging, zakte Atlas zijn hoofd weer naar beneden en kon je zien dat deze "tijdelijke opleving" veel energie van hem had gewerfd.
Rond een uur of half 12 ging het wat beter met hem en begon hij echt een beetje te knabbelen aan zijn hooi. De doffe ogen begonnen weer iets te glanzen.
Daarna ben ik even naar huis gegaan om hem wat rust te gunnen. Om half 3 ben ik weer terug gegaan en hinnikte hij. Hij had ook wat voer gegeten en zag er weer wat alerter uit.
In de ochtend kreeg ik van Kees een sms dat zijn temp aan de hoge kant was, maar dat hij alert was en had gegeten.
Nu vandaag is het nog steeds hetzelfde, zijn temp is aan de hoge kant, maar hij is heel alert en actief en eet super.
Wat er met hem aan de hand is weten we niet. Wel had mijn homeopaat het over het probleem wat Atlas heeft gehad op de spieren, en dat het hart 1 grote spier is. Zij is bang dat daar het probleem ligt.
De da had ook zo'n vermoeden, want die begon over een hartfilmpje wat hij maandag wil gaan maken. Dat doen ze op de kliniek, maar ik wil Atlas in deze toestand echt niet op de trailer zetten. Ik kijk het even aan en doe overleg met da en homeopaat. Zijn medicijnen van de homeopaat zijn aangepast. Dus even een onzekere tijd voor ons, waar ook slapeloze nachten bij horen.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:21

Dit zijn de foto's van mijn portugeese Zaldi hoofdstel.
Ze zijn niet heel erg duidelijk, maar het is niet anders.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:46

Anouk: lijkt me lastig ineens minder tijd te hebben. Ach het is wel voor een goed doel.

Snowy: prachtige foto's. Mooi hoofdstel is dat zeg! Wat zal jij geschrokken zijn. Heel veel strekte tot morgen. Ik hoop zo dat alles meevalt. Niet fijn, die onzekerheid. Snapt trouwens niet dat een da zo onverschillig kan doen, het is gewoon wel even een van de belangrijkste dingen in je leven.

Al die nattigheid. Hier valt nu even niet te rijden. Wel erg jammer. Maargoed, dit is allemaal zo onbelangrijk als ik kijk wat sommigen van jullie hier door moeten maken. Zaterdag konden we gelukkig ergens in een binnenbak lessen. Ging heel goed, alleen was Aliso bang van kleine witte pony's. :D

Vorige week hebben we nog een leuk stukje spelen gefilmd.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:10

Snowy Jemig zeg! dat is écht schrikken! Hopelijk was het iets tijdelijks en komt er niks ernstigs uit het hart filmpje...echt eng :(:)
Gaaf hoofdstel! Als het goed is komt er hier binnenkort ook zo één voor Moreno :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:29

Eline, jeetje, wat schrikken van Atlas.... sterkte ermee :(:) .

Bullymonster, wat onwijs gaaf filmpje zeg :D ! Echt heeeeeel leuk om te zien. Wat hebben jullie al een enorme band opgebouwd in zo'n ontzettend korte tijd zeg... ongelooflijk!! Ik zou ook graag willen dat Chico mij zo volgde... Maar die heeft dan echt zoiets van "pff, daar wordt je moe van, harder dan stap ga ik niet :') ". Hoe heb jij dit Aliso geleerd? Of was die sowieso een stuk enthousiaster met meerennen enzo? Ben wel heel benieuwd. Ziet er heeel gaaf uit namelijk *D !

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:45

Heey
Snowy : Pffff, jeetje, zit hier met tranen in mijn ogen, moppie deed ook zo op de laatste dag ( was 's ochtends en 's avonds zou hij ingeslapen worden) alleen dan net iets minder heftig.
dat is echt enorm schrikken en echt verschrikkelijk om te zien :(:). heel veel sterkte en hopelijk vinden ze waarom hij zo doet/deed :(:)

vandaag heerlijk met sytse gewerkt :D. sytse is een friese ruin van 2,5 jaar en 1,65 hoog. hij is verschrikkelijk braaf, nieuwschierig en grappig :D. hij werkt erg graag en vind het leuk om bezig te zijn, hij word nu 1 a 2x per week een paar minuten gelongeerd en leuk dat ie het vind :D.

daarna tinker nog even gelongeerd, die was erg blij en gek :P. maar na een tijdje ook met hem lekker kunnen werken :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:05

Eline: Tjee, dat is schrikken zeg. Wat een stomme DA. Hoop dat het niet iets engs is met Atlas. Hou het maar goed in de gaten.

Ilona: Keljan heb ik het geleerd door iets in mijn handen te houden wat hij heel interessant vindt. Doe het nu maar niet meer, want dan wordt hij te enthousiast en rent me plat (dikke fjord).

Angela: Lekker bezig geweest vandaag dus.