[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:22

Heidi, klinkt niet echt lekker van Baron. Lijkt inderdaad wel alsof hij niet al te lief behandeld is. Kan ook een ongelukje zijn geweest. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt. En leuk dat je gevraagd bent voor schriktraining. Doen jullie ook cursussen voor mensen van buitenaf?

Soeske, lekker zeg. Ben jaloers.

Kelly, wat een gave foto's van Taco. En wat was hij een schatje zeg als klein Tacootje.

Naat, fijn dat het zo goed ging met rijden. Sun vind het nog steeds allemaal wel een beetje spannend op de nieuwe stal. Gaat wel goed, maar helemaal relaxed is hij nog niet.

Jolijn, gaan jullie misschien niet te hard met Robijn. Ze is nog maar zo jong. En misschien heeft ze echt ergens pijn. Loopt ze nog steeds onzuiver? De fysio is toch pas ook geweest. Daar kan het misschien ook aan liggen. Er kunnen na een behandeling veel afvalstoffen vrij komen en daar kunnen ze ongelooflijk veel spierpijn van krijgen. Beetje rustig loswerken is dan het beste, maar echt een paar dagen niet aan het werk gaan hoor.

Denise, op het moment dat je rust neemt, kan het ook nog even erger worden omdat het er dan allemaal uit komt. Je moet dan echt even helemaal tot rust komen. En als je weet wat het is, kan je er ook makkelijker mee omgaan. Neemt niet weg dat het gewoon een ongelooflijk rotgevoel is ;). Hoop dat je je snel wat beter voelt.

Sanne, leuke foto's van Iggie. En fijn dat het zo goed gaat met Dosie.

Hoop dat ik nu iedereen heb gehad ;).

Gisteren dus les gehad met Sunnie. Wat hebben wij hard gewerkt. Maar het ging uiteindelijk echt goed. In het begin dacht ik even dat ik er niets van kon, want moest aan alles gaan lopen sleutelen. Maar gelukkig is dat dan alleen het geval als het goed gaat. We zijn echt heel goed geeindigd, met een Sunnie die lekker los laat en Anita die dat ook doet ;). Moest vooral erop letten dat ik mijn binnenschouder niet te ver naar voren doe. En dat ik Sun in de wendingen meer ruimte geef. Uiteindelijk liep hij zo lekker ruim en was hij een stuk beter aan mijn been. En we zijn geeindigd met een Spaanse stap. Dat zijn we nu volop aan het oefenen. Hij kan het nu in principe alleen nog maar met aanwijzingen van de zweep, maar dat oefenen we nu met een beenhulp erbij. En hij heeft toch al een paar keer de pas gegeven op alleen de beenhulp. Dus het kwartje begint al een beetje te rollen. Sun werd alleen een beetje driftig met de stap en schopte bijna de eigenaresse in tweeen. Maar hij vind het zo leuk. Werken voor snoepjes :). Ik ga nog even een topic maken met foto's van vorige week van mij op Sun.

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:24

Kelly - bedankt voor de tip ik zal eens kijken naar dat boek want ik had ook ergens anders gelezen over dit boek => vrijheids dressuur van apporteren tot zitten (van miriam nieuwe wenen) ik weet niet of dat ook wat is.
ik doe het nu ook aan de hand hij kan een kusje geven en buigen en ben nu bezig met een voetje (begin spaanse pas) maar ik ben af en toe zo blond :P

zasread

Heidi: Jeetje, er moet wel echt wat gebeurt zijn me hem, dat hij zo vreemd reageert...
Veel plezier bij de ezelfamilie!

Gabriella: Leuk, al die lammetjes :D

Michelle: Dosie was nog niet zo ver, maar ik ga haar nu dus naar een hoger level rijden. Ik heb heel lang gewerkt aan de ontspanning, en nu die er is wordt het tijd om haar wat meer vanuit haar achterhand te gaan rijden. Ben wel blij dat we nu eindelijk zo ver zijn. En ik moet zeggen, ik heb het gemist en ik ben blij dat we er nu zijn!!
Nou, bij ons doen ze echt niks met die enquete volgens mij, gewoon een formaliteit..
Het was ook sarcastisch

Kelly: er zijn foto's van vandaag, maar heb het wat rustiger aan gedaan, ze best wel moe gisteren na de les. Ze is ook drachtig, dus ze heeft geen energie voor 10 meer.

Denise: Ja!!!!!!!!!! Jij en Heike gaan goed :D Hopelijk houdt hij dit vol :P

Saida: Die conclusie had ik inderdaad ook al getrokken :P Liefde gaat door de maag :P
Hihi, waar haal jij die leuke plaatjes toch altijd vandaan?

Met Igneo was het vanochtend wel wat beter, hij hoestte nog wel, maar zijn snot was inmiddels doorzichtig en had dus geen kleur meer.
Verder heeft Johan foto's gemaakt van mij en Dosie. Omdat we gisteren een intensieve les hebben gehad en drachtige doos wat sneller moe wordt, hebben we het vandaag rustig aan gedaan. Ik zit alleen nog wel te dubben of ik de foto's hier zal plaatsen of een topic aan zal maken.
Daarna heeft mijn zusje ook nog wat rondjes op Doos gereden en dat ging best wel goed!

Utixo

Zoooo, terug van Tentenkamp. Veel te veel gekocht! Een nieuw hoofdstel voor Irma (ze mocht een cadeautje hebben omdat ze dus ws wel weer helemaal opknapt). Echt zo'n hoofdstel van dat je ervan houd, of dat je het walgelijk vind. Het is een grijs kieffer hoofdstel. Wilde bruin, maar kwaliteitshoofdstellen in maatje pony zijn moeilijk te vinden. Ook een zak snoepjes voor Irma en een lick it. En ze is al veel te dik :'). Irma is verder echt niet mijn troetelkindje hoor ;).
Verder een knalgele Ankypad en halstertouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:28

Citaat:
Jolijn, gaan jullie misschien niet te hard met Robijn. Ze is nog maar zo jong. En misschien heeft ze echt ergens pijn. Loopt ze nog steeds onzuiver? De fysio is toch pas ook geweest. Daar kan het misschien ook aan liggen. Er kunnen na een behandeling veel afvalstoffen vrij komen en daar kunnen ze ongelooflijk veel spierpijn van krijgen. Beetje rustig loswerken is dan het beste, maar echt een paar dagen niet aan het werk gaan hoor.

Ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd, niets te vinden!

Ik ga zeer zeker niet te hard, dat is 1 ding dat ik heeeeeel zeker weet. We zijn er inmiddels achter dat het onzuivere kwam door het over tempo lopen, als ik op haar basistempo rijdt is er niets aan de hand...

Na de fysio mogen ze juist niet op rust, dit is mij op het hart gedrukt door de fysio zelf!

Wel bedankt voor het meedenken, maar het heeft hier allemaal neits mee te maken, ze is gewoon ontzettend onzeker en angstig voor onbekende en nare dingen... Ik ga van de week haar fokker eens bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:29

Utixo schreef:
Zoooo, terug van Tentenkamp. Veel te veel gekocht! Een nieuw hoofdstel voor Irma (ze mocht een cadeautje hebben omdat ze dus ws wel weer helemaal opknapt). Echt zo'n hoofdstel van dat je ervan houd, of dat je het walgelijk vind. Het is een grijs kieffer hoofdstel. Wilde bruin, maar kwaliteitshoofdstellen in maatje pony zijn moeilijk te vinden. Ook een zak snoepjes voor Irma en een lick it. En ze is al veel te dik :'). Irma is verder echt niet mijn troetelkindje hoor ;).
Verder een knalgele Ankypad en halstertouwen.

Leuk, lekker geshopt dus :)

Was het druk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:29

Fijn dat het zo goedging Sanne, en dat Igneo al op aan het knappen is!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:33

Spokie, ja, is wel ff lekker. Gister aaf druk gehad op t wer, kwart over 11 klaar en vandaag weer om 3u aan de bak.. Zal wel weer druk worden... Beetje ontspanning op Goya is dan ook lekker :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:39

Robijntjah schreef:
Ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd, niets te vinden!

Ik ga zeer zeker niet te hard, dat is 1 ding dat ik heeeeeel zeker weet. We zijn er inmiddels achter dat het onzuivere kwam door het over tempo lopen, als ik op haar basistempo rijdt is er niets aan de hand...

Na de fysio mogen ze juist niet op rust, dit is mij op het hart gedrukt door de fysio zelf!

Wel bedankt voor het meedenken, maar het heeft hier allemaal neits mee te maken, ze is gewoon ontzettend onzeker en angstig voor onbekende en nare dingen... Ik ga van de week haar fokker eens bellen!

Fijn dat ze in ieder geval niets heeft en dat je er alles aan probeert te doen. Zou ze misschien het voorjaar in haar bol hebben. Sommige paarden hebben daar nog wel eens last van :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:48

Dat is het ook niet, want ze is al zo vanaf dat ik haar heb :+

Het is echt geen vrolijkheid!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:50

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:54

Ojeej, weten jullie wat echt schandalig is! Op bijna alle foto's ben ik op het verkeerde been aan het lichtrijden :oo Dat overkomt mij normaal nooit, vind het altijd zelfs stom als mensen zoveel jaar rijden en niet eens op het goede been licht kunnen rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:55

Mja, ik weet heel goed wat het is, en ook heel goed dat dit alleen met heel veel geduld op te lossen is :)

Ik ga dalijk lekker eens met haar aan de gang denk ik!

Weer wat longeren en grondwerken!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:06

Oja, ook nog vergeten te vertellen... mijn lieve schattige Igneo houdt niet van hoefsmeden :+
Vanochtend hebben ze met z'n tweetjes weer flink lopen stoeien, nouja tweeën, we moesten Igneo met 3 man vasthouden en bezighouden, zodat de hoefsmid zijn werk kon doen :Y) Die aap liep maar te steigeren, niet normaal, hij sprong zelfs omhoog met zijn achterbenen tijdens het steigeren..
Uiteindelijk is het na vele pogingen toch allemaal gelukt, maar vaag niet hoe..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:14

Ik heb besloten een RIJ-ITP topic te gaan maken, maar ik kom eerst het barokke deel met jullie delen :D

De spaanse pas *D

Afbeelding

Afbeelding

goed he :):)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:17

Sanne gaaf, kan ze het ook al stappend? Geef je haar de hulp met de zweep of heb je er aan andere hulp voor? Ben benieuwd, want we zijn het Sun nu stappend onder het zadel aan het leren.
Prachtige foto's trouwens weer.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:20

Mooie Sanne!!!

Maar dit is trouwens geen spaanse pas maar jambette :j

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:21

Kelly_Taco schreef:
Mooie Sanne!!!

Mmmm, wat is het verschil. Ben helaas niet zo thuis in deze dingen. Wil het wel allemaal leren :)

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:24

ziet er netjes uit sanne

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:26

Kelly_Taco schreef:
Mooie Sanne!!!

Wanneer is het de Spaanse stap dan?

Anita: Ze doet het nog niet stappend, dat snapt ze niet. Ze kan dat nog maar net aan de hand en dat gaat ook nog niet altijd goed.
Ik doe het door met mijn zweepje op haar schouder te tikken.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:30

zasread schreef:
Kelly_Taco schreef:
Mooie Sanne!!!

Wanneer is het de Spaanse stap dan?

Anita: Ze doet het nog niet stappend, dat snapt ze niet. Ze kan dat nog maar net aan de hand en dat gaat ook nog niet altijd goed.
Ik doe het door met mijn zweepje op haar schouder te tikken.

Ja, zo doet Sun het ook. Hij kan het stappend aan de hand en nu zijn we dus onder het zadel bezig. Echt leuk!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:33

Het is Jambette als het in stilstand gebeurd.
Spaanse pas als het in stap gebeurd iedere keer als het voorbeen opgetild word.
Dan heb je ook nog Polka pas.
Dat is in stap: rechterbeen omhoog, dan stapje links, stapje rechts, linkerbeen omhoog, stapje rechts, stapje links, rechterbeen omhoog enz enz.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:36

Jolijn - hopelijk heb je snel de oplossing want zo is het ook niet leuk om niet te weten wat ze heeft (beetje rare zin)

Anita - fijn dat de les zo goed ging en een heel leuk topic zeg mooie foto's.
en wat je zeg klopt ook idd ik ben van de week 2 dagen ziek thuis geweest en toen werd het iets heftiger maar nu gaat het alweer beter :D

Sanne – fijn dat het beter gaat met igneo en wat een boef joh zo ‘’brutaal’’ bij de hoefsmid maar gelukkig is de klus geklaard.
En wat ga je goed vooruit met Dosie lekker hoor om nu een niveau hoger te trainen, maar je zeg net van ik heb het gemist heb je hiervoor met een ander paard ook op hoger niveau gereden of was het iets anders.

Kelly – zo hallo wat een benaming allemaal nou laat mij maar eerst bij het begin beginnen met het voetje omhoog :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:47

heikedenise schreef:
Sanne – fijn dat het beter gaat met igneo en wat een boef joh zo ‘’brutaal’’ bij de hoefsmid maar gelukkig is de klus geklaard.
En wat ga je goed vooruit met Dosie lekker hoor om nu een niveau hoger te trainen, maar je zeg net van ik heb het gemist heb je hiervoor met een ander paard ook op hoger niveau gereden of was het iets anders.

Voordat ik op Vaidosa reed heb ik de luxe gehad om op een ruin te rijden die Z-dressuur was en een hengst die ook alle Z-oefeningen kende... Vandaar ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:49