[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:16

dinky girl,

je betaalt zeker hel weining maar zou je niet liever wat meer willen betalen en dan dat je paard goed eten krijgt??????
ik zelf betaal 250 per maand
hebben een grote binnebak, stapmolen,weiland(al vindt meneer dit erg leuk rent alleen maar heen en weer Bloos ),buitenbak, bos voorde deur en een heel gezellig groepje van mensen
elke dag mesten en verder goed hooi en stro
brok hoeveel je wilt en noem maar op

nou moet ik wel zeggen dat dit meer een stal is waar handels paarden staan en maar 6 pension klanten een voordeel ja zeker altijd de bak voor gebruik Haha! bij slecht weer

dit even over de stalling
ben wel benieuwd wat je nu gaat doen???
ik ga zo even wat foto`s plaasten van mijn nieuwe zadel en ben benieuwd wat jullie er van vinden

doeiiiiiiiiii

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:29

Wat ik bij mijn paard zo waardeer is dat als ik bijvoorbeeld het hoekje omloop dat ze me dan zó lief aankijkt! Lovers Of bijvoorbeeld als ik stal inkom, en die oogjes staan dan zo lief, dan denk je echt: "aaaaaaaaaah ik wil jou dooooodknuffelen"

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:39

Ja ik betaal zeker liever wat meer, maar dan mn paarden het wel goed hebben. Maar dr zijn gewoon bijna geen stallen te vinden hier in de buurt voor een redelijke prijs, waar ze ook 's winters buiten kunnen. En al helemaal niet voor 2 paarden tegelijk Huilen

Het is ook niet zo dat AL het kuil en hooi beschimmeld is, gewoon delen van een baal, en dat trek je er dan af. Ze krijgen onbeperkt ruwvoer dus ze krijgen ook genoeg. Maar dat stoffige baal ik gewoon van. Vroeger was het gewoon super.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik vind het heel moeilijk, vooral ook omdat er bijna geen keuze is hier, en er idd overal wel wat is.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:47

Ik betaal 125 en heb daarvoor echt een super stal. Ik sta bij een boer die zelf 8 paarden heeft lopen, 7 friezen en een shet. En verder staan daar nu een haflinger op pension en Jauke. We zijn met 5 vaste meiden die daar komen rijden en dat is een gezellig clubje. Tuurlijk wel eens wat geroddel, daar zijn we vrouwen voor Knipoog maar verder prima. Paarden staan in de winter tijdens de daguren en vaak nog iets langer buiten, in de zomer dag en nacht. Mooie luchtige stallen, vlas, buiten onbeperkt ruwvoer, buitenbak, poetsplaats, zadelkamer en een soort van kantine. Ik ben echt super blij met deze stallings mogelijkheid, maar heb ook echt het voordeel dat ik in Brabant zit.

Leonietje > Is vd niets voor jullie? Dan ben je op de grond wat meer bezig met een leuk positief contact. Het meeste trainen gebeurt met passief belonen en actief straffen. Dus druk weg laten vallen en evt een klopje als beloning en druk geven + evt zweep/sporen bij een correctie. Vd werkt met voornamelijk belonen en heel weinig straffen, tot nu toe heb ik echt nog geen 1 paard mee gemaakt welke niet vrolijker werd van vd.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tsjillert is hier nog niet gepoetst Bloos , en hij is ook zeker niet bruin zoals lijkt op de foto`s Boos!
ben benieuwd wat jullie ervan vinden ?????
foto 1 lijkt het of er niet veel ruimte is bij de kamer maar er ligt veel haar van tsjillert voor Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:09

Ziet er mooi uit peetisgreat. Ja

Over mijn stalling:
Ik betaal €120,- voor een 4 x 3 stal, zonder verder iets erbij. Ik kan gebruik maken van een 20 x 40 bak (aan de zware kant, beter als longeerbak), weides (wanneer het bemest en gespoten is niet), water en afspuitplaats (enkel koud water), baklicht (€1,- per uur), hooi & stro worden apart betaald, automatische drinkbakken binnen en buiten, en natuurlijk de beste uitrijmogelijkheden die je je maar kunt voor stellen. Ik kom op zo'n €175,- per maand uit, (enkel de stalling, dus nog geen krachtvoer). Maar ik ga er toch overdenken om ergens anders heen te verhuizen, aangezien ik nogal al vaak een beetje onenigheid met de stalbaas heb. Die andere stalling heeft super luxe buitenstallen, en altijd weidegang en een luxe dressuurbak (zonder licht). €230,- per maand, en erg leuke mensen waar ik goed mee op kan schieten. €230,- is incl. alles, alleen mesten moet je zelf doen. Wat zouden jullie doen? Zeg eens eerlijk? Verhuizen, ja of nee?

Beide stallen zijn om 40 meter afstand van m'n huis. Ik vind het best wel moeilijk. Aangezien ik nogal vaak krom lig met de stalbaas om het zo maar te zeggen, bij de huidige stalling.
Het zijn tevens beide privéstallen, dus daar zit het 'm ook niet in.
Laatst bijgewerkt door Picassox op 18-03-07 21:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:09

* Oops. Bloos

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:13

ik betaal 250 (met hulp van mijn ouders hihi)
ik heb een mooie binnenbak, afspoelplaatsen. een hele ruime stal met een staldeur binnen en een staldeur buiten (hoekstal) met vlas erin. mijn paardje krijgt 3 x per dag brok en 4 x per dag kuil. er zijn 7 losgooipaddock's. 2 mooie longeerringen. en een 20 x 60 buitenbak.

we hebben wel weiland maar erg weinig helaas. dus de paarden gaan in de zomer 4 uur per dag naar buiten.

bij mij in de omgeving ken ik nog een stal. daar betaal je 180 euro.
maar ze krijgen daar een stuk minder hooi/kuil. en hebben geen binnenbak. (en er mogen geen hengsten komen hihi)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:15

piccasox. Ik zou het wel weten als ik jou was. Woonde ik waar jij woont dat zou ik gelijk een stal nemen bij stalpardadiso.

http://www.stalparadiso.nl/
heb je gelijk klassieke dressuurles en een mooie bak, weiland en stallen!! voor 180 geloof ik.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:42

uh valt me wel op dat jullie zo weinig betalen aan stalling, ik zit in de randstad, heb wel een binnenbak en het amsterdamsebos tot mijn beschikking, en zomersweidegang, en betaal stalling 300 euro per maand en weide 175 per jaar

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:29

cojolly, hier zijn dat ook hele normale bedragen hoor! Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:20

Yaaay ik heb leuk nieuws, Willy komt dinsdag de 27e kennis maken en als het klikt gaat hij Suev en mij verder helpen, ook met lange teugelen en dubbele longe!

Ben echt blij! Als Suev nou eens blessurevrij blijft gaan we nu eindelijk eens verder komen Hyper!

Picasso stal 2 klinkt beter, maar het beste is natuurlijk die redina noemt! Ik zou dr een moord voor doen hoor Haha!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:40

ik ook!!! helaas woon ik te ver weg maar anders had ik het wel geweten. Al had ik er een half uur voor moeten rijden. Dan had ik het wel gedaan! maar ja voor mij is het minsens een uur denk ik. en dat is net te veel.

malin: Super zeg!!! wat lekker voor je joh! Ben heeel benieuwd!

Had ik al verteld trouwens dat ik een zadel heb sinds vandaag?
JEEE ben helemaal blij. Kan ik eindelijk alles een beetje rustig op gaan bouwen!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:47

Peet, mooi zadel. Lijkt op de laatste foto wat te "bruggen"(bedoel dat in het middelste gedeelte van het zadel minder druk is als voor en achter). Ik heb er echter niet zoveel verstand van en op een foto is het al helemaal lastig.

Wel hebben ze mij eens als tip gegeven dat je als het zadel los ligt je met je hand eronder door moet gaan om te zien of de druk overal gelijk is. En aangezien friezen ook nog wel eens een korte dragende rug hebben. Het achterste deel van het zadel(keilkussens) mag niet achter de laatste dragende rib liggen. Deze voel je doe de laatste rib te volgen van buik naar ruggegraat toe. Waar die aanhechting zit is het laatste dragende gedeelte van de rug(daarachter moeten de spieren dus alle druk opvangen omdat ze geen ondersteuning hebben van de ribben).

Ik hoop dat je er wat van snapt Bloos
DinkeyGirl schreef:
Yaaay ik heb leuk nieuws, Willy komt dinsdag de 27e kennis maken en als het klikt gaat hij Suev en mij verder helpen, ook met lange teugelen en dubbele longe!

Ben echt blij! Als Suev nou eens blessurevrij blijft gaan we nu eindelijk eens verder komen Hyper!

Picasso stal 2 klinkt beter, maar het beste is natuurlijk die redina noemt! Ik zou dr een moord voor doen hoor Haha!

Bij Paradiso staan de paarden idd super...en je hebt meteen hele goede les ook Haha!

Leuk dat Willy bij je langskomt om te helpen.

Ik ben vandaag toevallig zelf voor het eerst met lange lijnen wezen spelen. Had ze gekocht op de Equitana..

Enuseno vondt het wel vreemd. Heb erachter gelopen en ernaast. Ernaast vindt hij makkelijker. Als ik erachter loop wil hij steeds kijken waar ik ben Clown
Maar afijn... het ging dus goed. We hebben linksom gewandeld, rechtsom, achteruit(ging niet echt recht overigens Clown ), van hand veranderen en ook zelf gedraafd(en dat zonder dat ik hard hoefde te gaan lopen). En dat alles nageeflijk... ik was zo trots om mijn manneke Haha! Haha!
Was hartstikke leuk om eens te doen(heb van het voorjaar nog een weekendje les van Piet Bakker). Ensueno vondt het ook erg leuk denk ik. Was tussendoor even met de meiden aan het kleppen, normaal gaat ie er dan wijsneuzerig bij staan maar nu ging hij druk spaanse pas doen etc...wilde verder aan het werk Tong uitsteken

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:40

DinkeyGirl schreef:
En dan nog iets anders: kent iemand van jullie Willy Tenhage?

Ja! Heb ik een keer les van gehad aan de lange lijnen. En een collega stalgenoot rijles. Die was wel tevreden! Hij werkt veel samen met Richard Hinrichs en gaat daar ook regelmatig naartoe om aan de lange lijnen te werken met zijn paarden! Een proefles is zeker de moeite waard!!

vwb stalling: Dat klinkt niet zo heel fijn, frustratie...ik ken het! Maar feitelijk hebben nieuwe klanten precies dezelfde rechten als oude. Het is aan de staleigenaar om daarvoor zorg te dragen. Veel frustratie ontstaat juist door vriendjespolitiek. Maar dat gebeurt echt werkelijk overal. Als het hooi en stro echt zo slecht is en de paddocks ook zou ik toch om me heen gaan kijken. Slecht hooi is heel ongezond, zeker als het beschimmeld is!

Sam staat in een landje alleen en er is een greppel voor gegraven voor de drainage van de bak, op zich prima maar Sam moet er overheen springen (het is een flinke geul) Hij moet dan ook nog schuin springen omdat er een hek voor staat. Ik zit er iedere keer bijna tussen en hij springt iedere keer vol dat hek in....Ik zou nieuwe grepen krijgen zodat ik niet meer langs het hek hoef...
Ik heb maanden geen waterbak gehad, moest ik iedere keer met de hand een ton bijvullen (die Sam bijna dagelijks kapot maakte) toen had ik een waterbak maar die lekte zo erg dat ik iedere dag 2 kruiwagens uit zijn stal kon halen, dit heeft ook een paar maanden geduurd. Nu is dat allemaal gemaakt. Langzaam maar zeker wordt het steeds wat beter!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:03

Ik betaal €265,- ik heb de beschikking over een hele goede binnenbak van 20x60 en een gedraineerde buitenbaan van 20x60 waar de paarden ook losgegooid mogen worden en waarin ook gelongeerd wordt.
Overdag (winterseizoen) worden de paarden in de paddocks gezet en in het zomerseizoen gaan ze op het land.
Piropo wordt alleen in de paddock gezet en gaat smiddags op het land als de buurpaarden weer naar binnen gaan.
Er is een stapmolen en een solarium en luxe poets en wasplaatsen met mengkranen, rekken om je dekens op te hangen en een ruime grote zadelkast.
De stallen worden 1x per week gemest en voor de rest wordt er gewoon stro bijgegooid, ik haal altijd even de viezigheid er zelf uit omdat ik dat gewoon prettig vindt met een schimmel Clown en dat is geen probleem. Het kuil is goed en zit er een slecht baal bij gaat die op de mesthoop, het stro is okej en er wordt 3x per dag gevoerd, je kan overigens kiezen of je kuil/voordroog of hooi wilt.

de hoefsmid komt elke 14 dagen dus hoef ik alleen maar op het bord te schrijven dat Piropo ook moet en dan komt het allemaal goed Pling
Een prachtige gezellige kantine met gratis thee en koffie.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:39

PatriesjeMR2 schreef:
Peet, mooi zadel. Lijkt op de laatste foto wat te "bruggen"(bedoel dat in het middelste gedeelte van het zadel minder druk is als voor en achter). Ik heb er echter niet zoveel verstand van en op een foto is het al helemaal lastig.

Dat dacht ik inderdaad ook al. Lijkt of hij steunt bij de boom en achterkant zadel en het middenstuk vrij ligt. Is trouwens bij heel veel friezen zo.

DinkeyGirl schreef:

Wat gaaf. Ik ben erg benieuwd wat je van hem vindt. Maar het kan bijna niet anders als dat je helemaal weg van hem bent.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:24

Leuk dat je bij hem gaat lessen Malin!

Ik zit ook met zadeltwijfels...had dus expres een zadel met een flexibele boom en goede drukverdeling gekozen. Nu twijfel ik toch of het nog wel goed past...Onder het zadel loopt Sam zo knijperig en krabbelig terwijl hij aan de longe heel fijn over de rug kan sjouwen!! Moeilijk hoor...

Mooi zadel Peet! Over de pasvorm kan ik niet zo heel veel zinnigs zeggen. Mijn gevoel zou zeggen dat de druk niet goed genoeg verdeeld lijkt over de kussens maar dat is puur gevoelsmatig door de vorm. Is er wel een zadelmaker bij geweest? Ik heb er een hoop ellende mee gehad met mijn andere paard.

Ik betaal overigens 190 euro pm. Heb daarvoor weidegang (ook in de winter) 2 buitenbakken (inmiddels gedraineerd) en 2x per dag voeren. Uitmesten doe ik zelf. Voer klaarzetten en ik voer zelf hooi. Ik zou het ideaal vinden als ze s´avonds nog een rondje hooi voeren...Dat zou voor die paarden ook veel beter zijn. Vooralsnog kan ik er mee leven omdat hij ook in de winter graast! Wij hebben dan wel weer het duin op stapafstand en goede uitrijmogelijkheden in de polder.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:32

malin wat super leuk dat je les gaat krijgen,ben benieuwd!!

en tja stalling...wel leuk om die verhalen zo te lezen,maar ik kan er niet over meepraten...ze staan al jaren aan huis,dus tja...

ik weet wel toen ik nog in r'dam woonde stonden ze eerst bij een boertje,die zorgde voor hooie en stro,maar alleemaal echt zo krap aan...en slecht hooi,schimmel erin enz enz...

daar betaalde ik toen iets van 300 gulden per maand,excl brokken...was geen bak bij en verder geen luxe,waterslang werd bv afgeknipt zodat er geen water verspild werd met wassen van paarden enz...

later ben ik toen bij een dressuurruiter gaan staan,en betaalde daar 250 euro,werd alles voor egdaan,20x60 buitenbak,wasplaats enz..je hoefde alleen maar te komen en te rijden,erg netjes,en de paarden werden ook super verzorgd. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:47

Hallo!

Bij deze een aanvraag om af en toe mee te mogen kletsen in jullie gezellige topic. Lachen
Ik zal me even voorstellen:

Ik ben [naam verwijderd], 21 jaar, student en vertegenwoordiger voor de kinderlijn van Mexx.
Ik woon samen met mijn vriend in Maassluis.
Ik heb een 'oude' KWPN ruin van bijna 22 genaamd Daks (spreek uit Deks) en ben sinds kort de trotse eigenaar van een 4 jarige, nog groene, Lusitano hengst X-tremo.

Daarnaast heb ik al eens met een aantal van julle gePBt Knipoog
Over mijn instructeur (ik les dus bij Willy Vork ) en over m'n nieuwe paardje.

Is dit zo genoeg? Foto's staan in mijn profiel!

Groetjes,
[naam verwijderd]

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:47

@DinkeyGirl
persoonlijk zou ik dan toch voor aan andere stal gaan kijken.
bij mijn stal heb ik t best getroffen.
ik betaal 175 per maand word iedere dag uitgemest, iedere dag op de wei van 7 tot 3 (word voor je gedaan) 2x per dag hooi 2x per dag brok en 1x per dag mais gevoerd.
verder is er 1 ruime binnebak en 2 buitenbakken en je hebt ruime mogelijkheid tot buitenrijden.
een kleine nadeel is dat t wel vaak druk is in de bak maar daar moet je je tijd n beetje naar plannen, savonds is het niet zo druk en zondag overdag is het heel druk..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:05

Welkom Yenneke en nogmaals bedankt voor de info over Willy Lachen

Alle andere stallen hier in de buurt hebben in de winter, en zelfs ook vaak in de zomer, geen mogelijkheid tot weidegang of op een andere manier naar buiten. Het is gewoon kiezen uit de minst slechte. En dat is nou precies wat me zo tegen staat, en ook waarom ik niet meer weet wat ik moet doen.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:19

Yenneke schreef:
Hallo!

Bij deze een aanvraag om af en toe mee te mogen kletsen in jullie gezellige topic. Lachen
Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Yenneke, 21 jaar, student en vertegenwoordiger voor de kinderlijn van Mexx.
Ik woon samen met mijn vriend in Maassluis.
Ik heb een 'oude' KWPN ruin van bijna 22 genaamd Daks (spreek uit Deks) en ben sinds kort de trotse eigenaar van een 4 jarige, nog groene, Lusitano hengst X-tremo.

Daarnaast heb ik al eens met een aantal van julle gePBt Knipoog
Over mijn instructeur (ik les dus bij Willy Vork ) en over m'n nieuwe paardje.

Is dit zo genoeg? Foto's staan in mijn profiel!

Groetjes,
Yenneke

Hoi, welkom!!

Grappig... ik had een tijdje terug interesse in X-tremo..maar toen was ie net verkocht... kom ik hem hier tegen Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:24

Welkom Yenneke en de eerdere aansluiters.
Leuke paardjes hebben jullie allemaal.

Wat stalling betreft;ik vond het ook een drama om een passende stal te vinden.
Dat wat ik wil hebben ze hier nl nergens Boos! dus dan moet je idd kiezen uit het minst slechte.
Weidegang is hier al helemaal drama,bijna nergens te vinden.
Ik sta nu met Mynke op een manege en moet zeggen dat we het daar erg naar ons zin hebben,ook al riep ik om het hardst dat ik nóóit meer op een manege wilde staan Bloos
Ik betaal 300 euro pm en we hebben een 20/80 binnenbak,een 20/40 buitenbak (altijd te rijden) en een longeer/losgooibak,overdekt.
De verzorging is prima,ze heeft een mooie buitenbox en je kan kiezen uit onderhouds of sportbrok en ze krijgen 2x pd kuil en elke dag schoon stro.
En voor deze regio leuke uitrij mogelijkheden.
Maar géén weidegang helaas.
Ik heb nu voor Mynke een plekje kunnen vinden voor de zomer bij een boer,5 min hier vandaan.
Dus daar gaat ze van de zomer lekker vakantie vieren.
Het ruiterpad grenst aan zijn boerderij,dus dat is super,ook al hebben wij daar nu nog niks aan Clown

Ik droom er nog wel steeds van om ooit mijn eigen boerderijtje te hebben met mijn paard aan huis.
Zal echt ook niet altijd het walhalla zijn,maar voor mij lijkt het het toppunt van (paarden) geluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:33

[/quote]

Hoi, welkom!!

Grappig... ik had een tijdje terug interesse in X-tremo..maar toen was ie net verkocht... kom ik hem hier tegen Haha![/quote]

Echt waar? Toevallig! Ja, ik was je net voor... Sorry! Knipoog

Ik zit ook met een probleempje wat stalling betreft. De mensen waar mijn huidige paard nu bij staat durven geen hengst op stal aan. Ze hebben er geen ervaring mee en de faciliteiten er niet helemaal voor, dus het is wel begrijpelijk. Maar ik wil natuurlijk wel graag allebei de paarden op een locatie hebben en ik sta er super naar mijn zin.

Zit nu dus heel erg met de twijfel wat ik moet doen. X-tremo hengst laten of toch nog laten ruinen.
Ik vind het zonde om hem te laten ruinen, puur omdat hij een super karakter heeft, goede bouw, mooie gangen en een goede stamboom. En ik wil natuurlijk ook zelf eerst aankijken hoe het gaat als hij hengst is.

Maar daarnaast brengt het ook wel wat beperkingen met zich mee. Overal waar hij op stal komt te staan zal hij toch apart behandeld moeten worden. Alleen naar buiten, enz.

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?