[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:58

Sorry als er in mijn tekst soms l-en ontbreken want die toets wi niet echt behalve als ik er op sla...

Sanne Ik ga zo je topic bekijken!

Denise fijn dat hij zo lekker ging zeg! Kan jij dan ook zo lopen stralen als ze zo goed gingen haha doe ik altijd..

Jolijn balen dat Robijn zich niet zo gedroeg. Wat deed hij dan?
Ennuh ja het was druk bij tentenkamp wat een chaos zeg!

Naat fijn dat hij het zo goed doet op zijn nieuwe thuis! aaaah zielig poezenbeest. De mijne deed het ook maar dat bleek blaasgruis te zijn...

Kelly jij mag je prachtige koudbloed hier altijd showen hoor!

sorry saida maar alle ruimte in mijn koffer gaat op aan knuffeltjes voor de kindjes daar en ander speelgoed...

soeske lekker dat je buitenrit goed ging. Mis dat nu we een beetje..

Anita? (heb ik het onthouden) fijn dat de les zo goed ging! Heb je vast flink mogen zweten met die warmte nu...

Benthe heerlijk he de paardjes verwennen!!
Ik heb ook weer vanalles gekocht. 2 lickit en 3 halstertouwen haha...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:53

Heidi -> Jippie! Foto's van het ezelsveulentje! *\o/*

Sanne -> Ik Google de plaatjes altijd bij afbeeldingen, klik er 1 aan en dan op 'afbeelding op ware grootte bekijken'.
Dan copieer ik de link en die zet ik in mijn bericht tussen de .
Simpel hè? ;)
Leuke foto's van Dosie en de jambette!

Laura -> Jammer, ik kon het proberen....... ;(

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:54

laulau85 schreef:
Anita? (heb ik het onthouden) fijn dat de les zo goed ging! Heb je vast flink mogen zweten met die warmte nu...

Haha, nogal. Heb bijna een fles cola leeggedronken toen ik thuis kwam en vanmorgen had ik nog steeds dorst.

Zooo, net even plantjes en viooltjes gekocht voor de tuin. Met dat mooie weer krijg je daar zo'n zin in. Alles staat nu ook zo mooi in bloei.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:56

Machonito: Wat een gave foto zag van Baron met Brent erop :). Je staat er inderdaad wel eens van te kijken wat een paard allemaal kan als iemand anders er op stapt :P.
Borderjay: Ahhh wat leuk een tweelingschaap :).
Sanne: Leuke foto's!! Het was gister bij ons in Leiden echt prutweer.... De hele tijd van die miezerregen! Nu is het gelukkig wel onzettend zonnig :D. Er lagen zelfs mensen in bikini op strand, maar dat vond ik weer een beetje overdreven....

Ik ben net even in dorp de laatst boodschappen gaan halen voor de vakantie. Nog even lekker bij een strandtent op het terras gezeten in het zonnetje echt heerlijk :). Het is echt superweer hier vandaag! Atlas staat ook lekker zonder deken op het land, en die mag ik vanavond waarschijnlijk weer achterna gaan rennen vrees is :=. Het is heerlijk weer dus die zal het land wel weer niet af willen ;). Groot gelijk heeft ie ook!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:58

Sorry Saida...

Vanochtend trouwens weer op Hincapie gereden. Ging echt goed.
Gisteren was het wat minder gegaan maar toen was het ook allemaal een beetje chaotisch doordat het 's avonds nog heel druk was. En omdat de bak maar bezet bleef hebben we toen besloten maar bij iemand anders te gaan rijden. Ging op zich goed alleen vloog hij een keer in galop met aandraven.
Verder reageerde hij amper op het andere paard (een merrie nota bene)
Vandaag weer gereden met een ander paard erbij (handig iedereen vrij dus lekker druk) en ging echt goed. Hij keek wel heel vrolijk naar dat paard maar deed verder niks. Draven ging ook heel goed! Ben zo trots op hem.

Zal trouwens morgen ofzo nog foto's plaatsen en filmpjes want vriendin van mij heeft zich gister flink uitgeleefd met mijn camera haha..
Maar zit nou op de laptop van mijn vriend en daar kan ik ze niet op zetten. Vanavond lekker naar de bios in Antwerpen. Weet alleen niet naar welke film. mn vriend heeft besproken haha dus voor mij is het een verrassing haha...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:00

Esther zie het al helemaal voor me... jij vanavond rennend door het weiland achter je paard aan haha. Niemand die een camera mee kan nemen hahahaha flauw he

Anita ja met dit weer wil ik ook altijd bloemetjes in de tuin enzo. Wij zijn 2 weken terug al flink gaan inkopen want dr was weer een hoop kapot na vorig jaar..

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:00

Laura, ben benieuwd naar de foto's.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:05

Prinslover schreef:
Ik wil niemand dingen opleggen, laat dat even duidelijk zijn :D . Maar ik persoonlijk vind het jammer dat er soms de hele dag door van die berichten geplaatst worden wat echt niks toevoegd.. Ik vind het niet erg hoor dat het soms gebeurd, maar soms alleen vervelend. Nogmaals ik spreek voor mezelf :+ . Ik begrijp dat niet iedereen altijd kan bijreageren! En is ook totaal niet erg, soms een ego berichtje met iets vertellen echt "nieuws" wat je wilt delen, super, hartstikke leuk *D .
Maar ik doel meer op berichten als:
----------------------------------------------
Goedemiddag. Heb tentame vandaag. Zo paardje doen! :wave:
-----------------------------------------------
Vind ik dus wel jammer, we hebben er zo weinig aan, en iedereen vind het zó snel gaan dat er op de echte verhalen bijna niet gereageerd wordt, omdat het niet meer aan te lezen valt door onzin berichten van 3 pagina's lang ;) . Het wordt zo'n ikke ikke ikke topic.. Zonde van het topic.
Maar nogmaals, trek je niks van mij aan, post lekker door. Dit is gewoon mijn persoonlijke mening hoor :+

Iloon, geef ik je wel gelijk in helaas.. Vind dit topic zo gezellig maar vind t gewoon niet fair om wekelijks een post te zetten terwijl ik de helft ondertussen niet eens fatsoenlijk ken :') (vanuit mijn oogpunt he, dat is de reden waarom ik tegenwoordig afwezig ben, kan het tempo niet bijbenen en soms worden er 3 pagina's geslowchat).

Maar goed, even wat reacties:

Saida: Had je volgens mij niet gefeliciteerd, ze is wel een jonger dan ik dacht overigens :P Gefeliciteerd!
Sanne: Leuke foto's van Vaidosa!! Ga zo even je topic bekijken.
Frank: las ik iets over Des zijn ballen??
Benthe: Lekkker geshopt, jaloers haha!
Cloris: Echt rot van je hond, binnen zulke korte tijd.
Moet wel zeggen dat die nieuwe hond er echt schattig uit ziet!

Voor de rest, gaat hier allemaal prima. Gisteren erg spannende rit gehad, weet niet of jullie het kunnen lezen maar hier
http://prompertje.hyves.nl/blog/2228745 ... ffel/GcM4/ staat een verslag uit ogen van mn vriendin met wie ik aan het buitenrijden was. Gelukkig alles wel goed gekomen, maar god, mn hart zat in mn keel.

Op t moment rij ik Furia bitloos, had zwaar het idee dat hij last heeft van zijn tanden, hij gooide bij druk aldoor zijn hoofd naar links en zette het op een rennen in de bak. Tandarts ben ik een afspraak mee aan t regelen, dus komt wel weer goed.

Morgen les van Cloris voor het eerst *D Heb er zin in, als alles goed gaat ga ik lekker wekelijks lessen bij haar!
Edit: Oja, vriendlief krijgt de camera in handen gedouwd, dus waarsch ook wat foto's.

En nog even het filmpje waar ik al zag dat Frank het over had haha:
http://www.youtube.com/watch?v=G8a1M-GpTEk

Furia en ik bitloos&zadelloos aan het springen :j

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:13

madelief88 schreef:
Voor de rest, gaat hier allemaal prima. Gisteren erg spannende rit gehad, weet niet of jullie het kunnen lezen maar hier
http://prompertje.hyves.nl/blog/2228745 ... ffel/GcM4/ staat een verslag uit ogen van mn vriendin met wie ik aan het buitenrijden was. Gelukkig alles wel goed gekomen, maar god, mn hart zat in mn keel.

Het verhaal is voor mijn niet leesbaar, haar profiel is niet zichtbaar voor iedereen..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:21

Hier idem dito!

Filmpje wel gezien knap hoor!! Hij heeft er echt plezier in zo te zien!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:28

Nee, dacht het al, wil haar verhaal alleen niet zomaar openbaar op Bokt zetten...

Nou even in het kort:
Haar paard is tegenwoordig al niet de makkelijkste buiten (de weg op scheuren in volle galop oa).
Maar goed, we waren eerst onderweg, toen is ze even aangepakt en uiteindelijk was ze braaf.
Wat mn vriendin als reflex heeft, is van het paard afspringen als die begint te rennen, dan staat ze stil. Besproken dat dat niet meer zo handig was, dat wilde het paard waarsch want daarna was het paard braaf. Dus ze zou het niet meer doen haha.
Nou, we waren daarna alweer even braaf aan het stappen, dus besloten om te keren. Waren al 2 shetten met jonge meisjes tegengekomen die aan het crossen waren, toen we rustig aan het stappen waren zag ik al in de verte die 2 kleine crossmonsters weer aan komen scheuren. Waren duidelijk op hol geslagen, zij aan zij, een meisje erbijna naast want zadel hing zowat onder de buik. Dus onze paarden zenuwachtig, opzijgedrukt, maar wel braaf. Tot Furia na een halve minuut besefte wat er na eigenlijk was gebeurd...

Dat was toch wel eng, en hij zet het op een rennen. Waardoor het andere paard schrikt en ook begint te rennen. Ze gingen echt hard, en mn vriendin haar reflec was dus: eraf! En eerst leek t ook of ze langzamer ging, maar toen ze eraf was (flat out in het zand), ging het paard in volle galop erdoor. En waar ze niet op gerekend/aan gedacht had, was dat Furia en ik vlak achter haar zaten! Gelukkig kon ik Furia de berm in sturen (maar hij stopte niet) en kon nog net aan schreeuwen hoe het met haar ging, was in orde. Nou, na nog even volle galop kreeg ik Furia tot stilstand, maar het andere paard ging in volle galop richting grote weg: Fietsers/auto's en de treinen/spoor!

Kon er natuurlijk niet achteraan met Furia, dus mn vriendin gebeld, want die zag ik nog niet aan komen wandelen, maar ze kwam eraan. Toen meteen staleigenaresse gebeld maar die was niet thuis, zou wel iemand anders op stal zijn die wilde ik bellen zodat iemand de poort open kon zetten.

Natuurlijk batterij leeg.... Net toen we op pad gingen, achter het paard aan om maar te verzinnen wat we gingen doen, zagen we 2 kleine oortjes aan komen draven, naast een fietsende man.

Je wilt niet weten hoe opgelucht ik was!!
Paard was dus op de weg gekomen, auto daar vol in de rem, wielrenner kon nog net haar pakken en toen heeft die man (heeft zelf ook paarden) haar meegenomen, met de intentie haar op stal te zetten bij hun en daarna de eigenaar te zoeken.

Weet wel heel goed wat een geluk wij hebben gehad!

Overigens niet verantwoorde boktreden, maar reden waarom het nog redelijk lang duurde totdat Furia stopte, was doordat het touwhalster wat aan de grote kan was, waardoor Furia wel druk voelde maar ik meer tegen zijn hals aan stond te trekken. Al met al dus nog wel superbraaf van Furia dat ie is gestopt :+:

Vriendin daarna op een veilig stuk nog wel een aantal passen op haar paard gezet, ivm vertrouwen zowel haar als het paard.

Dat was het hele verhaal...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:28

Laulau85, dankje, haha hij nam er een hele grote sprong over!
De ene keer vind ie springen wel leuk, de andere keer niet :P Weet het nooit echt zo met hem!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:37

kjoetie schreef:
Even vraagje tussendoor:

Is er hier iemand die bezig is met de ORUN basisinstructeur, of deze opleiding net afgerond heeft? Zoja, pb me even, ik zou graag wat vragen stellen die ik niet terug kan vinden op de website van de KNHS :)

Heb je al antwoord? Anders kan je Cloris pb-en.

madelief88 schreef:
Prinslover schreef:
Ik wil niemand dingen opleggen, laat dat even duidelijk zijn :D . Maar ik persoonlijk vind het jammer dat er soms de hele dag door van die berichten geplaatst worden wat echt niks toevoegd.. Ik vind het niet erg hoor dat het soms gebeurd, maar soms alleen vervelend. Nogmaals ik spreek voor mezelf :+ . Ik begrijp dat niet iedereen altijd kan bijreageren! En is ook totaal niet erg, soms een ego berichtje met iets vertellen echt "nieuws" wat je wilt delen, super, hartstikke leuk *D .
Maar ik doel meer op berichten als:
----------------------------------------------
Goedemiddag. Heb tentame vandaag. Zo paardje doen! :wave:
-----------------------------------------------
Vind ik dus wel jammer, we hebben er zo weinig aan, en iedereen vind het zó snel gaan dat er op de echte verhalen bijna niet gereageerd wordt, omdat het niet meer aan te lezen valt door onzin berichten van 3 pagina's lang ;) . Het wordt zo'n ikke ikke ikke topic.. Zonde van het topic.
Maar nogmaals, trek je niks van mij aan, post lekker door. Dit is gewoon mijn persoonlijke mening hoor :+

Iloon, geef ik je wel gelijk in helaas.. Vind dit topic zo gezellig maar vind t gewoon niet fair om wekelijks een post te zetten terwijl ik de helft ondertussen niet eens fatsoenlijk ken :') (vanuit mijn oogpunt he, dat is de reden waarom ik tegenwoordig afwezig ben, kan het tempo niet bijbenen en soms worden er 3 pagina's geslowchat).

Ben het eens dat slowchatten niet de bedoeling is. Maar ik heb doorgaans alleen tijd tijdens het weekend om bij te lezen en te reageren. En in dit geval heb ik dus heel braaf ruim 20 pagina's bijgelezen waaronder de reactie van Ilona die ik persoonlijk toch ook aan mij gericht voel en die ik heel onterecht ervaar. Om de eerder gegeven reden en ook om de reden die Madelief geeft. Het gaat vreselijk snel en de laatste tijd zijn er inderdaad heel veel nieuwe mensen bij gekomen. Heel erg leuk, maar dat maakt nog meer dat ik geen tijd heb om op alles te reageren. Want wat maandag is gepost is nu alweer oud.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:39

Madelief, wat een spannend verhaal. Hoop dat nooit mee te hoeven maken, bah. Gelukkig hebben jullie een hele boel geluk gehad.
Filmpje is echt heel leuk. Stoer hoor. Dat commentaar ook, geweldig :).

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:41

Phoeh wat een verhaal zeg! Is niet mis!
Gelukkig alles goed afgelopen.
Nog geen jaar geleden had ik er ook eentje gevonden bij het bos. ruiter ook spoorloos. Toen hebben we maar politie gebeld en hem mee naar de manege genomen. Meisje bleek afgevoerd te zijn met gebroken ribben geloof ik...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:44

borderjay schreef:
heidi volgens mij kan baron al liggen,als ik me niet vergis heeft ie dat al van Karina geleerd net als het buigen en de spaanse pas enz.
Volgens mij kon ze zelfs op hem liggen/zitten als hij lag...
(als ik het fout zegt verbeterd karina me wel als ze weer internet heeft :P )

Ja klopt maar ik ken het niet en weet zijn knopkje niet tevinden :o

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:45

BrankaZ schreef:
Ben het eens dat slowchatten niet de bedoeling is. Maar ik heb doorgaans alleen tijd tijdens het weekend om bij te lezen en te reageren. En in dit geval heb ik dus heel braaf ruim 20 pagina's bijgelezen waaronder de reactie van Ilona die ik persoonlijk toch ook aan mij gericht voel en die ik heel onterecht ervaar. Om de eerder gegeven reden en ook om de reden die Madelief geeft. Het gaat vreselijk snel en de laatste tijd zijn er inderdaad heel veel nieuwe mensen bij gekomen. Heel erg leuk, maar dat maakt nog meer dat ik geen tijd heb om op alles te reageren. Want wat maandag is gepost is nu alweer oud.

Ik denk niet dat Iloon dat persoonlijk aan jou gericht heeft. Ik vind dat je toch altijd wel zinnige dingen te melden heb in dit topic. En niet iedereen heeft de hele week tijd om te reageren (net als ik). En denk dat je toch ook wel tot de 'harde kern' behoort.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:46

Machonito schreef:
borderjay schreef:
heidi volgens mij kan baron al liggen,als ik me niet vergis heeft ie dat al van Karina geleerd net als het buigen en de spaanse pas enz.

Haha, dat soort problemen heb ik nou heel vaak met Sun :). Ik vind ze alleen af en toe wel een per ongeluk. Hoop dat jij hem ook eens een keer per ongeluk vindt. En anders Karina even laten komen ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:57

Wat een verhalen hier over een buitenrit :oo
Vette mazzel gehad dus!
Ooit een zelfde soort iets meegemaakt!

Ook nog leuke rijfoto's van Sanne!

Voor de rest heb ik Robijn maar weer eens in de dubbele longe gezet en even gelangeteugeld! Erna nog even enkele longe om te controleren of ze echt los was!

Renate gewassen, die zag eruit :=

Nog wat water en hooi gegeven, vanavond weer voeren!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:09

spokie79 schreef:
Ik denk niet dat Iloon dat persoonlijk aan jou gericht heeft. Ik vind dat je toch altijd wel zinnige dingen te melden heb in dit topic. En niet iedereen heeft de hele week tijd om te reageren (net als ik). En denk dat je toch ook wel tot de 'harde kern' behoort.

Dat ze hem niet direct aan mij richt realiseer ik mij. Maar ik ben dus wel iemand die hier af en toe reageert en dan vooral ego-berichtjes. En met haar opmerking dat het de bedoeling is om ook op de voorgangers te reageren verwijst ze dus toch naar die ego-berichtjes.
Ilona zal het vast anders bedoelen, maar bij dingen die je schrijft mis je toch vaak de nuancering.
Zoals gezegd ben ik het ermee eens dat de slowchatberichten (oneliners) niet de bedoeling zijn. Daarmee lijkt het er vooral op dat we proberen een topic zo snel mogelijk vol te kleppen en dat zou jammer zijn. Dit topic is veel meer dan dat. We wisselen hier de leuke en minder leuke nieuwtjes en weetjes over onze barokkies uit. Dat is ook waarom ik het probeer bij te houden en eigenlijk is dat het enige grote topic op Bokt waarmee ik dat doe.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:11

_Saida_ schreef:
Heidi -> Jippie! Foto's van het ezelsveulentje! *\o/*

Nou hier heb je ze dan :D
het is een schatje echt waar hij loopt steeds achter je aan :D
helaas stond hij weer binnen voor de rust :o
Ik mocht in de stal om wat foto,s temaken en dat met een grote lens :roll: (ik had op gerekend dat ie buiten zou lopen) :o

Maar ach ik heb grappige foto,s
er gingen ook 2 kids van de manege mee die helemaal gek van ezeltjes zijn :D
en hun mochten de camera eventjes vast houden :P
Nou hier komen de foto,s :D

Ik kwam aan en hij lag lekker in zijn stal :Z

Afbeelding

Afbeelding
Daarna stond ie op en Oma kwam eventjes snuffelen :P

Afbeelding
hij kwam eventjes begroeten en knuffelen :D

Afbeelding
Afbeelding
Ik kon het niet laten :P helaas hij pasten niet in mijn binnen zak :+

Afbeelding
Jesse mocht eventjes bij Oma Ijor op haar rug zitten :D

Afbeelding
met zijn 3 tjes knuffelen :+:

Afbeelding
een onder onsje :+: :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:14

Aaaah, te lief :+:

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:14

Heidi, leuke foto's.

Branka, zoals jij het beschrijft bedoelt Iloon het ook volgens mij. De oneliners maken het allemaal wat onoverzichtlijker. Dus lekker blijven reageren hoor.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:18

Heidi echt geweldig die foto's!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:20

Machonito schreef:
borderjay schreef:

spokie79 schreef:
Haha, dat soort problemen heb ik nou heel vaak met Sun :). Ik vind ze alleen af en toe wel een per ongeluk. Hoop dat jij hem ook eens een keer per ongeluk vindt. En anders Karina even laten komen ;).

:D Ja af en toe gebeurt er wat van huh ik wist niet dat je dit al kon :o
dan doe ik maar belonen :P

Ja Karina kom nou eens gezellig langs :D
leer dat nou eens aan mij en we hebben een leuke dag. :D

Maar aan de andere kant ik kan ook naar haar toe gaan :P en dan ook nog eens lekker door de bossen crossen