Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koetjeboe schreef:wat kan je er niet met je paard als hij niet op naam staat.
hij is ook ooit in belgie gekocht
KellyR schreef:koetjeboe schreef:wat kan je er niet met je paard als hij niet op naam staat.
hij is ook ooit in belgie gekocht
Ik heb een carta maar heb hem niet over laten schrijven.
Hij is nog steeds rechtmatig eigendom van mij.
Plus ik heb hem laten ruinen dus in principe ga ik de carta dan ook never nooit niet gebruiken.
Wel leuk om zijn afstamming op te zoeken
Alenthe05 schreef:Ik lees veelal mee en post niet veel.
Maar een carta op naam zetten is geen goedkoop grapje toch? En voor een ruin vind ik dat behoorlijk veel geld. Of weten jullie goedkopere manieren?
_R_G_ schreef:Zet alsjeblieft altijd je paard op je naam en koop nooit een paard waar geen carta bij zit!
Ook bij een ruin.
Ik sta toevallig heel dichtbij het stamboek en je wil niet weten welke ellende er allemaal voorbij komt bij mensen die dit niet gedaan hebben.
Voor dat je een PRE aanschaft weet je dat deze kosten er zijn. En dit is gewoon eenmalig net als de aanschaf van je paard, neem dit mee in het bedrag wat je uit wil geven bij de aanschaf van je paard.
Especial schreef:Alenthe05 schreef:Ik lees veelal mee en post niet veel.
Maar een carta op naam zetten is geen goedkoop grapje toch? En voor een ruin vind ik dat behoorlijk veel geld. Of weten jullie goedkopere manieren?
Ongeacht geslacht zou ik hem zeker op naam zetten.
Je bent een eigenaarsnummer nodig á €95.00 en de overschrijving zelf á €65.00.
In het geval van een hengst of merrie waar je mee wilt fokken moet je een fokkersnummer ipv eigenaarsnummer. Die kost €215.00.