[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:39

Cloris; die nieuwe regels slaan echt nergens op. Dromen Maarja, je doet er niks aan helaas...

esther; Arme Atlas Ach gut 4 weken is niet niks.. hopen dat ie daarna weer wat aansterkt, want 21 is toch een gevoelige leeftijd ook.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:47

Ja dat is het zeker... Vooral met zijn achtergrond. Over het algemeen is het wel een vechter, is ook over een JKK vergiftiging heen gekomen. Maar al die dingen die hij bij elkaar heeft gehad zullen niet in zijn voordeel werken... De eigenaar zegt telkens dat ze hoopt dat ie 30 wordt... Misschien dat ie dat ook wel haalt, maar wel met heel veel ziektes enz tussendoor...

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:53

Oef Esther, wat een tegenvaller, 4 weken! We duimen allemaal mee dat hij er weer top bovenop komt!

Mies: wahahahahaaaaaa een 9!!! SUPER man, pf een 9 voor een werkstuk, nee dat haal ik nooit Haha! ! Echt vet vet vet goed Haha! !
en shannon loopt er ook weer heerlijk bij.
En idd op die longeerfoto: ruime gang heeft ze zeg

cloris: ja echt een beetje overdreven, je wordt verplicht dat verhaaltje te schrijven waarvan ik voorheen altijd dacht: nah da's te lang laat maar, op naar de foto's.
Ik zat er laatst ook over te denken om een haw topic te maken van Luitje maar heb het toch maar niet gedaan.
Misschien dat ik ze bij itp plaats, ik hoef niet zonodig veel tips over hoe ik hem kan verbeteren. Op het moment is het echt zo:
tot je erop hebt gezeten kan je je niet voorstellen hoe hij is.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:21

Mies_Apollo schreef:
Ik denk dat het beter is om op korte termijn serieus een meeting te organiseren, dus volgend jaar dan ook pas..wanneer iedereen weet hoe en wat. Ik kan nu nog niet zeggen hoe shannon volgend jaar is om evt mee te nemen!

Hier ben ik het mee eens, ik weet nog niet op welke paarden in ik volgend jaar rijdt en of het dus mogelijk is er eentje mee te nemen en mijn veulen is dan sowieso nog niet oud genoeg.

Over ongeveer 6 weken is het al zo ver!!!!! Go jij! Go jij! Morgen ga ik weer naar Aline toe om Fiesta's buik te knuffelen Tong uitsteken (en Dicha eindelijk in het echt te zien)

Zie hier mijn veulentje in de maak:

Afbeelding

En mama natuurlijk ook:

Afbeelding

Michelle: Gefeliciteerd met je mooie cijfers!
Wauwie, die foto aan de longeerlijn, daar draaft ze heel mooi!
De galop zier er nog erg racerig uit en is het misschien ook beter dat je naar achteren gaat zitten. De draf en stap zien er al een stuk meer ontspannen uit!

Ilona: Gelukkig was die buitenrit er dan wel eentje om van te genieten! 2 maanden niet rijden, ik weet hoe het is en ik vond het nooit leuk. Soms was het dan zo lekker weer om te rijden en dan kan het niet...

Esther: Tibi staat al heel lang te koop, dus ik weet niet of hij nu ineens zo snel verkocht zou zijn.
Hopelijk knapt Atlas weer helemaal op, voor een Fries heeft hij al een behoorlijke leeftijd.

Ik heb gisteren weer op Tiberius gereden en de hele tijd extra goed op mijn tenen/benen gelet, weer de beugels 1 gaatje langer en ik merkte gelijk dat ik beter in het zadel zat. Ik kreeg opgegeven moment onwijze kramp aan de binnenkant van mijn boven benen, omdat ik niet gewend was zo lang met mijn tenen naar binnen te rijden. Ik vind het vooral met lichtrijden en galopperen nog erg moeilijk. Dus iedereen die tips heeft het te verbeteren die zijn welkom.
We hebben trouwens gisteren ook gesprongen Haha! Dat heb ik echt in eeuwen niet meer gedaan.

Ik heb ook nog heel goed nieuws, ik heb op een formaliteit na (eindgesprek) mijn Propedeuse gehaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:24

joeeee Sanne jij ook al gefeliciteerd! Goed man Haha!

ik moet er nog allemaal aan beginnen Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:32

Weet je al wat je gaat studeren?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:36

Zasread: Gefeliciteerd met het halen van je propedeuse!! Hopelijk wordt hij dan nog steeds niet snel verkocht Knipoog. Kan je toch nog even oefenen!!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:45

Jeetje wat gaan jullie snel zeg:P
Ff een weekend naar de caravan geweest en het is gelyk niet meer by te houden haha.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:47

zasread, ben jij zelf fotograaf?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:51

Ja, ik ben de fotograaf die ik mijn onderschrift aanbiedt.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:52

Jammer dat je zover weg woont :p zie ik nu pas hihi Geld, geld!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:05

cloris schreef:
Wat is dat Bokt toch een raar forum, nou is dat topic met Fuego fotos weer gesloten omdat de openingspost niet aan de regels zou voldoen... je ziet hier door de regeltjes het forum niet meer Slapen

Ik dacht dus precies hetzelfde.. En een nieuw topic openen heeft nu ook geen zin meer.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:07

@ Michelle: Wat een racepaard haha, leuke foto's! Haha!

@ Sanne: Wat spannend!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:11

esther: zag het van atlas. hopelijk komt hij er boven op we gaan er voor duimen Knipoog

Sanne Gefeliciteerd meid Knipoog

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:37

Sanne ik ga pedagogische wetenschappen doen maar ik ben niet zo van het harde werken Haha! iig niet buiten de paarden om dus ik ben benieuwd hoe ik het ga doen!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:54

lastig he de nieuuwe regels, het hele verhhaal wordt niet eens gelezen.. en de andere reacties ook niet gezien mijn topic ( sirevoor het eerst @ bokt) heb sommige mensen gewoon een pb gestuurd om uit te legen waarom ik niet rechtop zit.. maar de lol gaat er zo wel snel af. zoe_iris, poeh heftig studietje..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:04

Ja, Bokt is erg veranderd en veranderd nog steeds. Erg vervelend, want ik denk niet dat het veel helpt, met die nieuwe HAW regels.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:05

Weetje Tong uitsteken Ik heb die nieuwe regels nog geneens gelezen Geld, geld! hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:10

Iloon Waar Amanda komt te staan is heel dicht bij de Mr.Ed! Ook vlak langs de snelweg. Dan kunnen we wel makkelijk meeten. Knipoog

Esmee Leuke foto's van Fuego in je topic. Reageer maar even hier aangezien er dus alweer een slotje op zit Knipoog Maar dat jasje Nagelbijten / Gniffelen Volgens mij kon je er echt in zwemmen, haha Knipoog
Fuego ziet er wel goed uit, lekker nek vooral! Verlang ook nog niet te veel van hem, net zoals Cloris al had gezegd dat hij de tijd nodig heeft om lekker te kunnen aclimatiseren. Belangrijkste op dit moment is dat je aan je eigen houding gaat werken, met name je beenhouding, en dat hij zich wat minder opkropt op sommige momenten. Naast foto 9 vind ik foto 7 ook een goede opname. Hier hangt je teugeltje welliswaar iets door, wat op wedstrijd afgekeurd wordt en als geen contact wordt beschouwd, maar ik vind het er wel fijn uit zien. Hij heeft hier meer lengte in zijn hals. Op dat punt zou je dan kunnen proberen iets meer het neusje eruit te rijden. Je merkt daar ook dat je hem dan van voren wat meer ruimte geeft en dat hij daar ook met een betere halslengte gaat lopen en zich minder opkropt.
Jullie zijn al vooruit gegaan en nu dus aan jou om het nog beter, nog fijner en nog mooier te maken. Komt goed! Vork

Djemo Leuke foto's. Jammer dat het zo slecht weer werd ineens!

Peet & Saida Lijkt me leuk hoor zo'n meeting, maar ook ik weet niet hoe ver ik op dat moment ben met X-tremo en of het überhaupt verstandig is om een hengst mee te nemen? Zou natuurlijk prima kunnen, maar hij is tot nu toe nog nooit op vreemd terrein met vreemde paarden geweest. Die ervaring heeft hij dus nog niet en weet niet hoe dat over een jaar is. Moet het dus ook op dat moment bekijken. Maar anders ben ik er wel voor in!

Debby Nog gefeliciteerd! En leuk cadeautje heb je gekregen!

Mies Leuke foto's! Aan de longe loopt ze inderdaad erg krachtig! Je houding kan idd beter, maar je hebt voorlopig andere prio's en dat is rust brengen in je paard en lekker de rondte door kunnen rijden. Maar het gaat wel al beter zo te lezen!

Sanne Gefeliciteerd met het behalen van je P! Jammer dat Tibi te koop staat, maar je krijgt straks wel weer twee nieuwe uitdagingen las ik al. Daar zal je ook weer veel van leren.

De les van zaterdag ging erg goed! Durf weer meer echt te gaan rijden. We hebben nu ook het stukje groter gemaakt waar we in werken en deze keer bijna de halve bak afgezet (bak is ong. 30x50m). Eerst aan de longe nog en daarna gingen we weer los. Ook wat stukjes rechtdoor geprobeerd te rijden. Dan is hij nog wat moeilijk te sturen hoor. Hij leek wel dronken. Vork
Wat vaker oefenen en dan krijgt hij meer balans en wordt hij beter te sturen. Vanmiddag weer les.

A.s. donderdag is de 2e bezichting van ons huisje. We hebben nog niet gehoord wat de mensen van vorige week hebben besloten of gaan besluiten. Wel heel spannend allemaal!

Gisteravond ben ik naar het concert van Kylie Minogue geweest. Het zou om 20:00 beginnen en we waren er om 20:10 ofzo. We dachten dat het toch niet zo erg zou zijn, omdat er toch eerst een voorprogramma zou zijn, maar dat was er dus helemaal niet! Het concert ging toen precies beginnen. We waren nog net op tijd om Kylie op te zien komen. We stonden mooi links voor bij het podium. Het was echt een show. Hele goede dansers en het geluid was ook super goed. Heb echt zoveel bewondering voor haar dat ze daar maar weer staat na borstkanker overwonnen te hebben. Het hele concert duurde bijna 2,5 uur met een kwartier pauze tussendoor. Echt niet normaal. De meeste artiesten houden het na 1,5 uur voorgezien. Heb echt een super avond gehad. Kan niet wachten tot de DVD van haar tournee uitkomt!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:13

oeh yenneke das dan wel waar voor je geld, de meeste concerten is idd meer voorprograma dan wat anders..

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:28

Yenneke wat goed, dat rijden! Houd ons maar op de hoogte met de vorderingen Tong uitsteken
en idd waar voor je geld zeg, 2.5 uur, da's ook topsport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:41

Jullie moeten dit nummer eens downloaden:
Quentin & Kylie Minogue - I believe in you

Dit is de ballad versie van I believe in you en zong ze na een nummer dat over haar ziekteperiode ging. Gisteravond zong ze het alleen. Tranen en kippenvel was dit!

Ze moest zelf ook een beetje huilen. Met zoveel emotie had ze het nummer ervoor gezongen en dan I believe in you erachteraan.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:00

Zo, wat een mooi weer zeg! Althans zo ziet het er uit vanaf kantoor geen idee of het ook lekker warm is...
Nog even werken, dan kan ik naar buiten. Als het rustig is bij de kapper ga ik meteen mn haar ff laten knippen, dan ga ik lekker naar Furia en dan heb ik alweer met n vriendin afgesproken, we gaan waarschijnlijk lekker naar het strand, hapje eten enzo (met een cabrio hihi)..
Dan is de dag al weer om! Nog 8 werkdagen dan heb ik vakantie en moeten jullie me 2 weekjes missen Haha!

Oohja, gisteren lekker gereden! Furia zn laatste tandje die echt heel lang los zat was er vrijdag inenen uit, dus dat is fijn. En gisteren getraind, flink de rem getest, keertwendingen om de achterhand wat ie echt errug lekker kan Pling Kreeg nog een complimentje dat hij steeds meer paard er uit gaat zien, door het vele buitenrijden krijgt ie ook een lekkere kont Tong uitsteken En hij wordt steeds witter, mn zusje (Jasmijn) was ook mee, was gezellig, Dizo en Furia gingen samen weer helemaal gek doen Lovers

Esmee: Mooie foto's, lekker dan dat je topic op slot is gegaan ze gaan er wel erg ver mee!! En túúrlijk ben je niet te jong, je kletst toch ook hier mee?!
nameless: Welkom, mooie Fries en ik vind je Boktnaam grappig Knipoog
Sanne: Ik dacht ook wel dat je daarvan op de hoogte was, had al het idee dat het een stal was waar ze voornamelijk paarden verkopen, het blijft een unieke kans omveel te leren Pling Alleen dus niet hechten Tong uitsteken Daar heb je binnenkort je veulentje voor!! Fiesta ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je Propedeuse!!
Mies: Goed bezig, zelf anti-vliegenmiddel gemaakt. Hoe dan, gezien het werkt moet ik het ook maar proberen dan Tong uitsteken
Ooh leest verder... Klinkt allemaal te ingewikkeld Tong uitsteken
Vet goed he van je 9!
Longeren ziet er goed uit Ja Rijden al beter, maar nog echt jonge paard-achtig, komt allemaal goed! Maar vind t toch nog vreemd om jou niet op een Anda te zien Tong uitsteken
Ilona: lekker buitengereden dus? Wat is madestein en waarom laatste keer in 2 maanden?
Cloris: hoe is het nou met Piropo? Wat was dat nou met die horzel laatst op wedstrijd, heb daar t fijne niet van meegekregen... Wel allemaal mensen die naar me toe kwamen "Goh Madelief heb je die andere Anda gezien, wat een gaaf dier!" Cool
Evdpanne: Wat naar voor Atlas, sterkte! Hij is idd al best oud..
Miichelle90: En was t leuk in de caravan Haha! ?
Yenneke: Klinkt gaaf het concert, ik zag al foto's op telegraaf.nl, ziet er inderdaad als een show uit, en wat fijn dat het zo lang duurde Ja En lekker aan de slag met X-treempje!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:06

Ik heb ook even gekeken bij het topic over Fuego, sjonge jonge er staat niet bij waar aan gewerkt wordt... men hoe krom moet het hier nog worden??

Ik ben toch al niet van de HAW foto's, kan best tegen commentaar maar niet die lading die je over je heen krijgt hier op bokt. Op werkelijk alles is wat aan te merken en daar heb ik geen lol aan als ik blij ben met leuke nieuwe fototjes van Cap en mij. Vind foto's toch momentopnames en echt advies krijg je gewoon in levende lijve het beste is mijn mening.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:14

Madelief : Jaa was heerlyk Lachen
Lekker rustig, alleen maar weilanden erom heen:P