[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:01

@ Michelle90: Haha, ik heb het ook maar 1 keer helemaal doorgelezen, maar ik was de helft alweer vergeten toen ik me topic plaatsde. Het is opeens zo anders allemaal, en ik dacht dat ze er toch niet zo heel streng op lette. Maar dat had ik dus verkeerd.

@ Yenneke: Bedankt! Lachen Ja, ik heb al zin in de volgende wedstrijd. Ik ben nu bezig om Fuego weer lekker aan de longe te krijgen. Gisteren was het even wennen, voor het eerst na een half jaar weer met halster aan de longe en voor het eerst na ongv 4 maanden weer aan de longe. Maar het ging goed, en hij heeft het prima gedaan. Idd, hij loopt vaak opgekropt, en heel gespannen. Maar je zegt precies hetzelfde als mijn instructeur, teugels niet al te strak, hem lekker de ruimte geven. Daar ben ik ook druk mee bezig, en het werkt goed. Meesteal als ik de teugel wat losser doe, loopt hij lekker en ontspannen. Als ik hem dan weer wat strakker/op normale maat neem, loopt hij weer opgekropt. Maar vooral veel beenwerkt werkt bij hem goed. Wat goed dat je nu weer een beetje durf te rijden! Dat is al een vooruitgang. En wat spannend van je huis, ik zal voor je duimen. Wat super dat je daar bent geweest. Idd erg knap van haar, dat je daar dan maar weer staat. Ik ga dat liedje even opzoeken.

@ Madelief: Bedankt Haha!. Haha ja idd, dat is zo. Klinkt als een lekker ontspannen dagje. Leuk, we gaan je vast wel missen. Veel plezier op je vakantie dan. En gister ook al een heerlijk dagje gehad zo te horen.

@ Regine: Precies. Ben het helemaal met je eens. Het word ook telkens herhaald. Het is af en toe wel is fijn, en het is ook leuk om Fuego ff te showen na zo'n lange tijd. Maar erg jammer van al die nieuwe regeltjes. Denk dat je er niets mee op schiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:15

Tipje voor als je de teugels weer wat op maat maakt. Volg de beweging van je paard vanuit je ellebogen. Die scharnier moet bewegelijk zijn. Een paard maakt de meeste beweging in de stap. Als jij je handen stil houdt op een plek betekent dit dat hij steeds een 'rukje' in zijn mond krijgt. Je handen houd je gewoon dicht, maar je volgt de beweging van zijn hoofd vanuit je ellebogen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:22

Oeh, ik ben lekker verwend net Vork Ze hadden stiekem een lunch geregeld voor me in Party Centrum Madestein Haha! . Dat ligt in een recreatiegebied met leuke meren en ruiterpaden erom heen. Is 5 minuutjes rijden Knipoog . Was echt heerlijk de lunch, en super gezellig. Zo lekker weetje buiten dus heb flink van de zon genoten Cool Ook nog een mooie bos bloemen gehad en 50 euro aan Irischeque! Haha! Dus ben er super blij mee! Heb een toffe stage achter de rug -nou, bijna dan Knipoog vrijdag écht voor t laatst.-

Madelief; Madestein staat hierboven beschreven! Knipoog Echt heel leuk om paard te rijden ook Ja . En kan er voorlopig niet rijden (2 maandjes) omdat Amanda een paar woonplaatsen verderop gaat staan, lekker van de wei genieten. Pling Goed dat Fuur nu eindelijk zn tandjes kwijt is!! Nu kan je lekker doortrainen. Gezellig horo samen met je zus naar de paarden, en dizo erbij maakt t compleet Tong uitsteken
Kijk je uit voor de kerels als je haar in een nieuwe coupe zit, en met je bips in een caprio! Duivel *LOL*

Mies; Leuk lekker een weekendje weg!! Hoe staat het nu met Fem?

Yenneke: We gaan zeker een x meeten Cool Wil die bink van je wel is in actie zien haha. Misschien kan ik nog wat van je leren met je dubbele longe enzo! *LOL* Ben heel nieuwsgierig hoe je dat doet enzo! Vork concert klinkt trouwens super tof!

Regine: Jaa, ik plaats daarom ook liever geen foto's op HAW, wel is gedaan, maar plaats ze liever hier waar er wat meer begrip is Knipoog

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:29

Ik ga vanavond even bijlezen, moet wéér leren.Vandaag een proefwerk gehad wat ik altijd moeilijk heb gevonden en nu best makkelijk Haha! Dus hopen op een goed punt.En moet om half 3 bij Anne zijn, dus ben nu weg.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:30

madelief88 schreef:
Cloris: hoe is het nou met Piropo? Wat was dat nou met die horzel laatst op wedstrijd, heb daar t fijne niet van meegekregen... Wel allemaal mensen die naar me toe kwamen "Goh Madelief heb je die andere Anda gezien, wat een gaaf dier!" Cool

Met Piropo is het goed hoor, toen ik aan mijn 1e proef begon had ik ineens een heel nerveus paard, nou is hij wel eens druk maar dit? tijdens de proef ook moeite hem bij elkaar te houden, hij ging korter lopen en maakte dingen gewoon niet af.
Na de proef nog even lekker gaan stappen om te kijken of ik hem daar rustiger van kreeg maar hij was helemaal over zijn theewater en stond echt te pompen, dat was voor mij het teken dat hij niet zomaar druk was, maar dat er echt iets was; dus afgestapt, en nagekeken, kreeg voldoende hulp van omstanders en iemand zei; kijk eens bij zijn singel, en op het moment dat ik op de plek voor de singel kwam, bij zijn oksel, en ik drukte daarop liet hij zich bijna door de voorbenen zakken... pijnlijk dus en geen wonder dat hij zo gek deed met rijden.
Afgemeld voor het volgende proefje en Piropo snel naar huis gebracht.
Tijdens de rit naar huis heb ik hem constant gehoord en pas toen ik hem aan het douchen was werd hij wat rustiger.
Vond het wel jammer want het was een mooi lokatie ook daar, lekker in de binnenbak met de trailer Cool

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:32

Ilona wat gaaf Haha! is echt een superr leuke verrassing leuk dat je ook nog een cadeautje hebt gekregen.

Yenneke superr gaaf lijkt me dat naar kylie ze heeft echt een superr mooie stem die je echt raakt. ik ken het liedje ook en heb het meerdere keren beluisterd zoo mooi.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:58

@ Yenneke: Hele handige tip, heb ik vast wat aan. Bedankt Haha!.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:02

Pff daar zit ik dan, alleen thuis, omdat me ouders naar me oma's verjaardag zijn en ik niet mee mocht aangezien ik weer op de hondjes moest passen. Mijn broer is naar school en ik heb geen vervoer om naar Fuego te gaan. Kom er nu dus achter dat thuis zijn en niets doen helemaal niets voor mij is. Ik heb echt zin om lekker wat te gaan ondernemen, maar dat kan weer niet. Bah. Dan maar in de tuin nietsen, maar aangezien er nog geen heggen staan ziet iedereen me zonnen, hou meer van wat prive.

Ben ik aan het zeiken? Huilen van het lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:03

oh esmee van zieken zo af en toe lucht je op hoor

saida we gaan meeeeeeeeeeeeeeee we gaan ook naar de woody ranch
Haha! Tong uitsteken
nog meer die mee willen we gaan het laatste weekend van juli kom op meiden geef je op
het kost bijna niks Haha! heb er zo`n zin in

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:17

Essssss: Die regeltjes bij HAW zijn idd nogal irritant... Al kreeg ik toen met mijn topic wel weer goede reacties doordat sommige mensen zich wat meer inhouden... Maar ik zie nog steeds van die berichten verschijnen waar ze zeuren over principe dingen... Dus of het echt helpt... En tja waar je aan werkt... Misschien aan vooruitgang Tong uitsteken.

Prinslover: Wat goed van je stagebedrijf dat ze dat geregeld hebben Tong uitsteken. Ik ben ook bijna klaar hier, maar bij mij vragen ze telkens of ik zelf ideeën heb... Ik word ook veel liever verrast met iets Knipoog. Maar volgens mij is de helft van het team met vakantie of hebben ze iets anders....

Ik ben weer bijna klaar met werken Lachen. Zo weer even bij Atlas kijken... En dan gaat ik vanavond maar weer eens wat aan mijn onderzoeksopdracht voor mijn stage doen en mijn portfolio voor school afmaken... Daar heb ik ook zo ontzettend veel zin in Tong uitsteken.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:26

Woody Ranch, heb ik wat gemist? Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:31

ja es, we gaan het laatste weekend naar de woody ranch
we gaan dan gezellig bij saida op vistie met de paarden kom je anders ook????
wel ene tentje mee nemen en je paard je

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:37

Lijkt me heel gezellig. Ben ook al uitgenodigt voor de lange teugel dag, dus nog even afwachten of het mag haha.

Ikzelf ben blut, maar me vader kan het wel voor me betalen. Ik zal 't even navragen, het lijkt me wel heel gezellig! Haha!

Waar is de Woody Ranch eigenlijk..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:38

Yenneke: Dat is nog eens een concert! Dat komt niet vaak voor inderdaad. Echt super dat het zo fantastisch was!

Madelief: Jaloers! Ik moet nog 5 weken wachten voordat ik op vakantie ga...
Ik moet me inderdaad niet te veel gaan echten aan Tibi, maar het is wel echt een paard waar je dat bij doet, hij is zo lief en bijzonder, maar goed, we zullen nog zien hoelang hij mijn leermeester nog mag zijn.
Ik zou ook wel wat dichterbij het strand willen wonen! Lekker uitwaaien en vooral met dit weer lekker genieten. Veel plezier daar vanmiddag/vanavond!

Ilona: Toe maar weer, heb je je lekker in de watten laten leggen Knipoog en dan ook nog 50 euro krijgen Tong uitsteken

Peet: Ik snap ook niks van die Woody ranch, hoe zit dat nou precies en wanneer is het?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:38

ilona: Ja dr galop is nog zo wiebelig dat het voor mij soms moeilijk zitten is, maar heb dr vandaag opgelet en ging al beter!
Hou ga je het volhouden! 2 maanden niet rijden!

esther: Met rust en liefde zal het wel goedkomen! Lekker vertroetelen en wandelen!

Iris: Ze kan echt heel ruim lopen! Zit ook lekker ook! Als je je rijfoto's hier maar plaatst is het goed Knipoog Vind haw ook een beetje te geworden!

sanne: Spannend!!! het komt nu echt in de buurt!
Gefeliciteerd met je Propedeuse, ik bedenk net dat ik hem ook heb!

Yenneke: Durven rijden is moeilijk, maar het komt vanzelf goed! Was bij mij iig zo!
Concer klinkt geslaagd! Zag er wat over in de krant staan! Ik moet ook wel is huilen bij een concert, was op pinkpop nog aan het janken toen incubus drive zong!

madelief: Ik moest ook wennen, maar we worden steeds meer een combinatie!
Waar ga je naar toe op vakantie?

Vanavond weer werken! Heb dr nog zin in ook...Vorige keer was gezellig dus Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:41

Michelle, jij dan ook gefeliciteerd!!!! Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:51

Hahah ik heb zo hard gelachen. Ik loop even buiten met me 2 chihuahua's en het teefje is nog heel klein en speels en het is net een vlo en ze luisterd voor geen meter, dus ik roep haar, en ze rent naar de buren en ze vliegt zo tegen het raam aan, omdat ze dacht dat ze naar binnen kon rennen. Echt heel nietsvermoedend rende ze tegen het raam aan, en toen sprong ze als een vlo weer naar mij toe.. Huilen van het lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:51

Ah arm hondje Ach gut haha

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:40

Ilona : Ja was wel weer ff lekker ff er tussen uit. Dalijk weer lekker 3 weken lang.
Ja hoe het ervoor staat met Femke, ik zou begot niet weten. Ik kryg niks echt definitiefs te horen. Kryg alleen maar steeds te horen ja ze moet nou echt gewoon weg. Maar ze doet er zelfs verder niks aan.
En ik zorg ervoor dat ze dr stal uitkomt, hoefsmid enzo

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:01

Jeeeeeeeee, het gaat mij nu ff te hard om bij te reageren, hoor!

Dat van Grytsje gaat denk ik niet door, iig niet op dit moment.
Ik was vandaag op stal en toen werd me verteld dat er een meisje is dat nu regelmatig op Grytsje gaat rijden tot ze weer goed is.
Daarna is er iemand die haar gaat doen, maar die wil haar pas doen als ze weer goed is.
Nouja, ze krijgt tenminste weer beweging en aandacht, dat vind ik al een behoorlijke vooruitgang en het geeft me meer rust.
Ze liep vandaag al weer een stuk beter!

Gisteravond zijn er op stal 2 nieuwe paardjes bijgekomen, 2 haflingers.
Rintske reageerde alsof ze nog nooit een haflinger had gezien, ze stond heel onrustig heen en weer te drentelen in het uiterste hoekje van haar stukje land, nek erop en te snuiven, briezen en snorken!
Wat een muts niet, alsof ze haar op zouden komen eten ofzo.... Rolleyes
En vandaag mocht ik haar voor de eerste keer longeren in de nieuwe longeerring!
Heerlijk buiten ipv in de stoffige binnenbak.
Jaap durft die bak niet nat te spuiten omdat het een hele oude schuur is, helemaal van hout, dus hij is bang dat het dan snel gaat rotten.
Hij had het er wel over om er een dikke laag houtsnippers oid in te gooien, dat wordt niet zo stoffig.
Maar goed, het longeren ging op zich best goed.
In eerste instantie ging ze als een jekko om me heen rennen, bokkend en richting de uitgang, dus ik moest flink m'n spierballen (whahaha!) gebruiken.
Ik weet ook niet waarom ze dat deed, de bak is nieuw en dus eng zeker......
Maar daarna ging ze toch wel heel braaf aan het werk.
De bak was redelijk zwaar, maar dat is wel goed voor haar spiertjes, ze moest nu ook echt goed met haar achterhand aan het werk.
Het schuim stond tussen haar benen, hahaha!
Daarna even lekker afgespoeld met de spuit en weer het land op.
Kom ik thuis, zie ik pas dat ik best wel verbrand ben...... AUWIE!

Nog een leuk nieuwtje, maar dat hadden jullie waarschijnlijk al begrepen Knipoog ;
In de zomervakantie ga ik met mijn gezinnetje en het paard van een vriendin een week op vakantie naar de Woody Ranch in Uddel.
Petra en Celine komen ons een paar dagen gezelschap houden met Tsjillert en Roxy!
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat we een heel erg gezellig weekendje tegemoet gaan met ze! Go jij! Go jij!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:20

Sanne, gefeliciteerd!
Ik baal een beetje, heb geen lowlands kaarten gehaald en nu ist uitverkocht :S Dus als iemand nog kaarten heeft/weet...
Verder gaat alles hier zijn gangetje, nu lekker vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:11

Ja en ik wilde graag naar het concert van Coldplay... ook al uitverkocht... Huilen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:31

Saida: Zo'n reactie van 'wat voor een paard is dat nu weer, dat is spannend' heb ik vrijdag ook nog gezien Knipoog. De voorrijder van de manege zat op het nieuwe paardje en iemand kwam ons tegemoet met een bont paard waar ze naast liep. Het begon met snuiven daarna sprong hij op zij en wilde omkeren Tong uitsteken. Toen maar een ander voorop gezet en daar issie achter gaan rijden... Hij crosste dr maar heel snel langs... Was echt een heel raar gezicht, een paard dat bang is voor zijn eigen soortgenoot Tong uitsteken. Met andere paarden heeft ie dat nooit... Kennelijk een trauma met een bont paard beleeft Knipoog.

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:41

Ik zit al heel lang mee te lezen maar wil me toch n echt eens voorstellen
Ik ben Sanne, ben 23 jaar, woon in Zwolle en heb sinds een jaar een andalusier ruintje van 6 jaar. Een ontzettend lief, slim, mooi, eigenwijs beest. Wat vinden jullie van hem?

Afbeelding
Lekker met zn hoofdje uit zn stalletje

Afbeelding
Lui wezen ook he;)

Afbeelding
wandelen in t bos

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:10

hallo sannepakito welkom hier en leuk dat je meteen een paar mooie foto`s van je kanjer hier plaats
een heel mooi paardje heb je meid

zasread, (en andere die het willen weten)de woody ranch daar gaat saida op vakantie heen
nu sprak ik haar laatst en mijn weekendje wat ik zo regelen voor ene paar meiden met friezen ging niet door
vandaar dta we er op waren gekomen om ook naar saida toe te komen voor een nacht Haha! hihihi worden er twee hoor!!!!
we gaan dus 26/27 en 28 juli naar de woody ranch toe om te kamperen hihihi
als er nog meer meiden zijn die het leuk vinden om daar heen te komen voor een mini meeting maak dan even een resevering bij hun
je moet wel een tentje of caravan hebben de huisje en blokhutjes en pipowagens zijn vol
dus het wordt voor ons echt k(r)amperen
mag de pret niet drukken heb er onwijs veel zin in
de kosten vallen heel erg mee
kijk ff bij hun op de site
http://www.dewoodyranch.nl/
dan kan je het zien en gelijk boeken
marielle komt waarschijnlijk zaterdag avond met een BBQ mee doen, haar oudste dochter s nl. zondag jarig anders wou ze ook mee met de paardjes,hihi heb ik vanmiddag ff geregeld