[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:00

Anouk: Sinterklaas krijgt een echt spaans paard dus :D. En sommige tweedehands dingen zien er inderdaad niet uit! Gelukkig is mijn zadel nog wel redelijk goed...

Annash: Ook al last gehad van een winterdip... Ik slaap heeel veel nu en duik ook regelmatig onder de zonnebank. Ik heb ook snel last van een winterdip...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:01

Vervelend is dat he... bah. Ik hou sowieso niet van de winter, dat donkere gedoe. Je staat op in het donker, gaat naar je werk en komt thuis in het donker!!! Net zo'n mol... blegh, nee, niet aan mij besteed. Doe mij maar een lekker zonnetje!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:05

Momenteel zit ik veel in Barneveld en Ede... Da's al dichterbij van daaruit dan vanaf hier hihi.
Ga je nog meer stage's doen, of blijft het bij deze? Idd eerst maar afstuderen!

Esther: Ja, Sint op een echte spanjaard. Hij was opgelucht te zien dat Des maar 1.52 is. Met opstappen ook niet zo hoog hè? Hij vond het heel spannend. De man weegt behoorlijk, dus je zag Des wel even door zijn rug zakken! Maar ja, het is maar voor een goeie 50 meter, dus dat kan ie vast wel aan. Geinig detail: Des is echt op 5 december in Nederland gearriveerd volgens Lisenka, wel in de buik van Lagartera, maar toch!!! Ik zei al dat ze hem de verkeerde naam heeft gegeven... hihi

Wat ik gekocht heb is behoorlijk droog geworden, maar gelukkig niet onoverkomelijk. Toch jammer dat eigenaren het zo ver laten komen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:47

Hopelijk dat Des zich goed gedraagd en die te zware man niet van zijn rug af wil werken :). Moet dan wel op film komen, past ie mooi in die leuke youtube filmpjes :D. Ik moet daar altijd zo om lachen!! Maar wel grappig dat Des op 5 december het land is binnen gekomen in de buik van moeders!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:50

heey barokkebokkers, ben ik ook weer eens. drukdruk he

esther, des iemand van z'n rug af werken? neuh hoor. is ie veelste braaf voor. haha. we zullen zien, anouk neemt de fotocamera mee. hoe is het verders met jou?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:28

Anouk -> Het is niet zo dat ik m'n tuigage schoonmaken en invetten een leuke klus vind, maar ook weer niet zo erg om het te laten doen tegen betaling.
Maar wie weet is er echt wel animo voor, niet geschoten is altijd mis, hè!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:40

Wie weet als sinterklaas heeeeeeeeeeeeel erg vervelend gaat doen :P. Maar volgens mij is Des dan nog steeds heel lief. Hij zal het vast goed doen als sinterklaaspaard!

Met mij gaat alles goed hoor ;). Eindelijk wat meer rust! Heb heerlijk kunnen genieten van een vakantie in Egypte en heb nu weer lekker 1 baan in plaats van twee, wat toch wel heel erg druk was! Ik heb nu nog meer tijd om op stal te hangen :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:48

Saida: Ja, ik ga er altijd zo van nadenken als ik bezig ben, hihi. En uhm, de zadelmaker waar ik leer heeft me al een paar heel mooie foefjes laten zien om zadels veel schoner retour te doen. Hij maakt de zadels ook schoon, als hij er tijd voor heeft. Echt dingen die ik nooit bedacht zou hebben!

Sinterklaas was heel lief van Des. Alleen wat zwaar dan, maar Des liep zijn rondje weer hoor! En ik verwacht dat Des alleen maar heel blij wordt van een paar honderd verliefde kids die hem verwelkomen! Des is gek op aandacht en dit is dan wel kaasje voor hem!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:51

En schriktraining heeft ie ook genoeg gehad :P. Dus hij zal niet snel schrikken van een rare man met mijter en rode jurk ;).

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:19

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:24

Gaaaaaaaaaaaf!!!!!!! Hihi als ik dat toch zou kunnen met mn paard!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:55

Bedouin wat gaaf dat intervieuw in de Horsimo +:)+
Mooie plaatjes er ook bij.

Bully voel me weer wat beterder gelukkig :j Sinds vandaag eik wel t beste.
Leuk dat Aliso zo ijverig is en dat je veel van hem leert.

Hosante een paar dagen niet kunnen rijden ivm het weer, kan het nu wel?
Er is een hoop rottigheid naar beneden gekomen..

Martine, lekkere strandrit gemaakt. Gaaf zo'n flamingo eiland *D
Lekker ook zo door de zee rijden, ben niet jaloers hoor haha..
Vriendlief een paar dagen missen..

Borderjay, ziet er gaaf uit die 6 friezen *D

Eline fijn dat Atlas weer wat soepeler wordt :j

Pablo is 1.64 maar dat is een kruising andalusier x lusitano.

Anouk lekker in de weer met zadelmaakcursus e.d.
Leuk dat je bij iemand geweest bent met 2 andalusiers!
Ik zou zelf mijn tuig niet laten verzorgen door een ander.
Doe het liever zelf en hou zo nog geld in mijn zak ook.
Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn, die het een uitkomst vinden.
Zo wegbrengen voor een wedstrijd enz.. Als je dan ook gelijk de laarzen meepoetst :D
Leuk dat Des voor sintpaard mag spelen..

Esther lekker geshopt :D

Stoer filmpje..

Ben ook wel weer opgeknapt gelukkig. Had vrijdag uitje van mijn werk. Zijn in t beeld en geluid museum geweest in Hilversum.
Was erg gaaf, nog veel leuker dan ik verwacht had. Kon zelf filmpjes opslaan dat je t journaal presenteerde etc, etc.. was grappig.
Daarna naar een leuk hotel gegaan. Heerlijk 6 gangen diner gehad. Waren pas om 24.00 klaar met eten :Y)
Daar blijven pitten en volgende dag Lem weer bij ouders opgehaald.

Was gisteren nog niet zo fit en t rijden met Pablo ging helemaal niet lekker. Hij heeft de stuiterknop uitgevonden dus ben op den duur (toen hij weer netjes liep) met Jan gewisseld want ik zat me veel te veel op te fokken en dat komt onze band niet ten goede en t rijden ook niet.

Had vandaag les en kon daar mooi mee aan de gang. Lesgever heeft me enorm geholpen dus ik kijk er weer naar uit om verder met Pablo aan de slag te gaan. We maakten er een beetje een zooitje van en nu weet ik weer hoe ik e.e.a. op moet lossen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:07

Esther: Ja, des is echt Bomproof!!! haha! Hopelijk is het goei weer, want als het regent gaat het hele feest niet door...

Mooi filmpje met de paard zeg! LEUK! Dat zou ik ook wel willen kunnen.

Jellie: Ja, joh, ik heb het ontzettend naar mijn zin bij de zadelmaker. Ik zie heel veel bij hem en het is keileerzaam. Hij legt spullen klaar dinsdag, dan kan ik gaan beginnen aan mijn eerste halster. Meters maken. Die is voor Sams. Ook moeten we een keer bezien wanneer hij een keer hier komt, dan kijkt hij meteen naar Prince. Hij weet wel een mooie zadel-oplossing voor Prince zijn heel brede ruggetje. Ik mag veel meekijken en inmiddels leer ik veel meer dingen zien ook. Het valt me mee, hoeveel ik al zie, maar ja, ik heb dan ook al heel wat zadels versleten en rijdieren... :o :D Mijn moeder heeft tig paarden gehad en op elk paard werd een zadel aangemeten! Dan leer je wel meekijken en ik ben al vanaf dat ik kan denken echt geïnteresseerd in dit vak, dus dan sta je ook open om dingen te leren zien.
Ook via het MSFC heb ik het getroffen met de groep waar ik mee samenwerk. Het zijn allemaal mensen die zich echt verdiepen in het paard en weten wat ze willen. Een paar leerlingen doen de opleiding omdat ze niet weten wat ze willen. Ze spreken elkaar ook niet buiten de lessen om. Maar de groep waar ik in zit is heel gedreven. Ik trek me nu echt op aan hun kennis over de anatomie, want dat vind ik een moeilijk hoofdstuk!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:23

Borderjay: Lijkt me echt gaaf horseagility :D!
Jellie: Ik ben daar echt nog nooit geweest in dat museum :P. Wel al heeeeel vaak in Hilversum. Schijnt wel leuk te zijn idd! Fijn dat het met de les wat beter ging met rijden!
Anouk: Ik hoop ook dat het weer beter wordt! Dan wordt onze bak misschien ook wat beter :P.

Ik heb vandaag echt de hele dag op stal doorgebracht :=. Ik ben er om half 11 heen gegaan en om 6 uur kwam ik weer thuis :D. Het was wel balen dat de longeerbak en de bak nog steeds zeiknat waren... Maar ja daar komt waarschijnlijk weinig verandering in...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:15

Gabriella -> Dat is echt gaaf om te zien!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:56

Tja daar ben ik weer, terug in het takke weer....

We zijn helaas gestrand in Frankrijk De ochtend dat we vertrokken voelde ik me ziek, maar dacht dat het de spanning was..de hele dag gespuugd enzo echt heel K als je 1300 km in de auto zit...
Om 20.30 waren we in zuid Frankrijk om daar te overnachten en de volgende dag weer verder te gaan. Ik voelde me de volgende ochtend iets beter, maar na een km of 300 begon het weer!! En tot overmaat van ramp werd mijn vriend ook ziek (erg diaree, waarschijnlijk iets verkeerds gegeten bij een wegrestaurant).
Met nog 1100 km te gaan hebben wij dit niet aangedurft, we voelden ons zo beroerd en slap, als er iets zou gebeuren hadden we niet eens de kracht om te handelen en je hebt wel de verantwoording voor het paard.
We hebben toen helaas moeten besluiten vanwege de veiligheid, om terug te gaan naar het logeeradres in Frankrijk om uit te zieken. Berend knapte vrij snel op, maar niet snel genoeg om Cantaor op tijd in Sevilla te krijgen voor de veterinaire keuring.....Dus geen SICAB voor ons..wat een klote gevoel was dat, zoveel voorbreiding, alsof je een enorme klap in je gezicht krijgt!! En ook naar andere toe voelde we ons zo banketstaaf, mensen die thuis oppaste, mensen die met ons mee leefde, wim en Sonja enz.
En Cantaor was super fit, hij had heel weinig last van het reizen.

Uiteindelijk hebben we de knop omgezet en hebben we vanaf dinsdag t/m vrijdag heerlijk vakantie gevierd, het was prachtig weer en we logeerde op een manege in de voorlopers van de pyreneeen, waar je fantastich kon rijden, ook nog 2 keer naar de middellandse zee geweest op de grens Frankrijk/ Spanje, om toch even van het mediterane te genieten (21 graden).
De mensen waar we logeerde waren super lief en uiteindelijk hebben we het daar geweldig gehad!!! Maar het was wel even slikken...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:51

Dat is inderdaad balen zeg!! Gelukkig heb je er toch ook nog een paar leuke dagen van kunnen maken in Frankrijk!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:00

Cyrina :(:) :(:) :(:) Wat vreselijk baaaaalen zeg!!!

Hier alles zijn gangetje. Vrijdag hoefsmit geweest en Jippe deed alles keurig en braaf. Longeerbak is blubber, dus dat was vandaag een extra zware oefening. Goed de benen optillen en zowaar ook Jippe beschikt over mooi Fries knie-werk! Heb hem niet lkaten galoperen, dus alles stap en draf. Itt anders als hij meteen in volle drfaf gaat, hield hij zich kalm en paste zich aan aan de bak. Heb daarom ook iets korter getraind. 10 minuten warming up en 20 met bijzet en daarna uitstappen in de veel drogere rijbak. (Ipv 10 minuten warming up en 30 tot 35 minuten bijzet)

Maar oh! Wat wordtd at beest toch een heerlijk werkdier. Ik moet er soms echt nog even bij nadenken dat hioj toch echt van mij is (oh, sorry.... voor mijn kinderen moet ik altijd ons zeggen... Ons paard... En niet alleen van mama. Hoezo zijn ze trots???) Hij vertrouwt me meer en meer. Vandaag 2 mooie momenten daarvan meegemaakt.

Stagiaire was de mesthoop aan het opschuiven en dat is dus aan de achterkant van de rijbak waar ik aan het uitstappen was. Oei, dat was even raar en eng (ik stond bij het hek dus vlakbij). Meneer maakte aanstalten weg te willen rennen maar ik zei kalm: neenee, het is niet eng. Rustig maar. En hij bleef rustig bij mij staan kijken naar de shovel...

Vandaag werd er gejaagd in de weilanden. Liepen er vandaag ook ineens 2 over het erf. Jaja, compleet met honden, dode eenden of ganzen en geweren :r Die waren al klaar. Maar er liepen er meer en die waren nog neit klaar. En dus even later volgden de knallen!!! In de paddocks stonden 2 groepen waaronder de jongste paarden (o.a. een stel enters) en die gingen dus echt helemaal uit hun dak. De knallen waren ook echt vlakbij. En Jippe.... die stond heel rustig naast mij. Jaaaa, toen de eerste knallen waren geweest en de kudde gek werd, schrok hij ook. Maar weer zei ik: het is goed. Rustig maar. En dus bleef ie kalm naast me staan. En kon ik de entertjes tot rust manen (want die waren ECHT gek). Ik hoopte dat de aanwezigheid van de kalme Jippe ook zou helpen.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:21

Cyrina wat een ontzettende tegenvaller. Echt jammer zeg. Een scharel troost dat de dagen in Frankrijk toch nog fijn waren. Wat goed dat Cantaor zo ok was.

Wanda: Er is niks zo fijn als een paard dat op je durft te vertrouwen.

Borderjay: leuk wel dat hosegility, ziet er nog niet eens zo lastig uit. Zouden er in Nederland ook mensen zijn die dat dan?

Anouk: wat gaaf van Des. Stoer paard. En dan ook nog een te dikke sint dragen. :D Ben benieuwd hoe je eerste halster gaat worden. krijgen we foto's als het klaar is?
Denk dat er inderdaad best mensen zijn die het wel fijn vinden als hun spullen schoongemaakt worden. Als je een goe zadel hebt is tenslotte goed odnerhoud zeer de moeite waard.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:24

Tja dat was het ook. Maar we hebben toch ook echt wel heel gave dingen meegemaakt hoor!! Hier een verslagje;

De eerste reisdag was voor mij heel naar omdat ik me zo slecht voelde, maar op zich is die razendsnel verlopen. S'avonds om half 9 waren we al op de plaats van bestemmibng in zuid Frankrijk.

Cantaor kreeg een heerlijk grote box met een dikke laag stro waar hij de nacht kon doorbrengen;

Afbeelding

Volgende ochtend Cantaor in de bak gezet om zijn benen te strekken. Meneer van het daar zeer bewonderingswaardig allemaal en keek zijn ogen uit.

Onder het horseballnet, een sport die daar zeer populair is en waar ik ook nog een training aan heb mogen meedoen;
Afbeelding

Even de heuvel op geklommen voor een overzichtsfoto van de manege;
Afbeelding

En dit waren de buitenstallen, die ik ook wil als ik later groot ben :cool: ;
Afbeelding

Paar omgevingsfoto's van daar;
Afbeelding
Afbeelding

Toen Cantaor ingeladen om verder te gaan.
We hadden nog even onze route overlegd, we hadden zelf de makkelijkste, maar een langere weg gekozen door de Pyreneeen. Daar zeiden ze echter dat de kortere weg ook heel goed te doen was. Helaas is hub definitie van goed te doen anders dan de onze....wat een gekronkel, was ik helemaal niet blij mee..koste zware concentratie en voor het paard ook niet fijn. Daarnaast...doet de tomtom het daar ook voor geen meter en namen we tot overmaat van ramp de verkeerde afslag, namelijk naar Andorro..het land boven de wolken. Zaten we op een gegeven moment op 200o km hoog!! met haarspeltbochten met daarnaast een afgrond en je zag nog geen 100 meter omdat de wolken om de toppen bleven hangen.... en iik zat achter het stuur op dat moment :shock:
Hier durfde wer nog foto's te maken, later niet meer..
Afbeelding
Nou kun je ook door Andorra verder, is niet verder ofzo, maar alleen een hel van een route, dus dachten we, dan maken we het maar af...komen we aan de grens, is het natuurlijk geen EU land en telden Cantaor zijn transportpapieren niet...konden we weer terug, grrrrrr
Op zich heeft dit grapje helemaal niet zo lang geduurt, maar het voelde als ee njaar...

Eenmaal beneden even terugkijken op waar we waren (met knikkende knietjes) ;
Afbeelding

En door naar Spanje, dat ging vloeiend gelukkig;
Afbeelding

En verder naar Barcelona... toen ging ik me weer slecht voelen...
Bij Barcelonen ging Berend iest eten, mar hij snapte niks van de kaart natuurlijk :mad: En zag tartaar staan..hij denkt; dat ken ik!!! In zijn enthousiasme zag hij alleen even niet het woord zalmo er achter staan....beleefd opgevoed als hij is heeft hij deze zalmtartaar braaf opgegeten (terwijl hij helemaal niet van zalm houdt) en wat moet je nou beter niet eten in een wegrestaurant (waar we ook al bijna de enige klant waren tijdens het avondeten...juist) en dit is dan ook totaaaaaaal misgelopen, het Spanje avontuur is een stukje verder dan Barcelone gestopt... (we hebben wel heel veel parkeerplaatsen bewonderd in de korte stukje 8) ) En een ongelukken dat er om ons heen gebeurde de lucht kleurde konstant blauw van de politie!!!

Nu ga ik verder vanaf het moment dat we uitgeziekt waren met onze vakantie foto's!!!

Maar eerst nog ff een fototjes van Cantaor na zijn 2e dag reizen, verbaasd dat hij weer op het zelfde adres was zonder iets tussendoor gedaan te hebben.
Afbeelding

Zodra we konden wilde ik toch naar de middellandse zee, om het mediterrane klimaat in te ademen en zijn we naar de grens Frankrijk Spanje aan zee gegaan. En zet mij aan de middellandse zee in welk land dan ook en ik ben gelukkig!! Het geluid van de zee zollende over de rotse en kiezels is 1 van de mooiste die er is!! En dan samen met de zon en de omgeving geweldig.
Het leukste vind ik die kleine havenplaatsjes op een heuvel, je ziet het in alle landen rond de zee (ik heb ze allemaal gehad :oops: ) War we lekker hebben gegeten.

Onder weg er naar toe even picknicken;
Afbeelding

We kwamen ook nog een dood ratje tegen;
Afbeelding
Afbeelding

Op bestemming;
Afbeelding
Afbeelding

Pootje baden (water was wel wat koud)
Afbeelding
Afbeelding

En wat ik zo mooi vind tussen de groenblijvende planten zijn de herfstkleurige wijngaarden op dit moment, dat had ik nog nooit gezien, want ben altijd alleen in de zomer geweest.;

De dag er na zijn we juist weer omhoog gegaan..maar nu zonder trailer en helder. Konden de dikke winterjassen weer aan. Er lopen daar veel everzwijnen, wolven en zelfs een enkele beer (die laatste stelde mij niet echt op mijn gemak :mad: );

Afbeelding

Einde van de middag reed ik Cantor op deze dagen in de bak, waarbij ik een paar goede aabnwijzigingen van Sander heb gehad.

De dag er na ben ik te paard de omgeving in gegaan. Ik op Cantaor en Berend op een manegepaard genaamd Geode, zo'n lekker zure merrie, die niets van Cantaor moest weten, maar wel heel braaf was met rijden.

Cantaor en ik
Afbeelding

Berend en Geode
Afbeelding

Onze laatste dag daar zijn we weer naar zee gegaan, naar dezelfde plaats, alleen via ee nandere route, nu namelijk langs de kust omhoog. jammer genoeg was het bewolkt die dag (hoor mij nu piepen). Maar we kwamen langs een stuk waar je eerst moerasachtig gebied had tegen de kust aan, was heel apart en het zat er bordevol Flamingo's. Maar het kon niet tippen aan de kiezelstrantjes.

Afbeelding

En als laatste heb ik de avond voor dat we weg gingen een horsebaltraining meegedaan. Ik zag er wel een beetje tegenop... vindt het nogal ruw en het leek me nog al moeilijk..en dat was het ook, hihi.

Het begon met opwarmen./ oefenen vanaf de grond. Dat lukte wel, je moet even de manier van gooien onder de knie krijgen, dat mag maar op 3 manieren. Maar zo'n bal een net inkrijgen lukt me wel, kon best aardig basketballen vroeger. Berend deed toen ook nog mee (was zonder paard he) acht en die komt zowiezo een heel eind bij dat net in de buurt. Voor de kleine Fransen was het een stuk lastiger, want die netten hangen op ruiterhoogte.

Maar toen moest het te paard... Berend haakte af...
Ten eerste ben ik natuurlijk gewend om met mijn benen lang en recht naar beneden te zitten. maar hier heb je korte beugels en de beugels worden onder den buik van het paard door aan elkaar gezet om ond je paard te kunnen hangen om de bal te grijpen. Dus dat vond ik al niet echt lekker zitten. En dan moet je dus rijdend ook nog ballen vangen en overgooien, dat betekend dus vaak ,handen los en toch je paard naar de bal sturen en dan rekend achterstevoren zitten enz. dat ding zien te grijpen en bepaald niet altijd in stap. Al liet ik in galop en draf best vaak een balletje vallen :oops: Daarnaast had ik ook nog een super fel paardej, eemn connemara die vrij veel op haar achterbenen stond, hoe feller het spel, hoe vaker ze op 2 benen stond, vooral als ze moest wachten om in aanvalslinie te gaan staan.pfffff Zit je op een steigerend paard een beetje ballen te vangen, waar ben je mee bezig denk je dan...maar stiekem kreeg ik er toch wel aardigheid in!!! En jee wat is het goed voor je balans!
Gelukkig zat ik in een groep die het pas een 3/4 jaar deed. En op zich kon ik me nog aardig handhaven, alleen de taal was wat lastig met uitleggen. En een bal van de grond rapen te paard durfde ik alleen niet. Ik durfde me niet verder ondersteboven te laten zakken dan dat ik met mijn handen bij de knieen kwam...en dan ben je er dus nog langen niet.. angsthaas ben ik toch!

Helaas heb ik hier geen foto's van, want het was sávonds onder van die schijwerplampen en foto's wilde niet lukken..misschien maar goed ook haha.

Volgend ochtend zijn we terug gegaan. Cantaor in de trailer...oliebol lekke band... Nou ja verwisseld, maar daardoor kwamen we bij Parijs net in de spits terrecht..in het donker.. en stromende regen...en Cyrina zat weer achter het stuur...het was nog erger als Andorra!! De wegen zijn zo slecht, al het water bleef er op staan, je zag dus helemaal geen weglijnen meer en die stroom van verkeer voegt in en uit zonder te kijken en je moet maar een beetje raden op welke baan je rijdt..klamme handjes had ik. Maar op zich is die reis verder wel weer vlekkeloos verlopen.

Naast het avontuur hebben we ook erg genoten van de gastvijheid en gezellguiheid daar!! We werden echt opgenomen in het dagelijks leven en wat leven die mensen heerlijk!!!!!! Lekker eten (en lang)'s'avonds gezellig met zijn alle in de kantine. echt Super!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:25

Jellie: leuk van dat museum. Fijn dat je lesgever handvaten heeft gegeven voor Pablo. Kan soms best lastig zijn een voorwaarts paard.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:27

Pfoe, wat een verhaal zeg!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:42

Margot: ja, ik laat het dus voorlopig maar even met hem.. Hier is inderdaad ook geen hulp daarin te vinden.. Helaas! Komt dus wel. Verder gaat hij heel goed, heb hem de afgelopen week bitloos (buiten) gereden en hij is me relaxt! Er zit dus zeker vooruitgang in. Hihi als ik terugdenk aan toen ik hem net had.. Het was echt een monster := kleine Darius is wel echt een speels beestje, scheuren, springen, alles kapot maken... :+
Hopen dat het nog goed komt met je les... Wel balen zeg. En dan ook nog pokkenweer daar... Getver. Haa maar van de week weer een minimeeting dus :D wel een prettig idee trouwens ja, met zo'n groentje raak je echt goed op elkaar afgestemd... Voel dat ook wel met Flaaf, weet gewoon niet wat er allemaal gebeurd is met hem dus ben best wel voor vervelende verassingen komen te staan. Bully is ook zo'n monstertje he? Had je hem ook al jong gekregen?

Wenda: LOL! Haha heb je het weer overleefd? Nog couscous osbene moeten eten?! :r Wij kregen vandaag van de tuinman nog een pannetje heerlijke couscous, gelukkig dus niet met osbene. Heb de Aid bij Jacqui en Moncef gegeten, wel schaap maar op z'n engels ;)

Anouk: dat is helaas (nog?) niet doorgegaan, ze heeft een hoop gedoe gehad met haar ogen. Fijn om te lezen dat je zo'n plezier hebt in de studie! Het klinkt allemaal erg interessant. Jammer dat ze hier niet zoiets hebben.. Hoe gaat het met Sam? En over schoonmaken... Ik vind het eigenlijk wel een leuk werkje altijd :+ heb ik nog wat te doen wat met de paarden te maken heeft als ik thuis moet blijven voor de pups.

Waarom doet youtube het hier nou niet!!

Marielle: heerlijk rijden ja :D wow Paabje is ook een flinkerd!! En een wildebras := mm lekker 6 gangendiner :D

Cyrina: jeeeee wat een ellende, zonde zeg.. Gelukkig hebben jullie uiteindelijk toch nog een paar fijne dagen gehad daar. Wat een superplek! Prachtige foto's. En eeh, die rat.. lijkt wel een kruising tussen een egel en een konijn :=

Hier gaat alles heel goed :D heb Flaaf de laatste week bitloos buitengereden en dat deed hij super :D veel rustiger dan normaal.. Iedereen hier kan er niet over uit hoe goed hij gaat :) de puppy's zijn allemaal in goede gezondheid en beginnen nu echt wat te zien. Soms komen ze al op je af gewaggeld, ondertussen steeds omvallend }:0 als je ze voor je gezicht houd proberen ze op je neus te sabbelen.
En nog iets leuks: morgen gaat vriendlief dan eindelijk eens mee paardrijden!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:42

Jee Cyrina,ik zou echt het gebrek krijgen van die bochten en afgronden :oo
Fijn dat jullie ondanks alles toch nog een paar lekkere dagen gehad hebben :(:)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:49

Het is een beverrat! Hij was ook echt zo groot als een bever, maar dan met een rattestaart. Zonde het dat hij dood is.