[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:38

Anouk, heerlijk dat je gewoon kunt leren zonder dat iemand je op je kop geeft als het fout gaat.
Soeske, lijkt me heerlijk nu om even in de zon rond te hangen.
Shanna, het is dus een succes geweest lees ik wel, en ik vind 35 euro ook goed te doen. Ik ben wel eens naar een workshop van Char geweest en daar moest ik 45 euro voor betalen.

Gisteren weer gereden maar Boukje was wel wat gestressed met dit weer maar op zich ging het wel redelijk.
Ashley heb ik maar losgegooid die stond zich zo uit te sloven in de paddock dat ik dacht ga jij maar even je energie eruit rennen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:45

35 euro is reeel ja! En komen er nog meer van die dagen. Ik zou er voor dat geld best een keer naar toe willen. ;)

Ingrid, Ja, joh, geweldig gewoon! Echt ik leer nu zo veel! Het is gewoon genieten! Ik hoop echt dat dit voor langere termijn is, want ik heb het reuze naar mijn zin zo. Ik doe nu echt iets, waar ik echt voor 100% achter sta.

Edit:
Soeske, Frank komt hier niet veel, drukkies, maar ik zal hem op zijn hart drukken dat ie vanaaf even voor jouw kijkt! Haha. Mooie foto's joh. Die slang, tof! Ziet er allemaal heel mooi uit. Echt 1001 nacht. Is het strand overal zo? Het lijkt op die ene foto wat rotsachtig?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:14

Heey
shanna: Lijkt mij ook erg gaaf zo'n avond :D
Soeske: gave foto's :D

vandaag op tinker ( opa van dyio) gereden :D. heb heerlijk gereden, hij liep echt lekker :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:18

Soeske: Leuke foto's! Het ziet er ook wel overal in Egypte hetzelfde uit :P.

Ik heb vandaag grondwerkles gehad met Shaggy. Ze vond hem in vergelijking met de vorige keer wel vooruit gegaan :D. Hij viel ook wat minder naar binnen op de rechterhand. Dingetjes als halthouden heeft ie ook al gelijk door. Echt leuk hoe goed hij reageerd op lichaamstaal! Als ik even te hard doorloop staat ie al stil :P, dan moet ik weer netjes naast zijn schouder gaan staan en kunnen we weer verder. Maar zo langzaam aan gaan we steeds weer een stapje vooruit :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:35

Angela: Zo! Haha, ene paard is weg en het volgende is al weer present. De paardjes knokken om jou op hun rug te mogen hebben! Leuk dat je weer verder kan!

Ow, Esther! Wat fijn dat de communicatie zo fijn verloopt. Sam kan ik ook met een half woord verplaatsen. Gezellig!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:40

idefix : Haha, ik mag er idd verschillende rijden :D. tinker heb ik al heel vaak op gereden, daar heb ik mijn eerste lessen bij hun op gehad :). straks mag ik ook nog een fries gaan rijden ( die gaan ze van de winter/lente inrijden) en ik mag ook helpen met een ander jong paard :D. dan mag ik ook nog af en toe op het paard van een stalgenootje rijden :).
zonder paard kom ik iig niet te zitten :D

esther : Fijn dat het steeds beter gaat :D

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:56

Shanna: fijn dat het interessant was bij Derek. Ik wil dat ook echt nog een keer doen, dus leuk om jouw ervaring te horen. En de prijs valt me alles mee.

Angela: Gelukkig heb je paarden om te rijden, dat geeft je nu ongetwijfeld afleiding. En het idee dat het zo makkelijk gaat is ook goed voor je ego.

Esther: Van wie heb je grondwerkles en watvoor grondwerk doe je als ik vragen mag?

Ingrid: ja je kan het wel merken met het weer dat ze wat meer ongefokt zijn zo af en toe. :D

Soeske: wat een gave foto's word er helemaal vrolijk van. Geeft zo'n heerlijk vakantiegevoel.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:43

Interessant, Derek,daar zou ik ook wel eens heen willen,alleen is de kans daar zo klein dat je ook echt een reading krijgt!
Ik ben zelf pas bij Petra geweest van het zesde zintuig! Was een kadootje van mijn vriendin,een privé reading bij haar thuis.
Ze is echt heel erg goed,zei heel veel dingen waar je van denkt: hoe wéét ze dat?! Ook over mijn overleden vader...
Het enige waar ik niks van snap is dat ze een jongetje bij mij ziet...een klein blond jongetje....en dat heeft eerder een andere paragnost ook eens tegen me gezegd...alleen ik heb géén idee wat/wie dat jongetje is en kan wezen...en dat is best frustrerend :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:52

Als ze weer terug is en tijd heeft les ik bij Suzanne Nederlof, maar nu doe ik het bij iemand bij mij op stal. Zij heeft een opleiding holistisch paardrijden gevolgd en een onderdeel daarvan is ook rechtrichten. Dus daar zijn we nu mee bezig :).

Ik heb ook nog een paar leuke egypte foto's :D. Ik ben van 5 november tot 14 november in Egypte geweest. Even lekker ontspannen!!

1. Gezellig met Mohmmed een dagje naar het strand geweest, ergens met de jeep tussen Hurghada en El Gouna in. Was een super relaxed dagje!!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. We zijn ook nog een avond met hem naar El Gouna geweest, echt mooi is het daar! Onwijze luxe boten en heeeerlijk rustig. Maar wel duur :P. Een biertje is daar twee keer zo duur. En het vervoer daar, de toktok :D. Een klein electrisch trucje wat lijkt op zo'n indonesisch fiets karretje.
Afbeelding

4. Deze foto is ook genomen in El Gouna, in een bar waar mijn tante en een vriendin van mijn moeder en mijn tante even een waterpijp moesten roken :D.
Afbeelding

5. Natuurlijk hebben we ook weer een woestijnsafari gedaan. Gezellig prive met de beste gids van Egypte :D
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. En ja palmbomen kunnen ook uit rotsen groeien, was heel apart om te zien.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Diner bij de bedoeinen :D.
Afbeelding

12. Ook zijn we nog naar een aquarium geweest, daar was ik al een keertje met Mohmmed geweest. Vond het wel leuk om het ook aan de rest te laten zien.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:49

Esther, ook al zulke mooie plaatjes! Die gids heeft het wel leuk gehad zo met 3 vrouwen. haha.
Ook leuk detail: Suus gaat er voor zwemmen en Esther, ja, die gaat gewoon naar het aquarium. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan hè? hihi. Maar zonder meer, mooie plaatjes!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:49

Strand was idd rotsachtig, en er waren ook diepe kliffen vlakbij de kust. Super mooi. De bergen lagen ook vlakbij t strand ja..
Haha, jah Anouk, zwemmen is toch t mooist.. Tussen de visjes, overal om je heen..
Die vissen op foto 12 en 13 heb ik ook gezien.
Verder bedankt voor de leuke reacties!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:17

Voor degenen die Elise (suelza) en mij kennen, kijk even op haar berichten en dan die van vanmorgen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:16

Elise (en natuurlijk ook Anita en Debby) ik heb er gewoon de juiste woorden niet voor....ik vind het echt zó vreselijk!
Heel heel heel erg veel sterkte.....

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:48

Anita, Elise en Debby heel veel sterkte! Wat vreselijk om zo abrupt afscheid te moeten nemen!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:49

Elise, Debby en Anita, nogmaals heel veel sterkte toegewenst! Woorden schieten eigenlijk te kort. Een moedig besluit en wat zal die geweldige jongen gemist worden!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:18

Ik kan wel janken zeg! Vreselijk dat het zo met Sun moet gaan! Ook voor Anita en Debby natuurlijk heel veel sterkte met dit verlies!

En toch, ik vertel dit om jullie allemaal toch even te laten glimlachen ook. al is het maar heel even...

Despi is net geslaagd als sinterklaaspaard! Des vond de staf van de sint minder interessant, maar hij was niet bang voor de sint en zijn mijter. Frank vertelde dat de sint het eerste stuk zat te rillen van de spanning, maar Des was de kalmte zelve! Wel lekker doorstappen en rondkijken, maar heel braaf. Ik had hem gevlochten met een rood soort lint met bolletjes langs de manenkam en zodanig dat zijn lange manen zichtbaar bleven. Zag er spik en span uit. Frank vond het even spannend worden toen er 400 kids gillend op het hek af kwamen rennen, maar ook daar bleef Des verbaasd bij kijken. Frank was even gestopt om Des de kans te geven om te kijken en hij vond het wel leuk! Des houdt er wel van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Haha. Toen ontspande de sint en de rest ging helemaal vanzelf! Alleen het afstijgen was een beetje moeilijk. Sint is in het echt ook niet de jongste meer. De Sint en pieten gingen de kids voorzien van handjes en snoep, maar je kan wel raden wie de meeste fans had vandaag, toen ie mocht rondsnuffelen over het schoolplein! Haha, ik heb een foto, daar kun je volgens mij alleen zijn oren nog zien en drommen met kinderen er om heen... En hij vond het prima! Stond ie daar met de oortjes naar voren... Toen de meute naar binnen was om feest te vieren, kwam er nog een bekende met haar dochtertje en die mocht er voor de foto even op. Diens dag kan dus ook niet meer stuk. Al met al een heel leuke ervaring en er zei er al één: "Komt ie dit de komende 7 jaar doen?" haha. Er waren veel meer moeders gebleven dan anders, omdat ik het onder de moeders wel een beetje had verteld. Dat gaat als een lopend vuur natuurlijk. Andere jaren hadden ze altijd ludieke dingen om de intocht heen, maar iedereen was het er over eens: Sint op zijn paard is het mooiste wat er is!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:17

Elise, Debby en Anita heel veel sterkte met dit verlies! Ik vind het echt een heel dapper besluit.

Anouk: Wat fijn dat Des het zo goed deed als sinterklaaspaard! En Mohmmed vond het inderdaad wel gezellig met al die vrouwen :). Hij kreeg ook geregeld opmerkingen en jaloerse blikken naar zijn hoofd geslingerd als we rondliepen :). Vooral toen we een keer wat in zijn buurt gingen drinken....

Snorkelen heb ik trouwens ook heel veel gedaan hoor in Egypte, dus heb de vissen ook in het 'wild' zien zwemmen :D. Maar de foto's lukte daar niet zo van... Duiken kan ik helaas niet, ik heb het wel een keer geprobeerd maar de druk op mijn oren werd erg pijnlijk. En klaren hielp ook niet helaas :(. Dus ik moet het maar met snorkelen doen....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:26

Elise, Debby en Anita, veel sterkte!
Jammer dat t je niet lukte met duiken. De fotos van de vissen heb ik trouwens vanaf t wateroppervlak gemaakt. Had geen onderwatercamera mee.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:58

Ach ja gelukkig is snorkelen ook erg leuk en mooi om te doen :). Wij hebben vorig jaar een onderwatercamera gekocht. Kan je ook nieuwe rolletjes enz in doen. Hij werkte wel goed, alleen verkijk je je op de afstand als je een duikbril op hebt...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:29

idefix4 schreef:
Ik kan wel janken zeg! Vreselijk dat het zo met Sun moet gaan! Ook voor Anita en Debby natuurlijk heel veel sterkte met dit verlies!

Hier ook. Kippenvel, vervolgens natte ogen en nu kippenvel en ijskoude handen.
Elise zonder Sun..... Dat kan niet, dat klopt niet.....|(

Elise, heel veel sterkte met dit enorme gemis. Anita en Debby ook jullie veel sterkte.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:38

Elise :(:) :(:) :(:)

Ik zit hier te janken achter de PC. Meissie toch! Wat een vreselijk bericht.
En wat ontzettend moedig dat jij je aan je belofte aan Sun gehouden hebt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:46

Bah bah bah wat een bericht van Elise... heb haar even gepbt.
Wat zal dat moeilijk zijn!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:44

Ik zat vanmorgen te huilen achter mn PC, echt verschrikkelijk. Elise, Anita, Debbie en ook Xantha heel erg veel sterkte....

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:29

DinkeyGirl schreef:
Ik zat vanmorgen te huilen achter mn PC, echt verschrikkelijk. Elise, Anita, Debbie en ook Xantha heel erg veel sterkte....

Ik net zo...was er te laat van op mn werk....het is gewoon zo vreselijk en onwerkelijk....een gezond paard dat zo moet eindigen...je beste maatje verliezen...
Soms is het leven gewoon niet eerlijk....

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:53

Dank jullie wel voor de lieve woorden. Deze doen mij erg goed.
Het is vreselijk om je maatje zo plotsklaps te moeten verliezen. Het is nog zo onwerkelijk en voelt niet echt. Voor mijn gevoel is het onmogelijk dat hij er niet meer is. En toch is het de rauwe waarheid.

Nooit meer die gekke grote bles van hem poetsen, wat hij zo heerlijk vond...
Nooit meer oppassen dat hij je benen niet in tweeën schopt, als hij weer te enthousiast luistert naar "Sunnie...pas..."...
Nooit meer die blije ogen en gespitste oortjes als je aankwam op stal...

En helaas, ook geen Sunnie op mijn trouwfoto's. Wat een leuk vooruitzicht was het om met hem op de foto te kunnen, terwijl hij voor was gaan liggen. Om hem vereeuwigt te hebben met mijn andere grote liefde.

In ben hem zo dankbaar voor alle mooie momenten die we hebben gehad. Ik heb zoveel van hem geleerd en met hem beleefd...
Mijn eerste galop zonder zadel; de hele beurt kon het horen...
Mijn eerste keer zwemmen te paard...
Mijn eerste keer op een paard dat gaat liggen...en daarbij ook geheel onvrijwillig kennis gemaakt met de capriole...
Het steigeren op commando en ook het bokken tot je eraf ligt (gelukkig maar één keer)...
Hij was zo'n spiegel...ik kon aan hem lezen waar ik blokkeerde.
Ik ga hem zo ongelooflijk missen....daar zijn gewoon geen woorden voor.