Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:19

Het probleem hier is dat we aan het begin van de polder zitten en we dus heel veel mensen hebben die vanuit ons grote dorp naar alle buurdorpen rijden voor boodschappen enz, wat voor heel veel auto- en fietsverkeer zorgt, plus al het normale polderwerkverkeer. De straat is net geen 2 auto's breed, als twee auto's elkaar willen passeren moet er een in de berm. De 'berm' is links en rechts 30cm breed stukje gravel, want aan beide kanten van de weg liggen diepe sloten.
In de berm lopen met je paard is dus niet eens een optie, je moet altijd op straat. Omdat [***] blijkbaar behoorlijk stressy en imposant op automobilisten overkomt verminderen die trouwens wel altijd heel netjes vaart wat echt super is, alleen krijg je op drukkere tijdstippen dan automatisch een file voor en achter je met auto's die je allemaal nog moeten passeren, waar [***] dan helemaal zenuwachtig van wordt, zeker als er busjes/vrachtwagens bij zitten en er ook nog groepen schoolkinderen doorheen slingeren op de fiets...

Ik zou [***] graag 100% verkeersmak willen maken, maar doordat de straten zo smal zijn en er geen berm is zie ik gewoon niet hoe we dat kunnen doen als er geen enkele plek is waar hij gewoon even rustig kan staan en kan bekijken of dingen op straat nou eigenlijk wel echt zo eng zijn.
We kunnen we het dorp in gaan, dat ligt op 500 meter afstand, maar juist het eerste stuk is weer zo smal, bochtig en stressverhogend.

Wat ook niet helpt is dat ik me er continu van bewust ben dat we geen enkele speelruimte hebben en alles in 1x goed moet gaan omdat het anders gewoon fout kan gaan midden op straat, dus ik ben dan ook niet echt de zen-heid zelve. >;)
Eerst had ik wel als plan om [***] gewoon net zoals elk ander paard dat ik getraind heb lekker verkeersmak te maken zodat hij ook in zijn eentje overal ontspannen naartoe kan, maar in deze situatie heb ik het eigenlijk gewoon opgegeven. Het zou leuk zijn als [***] 100% verkeersmak is, maar tot we op dat punt zijn vind ik met een nog-niet-verkeersmak paard op deze wegen wandelen eigenlijk het risico niet waard.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:34

Ah ja snap ik. Balen zeg!
Misschien eens buiten de spits tijden op straat. Hier is na 8 uur niet zo heel veel verkeer meer.
Maar komt vast en zeker goed met hem ;)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:03

Goed nieuws! Ik heb een nieuw familie lid erbij ! Meneer is helemaal goed gekeurd! Binnekort bij mij op stal. 4 jarige PRE hengst <3 Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:54

Gaaf Tessjazz!! Waar heb je hem vandaan en is ie al gereden?

Mijn Calida is drachtig van Solano van de Woeste Hoeve. Eindelijk iets wat mee zit.
Helaas afscheid moeten nemen van mijn lieve Escultora. Haar knie blessures werden zo erg dat ze niet meer wilde lopen, dat ging zo snel echt verschrikkelijk. Dus ipv dekken is ze ingeslapen ;( mijn mooie meisje. Had gehoopt dat ze nog enkele jaren meekon, al had de veearts vorig jaar al gezegd dat ze hier niet oud mee kon worden. Echt een klote jaar wat de paarden de betreft.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:01

Ik ben vorige week weer eens op concours geweest. We hebben de afgelopen maanden het roer omgegooid en het gaat zn vruchten afwerpen. Ik heb relaxed kunnen losrijden tussen de andere paarden en 2 steady proeven kunnen rijden. Hoppa weer 2 wp erbij, die M2 komt nu wel heel dichtbij.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 01:14

_Zsazsa_ schreef:
Gaaf Tessjazz!! Waar heb je hem vandaan en is ie al gereden?

Mijn Calida is drachtig van Solano van de Woeste Hoeve. Eindelijk iets wat mee zit.
Helaas afscheid moeten nemen van mijn lieve Escultora. Haar knie blessures werden zo erg dat ze niet meer wilde lopen, dat ging zo snel echt verschrikkelijk. Dus ipv dekken is ze ingeslapen ;( mijn mooie meisje. Had gehoopt dat ze nog enkele jaren meekon, al had de veearts vorig jaar al gezegd dat ze hier niet oud mee kon worden. Echt een klote jaar wat de paarden de betreft.

Hij komt uit Brabant :D ..
Hij is al onder het zadel ja :)

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 03:24

heey lees al een tijdje mee en wat een mooie paarden komen hier voorbij! nu ben ik aan het rondkijken voor een Pre maar wat zijn nou een beetje betrouwbare adressen? Zie door de bomen het bos niet meer..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:49

Ah wat sneu ZsaZsa, sterkte! idd niet je jaar..wel fijn dat Calida drachtig is.

Gefeliciteerd Tessjazz, mooi dier.

Gefeliciteerd Alenthe

Namiro: het meest betrouwbaar is bij de stoeterijen zelf.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:06

Wat is Cortado knap, zou er zo een merrie versie van willen hebben zeg <3
Gave foto Keeyzie, je lacht ook zo lekker breed :D
Lastig KellyR, die van mij moet ik ook overal samen mee naartoe nemen anders vertikken ze op te letten..
Gefeliciteerd TessJazz, zo op het eerste oog heeft hij een heel fijne uitstraling :j
Fijn dat ze drachtig is Zsazsa, nu hopen op eindelijk wat geluk, sterkte met het verlies ook het mag nu inmiddels echt wel eens beter worden voor je :(:)

Nou ik moet echt vaker eens gewoon posten ipv lezen en denken "ik reageer zo wel: :')

Hier gaat het prima met de paardjes, Ze zijn beide iets te rond (Diva voor het eerst in 2 jaar) maar ze lopen nog altijd lekker braaf hun buitenritjes en ik heb lessen met Diva in de planning staan.
Ze begint er waarempel uit te zien als een volwassen paard, vergis haar al iets vaker met Kim nu :+
Afbeelding
Begin mei:
http://boktimg.nl/img/m/cdDJc2.jpg

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:21

Arthis, erg mooi veulen. Houd je hem aan?

Ziet er top uit Azmay, begint Indd echt een mooie merrie te worden. Heb je niks gedekt dit jaar?

Verwacht er iemand veulens voor 2018? Ik verwacht 2 veulens. 1 van Solano en 1 van Favorito. Had graag de vos van Cyrina op Els gehad maar dat mocht niet meer zo zijn. Misschien volgend jaar voor 1 van de 2.

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:13

ZsaZsa: dankje, we houden hem tot 3/4 zo als het er nu naar uitziet en kijken dan verder of we hem houden.

Azmay: had ook liever dat het een merrie was. Dan kon hij sowieso blijven. Nu is het afwachten.. Hopelijk word het een makkelijke hengst.. Dan mag hij blijven.

Zal binnenkort ff kijken of ik wat actie foto's van hem kan maken

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:52

Azmay wat een verandering! Een echte dame nu.

Zsazsa, heb favorito even opgezocht, wauw!! Wanneer worden ze dan geboren als het goed gaat? (geen verstand van fokken haha). Welke hengst bij welke merrie?

Gefeliciteerd Tessjazz! :) ik denk dat dat is waar ik ook rij haha.

Vandaag een paard verkocht die ik heel leuk vond.. jammer :p(had er niet op gereden maar doe er altijd mee knuffelen). Hmmm hard doorsparen!! :P ben er mee bezig haha. Kan steeds minder wachten om op zoek te gaan naar een eigen paardje maar ik moet nog even geduld hebben O:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:52

Wat een leuk veulen, leuk kleurtje ook

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:39

Aurelia schreef:
Azmay wat een verandering! Een echte dame nu.

Zsazsa, heb favorito even opgezocht, wauw!! Wanneer worden ze dan geboren als het goed gaat? (geen verstand van fokken haha). Welke hengst bij welke merrie?

Gefeliciteerd Tessjazz! :) ik denk dat dat is waar ik ook rij haha.

Vandaag een paard verkocht die ik heel leuk vond.. jammer :p(had er niet op gereden maar doe er altijd mee knuffelen). Hmmm hard doorsparen!! :P ben er mee bezig haha. Kan steeds minder wachten om op zoek te gaan naar een eigen paardje maar ik moet nog even geduld hebben O:)

Wat leuk! Zou wel toevallig zijn :)

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:38

Ik volg vooral maar wil toch ook af en toe even een update geven van hoe het gaat met mijn kleintje! Voor wie het niet weet, ze is van maart 4 jaar ben sinds april een aantal keer opgestapt en ik probeer haar nu 1 tot 2 keer per week maximum te rijden voor ongeveer een kwartiertje, daarnaast wat grondwerk.
Na een 10-tal keer rijden ben ik zo blij met hoe ze nu al loopt! (Ik werk vooral aan het correct dalen met het neusje er uit want zoals een echte PRE kruipt ze graag achter de teugel)
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:46

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:25

Leuke foto's en topic buitenzinnig!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:32

Lumkea, knappe dame!

Buitenzinnig, Leuke foto's! Wat een schattig neusje heeft ie!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:17

Dankjewel!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:40

Ik hoop hier binnenkort ook weer mee te kunnen praten! Liefde voor het ras blijft toch teveel om er afstand van te doen <3

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:03

Leuk _Zoe! Ben je weer op Zoek?
Leuke foto's buitenzinnig!

Cuba Libre groeit als kool, twijfel nog zo over de verkoop. Ze is erg groot en word flink barok, daar houd ik toch wel erg van. Ze kan ook echt fijn bewegen. Vooral het verzamelen gaat haar goed af.
Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:18

Ik zeg houden Zsazsa! Wat een knap ding!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:57

_Zoe schreef:
Ik hoop hier binnenkort ook weer mee te kunnen praten! Liefde voor het ras blijft toch teveel om er afstand van te doen <3

Vind je het dan niet onwijs zonde dat je Eros verkocht hebt? Dat is toch wel een van leukste PRE's die ik 'kende'!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:24

Ik hou ook van barok :)
Ze is een mooie dame!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:30

Ziet er lekker uit Lumeska :j

Ik vind Cuba Libre ook leuk. Kiezen wie te verkopen lijkt me zo moeilijk, al weet ik wel dat Kim gaat als ik er een weg moet doen hier. Dief is mijn draken baby :Y)

Kim word wel steeds relaxter, lijkt zowaar een normaal paard en zelfs onervaren ruiters kunnen er zo mee op buitenrit zolang Diva maar mee gaat.
Ze heeft ook humor :+
Afbeelding