Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:24

Estherr__1 schreef:
Citaat:
En heb je nu ook een bijrijder of doe je het alleen?
Ik denk niet dat ik een vaste bijrijder zal nemen alleen als het niet meer gaat,wil het liefst gewoon zelf 5 dagen blijven rijden daarna ik wil trouwens ook gewoon 36 uur blijven werken is dit realistisch of gaat dit niet werken?

Pfoe 36 uur werken, 5 dagen in de week blijven rijden, kids en ook nog een man/vriend...
Knap als je dat kan/volhoud :D

Ik werk 40 uur in de week, rijd ongeveer 4x in de week en vind het af en toe al veel :)
In combinatie met het huishouden etc en toch af en toe ook wat quality time samen met vriendlief of vriendinnen

Hoeveel uur werkt je vriend? En blijft hij ook hetzelfde aantal uren werken?

We beginnen bij 1 kind en ik denk dat het daar ook bij blijft, ik werk wel onregelmatig dus opzich wel lekker. Mijn vriend werkt veel daarin tegen die werkt vaak 60 uur per week hij zal dan wel iets minder gaan werken. Ik ben bang dat het niet haalbaar gaat worden. Vriendinnen staan gelukkig op de zelfde stal

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:55

Ik heb geen bijrijdster maar altijd wel mensen die een keer willen rijden als ik weg ben.
Ik werk 34 uur en rijd doutz 5 x per week
Maar verwacht niet dat je dit red in het eerste jaar. Je komt toch energie te kort om alle ballen omhoog te houden
Ik sta wel op een volpension stal dat scheelt heel veel. Ik ben hiernaartoe verhuist omdat ik anders niet trok

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:05

Oja en wat misschien ook verschil uit maakt is wat voor zwangerschap en bevalling je hebt. Ik had 0 klachten en winkelde nog op dag van bevalling. Ook geen na gezeur gehad.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:16

Ja dat is natuurlijk ook waar, dat is afwachten. Ik sta nu ook volpensioen hoef niks te doen alleen beweging geven en eten geven. Maar was benieuwd hoe jullie het doen :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:54

Kaula geen idee kadootje van vriendlief.
Mochten wij ooit gezinsuitbreiding krijgen ben ik ook erg blij dat douwe 10 stappen van mijn huis staat en in volpension Gelukkig een hoop vriendinnen en zusje die met alle liefde douwe voor mij doen. We gaan met oud en nieuw paar dagen weg en er wordt al om hem gevochten hahaaha wij vrij douwe ook vrij.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:41

Arjen was vanavond alweer voor de 5e keer bij aquatraining, gaat hartstikke mooi! Hij doet het super, vanavond echt overenthousiast :') maar boekt mooie vooruitgang. Voor wie het interessant vind om te zien hoe dat werkt... complete training duurt 20 minuten, waterhoogtes varïeren en wordt ook gewoon tussendoor afgepompt. Film zijn fragmenten van begin t/m eind, van alles wat :D

(voor de noordelingen, dit is in Beetsterzwaag bij www.staloudbeets.nl )

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:30

:wave:
Terug van weggeweest! Ik ga even poging tot bijlezen doen :')

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:14

Ziet er leuk uit lsemarie! Merk je ook echt verschil na zo'n training?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:38

Doet hij erg braaf ilsemarie

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:59

Ja Esther; hij word duidelijk rechter, daar heb ik met rijden veel baat bij en dan gaat het hem op de trainer ook weer makkelijker af. Eerste keer slingerde hij echt als een dronken dropje over de band, toen was voor mij direct wel duidelijk dat hij dit vaker moest doen. Hij is uiteraard nog steeds scheef in zijn bespiering maar gebruikt zijn zwakke kant veel beter en begint steeds meer te deinen en z'n rug mooi los te laten. Dus ook de slechte kant ontwikkelt zich erg goed. Het gaat nog steeds vooruit. Morgen komt de hoefsmid weer, ben benieuwd want vorige keer kon hij ineens met gemak op 3 benen staan. Dat was tot nu toe toch altijd wel een dingetje... hij kon moeilijk zijn evenwicht houden en vond dat toch wel lastig. Maar het viel vorige keer echt op bij de hoefsmid dat dat ineens prima ging, heel apart! En voor de galop is het ook wel goed volgens mij, kan hem ook wat beter terugrijden nu. het ondersteunt de training in ieder geval positief.

@Laura: hij vind het volgens mij ook best wel leuk, gister briesde hij er zelfs bij. hij doet het allemaal heel braaf idd :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:08

Zo ik ben verkleumd net les gehad en het was min 3 brr morgen maar een thermo broek regelen benen waren helemaal blauw :brr:

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:09

Goed dat je zegt trek mijn thermo leren laarzen dan wel aan hihi

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:12

Ja ik wil het liefst alles thermo jeetje wat een kou

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:12

Wat doen jullie in de winter aan? Mijn lievelingsbroek is heel dun... heerlijk bij 30 graden in de zomer maar nu... brrrrrrr! dus ben benieuwd naar goede tips!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:22

Ik doe er wel een een legging onder aan maar ik ga denk voor een thermo kijken en truien en vesten en dikke jassen aan. Dubbele sokken in de winterlaarzen en handschoenen en oorwarmers en dan rij ik in een binnenbak echt erg maar kan niet tegen kou :(

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:26

Ik vind broek meestal geen probleem maar dikke laarzen en laagjes kleding werkt wel

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:18

Ik heb voor de winter dikkere broeken.. ik vind laagjes vreselijk!

En ik heb nog van die nubuck laarzen van Horze. Heerlijk warm en ook fijn mee te rijden :)

Ik moet Isanne eigenlijk weer in de vlechten zetten, maar das zo lastig met dit koude weer.. dan heb ik geen gevoel meer in mijn vingers :+

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:20

Ik heb altijd zo'n skie onderbroek onder m'n rijbroek :+

Ik ging vandaag een buitenrit maken... Sjaal tot over m'n neus, had alleen nog een spleetje voor m'n ogen :')

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:45

Haha net een crimineel dus :p

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:42

Ik ging meer voor de cowboy look }:0 hahaha

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:50

Dan had je nog een hoed nodig + grassprietje :D

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:48

Ilsemarie, hoeveel behandelingen heeft je paard totdat ze weer goed Is zeg maar?

Ik Had t vandaag niet koud, hemdje, shirt, trui nog een trui een jas, handschoenen thermolegging paardrijbroek en dikke lange paardijsokken en muts. Haha gelijk 10kg zwaarder :p

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:00

Hahaha net zo'n michelin mannetje?

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:03

Wat fijn Ilsemarie, helpt dus wel echt.
T klinkt ook wel interessant voor mijn merrie :) ga er ook eens naar kijken, heb ook geen idee wat t kost..

Wow wat hebben jullie allemaal veel aan :+
Ik heb gewoon mn normale rijbroek aan, een hempje met een shirt met lange mouwen en een fleece vest
Daarna mn jas erover, maar die gaat tijdens het rijden uit. En heb ook gewoon mn leren laarzen aan met normale sokken.
Maar wij hebben wel een binnenbak dus dat scheelt wel

Als het goed is komt mn nieuwe frontriem vandaag binnen, ben zo benieuwd! :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:30

Ik zit hier in het noorden esther, ik betaal 35 euro per keer. Dat vind ik zelf nog wel betaalbaar.

@L_vie: ik doe het niet als traject/herstel maar gewoon als ondersteuning van de training. Komende 4 weken gaan we elke dinsdag, maar er zitten soms ook een paar weken tussen. Net wat uitkomt. Zolang ik het idee heb dat ik er wat van merk gaat hij gewoon af en toe heen. Ik vind het ook wel leuk en goed voor hem dat hij af en toe wat anders doet en het is maar een halfuurtje met de trailer, lekker dichtbij.
Bij arjen is het niet alleen natuurlijke scheefheid (die elk paard heeft) maar hij is enorm scheef bespierd geraakt door een scheef zadel in het verleden. Hoe beter zijn balans en coördinatie wordt, hoe meer ik hem ook onder het zadel kan rechtrichten. Dat vind ik wel fijn, dat gewone training en aquatraining elkaar versterken. Door de aquatraining wordt hij rechter, gaat het onder het zadel beter en daardoor gaat de aquatraining ook weer beter en zo verder.