[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:03

Even vraagje tussendoor:

Is er hier iemand die bezig is met de ORUN basisinstructeur, of deze opleiding net afgerond heeft? Zoja, pb me even, ik zou graag wat vragen stellen die ik niet terug kan vinden op de website van de KNHS :)

moppielover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:31

Net bij moppie geweest.
Hij loopt niet slechter maar ook niet beter.
Hij liep ook heel erg te zweten.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:32

Machonito: oehhh ik wil ook bent op mijn paard ! lijkt me
me echt zo geweldig als hij een x op je paard rijd :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:08

Esther: En? Wat het leuk in leiden?
Wat lees ik nu? Geen terrasjes weer? Hier scheen de hele dat heerlijk de zon!!

Denise: Ik ben wel blij dat Vaidosa en ik eindelijk in een stijgende lijn zitten, 2 maanden geleden had ik het zo'n beetje opgegeven, maar nu gaat het gelukkig heerlijk! Hopelijk komen jij en Heike ook snel op dat punt!

Saida: Gefeliciteerd met Rintske!

Benthe: Had er vanochtend over heen gelezen, maar Doos wordt inderdaad erg dik en ze moet nog wel tot eind augustus!!
Whahaha, dat zingen van jou wil ik ook wel eens horen :P

Mies: Zo'n enquete hebben wij inderdaad ook altijd, maar vind dat altijd maar ondingen, want je hebt geen ruimte om zelf wat in te vullen, je kan alleen met van die cijfertjes aangeven of je iets goed of slecht vind...
Hier regent het lekker niet ;)
Foto's foto's foto's :Y)
t gaat trouwens lekker B-)

Kelly: Wauw wat stoer! Dan kan je Taco ook wel meenemen naar de Barokke Paardendag 8-)

Ilona: Lekker een weekje vrij, dat wil ik ook wel :P Ik moet volgende week tentamens maken..

Natalia: Hahaha, tis en blijft een hengst he, zich zo luidkeels bekendmaken ;)

Hosante: Leuk die clinic, ik wil wel een uitgebreid verslag hoor ;)

Polina: Op een forum mag je volgens mij gewoon je mening neerzetten, Natalia heeft naar mijn weten de stal niet 'zwart' gemaakt.

Laura: Wat een gave foto's weer :j

Moppielover: Als ik jou was zou ik toch echt even een dierenarts inschakelen...

Bedankt iedereen voor de lieve woorden voor Igneo. Ik hoop echt dat het snel overgaat en hij er niet weer iets aan overhoudt (dit heeft hij gekregen door de spoelworm)

En vroeg er nou iemand om foto's??? Morgen ga ik Igneo weer 'echt' op de foto zetten, maar heb nog wel wat kiekjes van de afgelopen 2 weken, zal eens even wat leuks uitzoeken...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:09

Oja, helemaal vergeten te vertellen, maar mijn les met Vaidosa ging vanochtend erg lekker. We hebben gewerkt aan haar binnenachterbeen, ze werkt soms namelijk nog te veel vanuit haar schouder. We hebben wat schouderbinnenwaarts en wijken gedaan en voor de rest veel werken op de volte met schakelen en vergroten en verkleinen.
Ben nu ook zeer tevreden over mijn 'nieuwe' instructrice!! En heel handig, want het is Lisa zelf. Heb ik het voor niks buiten de deur proberen te zoeken :P

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:14

Fijn dat de les goed ging :D
Ik wil zelf ook heel graag de DA erbij hebben maar omdat moppie wat minder stijf is vinden mijn ouders dat niet nodig ( het zweten komt volgens hun door het warme weer)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:16

Ilona gefeliiiiiiiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!

Wow, stoere foto van Baron :j
Leuk van je ezeltje Heidi!!

Haha Natalia, Betunero is een èchte hengst hè :D Fijn dat de verhuis zo vlot verliep, plaats je nog eens foto's van hem?

Hosante, veel plezier bij Pedro, ik heb vorig jaar ook nog een paar keer bij hem gereden :j

Oh nee Sanne!! :(:) voor Igneo, wat zielig...
Wel fijn van je les :j

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:04

Foto's van 22 maart (al even geleden dus, maarja moet Igneo zijn nieuwe kleurtje nog niet verraden :P)

Afbeelding
Het leven van een paard is zwaar...

Afbeelding
Gelukkig hebben we steun aan elkaar :+

Afbeelding
Knuffelpaard :+:

Met dank aan mijn zusje voor de foto's! (Die stiekem ook wel veel talent heeft voor fotograferen)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:41

gab: kom jij ook naar de meeting? als dat zo is, doe ik denk ik toch maar een harnasje aan om m'n edele delen te beschermen. dalijk staat er ineens iemand voor me met 2 bakstenen of een scalpel.... haha
heidi: voor jou hetzelfde verhaal haha
debby: gefeli met je zoontje, (geldt bij jou ook dit: ik ben vier en het interesseert me geen zier??)
malin: ja ik krijg het in de gaten met me harem, denk toch dat ik wat gehoorzaamheidsregeltjes in moet gaan voeren... watde kogeldruk betreft: normaliter kijkt niemand daar naar. als een paard op een normale trailer staat, blijft die kogeldruk gewoon goed. als die teveel zou worden, gaat de auto achterover hangen. zelfde beeld als je op de trekhaak gaat staan deinen.
laura: heb medelijden met mij!! please help haha. neuh, kan het wel hebben hoor
sanne: tis een moeilijke beslissing. maar ik wil toch op een fijne manier lol aan m'n pre kunnen blijven beleven. wat balen van iggie, maar meestal komen ze er sterker uit als ze als jonkie al goed gesnotterd hebben
denise en saida: nee, heb er zelf nog geen foto van genomen. morgen ff doen denk k
saida: ik zal het filmen ok?, met geluiden erbij dus haha. ik nog handelbaar? dan ken je mij nog niet. ik heb maar 1 motto en dat is: beter de eigen-wijsheid dan de wijsheid van een ander. enne idd met e en een bestelbus kun je een eind komen. goeie bussen zijn ook fijne paardetrailertrekkers hoor. nog gefeliciflapperd met rints
cyrina: ook ik kan er op zich goed tegen, heb al vele balletjes op de grond terecht zien komen, zelfs met een castreur die ongeveer alleen maar een praam gebruikt. ik snap dat je bij castratie een wezenlijk iets weghaalt. bij mij is een belangrijke reden ook dat er hier verschillende welsh-merries op stal staan die met des in de buurt zowat constant hengstig zijn. daar komt bij dat er veel kids rondhupsen die o.a. met die welshjes bezig zijn. ik wil het ook nooit op me geweten hebben dat ie eens goed raak (naar wie dan ook) uithaalt met z'n voorbenen. want dat kan ie hoor als ie bij de merries in de buurt komt. een aparte stal met wat afgelegen weide zit er niet in. hihi naar ilona: geloof me dat gaat echt steeds sneller, elk jaar is eerder om
nathalia: haha betunero zal wel bekijks gehad hebben, het heertje van de toko uitgehangen. enne je uitleg is heel duidelijk. overigens keek ik op van de 1e post van polina: ik vond het een donderslag bij een heldere hemel
ilona: de winkeliers zitten zeker al in hun handen te wrijven nu ze weten van jou plannen??? :D
benthe: toch erg zelfverzekerd jij dat je een fragment opstuurt met de wetenschap dat het zo vals is als wat. duidelijke uitleg over e en b
polina: welkom... ahum
angela: toch maar eens de da erbij halen denk ik
sanne: leuke foto's van een verliefd stel.

en wat zien we net bij het begin van hart van NL: heidi's ezeltjes komen er zometeen aan.

vanavond een grandeur pad gescoord. wel helemaal in belgie (net over de grens) wezen halen maar tis echt vrijwel nieuw. met de andere dekjes vind ik me zadel niet stevig genoeg liggen. bianca van 2bone.nl had me daar al vanaf het begin voor gewaarschuwd. ben benieuwd....

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:47

zit nu foto's te bewerken van de afgelopen maand (ja, schandalig, maar heb zo weinig tijd) En wat is Igneo toch lekker fotogeniek :D Hij staat altijd zo vrolijk op de foto (hij is ook heel vrolijk :+ ) Ik blijf echt verliefd op dat beestje :+:

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:54

mooi spul die ezelfamilie haha.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:58

Dank je Frank, mijn zoontje is tien geworden vandaag :+
Maar het interesseert hem nog steeds geen zier :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:01

ow zit ik er toch wel een beetje naast. ik dacht ergens gelezen te hebben dat ie 4 werd. maarja er staat ook zoveel hier. oei, dat gaat dus niet meer over????

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:17

Nee, helaas.
Ik wil je niet bang maken hoor, maar soms wordt het zelfs erger :+

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:05

frankiej schreef:
mooi spul die ezelfamilie haha.

ze zijn net bij sbs 6 geweest *\o/* bij hart van nederland *\o/*

Morgen ga ik er naar toe om leuke foto,s temaken :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:09

zasread: wat een schatje is hij toch :D

xxxNaatjuhxx schreef:
Machonito: oehhh ik wil ook bent op mijn paard ! lijkt me
me echt zo geweldig als hij een x op je paard rijd :D

Ja dat geloof ik :D
Ik heb gewoon puur geluk :D
Bent heeft al 2 x op Baron gezeten
de eerste keer toen we hem net hadden en verleden jaar :D
en op Llano heeft hij nog nooit gezeten ondanks Llano langer les van hem krijgt :o
nou ik was natuurlijk gelijk trots op baron toen Bent erop stapte :D
Laatst bijgewerkt door Machonito op 10-04-09 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:13

Nou ik weet niet wat vandaag aan de hand was maar Baron was ineens heel bang :(:)
Hij schoot in zijn stal naar achteren en verstijfde :(:)
Hij had een halster nog aan ??
oke er was uit mest dag vandaag normaal doen ze zijn halster af.
ik gooide hem los in de bak.
Baron kwam op me af rennen en stopte voor me zoals hij altijd doet . :o
ik wilde hem aaien over zijn hoofd gelijk gooide hij zijn hoofd omhoog en opzij.
ik wilde hem bij zijn halster pakken en hij raakte in paniek ging zowat omhoog en schoot weg :(:)
leek wel of ie knallen op zijn hoofd heeft gehad.
Morgen ga ik aan de personeel vragen of er wat gebeurt is.
Laatst bijgewerkt door Machonito op 10-04-09 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:16

Wat leuk!Ik heb het helaas niet gezien...
Ik kom net uit mijn wei en er is net een tweeling geboren.De eerste was een stuit maar ging vanzelf en de tweede kwam 10 minuutjes later.Deze ooi is een super mama gelukkig!
Ik zal morgen even foto's maken ;)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:24

moppielover schreef:
Fijn dat de les goed ging :D
Ik wil zelf ook heel graag de DA erbij hebben maar omdat moppie wat minder stijf is vinden mijn ouders dat niet nodig ( het zweten komt volgens hun door het warme weer)

maar toch in de gaten houden.
ik heb ook een bevangen paard gehad en zij ging ook ineens zweten.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:31

borderjay schreef:
Wat leuk!Ik heb het helaas niet gezien...
Ik kom net uit mijn wei en er is net een tweeling geboren.De eerste was een stuit maar ging vanzelf en de tweede kwam 10 minuutjes later.Deze ooi is een super mama gelukkig!
Ik zal morgen even foto's maken ;)

geen zorg hier kan je het als nog zien :D

http://www.hartvannederland.nl/item/212 ... boerderij_

en gaaf een 2 ling schaapjes :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:37

Heidi Wat leuk! Wat een ontzettend schattig baby ezeltje :+: volgens mij is er geen schattigere baby dan een ezel baby :+:
En wat is ie al stoer,lekker dartel door de wei heen rennen 8-)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:38

sanne wat een heerlijke knuffelkont is het toch! hij straalt het ook gewoon uit :+:

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 00:41

borderjay schreef:
Heidi Wat leuk! Wat een ontzettend schattig baby ezeltje :+: volgens mij is er geen schattigere baby dan een ezel baby :+:
En wat is ie al stoer,lekker dartel door de wei heen rennen 8-)

Nou ik heb een schattige baby thuis zitten maar of dan nou een ezeltje is :+

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:52

anita: Voor het gras had het vanochtend genoeg geregend..en droog is toch wel lekkerder ;)
Hoe is je les gegaan?

sanne: Die foto's van iggie zijn schattig!!! Wat een dotje is het toch!
Wij mogen altijd nog de 3 meest positieve en negatieve dingen typen en verdere opmerkingen/suggesties! Erg handig en wordt ook altijd wel wat mee gedaan!
Je les klinkt leuk!!! Wist niet dat dosie al zo ver was joh!
of juist niet

frank: Vandaag de dag?!

heidi: raar zo'n verandering in zn gedrag! Ben wel benieuwd nu of er wat gebeurd is!

gabriella: Lijkt me echt leuk, al die huppelende lammetjes!

Zo nou snel mn bed uit, eten 1 tekst samenvatten en dan mag ik naar de paarden ;) Vanmiddag het tentenkamp maar even leegroven :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:47

Mies_apollo Maak maar een topic vol met foto's :D Daar kan ik nooit genoeg van krijgen!

Pfff kogeldruk, dat soort dingen waag ik me niet aan..
Heb een hele lieve pappa die me overal naar toe rijdt :j
Mijn auto mag net aan een viskoffer trekken :+

Naatjuh Nou laten we hopen dat nu dan alles weer helemaal in orde is :)
Mooie avatar heb je trouwens, wat een heerlijk koppie...

Machinito Ik heb je helemaal niet gezien op HCN. Wel Marcel, maar die komen we overal tegen :D Taco was daar absoluut niet op zijn best maar hij toont altijd wel :j
Ik kan je foto jammer genoeg niet zien!
Klink idd alsof Baron wat klapjes heeft gehad ofzo.. vreemd zeg.. arm mannetje :(:)

Zasread Volgens mij voelt hij zich ook een Spaanse hoor _O- Maar ik denk dat hij een beetje buiten de boot valt met zijn stekelmanen en kleur :D
Lieve foto's van Igneo :+:
Fijn dat het rijden zo goed ging!!
Ben zelf van mening dat mensen veel te vaak met een scheef paard rijden en dit altijd zoeken in de buiging terwijl het 9 van de 10x van achteruit komt :j
Maarre.. ook dit vraagt om foto's natuurlijk ;)