[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:40

Hey Prinslover,
Die foto's in je profiel zijn bijna allemaal van bij Othello, tenminste dat heet nu dan de Paardenhoeve.
Ik heb daar vroeger altijd gereden op de manege!
Staat Steffanie er nog? Dat was mijn lievelingspony Lachen
Pablo ken ik ook nog wel. En Strana, is die er nog? En Chayenne?
Ik heb altijd op het laantje tegenover het schelpenpad gewoond, tenminste daar wonen m'n ouders nog.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 00:09

Mennen is geweldig! Hoewel ik me altijd afvraag wie er meer geniet van het rijden met de wagen, ik of Jauke. Hij vind het zo leuk om voor de wagen te staan, je ziet hem dan genieten. Heerlijk!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 04:57

Mennen lijkt me ook wel leuk om met Rod te doen, ik heb alleen geen wagen, en heb het zelf ook nog nooit gedaan.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:36

Yenneke schreef:
Hey Prinslover,
Die foto's in je profiel zijn bijna allemaal van bij Othello, tenminste dat heet nu dan de Paardenhoeve.
Ik heb daar vroeger altijd gereden op de manege!
Staat Steffanie er nog? Dat was mijn lievelingspony Lachen
Pablo ken ik ook nog wel. En Strana, is die er nog? En Chayenne?
Ik heb altijd op het laantje tegenover het schelpenpad gewoond, tenminste daar wonen m'n ouders nog.

Hey!

Wat grappig zeg, die foto's zijn idd daar gemaakt. Ik heb er altijd met veel plezier gereden. Heb nu alleen ergens anders een verzorgpaard kunnen vinden, en kom er nu niet meer zovaak helaas.
Steffie is er nog steeds, wel grappig, was ook altijd mijn lieveling. Lekkere stuiterbal dat het is Haha!
Pablootje staat er ook nog steeds, inmiddels wel verkocht aan Rianne, maar staat nog op de manege. Strana is er niet meer, die schijnt ergens heel ver weg op een weiland te staan! Merrie's dekken geloof ik.. Nagelbijten / Gniffelen Waarom die nou precies is weg gegaan weet ik ook niet. Hij was wel vaak onregelmatig, en werd steeds meer hengst laat maar zeggen. Kwamen ook steeds meer hengsten te staan op de manege en hij werd daar echt nijdig om.. Chayenne ken ik niet, die is denk ik van voor mijn tijd! Wel leuk hoor dat je het kent, is nu een gezellig manege. Vroeger zijn daar wel wat rare dingen gebeurt heb ik gehoord, dat heb ik gelukkig nooit mee gemaakt! Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:47

dinkey, wat moet ie kosten? hihi

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:56

Wat is het hier weer rustig zeg.. Knipoog

Ik las net toch wel een heel vervelend bericht. In hoek van holland (3 km verderop bij mij) is een jongentje van 6 jaar dood gegaan door een ongeluk bij de stapmolen. Het bericht is nog na te lezen bij voorpagina nieuws. Maar wat een naar verhaal zeg, arm kind Verdrietig Je moet er toch niet aan denken dat je dat ziet gebeuren !!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:57

soeske schreef:
dinkey, wat moet ie kosten? hihi

Haha hij stond op MP voor 400 maar ik heb de prijs al laten zakken naar 350. Het is echt een superkarretje maar voor Dink gewoon te zwaar geworden Huilen

Als je op MP ponykarretje intikt bij het zoeken kom je hem vanzelf tegen!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:58

Prinslover schreef:
Wat is het hier weer rustig zeg.. Knipoog

Ik las net toch wel een heel vervelend bericht. In hoek van holland (3 km verderop bij mij) is een jongentje van 6 jaar dood gegaan door een ongeluk bij de stapmolen. Het bericht is nog na te lezen bij voorpagina nieuws. Maar wat een naar verhaal zeg, arm kind Verdrietig Je moet er toch niet aan denken dat je dat ziet gebeuren !!

Ja dat had ik ook gelezen, echt zo erg... ook voor die ouders Verdrietig

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:31

hm, hij is het wel waard, maar zoek iets goedkopers hihi.. En ja, is ook nog einde rijden haha. ff niet over nagedacht..
Idd rustig hier.. Zit hier lekker op me stage, op vlieland nog steeds.. Heerlijk weer, lekker ove rhet strand en door de duinen lopen, heerlijk..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:33

Hmm jammer! Ja die sulkies zijn goedkoop, maar niet heel erg degelijk. Deze kar is echt stevig.

Er staan ook veel goedkope karretjes op MP maar die zijn allemaal in elkaar geflansd, zoiets zou ik dus persoonlijk niet kopen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:49

Ik vind het nog best wel koud hoor soeske! Zeker op het strand staat volgens mij wel een flinke wind brrrr!! Nagelbijten / Gniffelen

Dinkeygirl: Jaa, ik vond het echt heel zielig! Zeker omdat ik de manege ook wel ken, bah! Over het karretje, daar heb je wel gelijk in. Je kan beter een goede kopen dan 1 goedkopere die het na een tijdje niet meer zo best doet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:50

@Prinslover:

Dat van die rare dingen was inderdaad in mijn tijd, zo'n 7 à 8 jaar geleden. Gelukkig is er nooit wat bij mij gebeurd. Toen het naar buiten kwam was ik daar net weg.
De manege is nu toch van Glenn? En z'n vader komt daar zeker niet meer...

Ze hebben Steffanie ook nog eens door Strana laten dekken. Daar was ik nog bij. Arme Stef. Zo'n grote kerel op je rug. Heeft ook niet echt geholpen, want ze werd niet drachtig.

Chayenne was een bonte pony. Daar heb ik na Steffanie een tijd op gereden. Werd toen een beetje groot voor Stef en Chayen was net 'n maatje groter. Maar in mijn tijd was Stef nog geen bokkerige pony. Ze was juist super lief, alleen met springen kon ze wat fris worden.

Waar heb je nu een verzorgpaard dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:55

Ik ben vandaag ook weer naar m'n puppy geweest. Lekker geborsteld en toen samen met Gemma (zijn vorige eigenaresse) gelongeerd. Hij is echt heel braaf en heel slim. Probeerd niet uit te breken met longeren of om te draaien. Als je 'ho' zegt staat hij gelijk stil, ook met poetsen blijft hij netjes staan. Hij wordt echt super opgevoed!

Heb trouwens een vraagje over voer. Wat voeren jullie je paard? Zo veel mogelijk suikerarm voer of ook biks en haver?
Gemma voert zelf de paarden alleen suikerarme en havervrije muesli en hooi. X-tremo krijgt een uitgebreidere muesli, wel suikerarm en havervrij, maar daarnaast ook Lucerne. Daar zit wel melasse en dus suiker in. Volgens haar worden de paarden daar best heet van, ik vind het nu wel meevallen. Letten jullie daar ook op met het voeren?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:58

Fifi vindt het ook heerlijk om voor de wagen te lopen.
Met koud weer zit ik er liever op, maar nu het weer een beetje voorjaar gaat worden proberen we toch zeker elke week wel een keer in te spannen, lekker hoor!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:11

Prinslover schreef:
Hoezo rijd je nog niet dan? Is Klaar net ingereden of is er iets anders? Gewoon nieuwsgierig hoor Bloos

Spokie ik ga gelijk even kijken Knipoog Ben benieuwd

Klaar is vorig jaar ingereden, toen deed ik nog een ander paard en was ik al bang om te rijden door val. Vervolgens ook weer van Klaar af gevallen. Dus de angst. Ben er daarna wel weer opgegaan, maar zit nu op een manegeles, gewoon om het vertrouwen te krijgen. Klaar is eigenlijk heel braaf, m'n 10jarige stalgenootje heeft er zelfs op gereden. Het scheelt ook dat ik van Klaar af was gevallen omdat ze schrok en niet omdat ze me er af wilde gooien ofzo, wat bij het andere paard wel het geval was. Ik stap er nu af en toe op samen met m'n stalgenoot die me dan helpt. Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:04

Yenneke schreef:
Ik ben vandaag ook weer naar m'n puppy geweest. Lekker geborsteld en toen samen met Gemma (zijn vorige eigenaresse) gelongeerd. Hij is echt heel braaf en heel slim. Probeerd niet uit te breken met longeren of om te draaien. Als je 'ho' zegt staat hij gelijk stil, ook met poetsen blijft hij netjes staan. Hij wordt echt super opgevoed!

Heb trouwens een vraagje over voer. Wat voeren jullie je paard? Zo veel mogelijk suikerarm voer of ook biks en haver?
Gemma voert zelf de paarden alleen suikerarme en havervrije muesli en hooi. X-tremo krijgt een uitgebreidere muesli, wel suikerarm en havervrij, maar daarnaast ook Lucerne. Daar zit wel melasse en dus suiker in. Volgens haar worden de paarden daar best heet van, ik vind het nu wel meevallen. Letten jullie daar ook op met het voeren?

gewoon biks en hooi/voordroog krijgen ze bij mij, ik zou alleen niet in 1x overgaan op ander voer dus rustig aan opbouwen anders heb je kans dat hij wel reageert.

X-tremo, leuk dier heb ik vorig jaar nog in de weide in Dld zien lopen toen ik daar was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:25

Hij komt ook eigenlijk net van de opfok vandaag. Weet niet of ze daar ook ander voer kregen, maar volgens mij kregen ze daar alleen hooi. Nu krijgt hij dan muesli, lucerne en hooi. Kan een goede reden zijn dat hij daar nu wel een beetje op reageert.
Plus dat hij onzeker is nu hij bij zijn maatje weggehaald is en daardoor wat drukker is.

Heb je Valongo ook gezien (schimmel)? Dat is ook een gaaf beest. Kan echt super bewegen en is een krachtig paard. Die staat ook te koop.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:58

Ik kom ook weer even binnenvallen, een paar dagen geveld door de griep.... Ach gut en ben ik afgelopen dinsdag van mijn sokken gelopen door een boerboel (hond van over de 60 kilo) in het park en is mijn hele kuit blauw, kon er ook nog wel bij! Tong uitsteken
Verder ga ik aanstaande woensdag met Sam naar Lunteren! Naar http://www.stalparadiso.nl (Ellen) om naar mijn zadel te laten kijken en meteen even een lesje te rijden.
Meteen een soort vuurdoop. Als Sam dat goed oppakt dan kan ik eventueel wel vaker naar Lunteren rijden voor les! Dat zou ideaal zijn!

Mennen is echt onwijs gaaf! Iwan, mijn oude kwpn´er, heeft altijd marathons gelopen met zijn vorige eigenaar/fokker! Paarden worden er onwijs sterk van als je het goed doet! Maar ook daarvoor is dressuur en over de rug lopen belangrijk. Zo zie je dat we eigenlijk echt niet zonder de dressuur kunnen... Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:17

Yenneke schreef:
Hij komt ook eigenlijk net van de opfok vandaag. Weet niet of ze daar ook ander voer kregen, maar volgens mij kregen ze daar alleen hooi. Nu krijgt hij dan muesli, lucerne en hooi. Kan een goede reden zijn dat hij daar nu wel een beetje op reageert.
Plus dat hij onzeker is nu hij bij zijn maatje weggehaald is en daardoor wat drukker is.

Heb je Valongo ook gezien (schimmel)? Dat is ook een gaaf beest. Kan echt super bewegen en is een krachtig paard. Die staat ook te koop.

Ik heb ze allemaal gezien, ik kwam toen voor een dekking met Pahola Knipoog maar Gemma is toen ineens een hele tijd uit de picture verdwenen dus is dat verhaal niet doorgegaan

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:19

Prinslover, hier op vlieland schijnt de zon altijd Knipoog Tja, wel wat koud, jasje aan en klaar toch haha.
Dinkey, ja, het blijft lastig die karretjes.. Maarja, komt vanzelf wel.
Goya krijgt hooi/kuil en muesli. Als we veel rijdne ook bix.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:50

Lusitano, ben je weer een beetje opgeknapt? Bij mij gaat het nu toch ook weer een beetje beginnen. Heb keelpijn en begin weer te snotteren. En was net pas opgeknapt.

Yenneke, ik weet niet veel over voer. Behalve dat barokken vaak minder nodig hebben. Lobke krijgt biks als ze heeft gewerkt. 's Ochtends krijgt ze ban de bazin een kwart biks/muesli/haver mengsel en 's avonds krijgen ze allemaal slobber met allerlei gezonde poeders en olie. Verder krijgt ze gewoon veel hooi.

Hier is het koud en winderig. Vandaag Fam (van stalgenoot gereden) en die had er erg veel zin in. Tijdens de spelletjes lekker bokken en rennen. Gelukkgi niet met mij erop. Behalve met galop. Toen nam ze even een sprint, maar ik kon haar goed terugnemen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:07

zo, daar ben ik ook weer heel even...
heel ander leven zo zeg, met zo'n kleine erbij...die slurpt alle extra tijd, die ik normaal zat te bokken, op...maar ik zou hem niet meer kunnen missen...

morgen komt FQ aan en het mooiste is, dat hij al in het land is...
ik kan bijna niet wachten...

welkom aan alle nieuwelingen....

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:16

Het moederschap bevalt wel Farraquito??
En dan eindelijk, lang verwacht je paard, ik ben zelf ook benieuwd Haha! Maak je foto's?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:26

Hallo iedereen! Doei!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:44

Spannend Farruquito. Je gaat toch wel foto's maken morgen. Ben erg benieuwd naar je 'tweede kind'.
Fijn dat het zo goed gaat met de kleine.