Wij zijn eens in Oostenrijk fout gereden en toen reden we vlak langs een gifgroen meer. Gut ik ben bijna bij Frank op schoot geklommen toen zeg! Doodeng! Begrijpelijk dat je met het zweet in de handjes op zo'n plek rijdt! Welke afslag was dat? Dan weet ik dat wij moeten opletten daar. hihi.
Dat paardenhandballen zou ook niks voor mij zijn! Wow, ik vind het reuzeknap dat ze dat kunnen! In Brugge doen ze iets soortgelijks volgens mij. Het was ook geen polo dat ik dacht. Wat een superavontuur heb je beleefd en wat een heerlijk paard is Cantaor, dat ie zo relaxed 1300 km op de trailer blijft staan! Ik weet niet wat Sam zou doen.
Ik heb even gegoogled, maar volgens mij is de rat die jij hebt gevonden een beverrat.

Margot: haha, als mijn eerste halster lukt, maak ik er een foto van, beloofd...

Martine: Elise is drukkies hè? Ze is ook weinig hier merk ik. Jammer dat het nog niet is doorgegaan. Ben heel benieuwd wat zij kan met Flavio. Ja, ik heb het naar mijn zin in de opleiding. Bij de zadelmaker is het erg leerzaam en leuk en ik zit ook nog eens in een heel leuke groep bij de andere opleiding om samen te oefenen.
Puppies blijven leuk hè? Ik heb er tig zien opgroeien, mijn moeder fokte Berners en later Jackies. En ook mijn eigen hundje heeft een nestje gehad. Eéntje heb ik gehouden, laat dat nou net de grootste doerak zijn! Haha. Ik vind ze ook zo lekker ruiken als ze pas geboren zijn. Na een week of 3, als ze ander voedsel krijgen, gaan ze wel harder stinken!
En verslag hè? Van het rijdavontuur van je vriend! Kan ie rijden?
EGOOO
Jaa, het is gelukt! Frank was heel begripvol: Ga lekker nu rijden, zei hij 's morgens om half 10, nu heb je tijd! Dus ik stofzuiger, was en verdere zooi in huis gelaten voor wat het was en Sam ingespannen. En hij was me toch braaf! Let wel; hij had een week niet gelopen! Wel even longe er aan, want dat vind ik fijn loswerken met hem, dan strekt hij ook in draf zijn hals zo fijn naar beneden. Galopje, en hij zag Bassie en hij maakt me een veulensprong, dus Basje wieberen, hij was zich nogal stuk geschrokken haha. Toen erop en wel wat vasthoudend op rechts weer, maar wat wil je met een week niet rijden en uiteindelijk lekker losgewerkt en fijn gereden! De rest van de dag was ziekenhuisbezoek voor mijn jongste dochter en wat boodschapjes. Ze heeft geen afwijkingen in haar buikkie. Maar waarschijnlijk gewoon een te volle darm. Dus met poeders moet dat minder en dan zal de blaasontsteking ook over moeten gaan. Bijwerking: Diarree en braken. Ik heb de juf maar vast even ingelicht dat dat dus kan gebeuren en afgesproken dat ik haar ophaal dan. Juf wilde haar wel in de klas houden dan, maar dat vind ik te druk voor de juf. Ze heeft er nog meer om bezig te houden immers en nu in deze Sint-tijd is dat al hectisch genoeg!
Zonet mochten de meiden naar school in hun pyama om sinterklaasliedjes te zingen in de aula. Ze mogen dan ook een schoen laten staan en morgen zit er hopelijk wat in! Ondertussen zaten alle ouders aan de koffie en mochten ze de kadootjes inleveren. 4 december komt Sint (op Des) en krijgen ze de kadootjes... Ik vind het zo ontzettend leuk geregeld op school en er zitten een aantal kinderen uit het buitenland (Irak, Polen, Spanje, Nigeria...) en die ouders doen ook ontzettend hun best om het spelletje mee te spelen, ze hebben het goed uitgelegd gekregen door de juffen. Bij Sabrina zit het Irakese meisje in de klas (ze zijn hechte vriendinnen) en die moeder riep bij onze eerste kennismaking meteen: "Geen moslim, ik Katholiek!" Alsof mij dat wat zou uitmaken. Het zijn zulke vriendelijke mensen. En die vader stond er dus ook met zijn pakje voor zijn dochtertje. Echt super! Dat maakt dit feest zo ontzettend bijzonder.