[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:28

Cyrina: Wat een verhaal zeg! Ik had van Saida al gehoord dat het niet gelukt was naar de Sicab toe. Wat een teleurstelling moet dat geweest zijn! Maar je hebt er ontzettend veel voor teruggekregen. Volgens mij heb je de juiste beslissing genomen en een heel leuke tijd gehad! Wat een benijdenswaardig mooie foto's! Waar was dit ergens? Wij hebben nu een hotel geboekt in zuid-frankrijk als doorreispost, maar dit ziet er vele malen leuker uit! Hoe heb je dit gevonden?
Wij zijn eens in Oostenrijk fout gereden en toen reden we vlak langs een gifgroen meer. Gut ik ben bijna bij Frank op schoot geklommen toen zeg! Doodeng! Begrijpelijk dat je met het zweet in de handjes op zo'n plek rijdt! Welke afslag was dat? Dan weet ik dat wij moeten opletten daar. hihi.
Dat paardenhandballen zou ook niks voor mij zijn! Wow, ik vind het reuzeknap dat ze dat kunnen! In Brugge doen ze iets soortgelijks volgens mij. Het was ook geen polo dat ik dacht. Wat een superavontuur heb je beleefd en wat een heerlijk paard is Cantaor, dat ie zo relaxed 1300 km op de trailer blijft staan! Ik weet niet wat Sam zou doen.

Ik heb even gegoogled, maar volgens mij is de rat die jij hebt gevonden een beverrat. ;) Wat een flinkerd! Ze zijn heel schadelijk voor dijken in Nederland. Ze schijnen hier ook mondjesmaat voor te komen. De dierentuin in Rhenen heeft ze volgens mij ook levend... :P Ah, jij weet het ook al!

Margot: haha, als mijn eerste halster lukt, maak ik er een foto van, beloofd... :+ Ik heb al te horen gekregen dat ik er daarna eventueel nog een paar mag maken, die worden als ze mooi worden voor de verkoop. Dus ik beloof je, het worden zéér originele halsters!

Martine: Elise is drukkies hè? Ze is ook weinig hier merk ik. Jammer dat het nog niet is doorgegaan. Ben heel benieuwd wat zij kan met Flavio. Ja, ik heb het naar mijn zin in de opleiding. Bij de zadelmaker is het erg leerzaam en leuk en ik zit ook nog eens in een heel leuke groep bij de andere opleiding om samen te oefenen.
Puppies blijven leuk hè? Ik heb er tig zien opgroeien, mijn moeder fokte Berners en later Jackies. En ook mijn eigen hundje heeft een nestje gehad. Eéntje heb ik gehouden, laat dat nou net de grootste doerak zijn! Haha. Ik vind ze ook zo lekker ruiken als ze pas geboren zijn. Na een week of 3, als ze ander voedsel krijgen, gaan ze wel harder stinken!
En verslag hè? Van het rijdavontuur van je vriend! Kan ie rijden?

EGOOO

Jaa, het is gelukt! Frank was heel begripvol: Ga lekker nu rijden, zei hij 's morgens om half 10, nu heb je tijd! Dus ik stofzuiger, was en verdere zooi in huis gelaten voor wat het was en Sam ingespannen. En hij was me toch braaf! Let wel; hij had een week niet gelopen! Wel even longe er aan, want dat vind ik fijn loswerken met hem, dan strekt hij ook in draf zijn hals zo fijn naar beneden. Galopje, en hij zag Bassie en hij maakt me een veulensprong, dus Basje wieberen, hij was zich nogal stuk geschrokken haha. Toen erop en wel wat vasthoudend op rechts weer, maar wat wil je met een week niet rijden en uiteindelijk lekker losgewerkt en fijn gereden! De rest van de dag was ziekenhuisbezoek voor mijn jongste dochter en wat boodschapjes. Ze heeft geen afwijkingen in haar buikkie. Maar waarschijnlijk gewoon een te volle darm. Dus met poeders moet dat minder en dan zal de blaasontsteking ook over moeten gaan. Bijwerking: Diarree en braken. Ik heb de juf maar vast even ingelicht dat dat dus kan gebeuren en afgesproken dat ik haar ophaal dan. Juf wilde haar wel in de klas houden dan, maar dat vind ik te druk voor de juf. Ze heeft er nog meer om bezig te houden immers en nu in deze Sint-tijd is dat al hectisch genoeg!

Zonet mochten de meiden naar school in hun pyama om sinterklaasliedjes te zingen in de aula. Ze mogen dan ook een schoen laten staan en morgen zit er hopelijk wat in! Ondertussen zaten alle ouders aan de koffie en mochten ze de kadootjes inleveren. 4 december komt Sint (op Des) en krijgen ze de kadootjes... Ik vind het zo ontzettend leuk geregeld op school en er zitten een aantal kinderen uit het buitenland (Irak, Polen, Spanje, Nigeria...) en die ouders doen ook ontzettend hun best om het spelletje mee te spelen, ze hebben het goed uitgelegd gekregen door de juffen. Bij Sabrina zit het Irakese meisje in de klas (ze zijn hechte vriendinnen) en die moeder riep bij onze eerste kennismaking meteen: "Geen moslim, ik Katholiek!" Alsof mij dat wat zou uitmaken. Het zijn zulke vriendelijke mensen. En die vader stond er dus ook met zijn pakje voor zijn dochtertje. Echt super! Dat maakt dit feest zo ontzettend bijzonder.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:55

Cyrina: wat een gave foto's! Geweldig om daar gewoon met je eigen paard te kunnen rijden. En wat mooi om te zien, die rat.

Anouk: leuk, ik wacht geduldig af. En natuurlijk lukt het halster. Ook voor de verkoop? dat gaat snel zeg. Tegen de tijd dat je hoofdtellen gaat maken op bestelling en ik geld gespaard heb hou ik me ook graag aanbevolen.

Martine: Bitloos buitengereden met Flaaf. gaaf hoor. Het mooie is dat je gewoon geen grondwerk nodig hebt in jouw geval om verder te komen, dus het is dan gewoon goed zo. En altijd leuk dat je hem van monster omgetoverd hebt in een paard waar mee te communiceren valt.
Woensdag weer minimeeting ja. :D
Bully was wel redelijk gevaarlijk ja. Hij kwam bij mij toen hij 6 was. Het rijden was nooit iemand gelukt en hij had dan maar voor de kar gestaan tot hij ontdekte hoe het tuig uit moest onderweg. :+ Toen moest hij weg. Buitenrijden ging, maar verder was hij zeg maar verre van veilig.
Ik ben daarom ook zo blij dat met Aliso nooit wat aangemodderd is, dat hij nog fijn groen was. Dat is met Darius ook en als je dan een goed karakter hebt, kan je zoveel leuke dingen doen zonder enkele moeite.

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:18

Margot: Thankxx! Ik roep al naar elke ruiter en amazone dat ik in opleiding ben en ik al het reparatiewerk mee mag nemen. Tegen een nette vergoeding wordt het dan gerepareerd onder toeziend oog van...
Wie weet, hoe lang het duurt. Zodra mijn steek netjes genoeg is, laat de zadelmaker me zo veel mogelijk doen, zodat ik de slag goed te pakken krijg.. Die steek is een kwestie van heel veel doen, dus hoe meer hoe beter natuurlijk!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:53

Borderjay, ik ben benieuwd naar je filmpjes maar op het werk mag ik ze niet bekijken is beveiligd.

Anouk zo te lezen mag jij al veel doen bij die zadelmaker dat is wel heel leuk. Ik vind het zelf niet vervelend om mijn tuig schoon te maken maar moet er wel tijd voor vrijmaken.Helaas woon je niet naast de deur als ik reparatiedingen heb.
Leuk een Sinterklaas paard op stal.

Wel goedkoop winkelen Esther.

Jelle ik heb er gisteren voor het eerst weer opgezeten, mijn bak was prima te rijden en het was droog en weinig wind. (dus geen spoken en andere dingen in de bomen).

Martine, lekker met je paardjes bezig geweest lees ik wel en heerlijk dat het met je hondjes goed gaat.

Ik heb gisteren weer eens op mijn paarden gezeten en ze waren alletwee heel braaf gelukkig dus ben helemaal happy.

Ingrid.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:10

Even snel: Mijn paard heeft weer wat. Ik had hem uit de stal gehaald en even buiten gezet in een kleine paddock. Was me nog niks opgevallen. Dus ik haal hem na het mesten op en zie iets rechts op zijn borst/schouder. Ik denk wat zit daar nou? Haren kleverig en iets zilverkleurigs??? Dus op de poetsplaats eens goed gekeken. Steekt er dus gewoon een stukje ijzer uit zijn borst }:0 Ik schrok me lam echt waar. Was echt als de dood dat er een grote spijker ofzo in zou zitten. Ik dus voorzichtig bekeken en toen het niet heel groot bleek te zijn zelf verwijderd (liet ie braaaaaaf toe) :(:) en het bleek ik denk een deel van een gesp te zijn, van een halster. je weet wel dat pinnetje wat je in het gaatje doet. Dat zat dus (gelukkig wat schuin) in zijn huid vast. Niet recht erin dus, maar meer schuin onder de huid. In de euh ja, speklaag bij Jippe dus. Zat er dus echt zo'n anderhalf/ 2 cm in!!! Er zat ook een kras naast. Gistermorgen had ie nog niks. Het moet wel met spelen gebeurd zijn gistermiddag. Ze worden in het donker binnen gehaald dus niemand had het gezien.

Ik heb het met betadine shampoo goed schoon gemaakt en acederm erop (vooral op de schaafwond er naast. Ik wil de wond open houden om vuil eruit te laten komen.) Ook zijn haren wat weggeknipt, dan kan het vocht er beter uit. Dat liet ie allemaal braaf toe. Heb voorzichtig op hem gereden maar hij had er geen last van. Mag er ook gewoon aankomen, water opzetten met de slang etc. Jippe is dus echt heel braaf :(:) . En de komende dagen ga ik het goed schoon houden. Hij mag van mij wel naar buiten in de middag in de paddock hoor. Ik heb een ienieminie spuitje klaar liggen en betadine oplossing om morgen het wondje uit te spoelen.

Verder 3 keer halthouden met opstijgen geoefend en hij is alle drie keer blijven staan zelfs toen ik er al op zat!! Liep pas aan op mijn commando, dus niet eens meteen na het snoeppie! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:32

Oja, kleine aanvulling...

Ben er eindelijk achter dat ik een Imperial Riding zadel heb :D Op t plaatje staat ook "Carat" met een diamanttekentje. Wat houdt dat in? (je hoort ik ben erg thuis in zadels...NOT }:0 )

Ennnnn mijn borsttuig met bijpassende front- en neusriem wordt geen portugese stijl. Ook geen Spaans maaaaarrrrr.... Keltisch! Als alles goed gaat tenminste.

Heb deze op het oog voor op het borsttuig ( 1 voorop en 1 aan beide kanten)
Keltisch schild

En deze voor op het hoofdstel (Frontriem in V vorm en neusriem)
Keltische "hanger"

:D :D :D :D :D :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:31

Cyrina: Leuk verslag van je vakantie! Mooie omgeving ook daar!!
Lakshmi: Fijn dat het bitloos rijden zo goed bij hem werkt!
Anouk: Fijn dat het rijden zo goed ging!! En je hebt het maar druk met de sinterklaas :).
Zilfstar: Oei dat is schrikken zeg!! Gelukkig dat het nog meeviel wat betreft diepte enz!

Ik heb vandaag les gehad met Shaggy. Het ging echt super!! Ik ben van instructrice gewisseld omdat de andere alleen 's avonds kon en ik het prettiger vind om 's middags te lessen. Dus vanmiddag had ik de eerste les bij de nieuwe instructrice, haar ken ik al een tijdje, ze heeft ook een paardje bij ons op stal. Ze doet nu een opleiding instructrice holistisch paardrijden en wilde wat meer les gaan geven, dus ik heb me aangeboden als vrijwilliger :). Maar ik vond het echt een super les en vind haar ook heel fijn.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:31

heey
ik ben disndag t/m vrijdag in London geweest :D :D. Had excursie met school :D. was echt super leuk, gezellig en gaaf :D

dyio is zondag weg gegaan |( |(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:13

Hosante schreef:
Anouk zo te lezen mag jij al veel doen bij die zadelmaker dat is wel heel leuk. Ik vind het zelf niet vervelend om mijn tuig schoon te maken maar moet er wel tijd voor vrijmaken.Helaas woon je niet naast de deur als ik reparatiedingen heb.
Leuk een Sinterklaas paard op stal. Ingrid.

Ja, jammer! Haha. Ik kan nog wel wat oefenmateriaal erbij gebruiken hoor. Na, ja, ik heb nu leer, draad enz. en een aantal gesneden stukken klaar liggen om in elkaar te naaien als oefening. Daarna mag ik beginnen met het halster. hihi. Ik voel me een heel bevoorrecht mens idd. Het is zoooo leuk en ik krijg zo veel ruimte om fouten te maken... :+ Vandaag ook weer lekker de mist in gegaan en hij maar roepen dat elke beginner mijn fouten maakt! Maar ja, ik deel zijn mening. Iets wat je fout doet, leert je om het de volgende keer anders te denken hè? En hij laat me alles zien en ik mag overal mee naar toe. Nee, echt ik ben echt dankbaar en bevoorrecht.

Wenda: Waar staat dat dan? Dat Carat met die diamant? Imperial heeft een heel mooie nederlandstalige site, ik zou zeggen: Mail ze!

Angela: Het zit je ook niet mee hè? Sterkte!

Ben nogal moe, eerst naar de zadelmaker en toen haasten naar huis. Kids van school halen en wachten bij de tandarts. Basje vertrouwde de man niet! Wow! haha, we moesten hem met drie vasthouden om te voorkomen dat ie van de stoel af zou rennen! De tandarts was ook wel heel snel klaar... :D Toen snel eten koken, wat ik niet gewend ben 's avonds, want wij eten tussen de middag warm en nu.. zit ik eindelijk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:15

anouk: van je fouten moet je leren he ;). En ruimte om fouten te maken is inderdaad ook heel belangrijk. En iemand die je dan niet af kraakt maar inderdaad op die manier reageerd is ook heel fijn! Volgens mij heb je echt een super leer adres!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:32

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:44

idefix4 schreef:
Waar staat dat dan? Dat Carat met die diamant? Imperial heeft een heel mooie nederlandstalige site, ik zou zeggen: Mail ze!

Zal er eens naar kijken...

Nou bij de beugels dus zit onder de "flap" dus een metalen plaatje oid. Ovaal. En daar staat op ik geloof (weet even niet meer Engels of andere taal, maar vertaald):

Exclusief gemaakt voor
"diamantlogo"
CARAT
Imperial Riding nogwat

Ga eens op de site kijken.

Nou mail is gestuurd... Bij de zadels vind ik wel specificaties als Vries Diamant glad leer of geprent leer. Dus misschien dat dat ermee te maken heeft. Maar wat dat dan betekent???

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:39

Ik ben ook benieuwd!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:19

Lakshmi, we waren 8 dagen. In Sharm al sheik. Was heerlijk weer, zeker in vergelijking met NL haha

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:26

:wave: ben een beetje druk geweest met allerlei dingen (ziek, naar Nederland, werk, ..) dus vandaar dat ik heir ff niet geweest ben :o

Heb wel alles gelezen hoor :D
Gaaf verhaal van 7 pagina's over paardrijden in de woestijn!! Echt heel mooi!!
En wat een verhaal van Cyrina! :wow: gelukkig hebben jullie nog een paar hele leuke dagen gehad!
Ik heb afgelopen zaterdag zelf paardgereden op de club hier niet ver vandaan :D en overmorgen weer :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:28

Soeske: Lekker naar Sharm el Sheik geweest, ik ben een tijdje terug naar Hurghada geweest. Dat was echt heerlijk! Was het daar 32 graden en dan kom je hier terug met kou en regen....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:35

Derek Ogilvie was heel gaaf gisterenavond!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:54

oh vertel annash!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:28

Eeh wat wil je weten? :D :+

Ik kwam niet specifiek voor een reading of om overtuigd te worden... ;) maar heb een bijzonder mooie avond gehad! Derek komt soms echt met hele specifieke informatie: een datum of echt een naam (dus niet een letter waar de naam mee begint ;) ). In alle gevallen klopte het. Verder is hij heel grappig. Readings hadden soms hele leuke dingen; iemand die zijn blouse gisterenochtend scheef dichtgeknoopt had, bijvoorbeeld :+
En hij is heel vasthoudend. Een paar keer was ie ervan overtuigd dat het detail dat hij gaf klopte, maar herkende degene die de reading kreeg dit niet. Uiteindelijk viel het kwartje (en had ie dus toch gelijk) en in 1 geval hebben mensen naar huis gebeld (naar moeder en zus geloof ik) en bleek het uiteindelijk ook te kloppen... echt heel mooi!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:04

Wat mooi! Ik geloof er overigens wel in dat mensen kunnen wat hij doet. Wat kost zo'n reading eigenlijk Shanna? Ik word altijd huiverig dat mensen geld verdienen met zo'n gave. Naar mijn mening zou je dat niet moeten doen namelijk. Maar ja, hij moet natuurlijk ook eten! Hij komt idd altijd ook op tv heel kundig over. Die dame die altijd met voorletters begint vind ik minder geloofwaardig, ook al zal ze het ook best vaak bij het rechte eind hebben, dat getwijfel, maakt het moeilijker te geloven. Bij Derek zou ik ook wel willen gaan zitten om te weten of er nog wat te melden is van hierboven.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:05

OW, Soeske ben je terug! Foto van de roze bikini... hihihi. ;) Zo te lezen heb je van de zon kunnen genieten. Ook nog andere leuke dingen gedaan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:30

Jazeker. Op 't andere forum staan ook fotos ;) En op hyves
De roze bikini niet, maar wel in bikini haha
Kleine sfeerimpressie van Sharm al sheik
Afbeelding
Afbeelding
Bedouine dorpje, de woestijn bewoners
Afbeelding
Reptielenhuis midden in de woestijn
Afbeelding
Loopt daar gewoon in t dorp rond
Afbeelding
Uitzicht savonds
Afbeelding
Picasso vis
Afbeelding
Duiken
Afbeelding
Lionfish
Afbeelding
En speciaal voor Frank
Afbeelding

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:53

lijkt mij ook echt een gave ervaring annash!

wauw wat een gave egypte foto's!!! :wow:

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:21

Annash schreef:
Eeh wat wil je weten? :D :+

Ik kwam niet specifiek voor een reading of om overtuigd te worden... ;) maar heb een bijzonder mooie avond gehad! Derek komt soms echt met hele specifieke informatie: een datum of echt een naam (dus niet een letter waar de naam mee begint ;) ). In alle gevallen klopte het. Verder is hij heel grappig. Readings hadden soms hele leuke dingen; iemand die zijn blouse gisterenochtend scheef dichtgeknoopt had, bijvoorbeeld :+
En hij is heel vasthoudend. Een paar keer was ie ervan overtuigd dat het detail dat hij gaf klopte, maar herkende degene die de reading kreeg dit niet. Uiteindelijk viel het kwartje (en had ie dus toch gelijk) en in 1 geval hebben mensen naar huis gebeld (naar moeder en zus geloof ik) en bleek het uiteindelijk ook te kloppen... echt heel mooi!

Zijn eerste programma (de babyfluisteraar) is bij mij op het werk opgenomen, hij kwam idd met hele aparte details; zo kon hij vertellen dat de klok op een kamer van ee nkind al een hele tijd stil stond op kwart voor 9. In de uizending zie je die dingen niet, want dat is niet relevant genoeg, dat is wel jammer, want het laat zien dat het echt is.

Wat ik minder echt vindt is het gedrag wat hij momenteel laat zien in zijn shows. Hij was hier heel timide, teruggetrokken en rustig enz. nu staat daar zo'n showbink, beetje jammer vindt ik dat..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:31

idefix4 schreef:
Wat mooi! Ik geloof er overigens wel in dat mensen kunnen wat hij doet. Wat kost zo'n reading eigenlijk Shanna? Ik word altijd huiverig dat mensen geld verdienen met zo'n gave. Naar mijn mening zou je dat niet moeten doen namelijk. Maar ja, hij moet natuurlijk ook eten! Hij komt idd altijd ook op tv heel kundig over. Die dame die altijd met voorletters begint vind ik minder geloofwaardig, ook al zal ze het ook best vaak bij het rechte eind hebben, dat getwijfel, maakt het moeilijker te geloven. Bij Derek zou ik ook wel willen gaan zitten om te weten of er nog wat te melden is van hierboven.

Ik raad het iedereen die nieuwsgierig is aan!
Het kostte 35 euro. Vind ik een zeer redelijke prijs -> grote locatie die gehuurd moet worden, al het personeel dat er rondloopt enz... moet ook betaald worden.